Bol si si úplne istý vysokou školou, na ktorú si podával prihlášku, alebo si mal predsa len pochybnosti (či nájdeš uplatnenie, či ťa to bude baviť..)? Podal si prihlášku na viacero rozličných odborov? Oľutoval si niekedy výber? Prestupoval si? ...
jj
a hovno z toho, potom som sa z nej psychicky polozila
uz som odpolozena sice, ale aj ked to mam rada (vedu, nie idiotske sposoby vyuky), nechcem s tym mat profesne nic spolocne uz
Vzdy ma bavila technika a ekonomika cize podal som si prihlasku, vzali ma, bol som stastny, bolo to jedno z najkrajsich obdobi v zivote - plno krasnych vysokoskolacok ale vedel som ze je nieco co chcem este viac, ze jedna tuzba prevysuje vsetko ostatne - a tak som po prvom rocniku z vs odisiel a nelutujem to. Dnes som niekde uplne inde, spoluziaci sice maju titul ale ja uz mam vysporiadane na cely zivot A navyse, este mozno pojdem studovat, ale len medzi najlepsich a uz nie pre titul.
kedze nevies do coho ides a vela veci bude uplne inych ako si si predstavovala a zazijes kopu novych veci, tak je zbytocne hladat uplne stopercentnu istotu...chod hlavne za tym co citis a takmer hned uvidis, ci to bolo spravne rpzhodnutie
Keď som končila SŠ, tak som chcela ísť študovať kopu odborov, z rôznych smerov, vôbec som v tom nemala jasno... napokon som si vtedy nedala prihlášku nikam.
Teraz, tri roky odvtedy, som si poslala prihlášku - len jednu, na konkrétny odbor, konkrétnu školu a nedávam si žiadne poistky - načo ísť študovať niečo, čo nechcem? Ak by ma aj neprijali, viem ten rok do ďalších prijímačiek využiť aj rozumnejšie.
vobec som nebola stotoznena s tym ze mam ist na vs (isla som viac-menej kvoli tlaku rodicom a ich vyhrazkach ze budem bezdomovec) a dalsich x rokov sa ucit a ucit a ucit a nemoct ist do normalnej prace a zarabat si na seba a aj to tak dopadlo, po mesiaci som bola prec
Ja som si bola celkom ista, kedze som isla studovat to po com som viacmenej tuzila. Ono musis mat k tomu vztah a musis si byt isty ze budes sa ucit veci ktore najskor uz nevyuzijes
(btw na strednej som bola presvedcena ze pojdem na medicinu ale proste zistila som ze sa nedokazem biflit
nebol som, prestupil som, stale bolo zle, tak som sa na to vysral uplne. ale tak, slovenske skolstvo... vyska je super vec, len musi byt dobra. ked nie je, je to blbe. ja som tym zabil 3 roky zivota uplne zbytocne. ked pocuvam kolegov, co chodili na cvut napriklad, bolo to tam uplne o inom a keby som tam siel hned, bol by som to dokoncil. ale tak uz je neskoro nariekat, 3 roky su prec a ja sa musim snazit prezit bez pismenok pred menom, lebo zacinat v prvaku v tomto veku proste nie je moznost sice sa obavam, ze ked sa budem tlacit na pozicie, na ktore sa chcem dostat, moze absencia titulu predstavovat isty problem, no na druhej strane verim tomu, ze to nie je nic, co by sa nedalo prekonat inymi kvalitami.
Dala som si len jednu prihlášku, mala som v gaťoch, že to bude môj životný fail, že to bude bez uplatnenia, atď. No, uplatnenie je tragickejšie, ale nie až také zlé, ako som si myslela (no a ešte uvidím ako to bude potom, brigády v odbore a TPP v odbore môže byť iné, že jo). Neľutovala som, bavilo ma to a teraz som prestúpila na iný odbor a až na malé drobnosti ma to baví ešte viac, pretože máme mrteeee veľa psychológie a kopec zaujímavých predmetov.
Jediné pochybnosti, ktoré som pri výške mala, boli prijímačky. Našťastie som bola prijatá na všetky školy, na ktoré som sa hlásila (všade som si dala rovnaký odbor). Dnes, s odstupom času by som školu nemenila, aj keď pri nej občas prichádzam o zdravý rozum.
Podával som si prihlášku celkovo na dve školy a na štyri odbory (reálne to bol odbor čo študujem, “záložný” na tej istej škole a dvojodborové štúdium na inej). Nebol som si výberom istý, rozmýšlal som najprv nad množstvom odborov, ale na niektoré odbory som nemohol ísť, lebo by som nespravil talentovky, inde by som zas nezvládal matiku. Ostali mi dve oblasti, kde som si vedel predstaviť uplatnenie, jedna pragmatická, druhá “srdcová”. Nad tým, či som sa rozhodol správne rozmýšľam často, či už kvôli uplatneniu, či ma to bude baviť robiť a či v tom budem dobrý, alebo či si v mojom odbore aj niečo reálne zarobím, aby som si mohol užívať život a založiť rodinu. Ale neľutujem svoj výber, študujem to čo ma vždy bavilo, štúdium ma baví a hoc nie všetci, minimálne časť profesorov a učiteľov ma motivuje a posúva ďalej. S tým či som sa rozhodol správne ma ale najčastejšie konfrontuje spoločnosť - pracovné ponuky pre právnikov a informatikov (a žiadne pre mňa ), Fico rečniaci o tom, aký majú automobilky nedostatok robotníkov alebo moje okolie, vždy keď s niekym riešim, čo študujem. Ale ako vravím - nie, neľutujem svoj výber školy. Vyberal som srdcom a nie rozumom, čo sa mi možno za pár rokov vráti, ale neštudujem len kvôli práci a štúdium samotné ma baví, takže čo chcieť viac.
