Poradte please nejaky dobry Tutorial na programovanie 3D hier. (C++ uz ako tak ovladam)
Skusal som XNA ale potreboval by som nieco viac profi... Chcel by som spravit vlastnu 3D gamesu (nieco ako GTA len by sa to tykalo obchodu s drogami a bolo by to viac
@likjul naco peniaze? pocitac mas ne? kazdy kto sa bude podielat na hre dostane podiel zo zisku tak to funguje u zacinajucich hernych studii. Ked bnudeme dobri tak nas mozno kupi nejaky velky distributor trebars Take-Two alebo Electronic Arts
@blizzboz Počítač mám len či by som na ňom rozbehol nejaký väčší projekt, pochybujem. Sám píšeš, že C++ AKO TAK ovládaš, to musí byť C++ OVLÁDAM SUPROVO.
mno... ked hladas tutorialy, tak si ich najdi... nauc sa... a sprav aspon 30 sekundovu 3D animaciu... staci hybajuca sa postavicka, bez pozadia, ako si napriklad sadne... a postavi sa spat na nohy... ak toto zvladnes, potom mozes rozmyslat "vo vacsom"...
na hrach typu GTA sa podielaju 10ky, dokonca 100vky PROFESIONALOV, nie ludi ktori hladaju tutorialy...
ano a napises to na tinedzerske forum, kde je tak 5 a pol programatora,
herne studio je brutalne draha vec na rozbeh, viem o tom nieco, bratranec spoluzakladal jedno
po prve - ovladas OpenGL kniznicu?
po druhe pojem herny vyvojar je monstrozny ... na kazdu oblast herneho vyvoja je iny specialista ... typek moze vediet kodit AI postav, ale nemusi vediet spravit implementaciu gravitacie do hry ...
a rataj s tym, ze prva hra co spravis bude otras, az po nejaku 5-6tu, potom ta dalsia bude vyzerat vcelku normalne ...
a GTA V chlapce robilo 5 rokov intenzivneho vyvoja pod obrovskou kooperaciou viacerych mensich studii Rockstar Games okolo 900 ludi
@likjul C++ noo programujem v nom asi rok a programoval som aj v inych jazykoch takze nejake skusenosti uz mam. C++ ale nemusis ovladat nejak uplne dokonale nebudeme programovat vlastny engine kupime trebars Unreal Engine 4 (stoji smiesnych 19 dolarov) » arstechnica.com/gaming/2014/03/... a vela veci ajtak naskriptujeme v LUA alebo v Pythone.
@blizzboz Skúšal si už nejaké vlastné projekty - napr. modifikácie, mapy alebo custom modely do iných hier?
Ak nemáš dostatočné skúsenosti tak ti to všetko bude na nič
@blizzboz C++ MUSIS vediet suprovo Optimalizacia pamate, datove struktury, design patterns -> to musis ovladat ked chces nieco taketo. Dalej sa stavim ze o modlovani kriviek nemas ani tu najmansiu sajnu. Catmul-Rom, Bezierove krivky, Fergusonova Kubika, NURBS. Tam je tolko matematiky ze ti az zle pride z toho. To tu mozem vypisovat do vecera.
Si myslis ze po nejakych tuorialoch to zvladnes? A to som ani nezacal rozpravat o fyzike. Cakas ze si vsetko naskriptujes?
AI algoritmy ti treba ovladat, aspon tie zakladne. Ved to je len samostatna disciplina v IT co sa venuje len AI algoritmom.
Ak taketo nieco chces rozbehnut seriozne urcite by som sa nepytal na B.... ty trol!
este by som dodal, ze dobra hra potrebuje velmi sikovnych kreativcov na game mechanics ... ak sa toho chyti nejaky patlak, tak to bude mat nielen nulovu, este aj minusovu hratelnost,
Ked chces engine pokryty fajn dokumentaciou a tutorialy ako s nim pracovat tak skus Unity. Posledne 2 tyzdne sa s nim hram a s malou znalostou dokaze clovek spravit celkom pekne a efektne veci.
ano...podiel na zisku... ked dojde sek na ucty, tak im poviem, ze akurat vyvijam paradnu drogovu hru... peniaze potrebujes, bez penazi si kvalitnych ludi nezaplatis... preco tolko hier zacina kickstarter-i? lebo mensie, uz zabehnute studia nemaju na zaplatenie novych ludi...
nerad odradzam ludi od snahy nieco zacat a rozbehnut, ani ta nepoznam, ale uz som zazil ludi co rozpravali presne ako ty... stiahnes si unity, stiahnes nejaky demo projekt, podla tutorialu ho upravis a pridas nejaku prkotinu, typu "zruda, co sa proti tebe hned rozbehne" a o chvilu sa budes kamaratom moct pochvalit, co si cele sam nakodil...
