Nemám nič proti fajčiarom. Jediné, čo mi v ich ,,záľube“ vadí je, keď idem po ulici a niekto predo mnou – cigareta v ruke a dym na mňa. Si predstavte, že sa idete poprechádzať von, na čerstvý vzduch, pred vami ide takáto osoba... Hnus! Označujem to za bezohľadnosť...
Ďalšia vec, ktorá mi vadí je, keď sedím v miestnosti a teraz plno fajčiarov. Vôbec si neuvedomujú, že tým niekomu vadia. Nech si fajčia u nich doma, nie na verejnosti.

Otázka prečo ľudia fajčia je jasná. Je to návykové. Ak niekde musíte čakať, vyplní vám to nutne voľný čas. Ďalšia vec je...že sa to stáva už aj trendové. Reklamy to núkajú a peniaze sa točia. Napr. výroba ružových obalov na cigaretové krabičky. No ktorá baba by nesiahla po takomto zaujímavom trendy obale. Už len nosiť také čosi ako doplnok v kabelke. No a sem tam si občas zapáliť...a neskôr si zo závislosti kupovať tieto balíčky každodenne a častejšie...

Skupiny, ktoré propagujú aké je fajčenie nezdravé nemajú taký úspech ako predaj cigariet. Na dosiahnutie toho, aby ľudia na verejnosti menej fajčili je už len na platnosti zákonov, predpisov, zákazov pre fajčiarov.

Fajčenie sa označuje ako zlozvyk. Zlozvykom by som to úplne nenazvala. Je to síce návykové, ale človek má takisto svoju vôľu. Môže sa rozhodnúť, či začať, alebo nie. Môže po nejakej dobe s fajčením aj prestať. Všetko závisí od toho ako si človek uvedomuje svoje činy – zlozvyky (návyky).


Fajčenie podporuje zastavenie rastu, čo sa týka váhy a výšky. Oberá o zdravý spánok. Fajčiari sú 4 krát náchylnejší na srdcové ochorenia. Možno si logicky hovoríte, že takéto problémy nemusia mať len fajčiari. Áno, nemusia. Ale logicky, prečo provokovať a skúšať zdravie?

Spôsobuje: srdcový infarkt, zníženie funkcie pľúc, rakovinu pľúc, chronickú obštruktívnu pľúcnu chorobu, bronchitídu, rozdutie pľúc, pneumóniu, rakovinu krčka maternice, rakovinu hrtanu, ústnej dutiny, pažeráka, penisu, pankreasa, močového mechúra, poškodenie génov a i.

Mňa osobne sklamala stránka fajcenie.eu, ktorá si myslím na svojej webstránke neponúka toľko informácií koľko by mali mať dostupných na to, aby nejakým spôsobom odradila ľudí od tejto závislosti.

Akokoľvek sa rozhodnete (či prestať, pokračovať, začať, nezačať) želám vám veľa zdravia a rozumu. Tým, čo sa pokúšajú prestať fajčiť prajem, aby sa im to vydarilo. Pamätajte si, že stačí chcieť, NAOZAJ chcieť

 Blog
Komentuj
 fotka
fxx  30. 1. 2011 19:57
a milión ďalších vecí je rovnako zdraviu škodlivá
 fotka
acvd43xa7w  30. 1. 2011 20:11
na zaciatku uplne inak ako na konci zaujimave

btw. "telo ma jit do hrobu zhumplovane"
 fotka
uniqueprivilegium  30. 1. 2011 20:34
@fxx jj, je, ale to je každého vec ako sa rozhodne...



@acvd43xa7w tolerancia
 fotka
b0ng  30. 1. 2011 20:58
A kto si kúpi BMW má XX krát väčšiu šancu že sa zabije ako človek s Favoritom...

A kto sa denne prepcháva v MCdon/KFC/etcetc má väčšiu šancu na infarkt

A kto si život neužíva, nenájde si žiadny pôžitok... tak sa nudí a nakoniec robí pičoviny, z ktorých má XX väčšiu šancu že,... nebudem pokračovať



To je život..
 fotka
uniqueprivilegium  30. 1. 2011 21:06
@b0ng máš pravdu, koho má zaebať, zaebe lenže kto 20krát prebehne cez diaľnicu má 20krát väčšiu šancu, že sa zabije ako človek, ktorý prejde raz
 fotka
stenatko  31. 1. 2011 09:05
Bola som fajčiar, i teraz si niekedy dám, ale až mi pozastavuje rozum nad výhovorkami fajčiarov: ,,Však aj milón iných vecí je zdraviu škodlivých..."



Omg. Nehovorím, že to nie je pravda, ale na intenzite prijímania škodlivín je to mnohonásobne väčšie riziko.



