ludia moja mama mi vcera PovEdalA ze ma da do ustavu a mna skoro jeblo o ZeM,bodaj by skapala a nech skape,ta PiČa :-S > :happy: vatcatko jej dopalo do jej krvavej kurvi.... ahoooooojte
Ako LEGÁLNE neplatiť Koncesionárske poplatky /RTVS/
Zánik tejto povinnosti nie je podmienený žiadnym oznámením vyberateľovi poplatku, že povinnosť zanikla. Ba v zákone nie je uvedená ani lehota v ktorej by mala fyzická či právnická osoba oznámiť vyberateľovi, že už nemá povinnosť za daný prijímač platiť KP. /Koncesionárske Poplatky .
Táto povinnosť existuje iba po VÝZVE od vyberateľa poplatkov.
§ 7
3) Každá fyzická osoba v Slovenskej republike a každá právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré nie sú platiteľmi poplatkov, sú povinné vyberateľovi poplatkov na jeho výzvu preukázať dôvod oslobodenia od povinnosti platiť poplatok podľa § 6 alebo čestným vyhlásením preukázať skutočnosť, že nie sú vlastníkmi prijímačov alebo že nevykonávajú právo hospodárenia k prijímačom vo vlastníctve štátu.
Na úvod
Analýza vychádza zo zákona 212/1995 Z.z. o koncesionárskych poplatkoch v znení neskorších predpisov.. (Zmena: 225/1996 Z.z. Zmena: 320/1996 Z.z. Zmena: 188/1999 Z.z. Zmena: 195/2000 Z.z. Zmena: 241/2003 Z.z.)
Návod sa opiera najmä o znenie
§ 3
Platiteľ poplatkov
(1) Platiteľom poplatkov je fyzická osoba, ktorá prijímač vlastní, ....
(2) Ten, kto zaplatí poplatok za jeden prijímač, môže sám alebo s príslušníkmi svojej domácnosti používať viac prijímačov, a to v byte alebo mimo bytu.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak mám doma prijímač ktorého nie som (alebo o ktorom prehlásim že nie som) vlastníkom - nevyplýva mi zo zákona povinnosť platiť za tento prijímač KP.
(9) Povinnosť platiť poplatok zaniká, ak sa prijímač zničí alebo je neopraviteľný, ak prijímač predá, daruje alebo zverí na dlhodobé používanie inej fyzickej osobe.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak mám doma prijímač a ten predám, či darujem, či sa stal nefunkčným - zaniká mi povinnosť platiť za tento prijímač KP.
§ 7
Kontrola platenia poplatkov
(3) Každá fyzická osoba v Slovenskej republike a každá právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré nie sú platiteľmi poplatkov, sú povinné vyberateľovi poplatkov na jeho výzvu preukázať dôvod oslobodenia od povinnosti platiť poplatok podľa § 6 alebo čestným vyhlásením preukázať sktočnosť, že nie sú vlastníkmi prijímačov alebo že nevykonávajú právo hospodárenia k prijímačom vo vlastníctve štátu.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak som prijímač predala, či darovala, či sa stal nefunkčným - stačí na najbližšej pošte vyplniť tlačivo na odhlásenie prijímača
Ak to bol POSLEDNÝ rozhlasový /televízny/ prijímač ktorý VLASTNÍTE odovzdaním tohto tlačiva skončila povinnosť platiť KP.
Dôležité - Tlačivo MUSÍ byť odovzdané.
Doporučujem uchovať si POTVRDENIE o odovzdaní tohto tlačiva potvrdené pracoviskom Slovenskej pošty.
________________________________________
LEGÁLNE neplatenie KP
V § 3 odsek 2 je jednoznačne napísané že KP platí VLASTNÍK prijímača a že KP sa platí LEN RAZ za ĽUBOVOĽNÝ počet prijímačov - pričom absolútne nezáleží na ich umiestnení - v byte, na chate, v garáži, na pracovisku, ...
Čiže zo znenia zákona JEDNOZNAČENE vyplýva
Ak DARUJEM inému platiteľovi KP prijímač a ten mi ho naspäť DOČASNE ZAPOŽIČIA - nevyplýva pre mňa povinnosť platiť KP.
V takomto prípade môžu nastať nasledujúce možnosti
ak darujem prijímač občanovi s ťažkým zdravotným postihnutím /§ 6 odsek 1 písmeno c/ zaplatíme spolu NULA Sk
ak darujem prijímač osobe ktorá je poberateľom dôchodku, ak nežije v domácnosti s inou osobou s pravidelným príjmom zo zárobkovej činnosti /§ 4a odsek 3 / zaplatíme SPOLU POLOVIČNÝ KP - teda každá rodina ŠTVRTINOVÝ KP.
Dôležité - dôchodca NESMIE bývať s inou osobou s pravidelným príjmom zo zárobkovej činnosti v SPOLOČNEJ domácnosti.
ak darujem prijímač inému platiteľovi KP SPOLU zaplatíme iba JEDEN KP. Teda každý z nás zaplatí POLOVIČNÝ KP.
Samozrejme - obdobne môže postupovať aj viac rodín - a KAŽDEJ z týchto rodín sa úmerne zníži KP.
Z uvedeného vyplýva legálna možnosť -
NEROZČUĽOVAŤ sa nad NEZMYSELNOSŤOU KP, ale pozerať na CUDZÍ televízor a počúvať CUDZIE rádio.
Darovacia zmluva nemusí mať písomnú podobu.
________________________________________
Prečo STV a SRo nevymáhajú koncesionárske poplatky ?
Na Slovensku je odhadom 300 tisíc neplatičov KP pre STV a pravdepodobne 500 tisíc neplatičov KP pre SRo . Ak by STV a SRo chceli súdne vymáhať KP, za KAŽDÝ žalobný návrh by MUSELI zaplatiť formou súdneho poplatku minimálne 500,- Sk alebo 5% z vymáhanej čiastky. Z uvedeného vyplýva,
• len na súdnych poplatkoch by STV zaplatilo MINIMÁLNE 150 mil Sk. MINIMÁLNE 250 mil Sk by musel zaplatiť aj SRo.
• réžia za napísanie týchto návrhov + poštovné 800 000 návrhov po 20,- Sk je 16 miliónov, obálky, papier, právne zastúpenie by sa pohybovalo do 80 mil....
• na súdy by prišiel nápad v objeme 800 000 prípadov - počet okresných súdov bude po reforme 45. Teda na jeden súd by pripadlo do 18 000 prípadov. Pri dnešnej vyťaženosti súdov len vytýčenie pojednávania by trvalo pár rokov.
• V prípade nepriaznivého rozhodnutia okresného súdu prichádza do úvahy odvolanie - či už z jednej strany, alebo druhej. Po reforme súdnictva bude 8 krajských súdov.
To znamená že v prípade odvolania sa 50% účastníkov by na jeden súd prišlo 50 000 odvolaní. V prípade 100% odvolaní na jeden súd by pripadlo 100 000 nápadov.
Myslím že každý uzná že taký počet nápadov by zahltil naše súdnictvo na desaťročie.
Ak by sa odvolali STV, či SRo - museli by znova zaplatiť súdny poplatok za odvolanie. A bez ohľadu ktorá strana podala odvolanie - poštovné, réžia, trovy právneho zastupovania....
Asi je každému zrejme že STV a SRo nemá šancu hromadne ani len vyvolať súdne spory s fyzickými osobami ktoré majú odhlásený prijímač.
STV a SRo pôjde iba do sporov s právnickými a fyzickými osobami, ktoré majú prijímače prihlásené a napriek tomu neplatia. Tam je pravdepodobnosť vymožiteľnosti veľmi vysoká. Samozrejme STV a SRo budú asi medializovať toto vymáhanie NEDOPLATKOV, ale asi aj pozabudnú uviesť že sa netýka tých, ktorý majú odovzdanú odhlášku prijímača. Toto vymáhanie budú pravdepodobne prezentovať aj ako výstrahu pre tých, ktorí prijímač majú odhlásený...
________________________________________
Prečo nemôže byť STV a SRo v súdnom spore úspešné?
STV a SRo nemá šancu v prípadnom súdnom spore uspieť. Samozrejme aspoň pri trocha rozumnom správaní odporcu...
Ak by náhodou niektorý občan sa dostal až k tomu že by sa mal obhajovať pred súdom, stačilo by mu na pojednávaní prehlásiť:
NEBOL SOM VLASTNÍKOM PREDMETNÉHO PRIJÍMAČA A MAL SOM HO DOČASNE ZAPOŽIČANÝ OD fera mrkvičku. TO ŽE SOM v DANOM MOMENTE NEBOL VLASTNÍKOM PRIJÍMČA SOM OZNÁMIL SLOVENSKEJ POŠTE - AKO VYBERATEĽOVI KP dňa toho a toho A TU PREDKLADÁM O TOM POTVRDENIE.
Tým by celý súdny spor skončil fiaskom pre STV a SRo. STV a SRo by MUSELI zaplatiť občanovi VŠETKY trovy, ktoré s danými pojednávaniami mal
– cestovné
– stratu na zárobku
– právne zastúpenie
– atď.
Podľa môjho odhadu by STV a SRo takto prišli v súdnych sporoch o cca štyri miliardy korún. Túto skutočnosť si veľmi dobre uvedomujú aj v STV a SRo a preto STV a SRo do ŽIADNEHO súdneho sporu s niekým, kto má ODOVZDANÚ odhlášku prijímača, NIKDY NEŠLI a ani NEPÔJDU.
Prečo STV a SRo nemôžu zistiť neplatičov technickým zameraním
STV a SRo tvrdia že budú zisťovať neplatičov technickým zameraním prijímača.
Toto je úplný nezmysel a v prípade že tak budú robiť ide len o vyhodené peniaze koncesionárov.
Je to TECHNICKÝ A PRÁVNY NEZMYSEL.
§ 7
Kontrola platenia poplatkov
(4) Vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas majú právo vykonať jednorazové technické zameranie
na zistenie prijímačov v domácnostiach fyzických osôb a v objektoch právnických osôb.
________________________________________
Je to Technický nezmysel
- v bytovkách sú prijímače v susediacich bytoch umiestnené aj pár centimetrov od seba. A ŽIADEN technický prostriedok nie je schopný s takou presnosťou určiť v ktorom byte sa prijímač nachádza.
Presnosť zamerania PRI ZAPNUTOM PRIJÍMAČI je veľmi nízka
– smerovosť - v šírke uhla minimálne 30 stupňov
– vzdialenosť - desiatky metrov - každý typ prijímača vyžaruje inú silu poľa
a samozrejme - spoločný anténny rozvod v bytovkách funguje tiež ako žiarič a sťažuje zameranie
Presnosť zamerania PRI VYPNUTOM PRIJÍMAČI je už absolútne zanedbateľná. Vypnutý prijímač je možné identifikovať iba do vzdialenosti rádovo v centimetroch - ale lokalizovať ho smerovo je prakticky nemožné.. A jediným dôkazom takéhoto zamerania je výskyt oscilačného obvodu, ktorý sa môže však nachádzať aj v NEOPRAVITEĽNOM prijímači, či úplne inom zariadení...
Pracovníkov STV, SRo, pošty nikto nie je povinný vpustiť ani do vchodu bytového domu, A každému musí byť zrejmé, že z ulice je nemožné zamerať nejaký zapnutý prijímač na 12. poschodí. Iba ak by STV a SRo vykonávali zamerania z rogala.
