Rada by som informovala všetkých vodičov motorových a v konečnom dôsledku aj iných vozidiel, že by za žiadnu cenu nemali dopustiť, aby ich svedomie v nich pracovalo natoľko aktívne, že sa im nebodaj zachce na nejakej frekventovanejšej ulici pustiť na priechode stojacich chodcov, ktorí sa nevedia dostať na opačnú stranu - napríklad z dôvodu práve vypnutej svetelnej signalizácie.

Pýtate sa ma, prečo upozorňujem vodičov na tento dôležitý fakt? Je to veľmi jednoduché. Predstavte si, že ste taký Róm sediaci za volantom svojho auta. Predpokladajme, že je vaše a nikde ste ho neukradli, ale to je aj tak pre tento prípad nepodstatné, pretože minimálne pri pohľade zozadu auta vidieť všeličo, ale nie farbu pleti osoby za volantom.

Predstavte si, že prechádzate ulicou delenou električkovými koľajami niekde v Bratislave počas pokojného, i keď trochu preautíčkovaného skorého popoludnia, kedy Bratislavský magistrát šetrí peniaze na vypnutej svetelnej signalizácii. Idete povolenou rýchlosťou a prechádzate jednotlivými ulicami, keď tu niekoľko desiatok metrov pred sebou uvidíte mladý párik, chlapca a dievča vo vysokoškolskom veku, ako stoja na kraji chodníka a čakajú, kým sa KONEČNE uvoľní cesta, aby mohli po priechode prejsť na druhú stranu a zamieriť po protiľahlom chodníku do centra mesta.

Ako slušne vychovaný občan pozvoľna spomalíte a tesne pred priechodom zastanete, aby párik mohol prejsť. V preklade - podľa zákona dáte prednosť chodcom. To však nie je ani trochu dobré a výhodné, pretože za vami v tom čase ide nalepený na váš zadok auta nervózny taxikár.

Situácia sa vyhrotí nasledovne:
- Prvé auto zastavuje pred priechodom
- Študenti prejdú asi do štvrť cesty a kývnu hlavami na znak poďakovania
- Za prvým autom stojaci taxík sa nalepí prvému autu na zadok a začne trúbiť
- Prvé auto pokojne počká, kým študenti opustia rezkým krokom zónu "rozplesku v prípade opätovného pohybu" pred jeho autom
- Taxikár trúbi znovu
- Prvé auto sa pohýna a satisfakciou šoférovi prvého auta môže byť akurát tak to, že študentka mu ukáže gestom "ďakujeme" a taxíku za ním idúcemu ukazuje ráznym gestom "čo ti už úplne šibe?"

Vzhľadom na to, že v dnešnej dobe nie je trúbenie za vaším chrbtom nič príjemné a rôznych gest sa môžete dočkať kdekoľvek, odporúčam vám, aby ste si do budúcna premysleli, či vám stojí za to, aby na vás trúbil taxikár len preto, aby ste si mohli pozrieť jednu rozčuľujúcu sa študentku. Myslím si, že nestojí, však?

Preto nikdy nedávajte prednosť chodcom na priechode! Oni sa možno po takých desiatich a viac minútach na tú druhú stranu dostanú tak, že preskočia premávku. It´s all right like that, baby!

P.S.: Na tomto mieste chcem poďakovať pánovi sediacemu za volantom prvého auta, že mi dal prednosť a námet na poriadne roztrpčený blog o dnešných šoféroch.

 Blog
Komentuj
 fotka
upirka113  4. 2. 2011 14:44
nechce sa mi to čítať, ale kebyže nezastavia, tak by už bolo dávno po mne ! Ja len idem na cestu nepozerám
 fotka
n0win0u  4. 2. 2011 14:47
na mna tiez dnes bolo zatrubene, ale miesto "signalu" co-ti-sibe odomna dostal vodic onoho auta vztyceny stredny prst
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 14:51
@upirka113 Ďakujem za úprimnosť, vidím ako pozitívum, že ľudia na Birdze sa nehanbia priznať, ako veľmi ich nudí čítanie čohokoľvek, čo je dlhšie ako dva odstavce



@n0win0u tiež som to mala chuť spraviť, zastavil ma iba fakt, že som si predstavila, ako by ten VEĽKO vyzerajúci taxikár odparkoval a vystúpil
 fotka
jaro1991  4. 2. 2011 15:01
vyborne... mozno som to bol ja ale nie... na stastie sa najdu ludia, ktori zastanu na prechode, ale aj tak si niekedy myslim, ze som jediny... a tiez sa musim priznat, ze nezastavim vzdy... ale vzdy, ked si niekoho vcas vsimnem. Ach boze, ked dojdes niekedy do Rakuska, tak sa budes len cudovat, ked ti zastavi na prechode jedine auto o tretej v noci, ked sa len blizis ku prechodu... (s vynimkou Viedne...)
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:05
@jaro1991 Nie, nebudem sa čudovať. Zabudol si, že ja už som niekoľkokrát bola v Londýne
 fotka
corvuscorax  4. 2. 2011 15:07
viem,že to je strašné,ale mňa to pobavilo
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:21
@corvuscorax Čo ja viem, ono to asi ani nie je také strašné Ono to bolo písané takým spôsobom, že sčasti to malo... tak trpko pobaviť
 fotka
jaro1991  4. 2. 2011 15:33
@sarah_whiteflower aj ja som bol v Londyne, ale tam som si to neak vynimocne nevsimol... ale asi som uz zvyknuty na "nase" rakuske pomery
 fotka
n0win0u  4. 2. 2011 15:36
sarah no a ? ved si tam mala frajiira ne ?
10 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:37
@n0w Chlap sediaci za volantom taxíka vyzeral byť rýchlym odhadom asi tak trikrát väčší než ja s @tikalok - om dokopy a okrem toho, on je pacifista, takže ten chlap by strieskal iba mňa dokonca!
11 
 fotka
tikalok  4. 2. 2011 15:39
frajíír bol po dobrej opici, takže by bol klasicky drzý ako opica, dobre by schytal ale účel by to splnilo
12 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:42
Sakra, prečo som len nebola drzejšia, by sme sa do neho pustili spoluuuu By možno aj s plačom odchádzal!!!
13 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:45
inak @jaro1991 , to záleží od toho, v ktorých častiach Londýna si bol, a koniec koncov, aj ako dlho si tam bol a tak podobne... v centre Londýna nemôžeš očakávať, že ti niekto zastane (základný fakt je už len to, že v centre sú VŠADE semafory . Ale v okrajovejších štvrtiach mimo centra sú dva typy priechodov, pri jedných je taká žltá lampa čo bliká a upozorňuje, že:

1. je tam priechod

2. je POVINNÝ dať prednosť chodcom na ňom



Takže tam keby ťa nakamerovali, tak ideš o vodičák, ak to nespravíš. Ale druhý typ priechodov je tiež bežný, tam tie lampy nie sú. Ale šoféri ti tam zastanú aj tak, dokonca ešte sa aj pousmejú, ak im nebodaj poďakuješ.. a tak Celkovo ja môžem povedať, že určite sú londýnski šoféri omnoho ohľaduplnejší voči chodcom aj sami voči sebe, než tu u nás.
14 
 fotka
malapohroma  4. 2. 2011 15:47
ja neznasam ked mi z jednej strany zastavia auta a z druhej nie a trubia na mna, pritom samozrejme nemozem prejst. aj to mozes pridat do blogu
15 
 fotka
n0win0u  4. 2. 2011 15:49
@tikalok ej, musis sa tasat za frajirku.. alebo aspon dlho vydrzat sa nehat bit



@sarah hehe
16 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 15:52
@malapohroma O tom si asi budeš musieť napísať blog sama, ale tak poznáme to asi všetci
17 
 fotka
malapohroma  4. 2. 2011 15:54
ked mne sa nechce



uz dlho neblogujem preto, lebo myslienky mam, ale zmyslim si ze kolko by bolo zase kritiky keby som nieco napisala uz len z principu ze som to ja, preto vlastne pomaly od leta nepisem.. ked tak strasne malo a casto aj tak kraviny..
18 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 16:07
@malapohroma Holt, to je údel známeho blogera To sa potom väčšinou proste stretneš aj s kritikou, inak to nejde.



