Ked vychadzam z casov na strednej, tak mi vzdy ako najlepsi pripadali ti, ktori:
1) Neboli privelmi prisni (resp pri samotnej vyucbe aj ano, ale nebazirovali silou mocou na tom, ze "ty nemas domacu... 5!" a v takom pripade dali moznost to napravit)
2) Vedeli svoj predmet aktivne predniest. K tomu je potrebne aby ovladali to co vysvetluju, ale to samo o sebe nie je zdaleka vsetko. Mali sme ucitelov, ktori boli celkom kapacity a nemal som pocit, ze by boli dobri ucitelia. Potom sme mali takych na ktorych bolo fakt vidno, ze ich to zaujima (namatkovo matematikar nam stale ukazoval vselijake vlastne programy a animacie z matiky... alebo dejepisar sa vedel uzasne rozhovorit a podat to tak, aby to bolo zaujimave)
Nemal som (logicky) rad presne opaky - Tych, ktori sa snazili si pofidernymi sposobmi vydupat autoritu (na tom narazali hlavne praktikanti, ktori zacali "kamaratski" a potom ked videli, ze to takto nejde odrazu otocili a zacali byt strasne nevrli).
nech to je chlap, dobre vydržiavaný s krásnym zadkom, nech skúša len vtedy ked chceme, a pisonky nám vždy oznamuje 2 týždne dopredu a za výstrihy dáva jednotkyyyyy
Schopnosť vedieť vysvetľovať tak,aby to aj žiakov zaujalo,mal by mať pevné nervy, mal by byť komunikatívny,nemal by si vybíjať zlosť spôsobenú napr. osobnými problémami na žiakoch,nemal by ponižovať žiakov,mal by mať zmysel pre humor,mal by byť rozumný,napríklad nemal by robiť príliš rýchle závery pri nejakom probléme a nechať čas žiakovi na vysvetlenie. A mal by byť jasné že inteligentní,nie ako podaktorí "vzdelaní" učitelia..A mohol by si vedieť priznať chybu,pretože neznášam prístup "ja som najmúdrejší/najmúdrejšia a vy ma nemáte prečo poučovať" ...
nemal by zadupať žiaka do zeme za to, že prejavuje individualitu a nájde inú - často zmyselnejšiu - cestu k riešeniu ako je popísaná v učebniciach. Naopak, mal by ho podporiť a rozvíjať v ňom kreativitu.
mal by byt hlavne priatelsky.. nenechat si sliapat po hlave zasa... ale vediet pochopit a vypocut druheho.. ak sa objavi problem riesit ho so ziakom osobne a nie pred celou triedou.. a potom samozrejme by sa mal snazit vysvetlit zaujimavo, jednoducho a v ramci moznosti kazdemu aby bolo jasne.. vyzadovat malo ale podstatne.. pre mna bolo najdolezitejsie ze ten ucitel bol moj kamarat.. aj ked mi sice dal zlu znamku ked som si ju zasluzil,,, bol fer.. ale naozaj sa mi snazil pomoct aby som tu lepsiu mohol dosiahnut.. ked som mal zle znamky vacsinou to bolo tym ze som sa neucil... iba malokedy ucitelom..
V prvom rade musí ovládať predmet, ktorý vyučuje a v druhom rade by ho mal naučiť tak, aby sme mu aj my rozumeli. Takže tým, že niekto zadre vetu typu
"Parciálny zlomok sa metamorfozuje na fraktál n-tej mocniny faktoriálu exponenciálnej rovnice, pokiaľ leží v množine racionálnych čísel.""
sa síce môže stať akoby zaujímavým, ale určite nie dobrým profesorom, pretože danej vete nikto neporozumie. A práve preto som z matiky taký jeleň.
Naopak, vyzdvihol by som chemikára (chémia ma nikdy predtým nebavila), ktorý učí tak, že aj na najkomplikovanejší názov nejakého uhľovodíka vymyslí nejakú memotechnickú pomôcku alebo veršík alebo niečo, podľa čoho si to zapamätáme. To sa potom inak učí...
ovládanie látky... nie je vlasnosť... látka sa dá naučiť... vlastnosť znamená kreativitu, ktorá mu dovolí podať látku zmysluplnejšie, fantáziu, aby ju zobrazil pomocou obrazov...
Nezáleží na tom, ako veľmi je učiteľ nabiflený, keď nedokáže byť prispôsobivý, citeľný, a vypočuť.
Myslím si, že dobrý učiteľ by hlavne mal vedieť zaujímavo ale jednoducho vysvetliť učivo... nie tak, ako na niektorý hodinách u nás, kde polovica triedy spí a druhá polovica ešte len zaspáva
A tiež by si nemal/nemusel liečiť svoje komplexy na žiakoch.
Mal by mať zmysel pre humor, mal by sám vedieť čo a prečo učí ( nie že to čo učí , učí preto, lebo to má v plánoch), mal by vedieť zaujať, mal by to robiť nevtieravou nenásilnou formou, mal by motivovať nie demotivovať ( ako skoro všetci dnešní učiteľia), malo by ho to baviť...
