Pár podobných tém o škole a všetko čo k tomu patrí tu už bolo. I keď som momentálne rada, že práve netrčím v škole (so happy!), niekedy mi to však nedá nenervovať sa nad tým aj doma!

Aby som to lepšie upresnila konkrétne sa jedná o učiteľov ( o čo iné, však?). Keď som nastúpila na SŠ všetko sa mi zdalo úplne iné. Lepšie (ak si porovnám ZŠ a SŠ aj dnes sa mi to zdá stále oveľa lepšie).

V poslednom ročníku na základnej nás učitelia strašili aké to na strednej bude horšie a ťažšie. Viac učenia, menej voľného času a iné výmysly. Teraz nechcem tvrdiť, že na každej škole je to tak, ale pre mňa je stredná skôr oddych oproti základnej. Učenie sa mi zdá zrozumiteľnejšie a ľahšie. Každé učivo z nejakého predmetu sa prelína s učivom ďalšieho iného predmetu. A tak to dokopy všetko do seba zapadá.

V prvom ročníku, keď som nastúpila na strednú som bola šťastná, že som sa tam dostala. Naozaj všetko bolo super (aj je – keď mám dobrú náladu). Na začiatku som si hovorila, že s každým učiteľom budem dobre vychádzať. Proste aj tých, čo nebudem mať rada. Nejako tie ich debilné maniere prekusnem.

Dnes už mám na to iný názor. Akonáhle sa objaví tá notoricky-neurotická učiteľka vo dverách mám chuť vykopnúť ju cez okno. Náladovosť niektorých učiteľov presahuje tú moju (to už je fakt veľa!). Ako sa mám k niekomu správať s úctou, keď jednu hodinu príde v dobrej nálade, rozdáva jednotky skoro zadarmo a na druhú hodinu vám dá zadarmo akurát nedostatočnú. Pre nič za nič. Vlastne nie. Dostanete ju za to, že niekto trpí nedostatkom...niečoho. Alebo v iných prípadoch za to môžu komplexy, súkromné problémy, ktoré sa prenášajú na pracovisko. Nie v jednom prípade je to nenávisť k deťom a mládeži. Veď keď už tých malých spratkov neznášam, prečo nezačať pracovať v školstve, však? (myslím, že teraz by so mnou súhlasilo veľa učiteľov)

K ďalšiemu dôvodu prečo tak veľmi mať rád každého učiteľa je ten, že robia rozdiely. U niektorých by to videl aj slepý. Niektorí učitelia majú radi biflošov, iní ich neznášajú. Ďalší majú radi improvizáciu pri odpovediach, iných ide rozhodiť, že ich žiak/študent nepočúval na minulej hodine a teraz komolí celú látku. Alebo ak žiak pri odpovedi povie skoro všetko a učiteľ mu dá horšiu známku ako svojmu obľúbencovi, ktorí toho nepovie ani z polovice toľko, čo predchádzajúci „neobľúbenec“.

Sú ešte aj takí, ktorí si tých svojich obľúbencov striedajú. Väčšinou hodnotia podľa toho kto sa im pchá viac do...priazne.

Nakoniec prichádza na rad triedny učiteľ, ktorí rieši spory medzi žiakmi a učiteľmi. Nadarmo sa vysvetľuje, že niekto je na vás ,,zasadnutý“ a môžete zožrať aj celú učebnicu z jeho predmetu - no aj tak si bude priemer známok počítať podľa svojej „metódy“ á la sympatický/nesympatický.

To je na dnes vše... musela som sa vypísať

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár