Ahoj, nakoľko sa v danom sektore pohybujem prakticky od útleho detstva, a myslím, že som prekročil prah bežného filmového diváka, zaujímalo by ma, čo si myslia mladí ľudia o filmoch, ktoré neboli natočené v poslednom desaťročí, ale o starších tituloch.Sú
stare filmy nemusim, proste ma zabija kvalita obrazu.. ale brat niekedy pusta este ciernobiele a nie vsetky boli obrazovo nekvalitne.. dej som nesledovala, musim sa priznat
ale proste tie stare efekty a tak, ja sa na to nemozem pozerat
napríklad dvanásť rozhnevaných mužov je najlepší originál, Bíla nemoc či most cez rieku Kwai sú geniálne filmy, ak pozerám staré filmy, tak tam je iná atmosféra, inak sa pozerám na tie filmy, samozrejme ale s mierou, filmy Eda Wooda fakt nemusím hľadím viac na recenzie filmu ako na rok vzniku.
milujem ich. to su naozajste filmy, ktore pretrvavaju. kvalita nie kvantita ako v dnesnej dobe. hoci nemozem popriet ,ze v poslednych rokoch som nevidela nejaky sucastny dobry film. uuu kolko zaporov
Ja som skor na knihy ale rad si pozriem dobry film, kludne aj tie starsie len problem s nimi je ten, ze je o nich malo informacii. Strasne sa mi napr pacili filmy Most cez rieku Kwai a Kellyho hrdinove. Keby si vedel o niejakom podobnom dobrom starom filme bol by som ti povdacny za typ. Inak, tiez si myslim, ze tie najnovsie americke filmy su strasne kraviny. Same super pocitacove efekty ale v poctate su prazdne a stupidne ako vedro vyschnutych staniek. Aj ked zalezi na reziserovi. Tesim sa na zfilmovanie Keroakovho romanu Na ceste, dufam ze to nezmrvia.
no ja som dosť náročný divák, nepozriem si hocičo... ale hentie staré veci ma nelákajú, niečo ma v tom hrozne irituje. ja neviem, divná kamera, alebo čo.
Tieto nové sú všetko odpady pozliepané už zo 100 existujúcich filmov česť výnimkám. V poslednej dobe si ma staré filmy , hlavne čiernoviele získavajú čoraz viacej. Včera som si kukol Scarface z 1932
@mcvpn tak Al Pacino zahral skvelo Tonyho ale viacej sa mi páčila stará verzia. Staré autá, obleky, thompsony, obchody s alkoholom a žiadna záverečná scéna kde jeden vystrielal pol baráku a až potom zdechol.
@ppfx Nikdy mi neboli až také blízke, a nevidel som veľa filmov z tohto obdobia, rovnako ani z nultých a 10. rokov. Samozrejme, grotesky so slávnymi komikmi sú určite lepšou variantou humoru ako Prci, Prci prcičky, no ja sa primárne zaujímam o iné žánre.
Každopádne, fascinuje ma herečka Lillian Gish, s ktorou si určite niečo staručké v budúcnosti pozriem.
A starých kvalitných vecí je hromada, z poslednej doby spomeniem Sweet Bird of Youth (1962), ale zaujímavých filmov sú stovky, ako som povedal, nie len americké, dávnejšie sa určite točilo väčšie množstvo kvalitných vecí, stačí si pozrieť dokument Easy Riders, Raging Bulls, kde je ponímané to, čo prišlo od obdbobia Star Wars pomerne kriticky, tým nenaznačujem, že i naďalej nevznikali dobré veci, len ich bolo akosi menej, rovnako i režisérskych kapacít.
Vďaka jednému môjmu vyučujúcemu som objavila čaru tých old schoolových filmov
MIlujem Občana Kane-a, Casablancu, staré Star Wars, Vertigo, Psycho, Stalo sa jednej noci, Rocky horror picture show, Obchod na Korze, Blade Runner, ...proste milujem symboliku v starých filmoch
qwer28 Ahoj, preferujem CSFD a tam si môžeš v rebríčkoch vyhľadať tituly z rôzneho obdobia i podľa žánru a krajiny vzniku » www.csfd.cz/zebricky/specif... . Komerční TV staršie klasiky vôbec nevysielajú, doslova to pôsobí tak, akoby sa vyhýbali filmovej kvalite a umeniu, no ten, kto hľadá, nájde mnoho zaujímavého.
hopelight Počíta, Audrey Hepburn mám veľmi rád, radšej ako oslavovanejšiu Katherine.
@602 Pravdupovediac, tých českých som zase až tak veľa nevidel, skôr by som chcel preskúmať novú vlnu, zaujali ma Chytilovej Sedmikrásky, Spalovač mŕtvol, a hlavne Kladivo na čarodejnice, dlhšiu dobu sa chystám na Ucho a Vyšší princíp.
Moje divácke srdce patrí hercom, scenáristom, či režisérom z československej novej vlny (50-60 roky), ako Pieseň o sivom holubovi, panna zázračnica, Slnko v sieti, 322, Drak sa vracia, Hoří, má panenko, Ostro sledované vlaky, Spalovač mrtvol, atď.atď.....
Tie zahraničné, od romantiky s Audrey Hepburn (Prázdniny v Ríme..), cez horory od Davida Lyncha, po western !!
a Milujem Chaplina a aj prvé filmy od Lumierovcov, Griffitha.......
spalovač mŕtvol úplne mega....dokonca by som povedala, že film bol tak nejak pocitovo intenzívnejší ako kniha
novú vlnu mám radšej českú, než slovenskú
takisti slovenské filmy 60tych rokov, civilizmus....slnko v sieti, boxer a smrť, 322....škoda tej normalizácie potom
aj tie novšie slovenské, ako napríklad Záhrada
a najlepší woody allen je woody allen zo 70tych rokov! ...annie hall, manhattan
aj tie krátke experimentálne z úplných začiatkov sú fajn, ako napr. mechanický balet, ale zasa toto nie sú to filmy, ktoré by som si večer pustila, že si "idem pozrieť film"
aj nemecký expresionizmus...kabinet dr. caligariho bol fajn....a metropolis
aaaa Nikto ma nemá rád úplne skvelý film
a však The Artist mal aký úspech...i keď ten sa asi nedá porovnávať z filmami natočenými v tej dobe (nemyslím kvalitatívne)
a tá kríza....neviem no....ja mám napr. taký pocit až na pár svetlých výnimiek aj v literatúre
ale ono v americkej (a nie už len v tej) sa vlastne stále uplatňujú schémy nového hollywoodu....
ale myslím že sa aj v súčasnosti točia dobré filmy....len treba asi rozlišovať medzi tými komerčnými a alternatívnymi
@synekdocha V súčasnosti sa točia dobré filmy, no mnohé z nich je možné zhliadnuť len v rámci filmových festivalov a taktiež bývajú na festivaloch prezentované diela kultových tvorcoch, ktoré u nás temer nikto nepozná - Samuel Fuller, Glauber Rocha atď...
Ja mám rád rozmanitosť, skvelé filmy sa točia napr. v Japonsku (tam je tá rozmanitosť snáď najmarkantnejšia) a majú bohatú filmovú tradíciu (Kurosawa a spol.) či v Južnej Kórey.
Poľsko, Maďarsko, Holandsko (Verhoevenov Turks Fruit), Srbsko, severské krajiny - točia zaujímavé tituly, i keď trebárs taký Turínsky kôň od Bélu Tarra ma hrozne duševne ničil...
Selekcia je potrebná, ja prakticky vôbec nepozerám súčasný americký mainstream, posledný film, čo išiel v kinách a chcel som ho vidieť bol Drive, i keď z neho sa nakoniec vykľulo niečo úplne ako som čakal (režisérom bol predsa Dán, človek z krajiny, ktorá nám dala i Larsa von Triera), a rozhodne nie komerčné.
Jarmusch je samozrejme ikonou amerického nezávislého filmu, vo Fínsku spoľahlivo boduje Aki Kaurismäki.
The Artist som nevidel, no myslím, že mu dopomohol hlavne marketing, a fakt, že spracoval Amíkmi milovanú tému a obdobie, Oscary však považujem za pomerne pofidérne ocenenie, i keď tí skutočne dobrí si ho zaslúžia...
Čo sa týka Frantíkov, momentálne sa mimoriadne darí snímke Intouchables, mňa veľmi zaujal nekorektný debut Romaina Gavrasa Notre jour viendra.
A čo sa týka žánrov, tak tie sa podľa tiež v minulosti točili zaujímavejšie, horory, westerny, krimi - zase Francúzi alebo aj Taliani.
ja si myslím, ako vždy, že kto hľadá, ten nájde a že hoci tá väčšia časť americkej kinematografie je až na hranici braku, nájdu sa v nej aj dobré veci (môj obľúbený príklad je The Fall, ktorý síce nie je úplne americký, ale je v podstate americký)
na druhej strane, pri starších filmoch sa menej rozchádzajú názory na kvalitu, to je fenomén, ktorý platí pre umenie všeobecne. čím je to staršie, tým lepšie sa k tomu pristupuje analyticky, takže tie staršie filmy, ktoré sa hodnotia ako vysoký nadpriemer, sú pre diváka s dobrým vkusom takmer univerzálne pozerateľné
a teda, keď mám prejsť k mojej osobnej skúsenosti:
THE WIZARD OF OZ!!! to je neskutočný klenot
z tých kvázi novších starších filmov napr. The Good, the Bad and the Ugly
...ale napríklad Fausta z roku 28 som nedokázal pozerať, to bolo hrozné utrpenie
Ani nechcem menovať, veď je spústa kvalitnejších filmov zo staršej produkcie. Ale keď si už spomenul toho Brandona, tak pre mňa to bol obdivuhodný charakter.
Nemyslím si, že mladí cekom odsúvajú staré filmy na druhú koľaj.
Inak problémom nie je nedostatok kvalitných filmov v súčasnosti. Ide skôr o to, že z každého rohu sa na človeka valí komerčný mainstream, keďže sa neskutočné financie vrážajú do jeho propagácie - prečo nie, zaujíma predsa väčšinu populácie. Ale to neznamená, že kvalitných alternatívnych filmov je málo a že je ich ťažké nájsť. Kto ich vidieť chce, ten ich nájde bez najmenších problémov.
Myslim, ze dnesnu mladez take filmy nudia, lebo dnes sme zvyknuty na rychly strih, reakcie, hudbu, akciu, a to vsetko tam trochu chyba... tak isto to je aj s knihami... Matkina kazdy(a) zhltne, ale Goetheho ledva ledva precita... proste sme si zvykli, ze mame vsetko nakrajane na male kusky na tanieri, a tieto starsie veci musime väcsinou dlhsie travit
Prave preto si nikdy nekupujem knihy ako Coelho a spol., ani romany, o ktorych som pocul, ze su "na jedno prehltnutie". Asi okrem knih J. R. R. Tolkiena... Aj Terry Pratchett sa mi zda dost divny, akoby chcel v citatelovi umyselne navodit schizofreniu alebo aspon akutnu nevolnost (to uz nespominam ateizmus tohto autora).
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
40 komentov
ale proste tie stare efekty a tak, ja sa na to nemozem pozerat
ako aj Mechanický pomaranč
milujem sci-fi komédie z bývalého režimu.........Babičky dobíjejte přesně, Zítra vstanu a opařím se čajem........to je proste poklad!
a ešte milujem humor Svěráka a Smoljaka......taký Trhák je úplne super
nezáleží mi na roku, v akom bol film natočený.
sú pre mňa atraktívne tituly z 50. rokov i staršie, ale aj tituly, ktoré vychádzali v nultých rokoch 21. stor.
teraz je ich už pomenej, neviem, prečo.
obvykle ide o "klubovky".
na režiséra nie je spoľah. v
ozaj neviem, od čoho toto "vtiahnutie" záviselo/bude závisieť.
habadaba
20., 30.!