________________________________________
Je to Právny nezmysel
STV, SRo, pošta môžu vykonať iba jednorazové technické zameranie. Ak by náhodou aj nejakým zázrakom im toto zariadenie /s neuveriteľnou presnosťou zamerania/ dodal PENTAGON - v spore neuspejú. Jednorazové technické zameranie svedčí len o tom, že v DANOM MOMENTE na DANOM MIESTE saNEJAKÝ oscilátor nachádzal. Ale v žiadnom prípade nie je možné identifikovať VLASTNÍCTVO tohto prijímača
- či ho nemám na danú chvíľku zapožičaný,
- či ho v danej chvíli pre brata neopravujem,
- či suseda neprišla so svojim prijímačom ku mne pozerať telenovelu...
A samozrejme toto jednorazové technické zameranie nepreukazuje či bola na zameranom prijímači funkčná každá jeho časť - napr. vstupný vysokofrekvenčný obvod, TV obrazovka, či rozhlasový reproduktor. A takéto torzo prijímača pokojne môžem používať naďalej -nie ako prijímač, ale napr. ako zosilňovač pre gramofónové šasi.
Z uvedeného je zrejmé že žiaden sudca na základe odborných posudkov takéhoto zameriavacieho zariadenia by neuznal argumenty oVLASTNÍCTVE prijímača vyplývajúce z jednorazového technického zamerania.
________________________________________
Pevne dúfam, že ani STV ani SRo ani pošta neinvestovali čo i len JEDINÚ korunu do takéhoto zriadenia... Ak sa tak stalo - boli to peniaze vyhodené von oknom. A snáď aj dôvod minimalizovať náklady na platenie KP.
Ak ma niekto čas a chuť nech si sám pre seba skúsi spočítať koľko peňazí a času by stálo zameranie 400 tisíc neplatičov vo všetkých kútoch Slovenska, zdokumentovanie každého zamerania. A samozrejme vyčkávanie na čas zapnutia prijímača /keďže vypnutý prijímač je prakticky nemožné zamerať/.
Osobne som presvedčená, že výskyt daného odstavca 4 v zákone mohlo spôsobiť iba nekritické pozeranie seriálu Faktor PSÍ či spomienky na prečítané Nevedkove dobrodružstvá...
Alebo účelom bolo zastrašenie neznalých a vyššia spotreba papiera pri tlači Zbierky zákonov...
________________________________________
Prečo pracovníci STV, SRo a pošty nemôžu bez súhlasu majiteľa /nájomcu/ bytu vstupovať do bytov?
Pracovníci STV SRo a pošty majú síce právo na jednorazové technické zameranie ale nemajú právo vstupu do bytov, domov, ba ani na súkromný pozemok.
Do týchto priestorov môžu bez súhlasu majiteľa vstúpiť iba s písomným súhlasom sudcu. Sudca dá súhlas len v prípade ak je dôvodne podozrenie zo spáchania TRESTNÉHO činu.
Ak by tak pracovníci týchto inštitúcii bez súhlasu urobili - dopustili by sa trestného činu Porušovania domovej slobody v zmysle § 238 trestného zákonazároveň by porušili článok 21 Ústavy Slovenskej republiky o nedotknuteľnosti obydlia.
A pre takú maličkosť ako sú KP - ŽIADEN sudca nedá súhlas na vykonanie domovej prehliadky - pretože sa nejedná o trestný čin.
Pre denník Národná obroda člen manažmentu STV Branislav Zahradník sa vyjadril:
„My síce nemáme právomoc vstupovať do príbytkov a do súkromia ľuďom, avšak istý káblový internetový operátor urobil takéto prehliadky v sprievode polície,“ naznačil Zahradník. Podľa neho je aj odhlásenie z evidencie aktom, ktorý treba preveriť. „Overovať to budeme náhodným výberom. Nevnímame to však tak, že večer budú po bytoch chodiť holé hlavy s logom našej televízie a obťažovať ľudí, ...“
Toto vyjadrenie však svedčí iba o absolútnej neznalosti práva zo strany člena manažmentu STV. Porovnanie s kábelovým INTERNETOVÝM operátorom je úplne od veci. V uvádzanom prípade išlo o ilegálne sa napojenie na jeho sieť alebo o umožnenie poskytovania pripojenia ďalším osobám v rozpore s uzatvorenou zmluvou. Zároveň vlastníkom "KONCOVKY - zásuvky" internetového pripojenie je operátor. Operátor mohol dať dostatočné dôkazy o ilegálnom pripojení - IP adresy, alebo ilegálne napojenie káblov k JEHO rozvodu - a zároveň má právo obmedzeného prístupu k svojej "koncovke". Zároveň PC môže poslúžiť ako dôkaz pripojenia - IP adresa, MAC adresa sieťovej karty, obsah disku, ... U TV a rozhlasového prijímača ide o úplne iný prípad.
1. Vlastníkom anténneho rozvodu nie je STV ani SRo.
2. Do bytu možno vstupovať len s písomným a odôvodneným príkazom sudcu, alebo pri dôvodnom podozrení zo spáchania trestného činu. Každému je jasné že aj napísanie toľkých povolení je absolútnym nezmyslom
3. Existencia aj zapnutého prijímača nie je dôkazom o VLASTNÍCTVE daného prijímača obyvateľom bytu.
4. Prijímač nemá ani IP ani MAC adresu ani záznamové médium z ktorého by sa dali vyčítať doby pripojenia.
A pán Zahradník asi "pozabudol" na článok 21 Ústavy Slovenskej republiky
(1) Obydlie je nedotknuteľné. Nie je dovolené doň vstúpiť bez súhlasu toho, kto v ňom býva.
(2) Domová prehliadka je prípustná len v súvislosti s trestným konaním, a to na písomný a odôvodnený príkaz sudcu. Spôsob vykonania domovej prehliadky ustanoví zákon.
(3) Iné zásahy do nedotknuteľnosti obydlia možno zákonom dovoliť iba vtedy, keď je to v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku osôb, na ochranu práv a slobôd iných alebo na odvrátenie závažného ohrozenia verejného poriadku. Ak sa obydlie používa aj na podnikanie alebo vykonávanie inej hospodárskej činnosti, takéto zásahy môžu byť zákonom dovolené aj vtedy, keď je to nevyhnutné na plnenie úloh verejnej správy.
Aj pánovi Zahradníkovi musí byť zrejmý nasledujúci scenár:
Všeobecné rady ako sa zachovať ak sa niekto domáha vstupu do bytu
1. Neotvárať dvere nikomu cudziemu - najmä z hľadiska osobnej bezpečnosti
2. Ak dvere otvoríte - legitimovať ho a overiť si jeho poverenie
3. Ak bude tvrdiť, že potrebuje niečo vo Vašom byte skontrolovať /napr. spoločný anténny rozvod/ - oznámte mu, že teraz Vám to nevyhovuje, nech príde o 20 minút, o hodinu, zajtra, o rok, ... a zatvorte dvere. Vy rozhodujete o tom, kedy umožníte niekomu cudziemu vstup do svojho bytu.
4. Ak sa dožaduje vstupu do bytu /na pozemok/ policajt - odpíšte si identifikačné číslo /menovku/ a požiadajte ho nech sa preukáže písomným povolením od zákonného sudcu
5. Ak príde niekto v sprievode polície - odpíšte si identifikačné čísla policajtov /menovky/ a okamžite volajte 158
a najmä Inšpekčnú službu PZ /tlf. číslo 09610 550 00/ a oznámte obťažovanie zo strany konkrétnych policajtov.
6. Ak sa policajti NÁHODOU preukážu rozhodnutím súdu, či policajný sprievod bude trvať na vstupe - umožnite im vstup.
7. Ak "NÁHODOU" sa v byte bude nachádzať prijímač - nič sa nedeje, usmievať sa a vzácnu návštevu ponúknuť kávou - inkriminovaný prijímač môže byť
o ... brata...,
o ... včera kúpený...,
o ... bol pokazený už dlhéééé roky a práve včera ste ho vytiahli z pivnice, mysleli ste že je NEOPRAVITEĽNÝ a VČERA ste zistili že nefungoval preto, lebo bola prepálená poistka...,
o ... fantázii sa medze nekladú....
A tým by celé divadlo skončilo fiaskom - a NIKTO - žiaden sudca, žiaden policajt sa takto nebude blamovať. Snáď iba niektorí členovia manažmentu STV.
Som presvedčená o tom že pán Zahradník tie vety vyslovil, aby vystrašil právne nezorientovaných občanov...
Čo sa týka vety o holých hlavách s logom TV... - svedčí len o úrovni a právnom vedomí manažmentu STV. Alebo o tom, že niektorým ľuďom k životu chýba ŠTB a bezmocný občan.
Tak ako je nemožné chodiť po garážach tých občanov ktorí nemajú záznam o tom že zaplatili poistné vyplývajúce so zákona o Povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel a zisťovať "ČI NÁHODOU SA V GARÁŽI NENACHÁDZA AUTO", nie je možné ani vstupovať do bytov za účelom zisťovaniaVLASTNÍCTVA /podotýkam VLASTNÍCTVA - nie výskytu/ nejakého tranzistorového prijímača za 150,- Sk.
Adresátmi podobných viet zo strany manažmentov STV a SRo sú najmä PRÁVNE NEZORIENTOVANÍ a KOMUNIZMOM VYSTRAŠENÍ starší občania, ktorí sa svojou platbou KP z minimálnych dôchodkov podieľajú aj na platení pokút udelených STV, platení nákladov na prehrané súdne spory - viď prípad Omega či Junas .
STV namiesto toho aby tieto výdavky vymohla od zodpovedných osôb - radšej bude KP vyberať od dôchodcov...
Dôležité
Vyššie opísaný scenár so vstupom do bytu je absolútne nepravdepodobný - pretože výsledok by bol nulový a právne dôsledky pre osoby obťažujúce občanov v ich byte nedozierne
Ako môže STV a SRo vymáhať nedoplatky
Ak by niekto náááhodou niekto "POZABUDOL" zaplatiť KP za prijímač sú tu nasledujúce ustanovenia zákona.
§ 8
Vymáhanie nezaplatených poplatkov
(1) Ak platiteľ poplatku nesplní povinnosť podľa § 3 ods. 3 a 8 alebo povinnosť podľa § 7 ods. 2 a 3, je v omeškaní so zaplatením poplatku.
(2) Ak je platiteľ poplatku v omeškaní so zaplatením poplatku dlhšie ako jeden mesiac odo dňa splatnosti poplatku (§ 3 ods. 3 a 6), vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas písomne vyzve platiteľa na splnenie povinnosti podľa tohto zákona.
(3) Ak platiteľ poplatku nesplní povinnosť označenú vo výzve, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas po uplynutí určenej lehoty uplatní právo na úhradu nedoplatku na príslušnom súde.
§ 9
Poplatky z omeškania
(1) Ak je platiteľ poplatku (§ 3) v omeškaní s platbou dlhšie ako dva mesiace a dodržal sa postup podľa § 8, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas požiada platiteľa o zaplatenie poplatku z omeškania.
Z uvedeného je zrejme
- Ak STV a SRo zistí že niekto neplatí KP, MUSÍ ho SLUŠNE PÍSOMNE vyzvať na platenie KP. A samozrejme si nemôže zatiaľ ani uplatňovať ŽIADNE sankcie za neplatenie KP.
- Poplatky z omeškania môže začať vymáhať až po dvoch mesiacoch a to len v prípade, že PÍSOMNE upozornili neplatiča na jeho povinnosť platiť KP
________________________________________
Záver
Dúfam že po prečítaní týchto riadkov si nikto nemyslí, že STV či SRo je schopné vymôcť od neplatičov KP /fyzických osôb, ktoré majú odovzdané odhlásenie prijímača/ vymôcť čo i len jedno jediné euro .
janamosko.szm.com/
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
58 komentov
...teda nič v zlom, samozrejme...
inac nepopise niekto??