Jj, od druhého ročníka na strednej. A neľutujem, dúfam, že ľutovať ani nebudem, je to tu úžasné, učia ma skvelí ľudia, učím sa zaujímavé veci, mám platenú prax v odbore, ktorá je super a mám tam okolo seba super ľudí, v škole tiež, mám dostatočný počet kamarátov, ktorí študujú rovnaké/podobné veci ako ja a je mi s nimi super, som v nádhernom meste a všetko je úplne naj.
Ja lutujem len to ze som si dala asi najtazsiu skolu a odbor cca na europske pomery cize uz ako stvrtacka fungujem tak ze skola priorita nic ine len to a do prace a nejaky business ale ked zrovna v skole je deadline tak vsetko ide bokom. Take ze zubar kadernicka solarko ani neviem co su za pojmy. Ale nelutujem to ta skola ma posunula do novej urovne ktoru som si nemyslela ze mozem dosiahnut a ten rok si vravim ze dokoncim aj s nervami na kapacite 3 percent. Ja som obetovala svoj terajsi zivot tomu co som povazovala za vrchol coho mozem dosiahnut a urcite by som to spravila zas. Vsetko sa raz skonci ale nech to stoji za to.
Nie rozhodne som si istá nebola išla som na VŠ len kôli rodičom a aj tak som z nej odišla po prvom semestri potrebovala som si to poriadne rozmyslieť a potom som bola na ďalších dvoch školách ale nestotožnila som sa sními tak som odišla a nemám žiadnu VŠ a som spokojná tak ako som.
_______________________________________________
Moto: Pokiaľ chceš niečo dosiahnuť musíš tvrdo pracovať. Som profesionál na grafické práce napr. www.ocity.net a fitnes stravu. Pokiaľ potrebuje niekto pomôcť napíšte.
Istá som si asi nikdy ničím nebola, vždy boli nejaké pochyby...až čas ukáže, čo za koninu som to vlastne vyviedla. Alebo to bude možno aj fajn.. veď uvidíme. Ja som voči VŠ trochu skeptická, možno je to aj tým odborom, ktorý študujem a aj tým ako ten "vzdelávací" proces funguje. Rada sa učím nové veci, to áno..a hoci je aj na VŠ veľký priestor dostať sa k dostatku zaujímavých info (tých bude tak 10%, 90% budú zbytočnosti totálne neprevoditeľné do praxe) tak myslím, že dnes je VŠ fakt už iba z núdze cnosť, sú tam ľudia, ktorí na VŠ nemajú čo robiť, veď aha na mňa. Veď ja ani neviem čo tam robím, 95% mojej triedy sa priznáva k tomu, že ich to vôbec nebaví..podľa mňa majú v dnešnej dobe skôr vyhraté ľudia, ktorí hneď po strednej vedia čo chcú, lebo na VŠ je veľa ľudí, ktorí tam šli skôr s nejakou víziou, že sa tam ešte nájdu...a tak by to rozhodne nemalo byť. Uč sa jazyky, mysli logicky a veľa cestuj, budem ti držať prsty, aby si sa rozhodla správne. A inak som to oľutovala asi miliardu krát..ale iba počas skúškového, cez semester je to čistá flákareň. Ale ja som paradoxný človek..som podivná, neviem čo od života chcem, takže to ber všetko s rezervou.
Istá som si bola smerom / technika /, nie však konkrétnou špecializáciou.
Hoci som si počas výšky "odfrflala" svoje, teraz neľutujem V zahraničí majú vysokoškolsky vzdelaní ľudia ďaleko väčšiu prednosť.
Teraz som hrdá na svoj titul & odbor, ktorý som vyštudovala, u mňa sa potvrdilo "všetko zlé je na niečo dobré".
Držím palce
@saywhaat ty si nieco s IT v skandinavii, pokial ma moj prehlad na birci neklame, nie? mozes mi to studium trocha opisat? vsetky moje informacie o tamajsich univerzitach su z druhej az tretej ruky a vsetky tvrdia, ze tie skoly su sice fancy, ale absolventi su tazko priemerni. osobne mam podozrenie, ze to su take reci starej matere, ktorymi si tutok slovaci a cesi zachranuju bolave ega, ale tak co mozem vediet... zaujima ma preto pohlad od niekoho, kto tam realne je a studuje.
@Notme. Hej computer science. Studiun je absolutne uzasne preberam veci co idu akurat do praxe vid big data java akka etc... najnovsie veci a vsetko treba kodit na fakt tazkych veciach. Napr security mam teraz a kazdy tyzden daco hackujeme. Ale ze seriozne. Ale fakt velke varovanie ze tu sa uci nonstop. Je strasny rozdiel medzi tymi skolami co ponukaju agentury na svk akoze rozne academy a college a neviem co a top univerzitami. Aj tuto ludia na to pozeraju uplne inak. Podla mna tie agentury ponukaju len najvacsia hovna.