Aj ja som mala obdobia, kedy som nepísala, a vlastne ich doteraz random striedam
19 
 fotka
nihili  4. 2. 2011 16:14
najzaujímavejšie je, že keď som v Olomouci a idem do školy, zastanú takmer všetci, dokonca aj náklaďáky, a je jedno na akom veľkom prechode, a žiadny vodič sa netvári otrávene za to, že musel dať prednosť chodcom...potom sa vrátim domov a keď sa chcem dostať cez cestu, musím sa buď niekomu hodiť pred auto, alebo si tam vystáť aspoň päť minút

u nás pred gymplom býval taký šikovný prechod, bez semaforov a jeden čas aj bez značky jedna ženská v nejakom luxusnom aute tam raz takmer prešla takého malého desaťročného šušňa (videla ho už z diaľky, že ide po prechode, ani ju nenapadlo spomaliť) a potom ešte stiahla okienko a nakričala naňho. keď sme sa s kamoškou otočili, že sa ho ideme zastať (chudáčik, mal slzy na krajíčku, ani nevedel čo sa deje) tak proste dupla na plyn a zmizla...človek sa hneď cíti bezpečnejšie
20 
 fotka
eraser  4. 2. 2011 16:23
ja radšej nekomentujem... keďže MÁLOČO ma dokáže tak kvalitne nasrať, ako idiocia a vytrubovanie za volantom :/
21 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 16:26
@nihili Áno, aj ja po tvojom komentári sa cítim omnoho bezpečnejšie... ešteže na priechodoch, cez ktoré chodím sú poväčšinou semafory alebo nula percent áut
22 
 fotka
tikalok  4. 2. 2011 16:45
@nihili u nás tiež v podstate každý zastane, občas dokonca aj v takých miestach ako zákruty a podobne

zato v takej bystrici som mal zakaždým pocit, že ten autobus ma proste strašne chce prejsť
23 
 fotka
fxx  4. 2. 2011 16:52
Pokial len stojíš pri prechode,a nevkročíš na vozovku,tak ti zo zákona zastaviť nemusí,ale mal by a trubenie tiež neznašam...
24 
 fotka
hangtime11  4. 2. 2011 16:58
ja som sviňa, ja prednosť nedávam nikdy
25 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 17:02
@fxx Viem o tom zákone, LENŽE: V dnešnej dobe stáť na prvom pruhu je niekedy životu nebezpečné
26 
 fotka
alysia  4. 2. 2011 17:12
prednost davaju ludia co chodia obcas aj pesi! alebo pouziavju hlavu... za to ze je taxikar drbnuty kazdy nemoze... ten isto chodi aj na zachod autom!!!

nelubi sa mi tento blog
27 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 17:14
@alysia Ja mám pocit, že to bude z veľkej časti tým, že si vôbec nepochopila, ako bol myslený, keď si pridala komentár tohto rázu... ale budiš
28 
 fotka
cjubou  4. 2. 2011 18:03
toto bolo na teba dosť krátke - očividne si bola veľmi rozhorčená



a pridám aj svoju skúsenosť - pred doma týždnami som jeden bratislavský prechod po krátkom vyhodnotení situácie prešprintoval cez prvú väčšiu medzeru medzi autami - popoludňajšia dopravná špička a ponáhľal som sa
29 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 18:55
@cjubou Ale ani tak veľmi nie, skôr som k tomu nemala viac čo povedať. Zdalo sa mi, že by bolo príliš veľké naťahovanie navyše a zbytočne, keby som sa k tomu ešte nejako rozpisovala a zbytočne rozčuľovala, tak som proste stavila na krátkosť. Mne sa to občas stáva, hoci si uvedomujem, že nie tak veľmi často, ale toto nie je môj najkratší blog
30 
 fotka
cjubou  4. 2. 2011 19:32
a o koľko je kratší od tohto, dve písmenká alebo nebodaj celý riadok ?
31 
 fotka
keuska  4. 2. 2011 21:52
raz som s kamaratkou sla cez prechod, cez dva pruhy. V prvom pruhu auta zastavili, kamaratka si ale nevsimla ze v druhom sa ruti sialenec na skodovke a vbehla mu rovno pod kolesa. Vyletela na kapotu, nasledne drbla na beton. Mala asi najvacsie stastie v zivote, vysla z toho s odretymi laktami a par modrinami. Ten idiot mal najvacsie stastie v zivote tiez, pretoze jej rodicia sa rozhodli nijako ho nepostihovat...

