Padre557
25. 10.októbra 2015 09:13
Ďalšie jeho blogy »
Cudzincom vo vlastnej krajine alebo aké je to byť imigrantom
Samozrejme na tom nie je nič zlé ale treba sa zamyslieť či je multikulturizmus to pravé pre Slovensko a hlavne pre Európu ktorej súčasťou sme aj my. Imigranti nemajú záujem sa prispôsobovať (teda aspoň väčšina z nich) a chcú využiť výhody ich pobytu v Európe. Možno teraz zniem dosť xenofóbne a nacionalisticky ale čo je xenofóbia a nacionalizmus? Väčšinou je takto označovaný človek, ktorý myslí samostatne a nie je tzv. ovcou v stáde ktorá bezhlavo prikyvuje a zožerie všetko čo jej podhodia.
Týmto článkom by som si rád prečítal vaše názory v komentároch na situáciu okolo migrácie utečencov aby som vedel aký je pohľad ľudí na utečencov.
Váš Padre
Úvaha
9 komentov k blogu
2
dumbledore
25. 10.októbra 2015 11:31
Staviam sa k danej problematike skôr skepticky.
3
-.-
Nemas pravdu asi ani v jednej veci, ale ja uz nemam silu dookola vsetko dopodrobna vysvetlovat, tak v skratke.
a) Vsetky informacie mas prave z medii, voci ktorym sa vyhradzujes, nie si ziaden anti-systemovy intelektual.
b) Tyka sa nas to uz niekolko rokov, len teraz sa to stalo temou.
c) Moslimovia su ludia ako my a v Europe uz su dlho. Je pravda, ze existuju problematicke izolovane komunity, vacsina z nich sa od nas ale nicim nelisi a nemaju problem s integraciou.
d) Rovnako ako z sa vystahovali miliony ludi z Ukrajiny, pripadne z byvalej Juhoslavie, pocas krvavej obcianskej vojny ludia z krajin emigruju, je to absolutne pochopitelne a normalne. Zisti si, kolko starych ludi a deti (z ktorych niektore sa narodili pocas cesty, pretoze rodicia museli utiect!) je medzi imigrantmi.
e) Arabske krajiny prijimaju mnohonasobne viac utecencov, Europa nie je ich prvou volbou. Pakistan, Jordansko, Turecko zazivaju omnoho vacsi napor, len to riesia na ovela ludskejsej urovni, nez uz nas. Europou sa siri plaziaci fasizmus, ked vnimame ludi utekajucich pred vojnou ako dehumanizovane objekty.
f) Skor, nez sa uzatvarat sami do seba, by sme mali investovat prostriedky do integracneho usilia a nesirit zbytocnu nenavist medzi jednoduchymi a neinformovanymi ludmi (kam momentalne radim aj teba, kedze si myslis, ze sa to riesi presne par mesiacov).
g) Europa starne. Bez imigracie nam skolabuje nas socialny system a je v dlhodobom zaujme Europy imigraciu podporovat (aj ked samozrejme nie tak narazovo, ako teraz, co je specialna situacia). Okrem toho imigrant neznamena nevzdelany primitiv, mnoho z nich ma vysokoskolske vzdelanie, akurat jeho/jej zivot uz nie je dalej mozny.
h) Vieme velmi dobre urcit, kto uteka pred vojnou a kto sa sem chce ist prizivit na systeme. Da sa to jednoducho zistit podla jazyka, dialektu, otazok na fakticke realie.
i) Vacsina moslimskych krajin je ovela civilizovanejsich, nez ake maju PR v zapadnych mediach. Tie ich demonizuju ako teroristov - naopak BIELYCH teroristov ako Breivik, alebo ten blazon, co vo Svedsku dosekal deti mecom, oznacuju ako sialenych individualov, aj ked ide o TEN ISTY PRINCIP. Teroristi nereprezentuju moslimov.
