potrebujem poradiť s mojím psom..mám ho už skoro rok , mám ho z útulku, je to madarská vyžla (áno áno taký pes bol v útulku) ... má ževraj 2,5roka ...neviem si s ním nikak poradiť ..teda je poslušný ale iba ked sme doma ked ideme na prechádzku strašne
ja mam psa co tiez velmi taha. A nijak raz sa nam ho to nepodarilo odnaucit za asi 6 rokov. Akoze poslucha ale ked mu nedavam prikazy bude tahat a pri psoch serie na vsetko.
S tymi schodmi treba skusat, ze mu das na nich nejaku odmenu, aby sa vytvoril u neho reflex, ze ked tam pojde dostane nieco a postupne by sa mal naucit
Zober si so sebou granule, alebo nieco co bude brat ako pochvalu. Ak zacne tahat, tak zastav a daj mu nejaky povel (stoj, alebo ja neviem nieco ine si vymysli). Ak neposluchne tak sa dalej uz ani nepohni. Ked sa vrati k tebe, tak ho pochval. A toto stale dookola. Ak budes za nim utekat hned ako zacne tahat, tak si bude mysliet, ze to moze robit a uz ho to neodnaucis.
Nie som žiadny odborník, ale v rodine sa psom veľa venuje, takže čo to viem. Takže skús to takto. Vodítko maj čo najviac na krátko a urči nejaký stály príkaz napríklad - k nohe, zostaň a podobone niečo krátke a zrozumiteľné. Stále mu to opakuj a postupne vodítko uvoľňuj, vždy keď poslúchne ho pochvál a daj mu niečo za odmenu- granulu, píškotu alebo čo má rád.
A ber ho do parku medzi psov a nechávaj ho v kontakte, nech vie, že mu neublížia a že s nimi má dovolené byť potom ho to nebude toľko lákať.
To je tá "nevýhoda" psov z útulku, že nevieš, čo s ním robil jeho predchádzajúci pán (možno nejaký pád zo schodov, ktorý sa mu zavsugeroval), potom odporúčať použiť tie postupy, čo tu boli písané s tými odmenami a pod., pes nie je sprosté zviera