Pekný článok
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 10:37
@stenatko Ďakujem za koment //Veď to. Každý fajčiar tu protestuje /pritom nikde nie je priamo napísané, že ja fajčiar nie som/.

Tu vypisujú, že sú škodlivé aj iné veci(čo je pravda), ale písala som, že: ,,Možno si logicky hovoríte, že takéto problémy nemusia mať len fajčiari. Áno, nemusia. Ale logicky, prečo provokovať a skúšať zdravie? " ...každý má svoje zdravie vo svojich rukách, toto je len článok, ale možno aspoň jeden človek sa tu zamyslí a povie si, že spraví niečo pre svoje zdravie, a maybe mu to o niekoľko hodín, dní, mesiacov, rokov predĺži život, alebo sa mu bude lepšie, zdravšie žiť
 fotka
buffer  31. 1. 2011 10:42
ak ti vadia zafajčene priestory choď inde vadi ti človek pred tebou choď na stranu alebo ho obehni ...kto chce najde spôsob kto nie tak len dôvod
 fotka
mardzi93  31. 1. 2011 10:45
nech si fajčí kto chce je to jeho život. žijeme tu a teraz, nech si užíva každý ako chce ak mu to príde fajn.

čo mi len vadí je keď je už v dnešnej dobe VŠADE nafajčené,človek si nemá ani kde sadnúť... už odvčera intenzívne preklínam fajčiarov lebo ma kvôli ich dymu strašne bolí hrdlo
10 
 fotka
buffer  31. 1. 2011 10:48
@mardzi93 v cukrarni sa nefajči a na diskach tiež nie aspoň čo ja viem
11 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 10:54
@buffer Prečo by som mala chodiť inde? Nech idú fajčiari len do podnikov pre nich určených. Keď ide človek predo mnou a ja idem na stranu po pár sekundách chytí cigaretu do druhej ruky a dym de zase na mňa, obehnúť sa nedajú lebo väčšinou taký bezohľadný ľudia sa rozťahujú na celý chodník a idú tempom, že sa ich obehnúť nedá...

Mne nevadí to, keď som niekde v reštaurácii a človek, ktorý sedí so mnou za jedným stolom si zapáli, vtedy tomu nevenujem nejakú pozornosť, ale naozaj, keď už ideš niekde, kde sa ani dýchať nedá, bo je tam všade cítiť dym z cigariet je faqt na grc...
12 
 fotka
mardzi93  31. 1. 2011 11:17
@buffer hej ale napr tu v MT čo sú čokoládovne alebo tak.-.- tak máš pravdu nefajčí sa... ale nekakám prachy aby som si minula 4 eurá len tak na jednu čokoládu

a na dikostéky nechodím, o tom sme sa už bavili. A ja si myslím že skôr by sa predsa mali prispôsobiť fajčiary "nám" nie že ja nebudem chodiť pomaly nikde ked nechcem prísť domov ako popolník s hlienom v krku
13 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 11:30
Fajčenie na verejnosti by mali zakázať tak, ako alkohol a bolo by po probléme, nikto by sa tu nedohadoval amen...
14 
 fotka
buffer  31. 1. 2011 11:30
@uniqueprivilegium tak spomaľ ak ide rychlo

tak ak tam su fajčiary v tom podniku tak asi je to podnik pre nich inač by mali byť vykazaní, ak to je taký podnik kde sa nefajči zavolaj policiu si v prave (prve obsluhe povedať a ak nie tak zelenych)



@mardzi93 zaleži aj aka diska ak maš dvojposchodovu tak na druhom poschodi hudbu nieje ani počuť a maš tam boxy samostany bar a pod. ... pripadne v cluboch kde maš bowling biliard a podobne zabavky sa nefajči a da sa tam vpohode posedieť a všade tam kde sa podava jedlo
15 
 fotka
mardzi93  31. 1. 2011 11:36
@buffer áno ale ako som už hovorila, ja nechcem ísť na dikotéku ani do reštaurácie, proste chcem tak veľa keď si chcem len niekde sadnúť dať si niečo na pitie, a odísť bez toho aby som smrdela?
16 
 fotka
buffer  31. 1. 2011 11:40
@mardzi93 nemyslel som LEN reštiku maš podniky podobne pubom kde robia minutky a tam sa nefajči už len z principu a je tam fajn skus pohľadať v okoli.