Zánik tejto povinnosti nie je podmienený žiadnym oznámením vyberateľovi poplatku, že povinnosť zanikla. Ba v zákone nie je uvedená ani lehota v ktorej by mala fyzická či právnická osoba oznámiť vyberateľovi, že už nemá povinnosť za daný prijímač platiť KP. /Koncesionárske Poplatky .
Táto povinnosť existuje iba po VÝZVE od vyberateľa poplatkov.
§ 7
3) Každá fyzická osoba v Slovenskej republike a každá právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré nie sú platiteľmi poplatkov, sú povinné vyberateľovi poplatkov na jeho výzvu preukázať dôvod oslobodenia od povinnosti platiť poplatok podľa § 6 alebo čestným vyhlásením preukázať skutočnosť, že nie sú vlastníkmi prijímačov alebo že nevykonávajú právo hospodárenia k prijímačom vo vlastníctve štátu.
Na úvod
Analýza vychádza zo zákona 212/1995 Z.z. o koncesionárskych poplatkoch v znení neskorších predpisov.. (Zmena: 225/1996 Z.z. Zmena: 320/1996 Z.z. Zmena: 188/1999 Z.z. Zmena: 195/2000 Z.z. Zmena: 241/2003 Z.z.)
Návod sa opiera najmä o znenie
§ 3
Platiteľ poplatkov
(1) Platiteľom poplatkov je fyzická osoba, ktorá prijímač vlastní, ....
(2) Ten, kto zaplatí poplatok za jeden prijímač, môže sám alebo s príslušníkmi svojej domácnosti používať viac prijímačov, a to v byte alebo mimo bytu.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak mám doma prijímač ktorého nie som (alebo o ktorom prehlásim že nie som) vlastníkom - nevyplýva mi zo zákona povinnosť platiť za tento prijímač KP.
(9) Povinnosť platiť poplatok zaniká, ak sa prijímač zničí alebo je neopraviteľný, ak prijímač predá, daruje alebo zverí na dlhodobé používanie inej fyzickej osobe.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak mám doma prijímač a ten predám, či darujem, či sa stal nefunkčným - zaniká mi povinnosť platiť za tento prijímač KP.
§ 7
Kontrola platenia poplatkov
(3) Každá fyzická osoba v Slovenskej republike a každá právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré nie sú platiteľmi poplatkov, sú povinné vyberateľovi poplatkov na jeho výzvu preukázať dôvod oslobodenia od povinnosti platiť poplatok podľa § 6 alebo čestným vyhlásením preukázať sktočnosť, že nie sú vlastníkmi prijímačov alebo že nevykonávajú právo hospodárenia k prijímačom vo vlastníctve štátu.
Zo znenia zákona JEDNOZNAČNE vyplýva,
ak som prijímač predala, či darovala, či sa stal nefunkčným - stačí na najbližšej pošte vyplniť tlačivo na odhlásenie prijímača
Ak to bol POSLEDNÝ rozhlasový /televízny/ prijímač ktorý VLASTNÍTE odovzdaním tohto tlačiva skončila povinnosť platiť KP.
Dôležité - Tlačivo MUSÍ byť odovzdané.
Doporučujem uchovať si POTVRDENIE o odovzdaní tohto tlačiva potvrdené pracoviskom Slovenskej pošty.
________________________________________
LEGÁLNE neplatenie KP
V § 3 odsek 2 je jednoznačne napísané že KP platí VLASTNÍK prijímača a že KP sa platí LEN RAZ za ĽUBOVOĽNÝ počet prijímačov - pričom absolútne nezáleží na ich umiestnení - v byte, na chate, v garáži, na pracovisku, ...
Čiže zo znenia zákona JEDNOZNAČENE vyplýva
Ak DARUJEM inému platiteľovi KP prijímač a ten mi ho naspäť DOČASNE ZAPOŽIČIA - nevyplýva pre mňa povinnosť platiť KP.
V takomto prípade môžu nastať nasledujúce možnosti
ak darujem prijímač občanovi s ťažkým zdravotným postihnutím /§ 6 odsek 1 písmeno c/ zaplatíme spolu NULA Sk
ak darujem prijímač osobe ktorá je poberateľom dôchodku, ak nežije v domácnosti s inou osobou s pravidelným príjmom zo zárobkovej činnosti /§ 4a odsek 3 / zaplatíme SPOLU POLOVIČNÝ KP - teda každá rodina ŠTVRTINOVÝ KP.
Dôležité - dôchodca NESMIE bývať s inou osobou s pravidelným príjmom zo zárobkovej činnosti v SPOLOČNEJ domácnosti.
ak darujem prijímač inému platiteľovi KP SPOLU zaplatíme iba JEDEN KP. Teda každý z nás zaplatí POLOVIČNÝ KP.
Samozrejme - obdobne môže postupovať aj viac rodín - a KAŽDEJ z týchto rodín sa úmerne zníži KP.
Z uvedeného vyplýva legálna možnosť -
NEROZČUĽOVAŤ sa nad NEZMYSELNOSŤOU KP, ale pozerať na CUDZÍ televízor a počúvať CUDZIE rádio.
Darovacia zmluva nemusí mať písomnú podobu.
________________________________________
Prečo STV a SRo nevymáhajú koncesionárske poplatky ?
Na Slovensku je odhadom 300 tisíc neplatičov KP pre STV a pravdepodobne 500 tisíc neplatičov KP pre SRo . Ak by STV a SRo chceli súdne vymáhať KP, za KAŽDÝ žalobný návrh by MUSELI zaplatiť formou súdneho poplatku minimálne 500,- Sk alebo 5% z vymáhanej čiastky. Z uvedeného vyplýva,
• len na súdnych poplatkoch by STV zaplatilo MINIMÁLNE 150 mil Sk. MINIMÁLNE 250 mil Sk by musel zaplatiť aj SRo.