Nemal by mať zastaralé komunistické výučbové názory, nemal by vrieskať jak zmyslov zbavený za každú kravinu, nemal by sa povyšovať, nemal by ukazovať svoju autoritu nezmyselnými úkonmi a nemal by mať maniére...
A ešte by nemal byť takí že ja som najmúdrejší a vy si nemáte čo otvárať hubu ak sa vám niečo nepáči , pretože ja som učiteľ a mám pravdu aj keby som ju nemal ..
taky aky je moj ucitel chemie ... haluzny , da sa s nim pokecat ale z mierou lebo ked zasa robia chujoviny tak im da po papuly .. spravodlivy je .... kdo je dobry nech si hodiny s nim uzije a kdo nie tak to ma u neho posrane uz na furt
Hlavne nech je medzi žiakmi obľúbený... Nech je s ním sranda (ako s naším učiteľom fyziky (pozdravujem xD) a hlavne nech vie vysvetliť dané učivo tak, aby ho všetci pochopili...
takého jedného poznám, učí NOS-ku a je geniálny ... fakt. Je to intelektuálny športovec, všeobecne veľmi inteligentný a znalý vo svojom obore hlavne. Rešpektuje pokiaľ nemáš záujem sa učiť jeho predmet, a nebude ťa nútiť písať si poznámky a podobné veci, no pokiaľ máš záujem učiť sa, dokáže ti vysvetliť všetko. U nás má taký rešpekt, že pri tom ako on vysvetľuje hŕstke ľudí, ostatní sú absolútne ticho, aj keď ho vôbec nepočúvajú.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
36 komentov
(Nemôžem si pomôcť, a výnimočne zo mňa nehovoria endokrinné žľazy.)
1) Neboli privelmi prisni (resp pri samotnej vyucbe aj ano, ale nebazirovali silou mocou na tom, ze "ty nemas domacu... 5!" a v takom pripade dali moznost to napravit)
2) Vedeli svoj predmet aktivne predniest. K tomu je potrebne aby ovladali to co vysvetluju, ale to samo o sebe nie je zdaleka vsetko. Mali sme ucitelov, ktori boli celkom kapacity a nemal som pocit, ze by boli dobri ucitelia. Potom sme mali takych na ktorych bolo fakt vidno, ze ich to zaujima (namatkovo matematikar nam stale ukazoval vselijake vlastne programy a animacie z matiky... alebo dejepisar sa vedel uzasne rozhovorit a podat to tak, aby to bolo zaujimave)
Nemal som (logicky) rad presne opaky - Tych, ktori sa snazili si pofidernymi sposobmi vydupat autoritu (na tom narazali hlavne praktikanti, ktori zacali "kamaratski" a potom ked videli, ze to takto nejde odrazu otocili a zacali byt strasne nevrli).
Som rada,že na škole máme AŽ 3 takých učiteľov
"Parciálny zlomok sa metamorfozuje na fraktál n-tej mocniny faktoriálu exponenciálnej rovnice, pokiaľ leží v množine racionálnych čísel.""
sa síce môže stať akoby zaujímavým, ale určite nie dobrým profesorom, pretože danej vete nikto neporozumie. A práve preto som z matiky taký jeleň.
Naopak, vyzdvihol by som chemikára (chémia ma nikdy predtým nebavila), ktorý učí tak, že aj na najkomplikovanejší názov nejakého uhľovodíka vymyslí nejakú memotechnickú pomôcku alebo veršík alebo niečo, podľa čoho si to zapamätáme. To sa potom inak učí...
Nezáleží na tom, ako veľmi je učiteľ nabiflený, keď nedokáže byť prispôsobivý, citeľný, a vypočuť.
A tiež by si nemal/nemusel liečiť svoje komplexy na žiakoch.
Nemal by mať zastaralé komunistické výučbové názory, nemal by vrieskať jak zmyslov zbavený za každú kravinu, nemal by sa povyšovať, nemal by ukazovať svoju autoritu nezmyselnými úkonmi a nemal by mať maniére...
presne tak!
ja mam takeho prirodopisara kto je dobry tak aj on je ochotny poradit pomoct posrandovat a kto nieje tak na toho sa ide tvrdo
nemal by byť arogantný, flegamtik, nadávať študentom by nemal, večne nervózny, namyslený..
P.S.: Ak chceš spoznať dokonalých učiteľov (2) zoznámim ťa
p.s. nezapisuje
náš je fajn je s ním sranda
2. mať štýl, nechodiť vo vestách a vyzerať ako ITčkár po obrne
3. vedieť čo učí
4. byť prívetivý, ochotný komunikovať
5. nebyť zlomyselný
6. mať aký taký všeobecný prehlad
7. férový
8. na pohlaví nezáleží
9. mierny, ale mal by si vedieť spraviť poriadok, ked na to dojde...
a 10. fyzik alebo chemik
NEideálny učiteľ: drzy, hádajúci, namyslení...