Mám 7 ročný lacnejší bicykel - niečo medzi horským a crossovým. Posledné roky som moc nejazdil ( cca 500km za sezónu) ale teraz ma to znova chytilo, len nerobil som moc údržbu a bicykel je v zlom stave. Oplatí sa mi znova kupovať crossový bicykel, keď jaz
@vlado905 hej veľkosť. 27,5 je v pohode. tak záleží od teba či sa ti na tom dobre šlape cesta. cestný by som bral ak by som to ozaj myslel fesť vážne. osobne mám lacné cross CTMko, a na moje občasné stovky mi stačí, hovorím, záleží od tvojich priorít
@dreams155 joj, ty si mi teda dal, ale chápem tvoje rozhorčenie. Aby som uviedol veci na pravú mieru, tak ja som robil iba také základné veci ako čistenie a olejovanie reťaze. Menil som brzdy, pedále a tak podľa potreby... no na viac som si netrúfal a nenosil som ho do servisu na tie každoročné údržby... viem bola to chyba a zradilo ma teraz stredové zloženie, ktoré som si netrúfal rozoberať, tak idem do servisu a tam sa aj poradím, že čo ďalej, lebo treba prenastaviť prehadzovače a tak a verím, že mi povedia, či je schopný mi slúžiť na tie moje občasné výlety alebo teda 7 rokov a dosť...
@igorv nad tým som uvažoval ale najväčší problém vidím v absencii prevodov... ja by som si na to asi nezvykol, že mám iba jeden... a bývam na takom väčšom kopci a vždy keď idem z výletu domov musím cca kilometer šlapať do kopca... to by bolo s favoritom asi oveľa ťahšie.. teraz si dám ľahší prevod a síce sa zapotím ale bez prestávky to vybehnem.... ty máš favorit?
@18miki18 tak veľmi seriózne to asi brať nebudem, lebo aj keď som sa tomu viac venoval tak som chodil max 80-90km
@vlado905 omg, sak mam prevody. Jazdim na 52(/46) bez presmykovaca a vzadu nejake 7 kolecko (na najmensie neprehodim, potrebujem prehadzovac novy). Na rovinke davam aj cez 40 km/h a nesiel som este cez ziaden kopec, ktory by som nevysiel s tym 7 koleckom a 52 tanierom.
Údržba bicykla by mala byť:
-vyčistenie vidlice, vypustenie starého oleja, premažať atď(ak máš hydraulické klobúk dole)
-premazať hlavové zloženie
-premazať stredové zloženie(rozobrať, to dokáže aj laik)
-vybrať koleso a pohrať sa s nábojom resp. premazať.
-brzdy(podľa toho čí mechanické alebo hydraulické), ale predpokladám, že máš mechanické na lanko(vymenil by som lanko(100% je vyšuchané), ponastavovať, to nájdeš aj na webe.
-prehadzovačky(nič netreba nastavovať), ak sú pokazené, tak dokúpiť nejaké sram alebo shimano
-kazetu by som rozobral malú aj veľkú a prečistil ju od oleja
-zistil stav reťaze
-rajdy a ostatné príslušenstvo, tam sa len uistiť, či bezpečnosť je na prvom mieste. Ak máš ošuhané gripy, vymenil by som za nejaké gumené resp. plastové(lacná záležitosť)
-plášte, podľa toho, čí su ošúchane. Za každú somarinu ich netreba meniť(keďže chceš jazdiť len cestne)
Zhrniem ti to, v pohode to dokážeš. Lepšie, než vysoliť cca 20€ za generálku bicykla v servise.
@vlado905 Tie su fixne alebo single speeed. vies si postavit co chces. original favorit mal 4 kolecko vzadu a spominane 52/46 (na fakt kopce to je malo, treba aj tretie male kolecko okolo 30)
Zajtra idem postavit jednoduchy singlespeed s prednou brzdou na behanie po meste.