A absolventi priemerny. Tak toto musim normalne obranit ich cesto lebo oni makaju jak fretky. Proste stale sa ucia vikendy plna skola stale su aktivny dobre kodia... ja som bola na zaciatku az sokovana a robila som z nich srandu ze to prehanaju. Na svk je frajer ten co sa neuci. Potom som pochopila ze inak sa tu neda... ale fakt len dobre veci na ich pracovitost a sikovnost mozem povedat. A ak tu zvazujes studium tak len jedno ti vravim chod. Skola ta sice bude nicit ale strasne moc ti to da. Pracu mam total luxusnu aj na ich pomery 30 eur na hodinu v cistom, ubytko za 250 apartman vlastny etc. ako ano zaciatok bol pre mna velmi tazky ale ak to zvladnes tak novy level zivota. Snad som ti pomohla...
@saywhaat nj, tak nejak som tusil, ze tie klebety co som o skandinavskom it vzdelani doposial pocuval, sa k pravde velmi nepriblizuju teraz idem mat komplexy do kuta.... studovat uz urcite nejdem v tomto veku, ale ked citam toto, tak ma mrzi o to viac, ze som zabil 3 roky drahocenneho casu na slovenskych kokotinach a ani len blbeho bakalara nemam ako som pisal vyssie, uz popis cvut mi v porovnani s tym co som zazil na slovensku, pripominal rajsku zahradu. a toto je este o 43 urovni vyssie. ono to pomalicky ide aj bez tej skoly, ak sa chce, tak sa da. lenze s dobrou skolou by to bolo slo podstatne rychlejsie a mozno v konecnom dosledku aj lahsie.
@saywhaat ze uz nechcem studovat neznamena, ze sa nechcem ucit a zlepsovat sa, dospely zivot sa mi proste paci. je to o pristupe, nie o pismenkach pred menom. teraz napriklad uz siesty tyzden fixujem bugy, ktore som sam nasiel, ktore presli finalnym testovanim (!!!), ktore som nasiel preto, ze som sa o vec zaujimal nad ramec mojej pozicie, funkcie a kompetencie a ktore narobili skoleni, titulovani ludia s xy rokmi praxe. ako junior, co nastupil ani nie pol roka dozadu a o danej problematike nemal najmensiu predstavu, nakolko som siel de facto kompletne mimo svoje zameranie, nech je sranda. a ked mi niekto pocas mojho karierneho rastu povie, ze sorry, ale davame prednost tomu a tomu, lebo je ing, tak nech sa pojebe. dobra skola je super pozitivna vec a to tvrdim aj napriek tomu, ze zo svojich skusenosti na studium nemozem povedat jedine pozitivum. ale ak tu skolu proste nemam preto, ze som nemal poriadnu moznost vyliezt do zahranicia a odmietol som kokotit sa so slovenskymi univerzitami, tak to zo mna nerobi menej schopneho cloveka v porovnani s lubovolnym absolventom.
@Notme ved v poriadku rob co vies a neries skolu ked nechces studovat. Neries to ak to nie je tvoja priorita. Budes spokojnejsi ak sa nebudes porovnavat
Keď som prvý krát išla na výšku, tak som si bola absolútne istá, tým čo chcem robiť. Podala som si prihlášku len na dve školy - Olomouc a Bratislava, viac menej rovnaký odbor. Po dvoch rokoch som odtiaľ odišla Druhý krát už som rozmýšľala viac... hlásila som sa na viac odborov a teraz som celkom spokojná. Myslím, že každý občas pochybuje a rozmýšľa nad tým, že keby bolo inak, možno by bolo lepšie...
@notme
tie klebety som tiez pocul, ze uroven skandinavskeho vzdelania nie je zas taka oslniva ako sa hovori... Neviem, možno záleží od samotnej školy. Sám mám ešte túžbu sa tam ísť pozrieť a vyskúšať si to na vlastnej koži. Hardcore prístup máme už i tak na našej škole v Brne, takže horšie to už snáď byť nemôže btw tuto týpek z blogu bol na Erasme vo Fínsku a píše viac menej to čo Saywhaat, všetci sa tam poctivo učia hoc aj do noci v škole. Na strane druhej bol celkom šokovaný, že i tak sú na priemernej úrovni.
BTW ostatne, nemyslím si, že by bolo Slovensko s úrovňou na tom nejak extra biedne. Take STU by sa mohlo vyrovnať VUT, problém je skôr materiálny a personálny. Niekto má špičkové vybavenie a niekomu zas zateká ešte aj do budovy. Ja sám už začínam byť voči mojej vlastnej škole kritický, pretože ma začínajú srať niektoré veci... napr. niektorí vyučujúci a ich prístup je fakt na facku. Niekedy si vravím, že keby som sa učil iba čisto z youtube, tutoriálov a kníh, tak som na tom úplne rovnako, ale hlavne ze mame prestiz a sme top škola Najhoršie je, že namiesto toho, aby ti nejak ľudsky predniesli ako to asi funguje, tak na to existuje univerzálna odpoveď, je to v projekte nakodite si a sami zistite ludia tu potom musia od seba odpisovat lebo s tym projektom ofc nevedia pohnut. Neexistuje specializacia, ucia sa aj absolutne neprakticke predmety... vhdl, asembler... sice je dobre vediet ako to funguje vo vnutri na najnizsej urovni, ale preboha 90% studentov s tym uz nikdy v zivote nepride do kontaktu. Aspon to dokážu vyvazit niektore fakt super predmety so skvelymi pedagogmi, ktorí dokážu namotivovať k výkonom a keď niečo nie je jasné, tak to vysvetlia na demo cviku počas svojho osobného voľna, keď to ani nemajú zaplatené. No na inzinierske radsej zvolim asi inu skolu lebo fakt nepotrebujem byt v strese a depresii dalsie tri - styri roky... podla toho ako sa podari lebo vsak tu skoro každý predlzuje studium a v konecnom dosledku kto ako sa uplatni zavisi len od konkretneho cloveka.
ale tak co sa tyka bakalarskeho studia, som viac menej spokojny hoci som ocakaval viac. Asi som fakt masochista, ale na vybere skoly by som zrejme nic nemenil hoci na ten ing level uz fakt ne ne ne stacilo.