• réžia za napísanie týchto návrhov + poštovné 800 000 návrhov po 20,- Sk je 16 miliónov, obálky, papier, právne zastúpenie by sa pohybovalo do 80 mil....
• na súdy by prišiel nápad v objeme 800 000 prípadov - počet okresných súdov bude po reforme 45. Teda na jeden súd by pripadlo do 18 000 prípadov. Pri dnešnej vyťaženosti súdov len vytýčenie pojednávania by trvalo pár rokov.
• V prípade nepriaznivého rozhodnutia okresného súdu prichádza do úvahy odvolanie - či už z jednej strany, alebo druhej. Po reforme súdnictva bude 8 krajských súdov.
To znamená že v prípade odvolania sa 50% účastníkov by na jeden súd prišlo 50 000 odvolaní. V prípade 100% odvolaní na jeden súd by pripadlo 100 000 nápadov.
Myslím že každý uzná že taký počet nápadov by zahltil naše súdnictvo na desaťročie.
Ak by sa odvolali STV, či SRo - museli by znova zaplatiť súdny poplatok za odvolanie. A bez ohľadu ktorá strana podala odvolanie - poštovné, réžia, trovy právneho zastupovania....
Asi je každému zrejme že STV a SRo nemá šancu hromadne ani len vyvolať súdne spory s fyzickými osobami ktoré majú odhlásený prijímač.
STV a SRo pôjde iba do sporov s právnickými a fyzickými osobami, ktoré majú prijímače prihlásené a napriek tomu neplatia. Tam je pravdepodobnosť vymožiteľnosti veľmi vysoká. Samozrejme STV a SRo budú asi medializovať toto vymáhanie NEDOPLATKOV, ale asi aj pozabudnú uviesť že sa netýka tých, ktorý majú odovzdanú odhlášku prijímača. Toto vymáhanie budú pravdepodobne prezentovať aj ako výstrahu pre tých, ktorí prijímač majú odhlásený...
________________________________________
Prečo nemôže byť STV a SRo v súdnom spore úspešné?
STV a SRo nemá šancu v prípadnom súdnom spore uspieť. Samozrejme aspoň pri trocha rozumnom správaní odporcu...
Ak by náhodou niektorý občan sa dostal až k tomu že by sa mal obhajovať pred súdom, stačilo by mu na pojednávaní prehlásiť:
NEBOL SOM VLASTNÍKOM PREDMETNÉHO PRIJÍMAČA A MAL SOM HO DOČASNE ZAPOŽIČANÝ OD fera mrkvičku. TO ŽE SOM v DANOM MOMENTE NEBOL VLASTNÍKOM PRIJÍMČA SOM OZNÁMIL SLOVENSKEJ POŠTE - AKO VYBERATEĽOVI KP dňa toho a toho A TU PREDKLADÁM O TOM POTVRDENIE.
Tým by celý súdny spor skončil fiaskom pre STV a SRo. STV a SRo by MUSELI zaplatiť občanovi VŠETKY trovy, ktoré s danými pojednávaniami mal
– cestovné
– stratu na zárobku
– právne zastúpenie
– atď.
Podľa môjho odhadu by STV a SRo takto prišli v súdnych sporoch o cca štyri miliardy korún. Túto skutočnosť si veľmi dobre uvedomujú aj v STV a SRo a preto STV a SRo do ŽIADNEHO súdneho sporu s niekým, kto má ODOVZDANÚ odhlášku prijímača, NIKDY NEŠLI a ani NEPÔJDU.
Prečo STV a SRo nemôžu zistiť neplatičov technickým zameraním
STV a SRo tvrdia že budú zisťovať neplatičov technickým zameraním prijímača.
Toto je úplný nezmysel a v prípade že tak budú robiť ide len o vyhodené peniaze koncesionárov.
Je to TECHNICKÝ A PRÁVNY NEZMYSEL.
§ 7
Kontrola platenia poplatkov
(4) Vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas majú právo vykonať jednorazové technické zameranie
na zistenie prijímačov v domácnostiach fyzických osôb a v objektoch právnických osôb.
________________________________________
Je to Technický nezmysel
- v bytovkách sú prijímače v susediacich bytoch umiestnené aj pár centimetrov od seba. A ŽIADEN technický prostriedok nie je schopný s takou presnosťou určiť v ktorom byte sa prijímač nachádza.
Presnosť zamerania PRI ZAPNUTOM PRIJÍMAČI je veľmi nízka
– smerovosť - v šírke uhla minimálne 30 stupňov
– vzdialenosť - desiatky metrov - každý typ prijímača vyžaruje inú silu poľa
a samozrejme - spoločný anténny rozvod v bytovkách funguje tiež ako žiarič a sťažuje zameranie
Presnosť zamerania PRI VYPNUTOM PRIJÍMAČI je už absolútne zanedbateľná. Vypnutý prijímač je možné identifikovať iba do vzdialenosti rádovo v centimetroch - ale lokalizovať ho smerovo je prakticky nemožné.. A jediným dôkazom takéhoto zamerania je výskyt oscilačného obvodu, ktorý sa môže však nachádzať aj v NEOPRAVITEĽNOM prijímači, či úplne inom zariadení...
Pracovníkov STV, SRo, pošty nikto nie je povinný vpustiť ani do vchodu bytového domu, A každému musí byť zrejmé, že z ulice je nemožné zamerať nejaký zapnutý prijímač na 12. poschodí. Iba ak by STV a SRo vykonávali zamerania z rogala.