@kt nebehám len po uliciach v meste ale aj ďalej na cyklocesty a normálne cesty, preto uvažujem o cestnom a pýtam sa preto, že verím, že sú tu ľudia, ktorí sa v tom viac vyznajú ako ja... prepáč ak moja logika je pre teba nelogická
Mám cesťáčik a pohodička, ak plánuješ behať iba po cestách určite si kúp cestný, uvidíš že ťa to chytí...Ja som kedysi mal horák a jazdil som iba po cestách, potom som si kúpil cestný a som spokojný zatiaľ Ale musíš sa pripraviť tiež na časté opravy hlavne kolies (defekty, centrovanie) lebo na slovenských cestách neskutočné jamy...Fakt ako také jamy čo tu stretneš no ... Bol som v Rakúsku sa trochu pobicyklovať a fakt ani jedna jama... A cestný je zo začiatku taký menej stabilný, pri nepozornosti rýchlo zídeš z cesty a spadneš ale po čase si isto zvykneš Mimochodom predávam cestný bicykel za 600€ aj s nejakými tými doplnkami (cyklopočítač, kapsičky...). Ak by si mal záujem alebo sa chceš niečo popýtať tak napíš
Má niekto návod ako vycentrovať predné koleso? Bicykel stál 10 rokov v pivnici, predtým na ňom jazdil sused. Tyčky sú tam všetky, aj som ich dotiahol, ale stále zanáša mierne na jednu stranu. Zistil som miesto, kde keď tyčky moc pritiahnem, tak ešte viac drhne o brzdu, ale povolenie moc nepomohlo, len teda už šúcha o brzdu len jemne.
@cobra na kolese sa spice striedaju z oboch stran. Na tej strane kde sucha o brzdu povolis 2-3 spice trochu(cim sa odtahuje rafik z tej strany), a z druhej strany zase pritiahnes 2-3(pritahujes rafik)
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
20 komentov
@igorv nad tým som uvažoval ale najväčší problém vidím v absencii prevodov... ja by som si na to asi nezvykol, že mám iba jeden... a bývam na takom väčšom kopci a vždy keď idem z výletu domov musím cca kilometer šlapať do kopca... to by bolo s favoritom asi oveľa ťahšie.. teraz si dám ľahší prevod a síce sa zapotím ale bez prestávky to vybehnem.... ty máš favorit?
@18miki18 tak veľmi seriózne to asi brať nebudem, lebo aj keď som sa tomu viac venoval tak som chodil max 80-90km
-vyčistenie vidlice, vypustenie starého oleja, premažať atď(ak máš hydraulické klobúk dole)
-premazať hlavové zloženie
-premazať stredové zloženie(rozobrať, to dokáže aj laik)
-vybrať koleso a pohrať sa s nábojom resp. premazať.
-brzdy(podľa toho čí mechanické alebo hydraulické), ale predpokladám, že máš mechanické na lanko(vymenil by som lanko(100% je vyšuchané), ponastavovať, to nájdeš aj na webe.
-prehadzovačky(nič netreba nastavovať), ak sú pokazené, tak dokúpiť nejaké sram alebo shimano
-kazetu by som rozobral malú aj veľkú a prečistil ju od oleja
-zistil stav reťaze
-rajdy a ostatné príslušenstvo, tam sa len uistiť, či bezpečnosť je na prvom mieste. Ak máš ošuhané gripy, vymenil by som za nejaké gumené resp. plastové(lacná záležitosť)
-plášte, podľa toho, čí su ošúchane. Za každú somarinu ich netreba meniť(keďže chceš jazdiť len cestne)
Zhrniem ti to, v pohode to dokážeš. Lepšie, než vysoliť cca 20€ za generálku bicykla v servise.
Zajtra idem postavit jednoduchy singlespeed s prednou brzdou na behanie po meste.
Už vidím ako si robí repas vidlice a pod...
Nevidím problém repas vidlice. To dokáže aj laik.