Btw ja sa venujem adrenalinovemu sportu odkedy soferujem, viem asi kolko potrebuje vodic na to, aby to ubrzdil ale nie vzdy je to iste... ja proste na prechode skacem do vozovky, nech sa ti curaci naucia davat pozor a pustat ludi. Zatial som okej, klop klop
32 
 fotka
sarah_whiteflower  4. 2. 2011 22:50
@keuska Prajem ti aj do budúcna čo najviac šťastia v tomto tvojom extrémnom športe!
33 
 fotka
galinka  5. 2. 2011 00:08
So slzami v očiach spomínam na krásny týždeň v Španielsku, kde som mohla na cestu vybiehať bez obáv, že by ma tam niekto prešiel. Stačilo na chvíľu zastať na kraji chodníka, či už na prechode, alebo mimo neho a nech išlo akékoľvek auto - veľké, malé, nové, staré, lacné, drahé... každý jeden zastavil. Až som sa pri návrate domov obávala, že zabudnem že som späť na Slovensku a budem prevádzkovať ten extrémny šport, ktorý spomínala @keuska (ja si ešte život vážim )
34 
 fotka
weeman  5. 2. 2011 13:39
JA som PÁN CHODEC, JA SOM NAJVIAC. Všetkých 50 áut zastaví, bude sa tvoriť kolóna, a zbytočné stresy, pretože JA, jeden človek chcem prejsť. Tak isto keď prechádzam cez frekventovanú cestu a sú tam funkčné semafóry, aj tak stlačím to blbé tlačítko aby kvôli mne celá ulica stála a ja som si mohol prejsť hneď a nemusel čakať pár sekúnd na nejakú dieru medzi autami. A samozrejme vždy im skáčem pod kolesá, šak čo, keď sa niečo stane, vždy je na vine aj tak vodič...

Treba sa na to trochu pozrieť aj z iného pohľadu, bezohľadní ľudia sú ako medzi šoférmi tak aj medzi chodcami. Mimochodom, pokiaľ sa nemýlim, podľa zákona máš na prechode prednosť, len keď už na ňom stojíš, nie ak stojíš pred prechodom na chodníku, je to kravina, ale je to tak.
35 
 fotka
sarah_whiteflower  5. 2. 2011 14:47
@weeman Ja neviem, či si si dostatočne dobre uvedomil, o čo v tomto blogu išlo. Išlo o to, že sme čakali pri priechode, slušne sme počkali, kým nám zastavilo auto, za ktorým išiel taxík, to auto nás pustilo a jediným výsledkom bolo trúbenie taxikára za to, že si niekto DOVOLIL nás pustiť po priechode. Nikde nebolo ani slovo o bezohľadných chodcov, a nehnevaj sa, ale ja som okrem iného aj šofér, hoci teda mojím smrteľným hriechom je, že možno nemám auto, ale určite sa za bezohľadného chodca nepovažujem



Verím tomu, že teraz už tomuto polopatistickému vysvetleniu tohto jednoduchého blogu rozumieš.
36 
 fotka
weeman  5. 2. 2011 15:02
@sarah_whiteflower ja sa nehnevám, len som sa snažil ukázať aj druhú stranu, a na niektorých miestach v meste by som "taxikára" celkom vedel pochopiť keď niekto zbytočne brzdí premávku...

Reagoval som nie len na blog, ale aj na niektoré komentáre, ktoré sa tu objavili.
37 
 fotka
sarah_whiteflower  5. 2. 2011 15:06
@weeman Jaj aha, ale tak to by potom asi nebolo odveci linkovať ľudí, na ktorých si reagoval, pretože ak nikoho nelinkuješ, tak logicky ja ako autor to beriem tak, že reaguješ na blog. Ono ak sa reaguje na jednotlivé komentáre, tak prepáč, ale som proste zvyknutá, že sa tí ľudia k nim linkujú, a je to tak hádam aj správne.



A môžem ti povedať, že toto nebolo jedno z tých miest v meste. Ako vravím, som tiež šofér a toto bolo miesto, kde v konečnom dôsledku nikto nikoho nebrzdil, ale prejsť cez cestu bol solídny problém.