________________________________________
Je to Právny nezmysel
STV, SRo, pošta môžu vykonať iba jednorazové technické zameranie. Ak by náhodou aj nejakým zázrakom im toto zariadenie /s neuveriteľnou presnosťou zamerania/ dodal PENTAGON - v spore neuspejú. Jednorazové technické zameranie svedčí len o tom, že v DANOM MOMENTE na DANOM MIESTE saNEJAKÝ oscilátor nachádzal. Ale v žiadnom prípade nie je možné identifikovať VLASTNÍCTVO tohto prijímača
- či ho nemám na danú chvíľku zapožičaný,
- či ho v danej chvíli pre brata neopravujem,
- či suseda neprišla so svojim prijímačom ku mne pozerať telenovelu...
A samozrejme toto jednorazové technické zameranie nepreukazuje či bola na zameranom prijímači funkčná každá jeho časť - napr. vstupný vysokofrekvenčný obvod, TV obrazovka, či rozhlasový reproduktor. A takéto torzo prijímača pokojne môžem používať naďalej -nie ako prijímač, ale napr. ako zosilňovač pre gramofónové šasi.
Z uvedeného je zrejmé že žiaden sudca na základe odborných posudkov takéhoto zameriavacieho zariadenia by neuznal argumenty oVLASTNÍCTVE prijímača vyplývajúce z jednorazového technického zamerania.
________________________________________
Pevne dúfam, že ani STV ani SRo ani pošta neinvestovali čo i len JEDINÚ korunu do takéhoto zriadenia... Ak sa tak stalo - boli to peniaze vyhodené von oknom. A snáď aj dôvod minimalizovať náklady na platenie KP.
Ak ma niekto čas a chuť nech si sám pre seba skúsi spočítať koľko peňazí a času by stálo zameranie 400 tisíc neplatičov vo všetkých kútoch Slovenska, zdokumentovanie každého zamerania. A samozrejme vyčkávanie na čas zapnutia prijímača /keďže vypnutý prijímač je prakticky nemožné zamerať/.
Osobne som presvedčená, že výskyt daného odstavca 4 v zákone mohlo spôsobiť iba nekritické pozeranie seriálu Faktor PSÍ či spomienky na prečítané Nevedkove dobrodružstvá...
Alebo účelom bolo zastrašenie neznalých a vyššia spotreba papiera pri tlači Zbierky zákonov...
________________________________________
Prečo pracovníci STV, SRo a pošty nemôžu bez súhlasu majiteľa /nájomcu/ bytu vstupovať do bytov?
Pracovníci STV SRo a pošty majú síce právo na jednorazové technické zameranie ale nemajú právo vstupu do bytov, domov, ba ani na súkromný pozemok.
Do týchto priestorov môžu bez súhlasu majiteľa vstúpiť iba s písomným súhlasom sudcu. Sudca dá súhlas len v prípade ak je dôvodne podozrenie zo spáchania TRESTNÉHO činu.
Ak by tak pracovníci týchto inštitúcii bez súhlasu urobili - dopustili by sa trestného činu Porušovania domovej slobody v zmysle § 238 trestného zákonazároveň by porušili článok 21 Ústavy Slovenskej republiky o nedotknuteľnosti obydlia.
A pre takú maličkosť ako sú KP - ŽIADEN sudca nedá súhlas na vykonanie domovej prehliadky - pretože sa nejedná o trestný čin.
Pre denník Národná obroda člen manažmentu STV Branislav Zahradník sa vyjadril:
„My síce nemáme právomoc vstupovať do príbytkov a do súkromia ľuďom, avšak istý káblový internetový operátor urobil takéto prehliadky v sprievode polície,“ naznačil Zahradník. Podľa neho je aj odhlásenie z evidencie aktom, ktorý treba preveriť. „Overovať to budeme náhodným výberom. Nevnímame to však tak, že večer budú po bytoch chodiť holé hlavy s logom našej televízie a obťažovať ľudí, ...“
Toto vyjadrenie však svedčí iba o absolútnej neznalosti práva zo strany člena manažmentu STV. Porovnanie s kábelovým INTERNETOVÝM operátorom je úplne od veci. V uvádzanom prípade išlo o ilegálne sa napojenie na jeho sieť alebo o umožnenie poskytovania pripojenia ďalším osobám v rozpore s uzatvorenou zmluvou. Zároveň vlastníkom "KONCOVKY - zásuvky" internetového pripojenie je operátor. Operátor mohol dať dostatočné dôkazy o ilegálnom pripojení - IP adresy, alebo ilegálne napojenie káblov k JEHO rozvodu - a zároveň má právo obmedzeného prístupu k svojej "koncovke". Zároveň PC môže poslúžiť ako dôkaz pripojenia - IP adresa, MAC adresa sieťovej karty, obsah disku, ... U TV a rozhlasového prijímača ide o úplne iný prípad.
1. Vlastníkom anténneho rozvodu nie je STV ani SRo.
2. Do bytu možno vstupovať len s písomným a odôvodneným príkazom sudcu, alebo pri dôvodnom podozrení zo spáchania trestného činu. Každému je jasné že aj napísanie toľkých povolení je absolútnym nezmyslom
3. Existencia aj zapnutého prijímača nie je dôkazom o VLASTNÍCTVE daného prijímača obyvateľom bytu.
4. Prijímač nemá ani IP ani MAC adresu ani záznamové médium z ktorého by sa dali vyčítať doby pripojenia.
A pán Zahradník asi "pozabudol" na článok 21 Ústavy Slovenskej republiky
(1) Obydlie je nedotknuteľné. Nie je dovolené doň vstúpiť bez súhlasu toho, kto v ňom býva.
(2) Domová prehliadka je prípustná len v súvislosti s trestným konaním, a to na písomný a odôvodnený príkaz sudcu. Spôsob vykonania domovej prehliadky ustanoví zákon.
(3) Iné zásahy do nedotknuteľnosti obydlia možno zákonom dovoliť iba vtedy, keď je to v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku osôb, na ochranu práv a slobôd iných alebo na odvrátenie závažného ohrozenia verejného poriadku. Ak sa obydlie používa aj na podnikanie alebo vykonávanie inej hospodárskej činnosti, takéto zásahy môžu byť zákonom dovolené aj vtedy, keď je to nevyhnutné na plnenie úloh verejnej správy.