@obrvonjottr na slovensku moze stat za zmienku mozno FIIT, ale tam som nebol a nepoznam odtial ludi. FEI mi prisla ako kvalitna picovina (4 semestre ekonomie su jasnym indikatorom toho, ze je nieco seriozne v neporiadku), absolventi TUKE, ktorych poznam, veru nie su ziadne esa a FRI okolo informatiky ani nepresla. to je proste panoptikum starych paprdov, ktori ucili este euklida a najmodernejsia informacna technologia, ku ktorej vedia nieco povedat, je dierny stitok. ako bakalarky sa odovzdavaju "webove appky" s backendom v suchom php, ktore dokazes vyhotovit behom jedneho dna podla prveho tutorialu na yt, na ktory natrafis, aj za predpokladu, ze nemas vobec ziadne zaklady. kiezby tam bol aspon pristup "tu mate projekt, nejako ho urobte". bitch, please. neratajuc bakalarku sa tam pisu 3 (slovom TRI) prace, ktore aspon ako-tak stoja za zmienku. teda...prva je v prvom semestri, to je uplny basic shit v jave. v druhom semestri odovzdavas semestralku tiez, lenze to recyklujes tu prvu s tym, ze do nej pridas vychytavky ano je napriklad dedicnost. v stvrtom semestri sa robia udajove struktury v C/C++. fun fact: o C/C++ ti pred tym nikto nic nepovie. ale why not, ved kazdy informatik po tom, co sa nauci vlazne zaklady javy, potrebuje jednoznacne vediet, ako si vytvorit custom datove struktury, ktore su este k tomu tak vymakane, ze na pristup k ich elementom musis vsetko referencovat a dereferencovat asi 173x a tvoj kod vyzera nejako ako (&((*(&(*(*(*(*(&(->(*(->(KURVA). a nezabudajme na to, ze za memory leak je polovica bodov dole, co v podstate znamena, ze k skuske sa dostanes len za predpokladu, ze tato semestralka by bola bez memory leaku za full a ta dalsia bude kompletne za full. co to teda ten memory leak je, ako ho odhalis a ako mu zabranis? well, zisti si. nasledne okolo toho bola taka vtipna kauzicka, ked sa zistilo, ze komplet vsetky semestralky (i shit you not, komplet vsetky, ktore mali dostatocny pocet bodov) boli viac ci menej modifikovane verzie asi dvoch-troch povodnych a ze tie povodne dokonca ani nepisali studenti ale typci z firmy xy, ktori sa zivia kodenim v c++ a dostali za to zaplatene celkom zaujimave sumy. no a v piatom semestri sa na povinne volitelnom predmete robi web, kde sa uz musia pouzit aj take modernosti ako je javascript. suchy, pochopitelne. aby to ale neznelo ako nuda, tak ti na kazdy IT predmet (tym myslim taky, ktory sa aspon snazi realne suvisiet s IT) ti pripada takmer 1,5 uplne kokotne zbytocneho predmetu, z ktorych sa vacsina uci jedine na FRI a potom este na roznych malo popularnych smeroch magisterskeho studia matfyzu, ktory ti zozerie kvanta casu a pouzijes ho jedine v pripade, ze by si sa strojom casu vratil o 30 rokov spat a rozhodol sa, ze ides optimalizovat MHD v meste nad 50 000 obyvatelov. najmenej 80% kodu, ktory na tej skole napises, je nekonecna zmes podmienok a cyklov, ktore ti vedia do konzoly (lebo iny vystup spravit nevies, ved naco) vypisat, ci sa ti z 5l oleja a 8kg zemiakov oplati robit hranolky alebo zemiakove lupienky. o "super" predmete nemoze byt reci, o dobrom tiez nie, pouzitelne zratas na prstoch jednej ruky nesikovneho stolara so zlym urazovym poistenim a za ako-tak zaujimavy a zabavny predmet sa tam daju povazovat jedine siete a aj to len kvoli docentovi, ktory to ma pod palcom. too bad, ze vedenie fakulty ma obrovske nezhody s katedrou sietarov, cize ak aj chudak docent chce spravit vyznamnejsi krok spravnym smerom, tak ho zadupu do zeme. to cele nielen, ze nema nic spolocne s informatikou, ale este k tomu ta tam musi zakonite na supu jebnut z toho, aka to je kokotina.
@notme
pod STU som myslel hlavne FIIT pravidelne sa zucastnuju sutaze o top diplomku asi ako jediny slovensky zastupca... cas od casu sa tam objavi aj nejaka ina slovenska uni. Aj system vyuky maju podobny, zavidim im len specializaciu. Inak holka, ktora robi aktualne so mnou na semestralnom projekte prestupila z FIITu k nam na FIT, vraj pristup ucitelov nic moc. Asi to bolo este horsie nez u niektorych nasich cviciacich, ale ako je pravda, ze 70% ucitelov u nas su pohodaci. No ked sa clovek nestihne prihlasit cez system k dobremu cviciacemu tak je prakticky v prdeli a bud sa bude musiet este o to viac snazit alebo si zopakuje predmet.
inak priznam sa, ze bol som v tom, ze UNIZA je nie az taka diera. Ked som pred dvoma rokmi sondoval kam poslat prihlasku, tak zrovna ta skola mala vraj celkom dobre meno. Udajne to tvrdili nejaki zamestnavatelia i ked bolo mi jasne, ze top uni to nebude, ale taky priemer. No ak je to tak ako tvrdis, ani si nechcem predstavit ako to vyzera asi napr. na ucmke alebo ukf u nas nastastie pracuje 90% ucitelov na nejakom vyskume, takze vacsinou sa preberaju aktualne poznatky, cast vyuky zabezpecuju dokonca firmy, takze sa tu kodia real world aplikacie, najnovsie technologie a postupy.
