ludia aky je rozdiel medzi boeingmi, a aribusmi okrem toho že su to rozdielne spoločnosti? lebo všímam, že svetové spoločnosti nakupujú už viac airbusov ako boeingov, viem že sú tichšie, ale čo ešte?
Takze takto. Zakladny rozdiel je v pristupe k ovladaniu a samotnej filozofii lietadla. To co airbusu piloti zvyknu vycitat je privelky spolah na elektroniku s tym ze sa vytracaju prvky pilotaze a pilot sa stava len akymsi asistentom a kontrolorom systemu. Krasnym prikladom toho je absencia klasickeho knipla v airbusoch ktore nahradili joysticky.
Naprotitomu Boeing pristupuje k pilotazi klasickym sposobom, piloti hovoria ze maju pocit ze to lietadlo je viac pod ich kontrolou.
Ale ako to bolo spomenute je to o osobnej preferencii.
Vobec nie je pravda ze s Boeingom to ide dolu vodou. Velke letecke spolocnosti maju lietadla oboch vyrobcov a to z niekolkych dovodov.. Kazdy typ lietadla sa niekedy viac a niekedy menej hodi pre tu ktoru linku, plus velmi zalezi od toho ake su skusenosti so servisom daneho vyrobcu.
SAmozrejme sa v sucasnosti hovori najviac o A380, ale to je len preto ze je to novy typ stroja... Boeing hravo konkuruje so svojou 777 ktora je enormne rychla a ma vybornu spotrebu. Vo vseobecnosti sa ocakava nastup novej 747-8 ktora by mala nahradit sucasne 747-4... zmeny su badatelene hlavne v tvare kridel.
Ja osobne mam radsej Airbusy, hlavne kvoli postupnemu a nie skokovemu tlakovaniu kabiny. TYm padom cloveka menej boli hlava. Vobec nie je pravda ze airbusy su tichsie, pretoze dokonca ten isty typ lietadla moze pouzivat 3-4 druhy motorov od roznych vyrobcov. TAkze velmi zaleiz na kombinacii motor, lietadlo, trieda v ktorej cestujete, materialy pouzite v kabine...
V sucasnosti su co sa tyka objednavok na tom lepsie airbusy hlavne kvoli lepsej sieti dodavatelov.. Boeing ma s tym velky problem pri novej 787...
A k obrazku, auto by sa mal naucit rozdiel aspon u vyrobcov litadiel, pretoze na obrazku je DC9 od firmy McDonnell Douglas co nema s Boeingom nic spolocne. Navyse je to pomerne stary typ lietadla...
@nenay nijak neklesne..skôr ma zarážajú ľudia ktorí sa "čudujú" nad existenciou voľby keď z ich obmedzeného pohľadu je to "to isté"...teraz nenarážam na autora témy, všeobecne to myslím
@9 pekne a dobre napisane ..len..tie joysticki sa objavili az od A-320....300 ani 310 ich nemaju...
ja len dodam ......vseobecne americke vyrobky su drahsie ako ine. dalsim .....faktom je, ze americke maju viac elektroniki ako ine.....cim su narocnejsie na obsluhu a udrzbu.
airbus a boeing maju motori od rovnakich firiem....to k tomu ze poniektorii vysie napisali ze airbus ma tichsie a uspornejsie motori...co nie je pravda.....za vsetkim je totis cena....ked airbus je lacnejsiii tak je jasne preco je tak rozsireniii.
aj tak nejlepsiii je podla mna boeing ,a nie Airbus...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
13 komentov
toto je rozdiel
Ale v dopravných lietadlách sa nevyznám. Skôr bombardéry, stíhacie lietadlá.
Naprotitomu Boeing pristupuje k pilotazi klasickym sposobom, piloti hovoria ze maju pocit ze to lietadlo je viac pod ich kontrolou.
Ale ako to bolo spomenute je to o osobnej preferencii.
Vobec nie je pravda ze s Boeingom to ide dolu vodou. Velke letecke spolocnosti maju lietadla oboch vyrobcov a to z niekolkych dovodov.. Kazdy typ lietadla sa niekedy viac a niekedy menej hodi pre tu ktoru linku, plus velmi zalezi od toho ake su skusenosti so servisom daneho vyrobcu.
SAmozrejme sa v sucasnosti hovori najviac o A380, ale to je len preto ze je to novy typ stroja... Boeing hravo konkuruje so svojou 777 ktora je enormne rychla a ma vybornu spotrebu. Vo vseobecnosti sa ocakava nastup novej 747-8 ktora by mala nahradit sucasne 747-4... zmeny su badatelene hlavne v tvare kridel.
Ja osobne mam radsej Airbusy, hlavne kvoli postupnemu a nie skokovemu tlakovaniu kabiny. TYm padom cloveka menej boli hlava. Vobec nie je pravda ze airbusy su tichsie, pretoze dokonca ten isty typ lietadla moze pouzivat 3-4 druhy motorov od roznych vyrobcov. TAkze velmi zaleiz na kombinacii motor, lietadlo, trieda v ktorej cestujete, materialy pouzite v kabine...
V sucasnosti su co sa tyka objednavok na tom lepsie airbusy hlavne kvoli lepsej sieti dodavatelov.. Boeing ma s tym velky problem pri novej 787...
Takze sa neda jednoznacne povedat co je lepsie..
dakujem este raz
ja len dodam ......vseobecne americke vyrobky su drahsie ako ine. dalsim .....faktom je, ze americke maju viac elektroniki ako ine.....cim su narocnejsie na obsluhu a udrzbu.
airbus a boeing maju motori od rovnakich firiem....to k tomu ze poniektorii vysie napisali ze airbus ma tichsie a uspornejsie motori...co nie je pravda.....za vsetkim je totis cena....ked airbus je lacnejsiii tak je jasne preco je tak rozsireniii.
aj tak nejlepsiii je podla mna boeing ,a nie Airbus...