Nechceš veľa ale tak musiš najsť niečo ine ako nižšie cenove skupiny ....zaleži aj aku maš predstavu o tom podniku ja si zas neviem predstaviť pub bez cigaretoveho dymu heh
17 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 11:55
@buffer Prečo by som mala volať na niekoho políciu, keď je debil a fajčí tam kde sa nemá, v čom pomôže polícia, to treba psychiatra zavolať...a ten článok nebol písaný preto, že kto kde fajčí, ale že prečo ľudia fajčia a prečo sa cigarety predávajú...
18 
 fotka
buffer  31. 1. 2011 11:57
@uniqueprivilegium policia bude stihať majiteľa za nedodržanie zakona (ak je to podnik v ktorom sa nefajči podľa zakona) a potom si da majiteľ už zaležať na tom aby sa tam nefajčilo ...ale to ber ako krajnu možnosť ak by si fakt už nemala kde isť lebo to sa môže naťahovať dlhšie
19 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 12:23
@buffer ty tu rozoberáš úplne od veci podniky a zákony
20 
 fotka
buffer  31. 1. 2011 12:29
@uniqueprivilegium čo je pre teba odveci podnik ? a zakon nieje od veci keď sa rešpektuje my na diske mame čisty vzduch sice je to z nariadenia majiteľa ale tiež to je zakon
21 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 12:35
@buffer ale v tomto článku ide o niečo úplne iné
22 
 fotka
marttina  31. 1. 2011 17:39
a bla bla bla, milionkrat omielana tema opat uzrela svetlo sveta.



fajcila som skoro desat rokov, pomaly to bude rok co nefajcim a stale sa mi hlava zastavuje nad nefajciarskymi dristami.



samozrejme, ze fajciari si uvedomuju riziko, neda sa nevismnut si vsetky tie obrazky, napisy, varovania a ine reklamy. ale je im to u prdele povedzme si to na rovinu. komu nie je, lieci sa zo zavislosti alebo prestal sam od seba.



ako kam ti fajciari maju ist? nefajci sa v restikach, nefajci sa v podnikoch, nefajci sa na zastavkach, na verejnych priestranstvach, nefajci sa na parties, nefajci sa skoro nikde uz pomaly (ano, aj na slovensko to pride postupne, uz zacalo). zachvilu si budes moct zapalit maximalne doma, aj to ta uda sused ze mu smrdis cez plot.



samozrejme vsetci chcu aby sa prestalo fajcit, ale nikto si nepraje aby sa prestali kupovat cigarety lebo to plni kasicku peniazmi (a ceny stupaju do nebotycnych vysin). ake jednoduche by bolo kebyze sa vyda zakaz fajcenia a dovoz cigariet by sa zrusil ako aj vyroba. preco sa to neurobi? no lebo money money money.



to, ze nefajciari maju pravdepodobne ine zlozvyky ktore im silno pomahaju do hrobu si vsimat netreba, ved jedine cigarety su tie najhorsie. to, ze ludia sa dopuju 20 kavami denne, energy drinkami, fastfoodom ako jedinym zdroj potravy, drogami, geneticky modifikovanymi potravinami atd je uz vedlajsie.
23 
 fotka
schizoofrenik  31. 1. 2011 18:09
pred týždňom som si povedal že na týždeň prestanem fajčiť - aby som si dokázal že mám pevnú vôľu a naozaj´som týždeň nefajčil

nieje také ťažké prestať ako som si myslel, ale budem fajčiť ďalej pretože mi to chutí, baví ma to a zapálená cigareta je proste súčasť mojej osobnosti nefajčiť by bolo pre mňa... ako keby mi chýbal nos.

24 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 18:43
@marttina milión krát omielaná téma, ale to, že ty do komentu napíšeš polovicu z môjho článku omielané nieje čo? Fajčiari nech si fajčia doma

@schizoofrenik aspoň vieš, že máš pevnú vôľu! a už si to vyskúšal. Fajčíš lebo chceš, lenže niekto fajčí preto, lebo je sprostý, nemá pevnú vôľu, a nenájde iný spôsob riešenia problémov, alebo situácie... Ale zasa niekto iný (napr. ty) si proste na to zvykol a nechce sa toho vzdať, veď každý musí byť na niečom závislý...
25 
 fotka
betsyshooby  31. 1. 2011 19:07
nehnevaj sa dievča, ale pripadá mi to tak, že si nikdy nefajčila čo? ako tak, že pravidelne.....pretože ľudia, ktorí nefajčili, by nemali písať protifajčiarske články, potom vyznievajú presne takto hlúpo....
26 
 fotka
uniqueprivilegium  31. 1. 2011 19:27
@betsyshooby nehnevaj sa, ale pripadá ti to veľmi zle a vôbec nie presne práveže preto, že mám dáke skúsenosti za sebou o tom píšem, a to, že ti znie článok hlúpo s tým už ja nič nenarobím
27 
 fotka
marttina  9. 2. 2011 17:03
precitaj si este raz a pozorne
Napíš svoj komentár