Co sa tyka hodnotenia projektov, tak sme zas na tom podobne... u nas sa strhava snad za vsetko. vacsinou su dva semestralne projekty, v ktorych ide o to ziskat aspon +50% hodnotenia, lebo kto ziska malo, tym padom musi ziskat viac na tom druhom, alebo to dohnat na polsemke. Viaceri uz takto pohoreli a to este nevravim o tom, ze ked uz dakto prelezie zapocet s odretymi usami, tak na semestralke ma co robit, aby to dal. Hlavne ked je programovanie na papier a podobne srandy.
toz sietarina je u nas trochu iny level... teraz nam zadali 2 netrivialne projekty v c/c++, ofc ze skoro nik nema s c++ skusenosti, projekty by sa dali robit aj v pythone a na menej riadkoch, ale vsak naco to studentom ulahcit, ze ano niektore zadania sa nedaju ani otestovat na skolskej sieti a ani samotne zadania nie su dobre specifikovane takze nik nevie co sa v skutocnosti bude testovat a ako bonus je to, ze namiesto skript sa musime ucit z asi 1000 stranovej anglickej knihy, co je vraj iba uplny zaklad
Ja len dufam, že to tam už nejak doklepem do Bc. ešte ma čakajú najmenej dva roky vďaka prenášaným predmetom. Bakálarka bude ešte zrejme fakt ďalší hardcore, u nás také niečo ako weby by prešlo max. tak ako projekt vo volitelnom predmete. Na výber je toho zaujímavého dosť, prípadne sa dá vybrať aj vlastná téma. Tak napríklad: Forenzná analýza v IT, Detekcia chorob pomocou snimania sietnice, autonomne drony a podobne
bakalár musím povedať, že mi niečo dal ale inžinier celkovo predmety a nastevený systém, ľutujem, že som podla prihlášku, vôbec nič, buď je niečo povinné z princípu, potom predmet, kde učiteľ ledva príde a ďalšie, že mohlo by to byť aj ok keby práca dáva rozum.. VŠB FEI, keď som dokončil niekoľko predmetov som si povedal, že však už to dokončím..och, pri tom do školy nemám problém ísť, celkovo ma baví ale tie predmety, ktoré ma nebavia (povinne, navolené diplomovkou) úplna demotivácia..
Keď už tu bolo niečo spomenuté z informatiky, tak pre predstavu 5 ročník, učiteľ na cviku vysvetľuje čo je "private" v c++ ako keby bolo OOP v každom jazyku iné Semestrálne projekty, čo sa majú robiť rok väčšina ľudí odbúcha za 2-4 týždne, do 20 strán textu, potom ctrl+c-v sa to nakopčí do diplomovky na druhý rok a je vystarané... text teoretickej informatiky aj v roku 2018 hovorí o algoritmoch..problémoch ktoré sa nedajú algoritmicky riešiť..akurát, že už aj dajú, v databázovom predmete sa skončí na programovaní čo nemá súvis.. a najväčší dôraz sa kladie na názvy funkcíí, každý v podstate rovnaký kód v konečnom dôsledku.. a mohol by som pokračovať... :/
@notme robil som asi 4-5 semestrálok na fri, čo vyzeralo zložitejšie bola nejaká hra v c++ aj to sa dalo spraviť za niekoľko hodín, chalan spravil predmet a potom sekol so školou aj tak tie zadania musím uznať, napríklad na javu ako pre cvičené opice, pokiaľ sa niekto nevenuje 100% tomu sám tak mu ta škola nemohla čo dať..prakticky.. a na učiteľov som ešte nepočul nič dobré
@obrvonjottr nuz, pokial ide o ucitelov, ja chapem, ze ucit za 700 eur nie je ziaden zazrak, toboz nie v IT, kde absolventi dostavaju dvojnasobne nastupne platy, ale co som ja zazil...docent, co vsetko videl, vsade bol, vsetko vie, vobec by ucit nemusel, ale uci, lebo chce, aby boli aj ostatni taki uzasni ako je on, 3x behom prednasky zmienoval, ze ma zenu a auto a kazdy jeho sw, s ktorym som kedy prisiel do kontaktu, bol taky kus odpadu, ze by sa za neho hanbili (alebo by boli hrdi?) snad aj v microsofte. potom klasika, stari docenti/profaci s pocitom, ze si spolocnost dostatocne nevazi ich nadpozemskych kvalit, co si, pochopitelne, museli odsrat studenti. dalej mladi doktori absolutne bez zivota, na ktorych si sa bal prehovorit, aby sa nahodou nezlakli a neskolabovali. a zlaty klinec bol jeden doktor, fakt neskutocna kapacita, nepochybne jeden z top 5 odbornikov, akych som stretol (standardizacna komisia c++ implementovala nejake jeho navrhy, napriklad), ktory mi bol este k tomu neskutocne podobny nazormi, prejavom, zmyslom pre humor a celkovo osobnostou. a ako som ho tak stalkoval, tak som zistil, ze odkedy je facebook facebookom, typek nadava, ake napicu je byt ucitelom a ako sa zoberie a odide z univerzity, najlepsie aj zo slovenska. a to uz sa fakt zamyslis. lebo vidis cloveka, o ktorom ti vsetci vravia, ze "hej miso, keby si bol ucitelom, tak by si bol presne jak on!", ktory je odborne asi tak 234x schopnejsi ako ty a ktory aj napriek tomu 10+ rokov robi pracu, ktoru evidentne nenavidi, este k tomu za smiesne prachy. to si proste fakt povies, ze ak s tebou ta skola spravi toto, tak tam ozaj nemas co hladat teraz uz sa sice asi vazne nasral a siel niekde robit solution architecta, ale aj tak. jedine na tych sietach bol ucitel, ktoremu nebolo co vycitat po ziadnej stranke. dokonca braval ohlad aj na to, ked som mu tam chodieval s takou opicou, ze zo mna bolo citit alkohol na 5 metrov na dalsej hodine mi to potom vzdy dal vyzrat, ale ked proste videl, ze som indisponovany, tak sa zasmial a dal mi pokoj