Aj pánovi Zahradníkovi musí byť zrejmý nasledujúci scenár:
Všeobecné rady ako sa zachovať ak sa niekto domáha vstupu do bytu
1. Neotvárať dvere nikomu cudziemu - najmä z hľadiska osobnej bezpečnosti
2. Ak dvere otvoríte - legitimovať ho a overiť si jeho poverenie
3. Ak bude tvrdiť, že potrebuje niečo vo Vašom byte skontrolovať /napr. spoločný anténny rozvod/ - oznámte mu, že teraz Vám to nevyhovuje, nech príde o 20 minút, o hodinu, zajtra, o rok, ... a zatvorte dvere. Vy rozhodujete o tom, kedy umožníte niekomu cudziemu vstup do svojho bytu.
4. Ak sa dožaduje vstupu do bytu /na pozemok/ policajt - odpíšte si identifikačné číslo /menovku/ a požiadajte ho nech sa preukáže písomným povolením od zákonného sudcu
5. Ak príde niekto v sprievode polície - odpíšte si identifikačné čísla policajtov /menovky/ a okamžite volajte 158
a najmä Inšpekčnú službu PZ /tlf. číslo 09610 550 00/ a oznámte obťažovanie zo strany konkrétnych policajtov.
6. Ak sa policajti NÁHODOU preukážu rozhodnutím súdu, či policajný sprievod bude trvať na vstupe - umožnite im vstup.
7. Ak "NÁHODOU" sa v byte bude nachádzať prijímač - nič sa nedeje, usmievať sa a vzácnu návštevu ponúknuť kávou - inkriminovaný prijímač môže byť
o ... brata...,
o ... včera kúpený...,
o ... bol pokazený už dlhéééé roky a práve včera ste ho vytiahli z pivnice, mysleli ste že je NEOPRAVITEĽNÝ a VČERA ste zistili že nefungoval preto, lebo bola prepálená poistka...,
o ... fantázii sa medze nekladú....
A tým by celé divadlo skončilo fiaskom - a NIKTO - žiaden sudca, žiaden policajt sa takto nebude blamovať. Snáď iba niektorí členovia manažmentu STV.
Som presvedčená o tom že pán Zahradník tie vety vyslovil, aby vystrašil právne nezorientovaných občanov...
Čo sa týka vety o holých hlavách s logom TV... - svedčí len o úrovni a právnom vedomí manažmentu STV. Alebo o tom, že niektorým ľuďom k životu chýba ŠTB a bezmocný občan.
Tak ako je nemožné chodiť po garážach tých občanov ktorí nemajú záznam o tom že zaplatili poistné vyplývajúce so zákona o Povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel a zisťovať "ČI NÁHODOU SA V GARÁŽI NENACHÁDZA AUTO", nie je možné ani vstupovať do bytov za účelom zisťovaniaVLASTNÍCTVA /podotýkam VLASTNÍCTVA - nie výskytu/ nejakého tranzistorového prijímača za 150,- Sk.
Adresátmi podobných viet zo strany manažmentov STV a SRo sú najmä PRÁVNE NEZORIENTOVANÍ a KOMUNIZMOM VYSTRAŠENÍ starší občania, ktorí sa svojou platbou KP z minimálnych dôchodkov podieľajú aj na platení pokút udelených STV, platení nákladov na prehrané súdne spory - viď prípad Omega či Junas .
STV namiesto toho aby tieto výdavky vymohla od zodpovedných osôb - radšej bude KP vyberať od dôchodcov...
Dôležité
Vyššie opísaný scenár so vstupom do bytu je absolútne nepravdepodobný - pretože výsledok by bol nulový a právne dôsledky pre osoby obťažujúce občanov v ich byte nedozierne
Ako môže STV a SRo vymáhať nedoplatky
Ak by niekto náááhodou niekto "POZABUDOL" zaplatiť KP za prijímač sú tu nasledujúce ustanovenia zákona.
§ 8
Vymáhanie nezaplatených poplatkov
(1) Ak platiteľ poplatku nesplní povinnosť podľa § 3 ods. 3 a 8 alebo povinnosť podľa § 7 ods. 2 a 3, je v omeškaní so zaplatením poplatku.
(2) Ak je platiteľ poplatku v omeškaní so zaplatením poplatku dlhšie ako jeden mesiac odo dňa splatnosti poplatku (§ 3 ods. 3 a 6), vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas písomne vyzve platiteľa na splnenie povinnosti podľa tohto zákona.
(3) Ak platiteľ poplatku nesplní povinnosť označenú vo výzve, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas po uplynutí určenej lehoty uplatní právo na úhradu nedoplatku na príslušnom súde.
§ 9
Poplatky z omeškania
(1) Ak je platiteľ poplatku (§ 3) v omeškaní s platbou dlhšie ako dva mesiace a dodržal sa postup podľa § 8, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas požiada platiteľa o zaplatenie poplatku z omeškania.
Z uvedeného je zrejme
- Ak STV a SRo zistí že niekto neplatí KP, MUSÍ ho SLUŠNE PÍSOMNE vyzvať na platenie KP. A samozrejme si nemôže zatiaľ ani uplatňovať ŽIADNE sankcie za neplatenie KP.
- Poplatky z omeškania môže začať vymáhať až po dvoch mesiacoch a to len v prípade, že PÍSOMNE upozornili neplatiča na jeho povinnosť platiť KP
________________________________________
Záver
Dúfam že po prečítaní týchto riadkov si nikto nemyslí, že STV či SRo je schopné vymôcť od neplatičov KP /fyzických osôb, ktoré majú odovzdané odhlásenie prijímača/ vymôcť čo i len jedno jediné euro .
janamosko.szm.com/
» www.novarepublika.cz/2014/08/holands...