A inak, s tým dávaním prednosti, ešte: Ono šofér auta by MAL dať prednosť aj chodcovi stojacemu mimo priechodu, ak ten jasne vyzerá, že chce prejsť, proste že čaká na chodníku. Ale nie je to zákonná povinnosť, pokiaľ by tým tuším nejako ohrozil premávku či niečo podobné, proste je tam nejaké ALE. Ak ty už stojíš na prvej bielej zebre na priechode a nejaké auto ti nezastaví, tak ak by si si ho natočil alebo proste ak by ho videl nejaký orgán činný v trestnom konaní ( , tak je to o vodičák alebo prinajmenšom o veľmi mastnú pokutu
38 
 fotka
matias  5. 2. 2011 15:18
nj...pocul som vcera ci kedy z radia ze na tej ulici nefunguju semafori ale som nevedel ze otom niekdo napise blog....
39 
 fotka
sarah_whiteflower  5. 2. 2011 15:42
@matias Ja som niekde povedala, ktorá ulica to je?
40 
 fotka
anzu  5. 2. 2011 20:44
pamätám si, ako mi raz ušiel autobus, pretože ma nepustili autá... proste som sa kukala, ako sa autobus blíži, ide okolo mňa, zastavuje, ľudia nastupujú a vystupujú a ako odchádza a nič som s tým nemohla robiť. myslela som, že ma hodí o zem od jedu. a raz sa mi takmer stalo to, čo opisovala keuska, jeden mi dal prednosť a druhý bol buď nevšímavý, alebo si pripadal príliš dôležitý a asi si myslel, že ostanem stáť v strede prechodu a budem kontrolovať, či môžem prejsť.
41 
 fotka
matias  7. 2. 2011 00:49
@sarah_whiteflower nie za predpokladu ze pracujes v stelaservise v radiu ktore som prave pocul....
42 
 fotka
sarah_whiteflower  7. 2. 2011 11:33
@matias Naozaj o ničom takom, o akom hovoríš, nemám predstavu, prepáč Ale možno máš pravdu. Ja ani neviem, ako sa tá ulica konkrétne volá na meno, ja nie som z Bratislavy, boli sme tam iba na výlete.
43 
 fotka
matias  7. 2. 2011 12:39
@sarah_whiteflower no podla vsetkeho som ja osobne myslel karadzicovu a okolie teda tam niekde ako je krizna....

no to hej ked niesi z ba ze to nemozes poznat aj ked som si myslel ze si aspon tak to mne pripadalo....
44 
 fotka
efickaa  8. 2. 2011 23:21
najkrajsie je ked ti este aj autobus v rannej spicke zastavi a nejaky magor z vedlajsieho pruhu toho schopny nie je...a ptm ze dostan sa bez ujmy na zdravi do skoly na opacnom konci mesta D
45 
 fotka
sarah_whiteflower  9. 2. 2011 00:16
@efickaa Dobre vystihnuté Presne o niečom podobnom som hovorila.
46 
 fotka
tomas  9. 2. 2011 00:20
hej ľudia sú divní, fakt ich nechápem



stojím na križovatke a odbočuje, ľudia prechádzajú cez prechod (ja sa neponáhlam) a tiež na mňa niekto (a väčšinou nie taxikár) trúbi...



jediné, čo si za "trúbenie" vyslúži, že potom sa pohnem obzvlášť pomaly (hlavne vtedy, ak ide úsek, kde proste nemôže predbehnúť, tak ak by som za sekundu-dve šiel 50tkou, takto pojdem aj 10-20 sekúnd 30-tkou
47 
 fotka
sarah_whiteflower  9. 2. 2011 00:28
@tomas Ako, ono sa tu rozbehla taká celkom vášnivá diskusia, ale naozaj, taký typický príklad, že žiadna veľká zápcha ani nič, čo by potrebovalo "nezdržovanie", normálne vodič dá prednosť a ten druhý /či už je to taxikár alebo ktokoľvek/ to ešte nevie takýmto spôsobom pochopiť... je to celkom že na hlavu postavené
48 
 fotka
alysia  10. 2. 2011 16:04
sory ja som si to citala este raz na dalsi den ( ktory bol na hovno ) a nejak mi usla ta ironia oknom asi
49 
 fotka
sarah_whiteflower  10. 2. 2011 16:09
@alysia Nič to, mne vlastne išlo iba o to, aby to neostalo divne nepochopené
Napíš svoj komentár