no ale pokial ide o studium ako take, tak sa to cele zaseklo este niekde v roku 1990. spolupraca s firmami nehrozila ani omylom, o poznatkoch z vyskumu nehovoriac. pokial viem, tak aj u nas sa robilo aspon zopar zaujimavych vyskumov, ale to sa k studentom dostalo len obcasne a neoficialne, k bakalarom prakticky vobec. nove postupy cez vedenie nepresli. onen typek, co je teraz solution architekt, casto medzi riadkami naznacoval, ze vie, ze cela ta vyucba je nastavena dementne, ale ze vedenie inak nepusti. ale vravim, na sietaroch to bolo vidno najviac. isty cas tam prednasal clovek, ktory publikoval napriklad aj oficialne materialy pre studium cisco ccie. samozrejme, ze sa posekal s vedenim a samozrejme, ze odisiel. a ked mas raz vo vedeni ludi, ktori od seba doslova odhanaju kazdeho schopneho cloveka ochotneho ucit, tak ta skola nikdy dobra nebude.
ja som vsetkymi desiatimi za prisne hodnotenie projektov a narocne zadania, lebo dneska sa bezne stretavas s tym, ze sa na produkciu dostane sw, ktory je proste zly. ludia sa taktiez musia naucit pracovat so zdrojmi a riesit problemy na vlastnu past, lebo je uplne samozrejme, ze nik na svete ta nenauci informatiku za 3-5 rokov na skole. informatik stojaci za rec sa proste bude ucit od zaciatku do konca svojej kariery a ulohou skoly je poskytnut mu zakladne fakty a kontrolovane prostredie, v ktorom si bude moct s pomocou skusenejsich ludi vyskusat pracovat s co mozno najviac vecami a vyriesit co najsirsie spektrum problemov. ale ked sa raz predmet vola "udajove struktury", je zamerany na udajove struktury a ty cez neho neprejdes preto, ze si niekde nezavolal nejaky destructor, tak nehovorime o prisnom ale o debilnom hodnoteni. som ako za c++ na skolach, tak za prisne hodnotenia, ale cakat, ze ludia studujuci IT druhym rokom dokazu v c++ napisat niekolkotisic riadkov kodu bez jedinej chybicky na jednosemestrovom predmete dotovanom dvoma hodinami tyzdenne, sa da pokojne povazovat za definiciu absurdity. pochopil by som to v pripade, ze by tomu predchadzali ine predmety, na ktorych by bolo vysvetlene, ako to ta pamat vlastne funguje, kde sa nam co uklada a kedy to treba mazat. ale vobec, nic, nula. jedine, co si z predchadzajuceho studia o tejto problematike vedel bolo, ze v jave je nejaky garbage collector, ktory tu pamat spravuje, cize ty uz nemusis. a paradoxne ti nedali priestor a ani cas na to, aby si si to nastudovat mohol, lebo ta meanwhile dusila lavina kadejakych matematik a statistik a teorii grafov a ekonomii a algebier a pravdepodobnosti a optimalizacii a inych vededolezitych veci, ktore MUSI kazdy informatik zvladat lepsie ako informatiku.
Najprv som sa chcela prihlásiť na dve školy, ale na tú druhú iba preto, že ak ma nezoberú na prvú...no a potom som rozmýšľala, že ved aj tak by som tam nešla s radosťou tak načo..a podala som iba na jednu no našťastie nebol problém. Vždy som vedela, že tam chcem chodiť, bolo mi to jasné. Nikdy som to neoľutovala, ani odbor -avšak študujem dvojodbor a hlavne s jedným som spokojná, čo som vždy chcela študovať a milujem to ten druhý odbor je fajn, ale občas mi napadne, že by som mohla mať aj niečo iné k tomu (nejaký iný jazyk). Ale v podstate som spokojná a vždy som sa cítila fajn počas štúdiu, už to môžem povedať lebo už končím
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
42 komentov
a hovno z toho, potom som sa z nej psychicky polozila
uz som odpolozena sice, ale aj ked to mam rada (vedu, nie idiotske sposoby vyuky), nechcem s tym mat profesne nic spolocne uz
skôr moje pochybnosti smerovali k: "je to určite úplne najlepšia voľba pre mňa?"
A doteraz neviem, čo chcem robiť a čo študovať, a či vôbec chcem študovať a čo so mnou bude.