Nemas pravdu asi ani v jednej veci, ale ja uz nemam silu dookola vsetko dopodrobna vysvetlovat, tak v skratke.
a) Vsetky informacie mas prave z medii, voci ktorym sa vyhradzujes, nie si ziaden anti-systemovy intelektual.
b) Tyka sa nas to uz niekolko rokov, len teraz sa to stalo temou.
c) Moslimovia su ludia ako my a v Europe uz su dlho. Je pravda, ze existuju problematicke izolovane komunity, vacsina z nich sa od nas ale nicim nelisi a nemaju problem s integraciou.
d) Rovnako ako z sa vystahovali miliony ludi z Ukrajiny, pripadne z byvalej Juhoslavie, pocas krvavej obcianskej vojny ludia z krajin emigruju, je to absolutne pochopitelne a normalne. Zisti si, kolko starych ludi a deti (z ktorych niektore sa narodili pocas cesty, pretoze rodicia museli utiect!) je medzi imigrantmi.
e) Arabske krajiny prijimaju mnohonasobne viac utecencov, Europa nie je ich prvou volbou. Pakistan, Jordansko, Turecko zazivaju omnoho vacsi napor, len to riesia na ovela ludskejsej urovni, nez uz nas. Europou sa siri plaziaci fasizmus, ked vnimame ludi utekajucich pred vojnou ako dehumanizovane objekty.
f) Skor, nez sa uzatvarat sami do seba, by sme mali investovat prostriedky do integracneho usilia a nesirit zbytocnu nenavist medzi jednoduchymi a neinformovanymi ludmi (kam momentalne radim aj teba, kedze si myslis, ze sa to riesi presne par mesiacov).
g) Europa starne. Bez imigracie nam skolabuje nas socialny system a je v dlhodobom zaujme Europy imigraciu podporovat (aj ked samozrejme nie tak narazovo, ako teraz, co je specialna situacia). Okrem toho imigrant neznamena nevzdelany primitiv, mnoho z nich ma vysokoskolske vzdelanie, akurat jeho/jej zivot uz nie je dalej mozny.
h) Vieme velmi dobre urcit, kto uteka pred vojnou a kto sa sem chce ist prizivit na systeme. Da sa to jednoducho zistit podla jazyka, dialektu, otazok na fakticke realie.
i) Vacsina moslimskych krajin je ovela civilizovanejsich, nez ake maju PR v zapadnych mediach. Tie ich demonizuju ako teroristov - naopak BIELYCH teroristov ako Breivik, alebo ten blazon, co vo Svedsku dosekal deti mecom, oznacuju ako sialenych individualov, aj ked ide o TEN ISTY PRINCIP. Teroristi nereprezentuju moslimov.
5
@Fragile - arabské štáty Zálivu neprijímajú, NEPRIJIMALI a NEBUDU príjimat ani 1 jediného .."utečenca, ani chlp z neho..
a dobre robia ! tí Saud zo SAE, SA,
kvadrilion lepšie jak my všetci dokopy..
ostatné body možno vyvrátit podobne úplne aj s korenmi podobn..
a dobre robia ! tí Saud zo SAE, SA,
kvadrilion lepšie jak my všetci dokopy..
ostatné body možno vyvrátit podobne úplne aj s korenmi podobn..
7
@lyterka Mas pravdu, ze ich neprijimaju, ale Saudska Arabia a SAE su jedny z najhorsich rezimov na celom svete. Tam su skutocne systematicky a brutalne porusovane ludske prava.
Iran je z hladiska ludskych prav uplne odlisny pripad - ale ano, mal by sa tiez zapojit aj humanitarne a nie len vojensky a financne.
Afganski utecenci v Pakistane:
» www.unhcr.org/pages/49e487016...
1,5 miliona utecencov z Afganistanu v Pakistane.
Utecenci zo Syrie:
» data.unhcr.org/syrianrefugees/...
K 19.10.2015:
2 miliony v Turecku
1 milion v Libanone
620 000 v Jordansku
245 000 v Iraku
128 000 v Egypte
Nikto neuteka cez pol sveta kvoli pochybnym socialnym davkam. Deti tam zomieraju na ulici. Cele rodiny vratane starych rodicov ledva prezivaju roky zaseknute v absolutne depresivnych podmienkach bez perspektivy v uteceneckych taboroch.