Radsej si vyber jednu vec, trebars modelovanie a tej sa naplno venuj...alebo sprav hru typu pexeso o mackach, alebo nejaku jednoduchu strielacku...ale na GTA rovno zabudni..
Chlapce, spadni z oblakov na chvilu. AAA herne tituly stoja priemerne 10ky milionov dolarov, na zaplatenie vsetkeho okolo. Indie hry, ktore su na vysokej urovni, stoja rovnake peniaze, akurat sa zhanaju cez investorov a kampane ako kickstarter.
Pocul si o hre Kingdom Come: Deliverance? To je hra, ktora je vydavana bez major vydavatela a investor im nechcel dat peniaze, takze museli najprv zohnat polovicu penazi cez kickstarter. Zohnali tusim milion dolarov. Tolko priblizne potrebujes.
Okrem toho ti odporucam najprv spravit nieco ultra-primitivne bud v XNA alebo v nejakom inom free frameworku/engine a az sa budes vediet niecim pochvalit, tak vtedy zhanaj ludi a studio. Kazdy lepsi indie developer hier najprv pracoval v nejakej programatorskej firme, napriklad ako Notch, ktory naprogramoval Minecraft. Ty si uz niekde pracoval takto? Mas skusenosti?
Tak ale aspon si nemysli ze si kupi nejaky poriadne drahy program a spravi ieco ako skyim a gta ako jeden typek co napisal citujem "Neviete nejaky program poriadne drahy ale ze fakt aby sa tam dalo robit hry ako napriklad skyrim a gta"
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
na hrach typu GTA sa podielaju 10ky, dokonca 100vky PROFESIONALOV, nie ludi ktori hladaju tutorialy...
herne studio je brutalne draha vec na rozbeh, viem o tom nieco, bratranec spoluzakladal jedno
po prve - ovladas OpenGL kniznicu?
po druhe pojem herny vyvojar je monstrozny ... na kazdu oblast herneho vyvoja je iny specialista ... typek moze vediet kodit AI postav, ale nemusi vediet spravit implementaciu gravitacie do hry ...
a rataj s tym, ze prva hra co spravis bude otras, az po nejaku 5-6tu, potom ta dalsia bude vyzerat vcelku normalne ...
a GTA V chlapce robilo 5 rokov intenzivneho vyvoja pod obrovskou kooperaciou viacerych mensich studii Rockstar Games okolo 900 ludi
Ak nemáš dostatočné skúsenosti tak ti to všetko bude na nič
Sa zobuď , to nedá ani celá katedra INF
Si myslis ze po nejakych tuorialoch to zvladnes? A to som ani nezacal rozpravat o fyzike. Cakas ze si vsetko naskriptujes?
AI algoritmy ti treba ovladat, aspon tie zakladne. Ved to je len samostatna disciplina v IT co sa venuje len AI algoritmom.
Ak taketo nieco chces rozbehnut seriozne urcite by som sa nepytal na B.... ty trol!
» unity3d.com/...
Znalost anglictiny je samozrejnost a myslim ze tvoje prve kroky by mali viest tuna:
» unity3d.com/... learn
Na skriptovanie mozes pouzit JS, C# alebo Boo ale tak myslim ze C# je jasna volba ked zacinas.
nerad odradzam ludi od snahy nieco zacat a rozbehnut, ani ta nepoznam, ale uz som zazil ludi co rozpravali presne ako ty... stiahnes si unity, stiahnes nejaky demo projekt, podla tutorialu ho upravis a pridas nejaku prkotinu, typu "zruda, co sa proti tebe hned rozbehne" a o chvilu sa budes kamaratom moct pochvalit, co si cele sam nakodil...
Radsej si vyber jednu vec, trebars modelovanie a tej sa naplno venuj...alebo sprav hru typu pexeso o mackach, alebo nejaku jednoduchu strielacku...ale na GTA rovno zabudni..
tu je dokaz ze to ide
Chlapce, spadni z oblakov na chvilu. AAA herne tituly stoja priemerne 10ky milionov dolarov, na zaplatenie vsetkeho okolo. Indie hry, ktore su na vysokej urovni, stoja rovnake peniaze, akurat sa zhanaju cez investorov a kampane ako kickstarter.
Pocul si o hre Kingdom Come: Deliverance? To je hra, ktora je vydavana bez major vydavatela a investor im nechcel dat peniaze, takze museli najprv zohnat polovicu penazi cez kickstarter. Zohnali tusim milion dolarov. Tolko priblizne potrebujes.
Okrem toho ti odporucam najprv spravit nieco ultra-primitivne bud v XNA alebo v nejakom inom free frameworku/engine a az sa budes vediet niecim pochvalit, tak vtedy zhanaj ludi a studio. Kazdy lepsi indie developer hier najprv pracoval v nejakej programatorskej firme, napriklad ako Notch, ktory naprogramoval Minecraft. Ty si uz niekde pracoval takto? Mas skusenosti?