Alebo aj keď vieme, tak po rokoch zistíme že už to nechceme.
Teraz, tri roky odvtedy, som si poslala prihlášku - len jednu, na konkrétny odbor, konkrétnu školu a nedávam si žiadne poistky - načo ísť študovať niečo, čo nechcem? Ak by ma aj neprijali, viem ten rok do ďalších prijímačiek využiť aj rozumnejšie.
(btw na strednej som bola presvedcena ze pojdem na medicinu ale proste zistila som ze sa nedokazem biflit
_______________________________________________
Moto: Pokiaľ chceš niečo dosiahnuť musíš tvrdo pracovať. Som profesionál na grafické práce napr. www.ocity.net a fitnes stravu. Pokiaľ potrebuje niekto pomôcť napíšte.
Z filozofickej fakulty - rustiny som presla na prirodovedecku - aplikovanu geologiu a tu som stastna moc moc moc
Hoci som si počas výšky "odfrflala" svoje, teraz neľutujem V zahraničí majú vysokoškolsky vzdelaní ľudia ďaleko väčšiu prednosť.
Teraz som hrdá na svoj titul & odbor, ktorý som vyštudovala, u mňa sa potvrdilo "všetko zlé je na niečo dobré".
Držím palce
a este vela pijem, napriklad aj teraz.
tie klebety som tiez pocul, ze uroven skandinavskeho vzdelania nie je zas taka oslniva ako sa hovori... Neviem, možno záleží od samotnej školy. Sám mám ešte túžbu sa tam ísť pozrieť a vyskúšať si to na vlastnej koži. Hardcore prístup máme už i tak na našej škole v Brne, takže horšie to už snáď byť nemôže btw tuto týpek z blogu bol na Erasme vo Fínsku a píše viac menej to čo Saywhaat, všetci sa tam poctivo učia hoc aj do noci v škole. Na strane druhej bol celkom šokovaný, že i tak sú na priemernej úrovni.
» psimurda.blogspot.in/search/label/Fi...
Čo sa týka napr. škôl v Británii, tak to je vraj úplné wtf. Snáď aj Uniza je na tom lepšie, pretože v takom Cardiffe sa píšu eseje na computer science
» itlenka.blogspot.in/p/erasmus.html...
BTW ostatne, nemyslím si, že by bolo Slovensko s úrovňou na tom nejak extra biedne. Take STU by sa mohlo vyrovnať VUT, problém je skôr materiálny a personálny. Niekto má špičkové vybavenie a niekomu zas zateká ešte aj do budovy. Ja sám už začínam byť voči mojej vlastnej škole kritický, pretože ma začínajú srať niektoré veci... napr. niektorí vyučujúci a ich prístup je fakt na facku. Niekedy si vravím, že keby som sa učil iba čisto z youtube, tutoriálov a kníh, tak som na tom úplne rovnako, ale hlavne ze mame prestiz a sme top škola Najhoršie je, že namiesto toho, aby ti nejak ľudsky predniesli ako to asi funguje, tak na to existuje univerzálna odpoveď, je to v projekte nakodite si a sami zistite ludia tu potom musia od seba odpisovat lebo s tym projektom ofc nevedia pohnut. Neexistuje specializacia, ucia sa aj absolutne neprakticke predmety... vhdl, asembler... sice je dobre vediet ako to funguje vo vnutri na najnizsej urovni, ale preboha 90% studentov s tym uz nikdy v zivote nepride do kontaktu. Aspon to dokážu vyvazit niektore fakt super predmety so skvelymi pedagogmi, ktorí dokážu namotivovať k výkonom a keď niečo nie je jasné, tak to vysvetlia na demo cviku počas svojho osobného voľna, keď to ani nemajú zaplatené. No na inzinierske radsej zvolim asi inu skolu lebo fakt nepotrebujem byt v strese a depresii dalsie tri - styri roky... podla toho ako sa podari lebo vsak tu skoro každý predlzuje studium a v konecnom dosledku kto ako sa uplatni zavisi len od konkretneho cloveka.
pod STU som myslel hlavne FIIT pravidelne sa zucastnuju sutaze o top diplomku asi ako jediny slovensky zastupca... cas od casu sa tam objavi aj nejaka ina slovenska uni. Aj system vyuky maju podobny, zavidim im len specializaciu. Inak holka, ktora robi aktualne so mnou na semestralnom projekte prestupila z FIITu k nam na FIT, vraj pristup ucitelov nic moc. Asi to bolo este horsie nez u niektorych nasich cviciacich, ale ako je pravda, ze 70% ucitelov u nas su pohodaci. No ked sa clovek nestihne prihlasit cez system k dobremu cviciacemu tak je prakticky v prdeli a bud sa bude musiet este o to viac snazit alebo si zopakuje predmet.
inak priznam sa, ze bol som v tom, ze UNIZA je nie az taka diera. Ked som pred dvoma rokmi sondoval kam poslat prihlasku, tak zrovna ta skola mala vraj celkom dobre meno. Udajne to tvrdili nejaki zamestnavatelia i ked bolo mi jasne, ze top uni to nebude, ale taky priemer. No ak je to tak ako tvrdis, ani si nechcem predstavit ako to vyzera asi napr. na ucmke alebo ukf u nas nastastie pracuje 90% ucitelov na nejakom vyskume, takze vacsinou sa preberaju aktualne poznatky, cast vyuky zabezpecuju dokonca firmy, takze sa tu kodia real world aplikacie, najnovsie technologie a postupy.