Iran je z hladiska ludskych prav uplne odlisny pripad - ale ano, mal by sa tiez zapojit aj humanitarne a nie len vojensky a financne.
Afganski utecenci v Pakistane:
» www.unhcr.org/pages/49e487016...
1,5 miliona utecencov z Afganistanu v Pakistane.
Utecenci zo Syrie:
» data.unhcr.org/syrianrefugees/...
K 19.10.2015:
2 miliony v Turecku
1 milion v Libanone
620 000 v Jordansku
245 000 v Iraku
128 000 v Egypte
Nikto neuteka cez pol sveta kvoli pochybnym socialnym davkam. Deti tam zomieraju na ulici. Cele rodiny vratane starych rodicov ledva prezivaju roky zaseknute v absolutne depresivnych podmienkach bez perspektivy v uteceneckych taboroch.
8
@fragile.
prosím, nevylučuj ostatné názory, odkiaľ vieš ,že pravdu máš práve ty?
a) média ktoré ho označujú za xenofóba, viac menej podporujú prijímanie utečencov/migrantov. Je fajn,že má rozhľad a dohľadá si informácie aj z iných zdrojov ako mainstream.
c) tento argument nič nerieši. majú tendeciu porušovať zákon viac ako my.
e) toto je pravda, ale veď to je samozrejmé, že odídu do krajiny, ktorá je blízko a je podobná tej z ktorej utekajú. Preto akákoľvek snaha dostať sa do Nemecka a iných "lepšich" krajín, sa nedá chápať ináč ako zneužívanie. A je smiešne ,že niektorí odchádzajú do Eú aj z tureckých hotspotov, kde sú v bezpečí.
f) ale veď sa to rieši pár mesiacov pozri kedy sa v EU začali prvé rokovania o utečencoch.
g) ok pomaly starneme , ale to nie je dôvod aby sme si tu museli budovať nejakú novú ekonomickú silu. A v koho prospech?
i) nie každy moslim je terosta, ale každý terorista je moslim.
Všeobecná platnosť tejto frázy sa dá spochybniť, ale bohužiaľ je v nej kus pravdy.
prosím, nevylučuj ostatné názory, odkiaľ vieš ,že pravdu máš práve ty?
a) média ktoré ho označujú za xenofóba, viac menej podporujú prijímanie utečencov/migrantov. Je fajn,že má rozhľad a dohľadá si informácie aj z iných zdrojov ako mainstream.
c) tento argument nič nerieši. majú tendeciu porušovať zákon viac ako my.
e) toto je pravda, ale veď to je samozrejmé, že odídu do krajiny, ktorá je blízko a je podobná tej z ktorej utekajú. Preto akákoľvek snaha dostať sa do Nemecka a iných "lepšich" krajín, sa nedá chápať ináč ako zneužívanie. A je smiešne ,že niektorí odchádzajú do Eú aj z tureckých hotspotov, kde sú v bezpečí.
f) ale veď sa to rieši pár mesiacov pozri kedy sa v EU začali prvé rokovania o utečencoch.
g) ok pomaly starneme , ale to nie je dôvod aby sme si tu museli budovať nejakú novú ekonomickú silu. A v koho prospech?
i) nie každy moslim je terosta, ale každý terorista je moslim.
Všeobecná platnosť tejto frázy sa dá spochybniť, ale bohužiaľ je v nej kus pravdy.
9
@heineken Tu podla mna pravda nie je "niekde v strede". A mne prave mainstreamove media pridu ako tie, co podsuvaju xenofobne informacie a zamerne ukazuju len cast celkoveho obrazu Jo mas pravdu, na zaciatku som tam osobne utocil.
a) Ano, ale to, ze je zdroj iny, neznamena, ze je lepsi. Vacsina alternativnych webov len siri paniku a vobec nesuvisia s realitou.
c) Pokial nerozpravas o moslimskych ghettach, _nemaju_. TO je cela pointa. Problem je v tom, ze ludia v moslimskych ghettach porusuju zakon preto, ze su v ghettach a ziju v kriminalite a chudobe, nie kvoli ich nabozenskemu presvedceniu.
e) Po 1., zivot v uteceneckom tabore nie je zivot. Nemas moznost sa zamestnat, tvoje deti vyrastaju bez vzdelania, nemas saty, nemas poriadne jedlo, nemas perspektivu a si s celou svojou rodinou v existencnom vakuu. PRETO sa presadzuju kvoty na ziadosti o azyl, pretoze je neludske nechat rodiny cakat v uteceneckych taboroch 2-3 roky pre nedostatok uradnikov. Kvoty su na ZIADOSTI O AZYL, kvoli administrativnej zatazi. Zivot v tych taboroch je tiez neludsky, nie je to normalny zivot. Vobec sa im necudujem, ze stadial odchadzaju. A potom, ked na tvojej 3-mesacnej snahe zalezi cely zvysok zivotov teba a tvojej rodiny, rozumiem aj tomu, ze nezostanu v Madarsku, kde ich dokopu policajti a kameramanky televizii, ale pojdu do ekonomicky lepsej a tolerantnejsej krajiny.
f) Ale utecenecka kriza prebieha uz niekolko rokov, akurat predtym tie rokovania neboli v mediach Je to uz niekolkorocny proces.
g) V nas prospech.
i) No to je presne ten problem, ze tato fraza je postavena na hlavu a nie je pravdiva. Este pred 30 rokmi odpalovali bomby s nalozami katolici v Irsku, pred 20 rokmi separatisti v Spanielsku. Mnozia sa utoky na zaklade nabozenstva a rasy ako vo Svedsku co som spominal, alebo strielanie v cernosskom kostole v USA.
» www.nytimes.com/2015/06/25/us/t...
"Almost twice as many people have died in attacks by right-wing groups in America than have died in attacks by Muslim extremists. Of the 26 attacks since 9/11 that the group defined as terror, 19 were carried out by non-Muslims."
Moslimov je 1,5 miliardy, to co vidis v mediach su izolovane incidenty. Ich skutocnym korenom je sirenie nenavisti, chudoba, zla socialna situacia, iracionalita, politicka ideologia, z ktorych ale ziadna nie su PODMIENENE Koranom.
a) Ano, ale to, ze je zdroj iny, neznamena, ze je lepsi. Vacsina alternativnych webov len siri paniku a vobec nesuvisia s realitou.
c) Pokial nerozpravas o moslimskych ghettach, _nemaju_. TO je cela pointa. Problem je v tom, ze ludia v moslimskych ghettach porusuju zakon preto, ze su v ghettach a ziju v kriminalite a chudobe, nie kvoli ich nabozenskemu presvedceniu.
e) Po 1., zivot v uteceneckom tabore nie je zivot. Nemas moznost sa zamestnat, tvoje deti vyrastaju bez vzdelania, nemas saty, nemas poriadne jedlo, nemas perspektivu a si s celou svojou rodinou v existencnom vakuu. PRETO sa presadzuju kvoty na ziadosti o azyl, pretoze je neludske nechat rodiny cakat v uteceneckych taboroch 2-3 roky pre nedostatok uradnikov. Kvoty su na ZIADOSTI O AZYL, kvoli administrativnej zatazi. Zivot v tych taboroch je tiez neludsky, nie je to normalny zivot. Vobec sa im necudujem, ze stadial odchadzaju. A potom, ked na tvojej 3-mesacnej snahe zalezi cely zvysok zivotov teba a tvojej rodiny, rozumiem aj tomu, ze nezostanu v Madarsku, kde ich dokopu policajti a kameramanky televizii, ale pojdu do ekonomicky lepsej a tolerantnejsej krajiny.
f) Ale utecenecka kriza prebieha uz niekolko rokov, akurat predtym tie rokovania neboli v mediach Je to uz niekolkorocny proces.
g) V nas prospech.
i) No to je presne ten problem, ze tato fraza je postavena na hlavu a nie je pravdiva. Este pred 30 rokmi odpalovali bomby s nalozami katolici v Irsku, pred 20 rokmi separatisti v Spanielsku. Mnozia sa utoky na zaklade nabozenstva a rasy ako vo Svedsku co som spominal, alebo strielanie v cernosskom kostole v USA.