Co sa tyka hodnotenia projektov, tak sme zas na tom podobne... u nas sa strhava snad za vsetko. vacsinou su dva semestralne projekty, v ktorych ide o to ziskat aspon +50% hodnotenia, lebo kto ziska malo, tym padom musi ziskat viac na tom druhom, alebo to dohnat na polsemke. Viaceri uz takto pohoreli a to este nevravim o tom, ze ked uz dakto prelezie zapocet s odretymi usami, tak na semestralke ma co robit, aby to dal. Hlavne ked je programovanie na papier a podobne srandy.
toz sietarina je u nas trochu iny level... teraz nam zadali 2 netrivialne projekty v c/c++, ofc ze skoro nik nema s c++ skusenosti, projekty by sa dali robit aj v pythone a na menej riadkoch, ale vsak naco to studentom ulahcit, ze ano niektore zadania sa nedaju ani otestovat na skolskej sieti a ani samotne zadania nie su dobre specifikovane takze nik nevie co sa v skutocnosti bude testovat a ako bonus je to, ze namiesto skript sa musime ucit z asi 1000 stranovej anglickej knihy, co je vraj iba uplny zaklad
Ja len dufam, že to tam už nejak doklepem do Bc. ešte ma čakajú najmenej dva roky vďaka prenášaným predmetom. Bakálarka bude ešte zrejme fakt ďalší hardcore, u nás také niečo ako weby by prešlo max. tak ako projekt vo volitelnom predmete. Na výber je toho zaujímavého dosť, prípadne sa dá vybrať aj vlastná téma. Tak napríklad: Forenzná analýza v IT, Detekcia chorob pomocou snimania sietnice, autonomne drony a podobne
Keď už tu bolo niečo spomenuté z informatiky, tak pre predstavu 5 ročník, učiteľ na cviku vysvetľuje čo je "private" v c++ ako keby bolo OOP v každom jazyku iné Semestrálne projekty, čo sa majú robiť rok väčšina ľudí odbúcha za 2-4 týždne, do 20 strán textu, potom ctrl+c-v sa to nakopčí do diplomovky na druhý rok a je vystarané... text teoretickej informatiky aj v roku 2018 hovorí o algoritmoch..problémoch ktoré sa nedajú algoritmicky riešiť..akurát, že už aj dajú, v databázovom predmete sa skončí na programovaní čo nemá súvis.. a najväčší dôraz sa kladie na názvy funkcíí, každý v podstate rovnaký kód v konečnom dôsledku.. a mohol by som pokračovať... :/
no ale pokial ide o studium ako take, tak sa to cele zaseklo este niekde v roku 1990. spolupraca s firmami nehrozila ani omylom, o poznatkoch z vyskumu nehovoriac. pokial viem, tak aj u nas sa robilo aspon zopar zaujimavych vyskumov, ale to sa k studentom dostalo len obcasne a neoficialne, k bakalarom prakticky vobec. nove postupy cez vedenie nepresli. onen typek, co je teraz solution architekt, casto medzi riadkami naznacoval, ze vie, ze cela ta vyucba je nastavena dementne, ale ze vedenie inak nepusti. ale vravim, na sietaroch to bolo vidno najviac. isty cas tam prednasal clovek, ktory publikoval napriklad aj oficialne materialy pre studium cisco ccie. samozrejme, ze sa posekal s vedenim a samozrejme, ze odisiel. a ked mas raz vo vedeni ludi, ktori od seba doslova odhanaju kazdeho schopneho cloveka ochotneho ucit, tak ta skola nikdy dobra nebude.
ja som vsetkymi desiatimi za prisne hodnotenie projektov a narocne zadania, lebo dneska sa bezne stretavas s tym, ze sa na produkciu dostane sw, ktory je proste zly. ludia sa taktiez musia naucit pracovat so zdrojmi a riesit problemy na vlastnu past, lebo je uplne samozrejme, ze nik na svete ta nenauci informatiku za 3-5 rokov na skole. informatik stojaci za rec sa proste bude ucit od zaciatku do konca svojej kariery a ulohou skoly je poskytnut mu zakladne fakty a kontrolovane prostredie, v ktorom si bude moct s pomocou skusenejsich ludi vyskusat pracovat s co mozno najviac vecami a vyriesit co najsirsie spektrum problemov. ale ked sa raz predmet vola "udajove struktury", je zamerany na udajove struktury a ty cez neho neprejdes preto, ze si niekde nezavolal nejaky destructor, tak nehovorime o prisnom ale o debilnom hodnoteni. som ako za c++ na skolach, tak za prisne hodnotenia, ale cakat, ze ludia studujuci IT druhym rokom dokazu v c++ napisat niekolkotisic riadkov kodu bez jedinej chybicky na jednosemestrovom predmete dotovanom dvoma hodinami tyzdenne, sa da pokojne povazovat za definiciu absurdity. pochopil by som to v pripade, ze by tomu predchadzali ine predmety, na ktorych by bolo vysvetlene, ako to ta pamat vlastne funguje, kde sa nam co uklada a kedy to treba mazat. ale vobec, nic, nula. jedine, co si z predchadzajuceho studia o tejto problematike vedel bolo, ze v jave je nejaky garbage collector, ktory tu pamat spravuje, cize ty uz nemusis. a paradoxne ti nedali priestor a ani cas na to, aby si si to nastudovat mohol, lebo ta meanwhile dusila lavina kadejakych matematik a statistik a teorii grafov a ekonomii a algebier a pravdepodobnosti a optimalizacii a inych vededolezitych veci, ktore MUSI kazdy informatik zvladat lepsie ako informatiku.