» www.nytimes.com/2015/06/25/us/t...
"Almost twice as many people have died in attacks by right-wing groups in America than have died in attacks by Muslim extremists. Of the 26 attacks since 9/11 that the group defined as terror, 19 were carried out by non-Muslims."
Moslimov je 1,5 miliardy, to co vidis v mediach su izolovane incidenty. Ich skutocnym korenom je sirenie nenavisti, chudoba, zla socialna situacia, iracionalita, politicka ideologia, z ktorych ale ziadna nie su PODMIENENE Koranom.
10
@fragile.
dik za odpoveď, musím povedať narozdiel od iných čo majú podobný názor ako ty, ty pôsobíš informovane.
a) alternatívne média aspoň u nás, síce šíria konšpirácie ale niekedy sa dokáže ,že aj konšpirácie boli pravdivé.
ešte k ujasneniu pojmov pod pojmom mainstream myslím napr. smečko alebo denník n. Tieto média lobujú za migrantov.
e) pokiaľ je to takto ako hovoríš chápem ich odchod z táborov.
Ale nebudem podporovať ich zneužívanie socialnej podpory.
O tej kameramanke boli polemiky či ho potkla alebo nie, niektorí obhajujú kameramanku, ja s jej činom nesúhlasím.
f) konflikty v sýrii vypukli už dávno , ale takáto ilegálna a nárazová migrácia prebieha len v posledných mesiacoch a EU to začala riešiť neskoro.
g) v náš prospech to nebude, výdavky na nich sú väčšie ako na nášho občana.
c,i) v krajinách kde žijú moslimovia je zvýšená kriminalita, jasné rozumiem nie všetci ale pozri aj u nás na Slovensku ľudia kradnú, nie všetci slováci sú zlodeji, ale všetkým to vadí keď mu niekto niečo ukradne.
moslimovia majú jednoducho inú kultúru čo do našej nezapadá, hovorím o netolerantnosti voči ženám, vočí neveriacim.
dik za odpoveď, musím povedať narozdiel od iných čo majú podobný názor ako ty, ty pôsobíš informovane.
a) alternatívne média aspoň u nás, síce šíria konšpirácie ale niekedy sa dokáže ,že aj konšpirácie boli pravdivé.
ešte k ujasneniu pojmov pod pojmom mainstream myslím napr. smečko alebo denník n. Tieto média lobujú za migrantov.
e) pokiaľ je to takto ako hovoríš chápem ich odchod z táborov.
Ale nebudem podporovať ich zneužívanie socialnej podpory.
O tej kameramanke boli polemiky či ho potkla alebo nie, niektorí obhajujú kameramanku, ja s jej činom nesúhlasím.
f) konflikty v sýrii vypukli už dávno , ale takáto ilegálna a nárazová migrácia prebieha len v posledných mesiacoch a EU to začala riešiť neskoro.
g) v náš prospech to nebude, výdavky na nich sú väčšie ako na nášho občana.
c,i) v krajinách kde žijú moslimovia je zvýšená kriminalita, jasné rozumiem nie všetci ale pozri aj u nás na Slovensku ľudia kradnú, nie všetci slováci sú zlodeji, ale všetkým to vadí keď mu niekto niečo ukradne.
moslimovia majú jednoducho inú kultúru čo do našej nezapadá, hovorím o netolerantnosti voči ženám, vočí neveriacim.
Napíš svoj komentár
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Mixelle: Milan a Zuzana alebo ako som sa stala strážcom tajomstva
- 3 Dezolat: Teal a jeho sen o písaní
- 4 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 5 Robinson444: Anatole France
- 6 Hovado: Metalurgia 1
- 7 Protiuder22: Kenosis
- 8 Hovado: Psychoterapia
- 9 Derimax3: Prehovor do duše
- 10 Hovado: Čo ma napĺňa.