Každopádne, fascinuje ma herečka Lillian Gish, s ktorou si určite niečo staručké v budúcnosti pozriem.
A starých kvalitných vecí je hromada, z poslednej doby spomeniem Sweet Bird of Youth (1962), ale zaujímavých filmov sú stovky, ako som povedal, nie len americké, dávnejšie sa určite točilo väčšie množstvo kvalitných vecí, stačí si pozrieť dokument Easy Riders, Raging Bulls, kde je ponímané to, čo prišlo od obdbobia Star Wars pomerne kriticky, tým nenaznačujem, že i naďalej nevznikali dobré veci, len ich bolo akosi menej, rovnako i režisérskych kapacít.
MIlujem Občana Kane-a, Casablancu, staré Star Wars, Vertigo, Psycho, Stalo sa jednej noci, Rocky horror picture show, Obchod na Korze, Blade Runner, ...proste milujem symboliku v starých filmoch
a dokonca zvládam aj Andalúzskeho psa
hopelight Počíta, Audrey Hepburn mám veľmi rád, radšej ako oslavovanejšiu Katherine.
» www.youtube.com/user/filmgoria...
z tých starších som videl napr. Metropolis a Nosferatu
Symbolika ma naposledy zasiahlo v snímke Last year at Marienbad od Alaina Resnaisa, čo je dokonalá ukážka európskeho umeleckého filmu.
napr. Les Charlots (Bažanti) a mnoho ďalších
Síce ma nedesia, ale atmosféra je fajn
Tie zahraničné, od romantiky s Audrey Hepburn (Prázdniny v Ríme..), cez horory od Davida Lyncha, po western !!
a Milujem Chaplina a aj prvé filmy od Lumierovcov, Griffitha.......
idem ja kukať
novú vlnu mám radšej českú, než slovenskú
takisti slovenské filmy 60tych rokov, civilizmus....slnko v sieti, boxer a smrť, 322....škoda tej normalizácie potom
aj tie novšie slovenské, ako napríklad Záhrada
a najlepší woody allen je woody allen zo 70tych rokov! ...annie hall, manhattan
aj tie krátke experimentálne z úplných začiatkov sú fajn, ako napr. mechanický balet, ale zasa toto nie sú to filmy, ktoré by som si večer pustila, že si "idem pozrieť film"
aj nemecký expresionizmus...kabinet dr. caligariho bol fajn....a metropolis
aaaa Nikto ma nemá rád úplne skvelý film
a však The Artist mal aký úspech...i keď ten sa asi nedá porovnávať z filmami natočenými v tej dobe (nemyslím kvalitatívne)
a tá kríza....neviem no....ja mám napr. taký pocit až na pár svetlých výnimiek aj v literatúre
ale ono v americkej (a nie už len v tej) sa vlastne stále uplatňujú schémy nového hollywoodu....
ale myslím že sa aj v súčasnosti točia dobré filmy....len treba asi rozlišovať medzi tými komerčnými a alternatívnymi
Ja mám rád rozmanitosť, skvelé filmy sa točia napr. v Japonsku (tam je tá rozmanitosť snáď najmarkantnejšia) a majú bohatú filmovú tradíciu (Kurosawa a spol.) či v Južnej Kórey.
Poľsko, Maďarsko, Holandsko (Verhoevenov Turks Fruit), Srbsko, severské krajiny - točia zaujímavé tituly, i keď trebárs taký Turínsky kôň od Bélu Tarra ma hrozne duševne ničil...
Selekcia je potrebná, ja prakticky vôbec nepozerám súčasný americký mainstream, posledný film, čo išiel v kinách a chcel som ho vidieť bol Drive, i keď z neho sa nakoniec vykľulo niečo úplne ako som čakal (režisérom bol predsa Dán, človek z krajiny, ktorá nám dala i Larsa von Triera), a rozhodne nie komerčné.
Jarmusch je samozrejme ikonou amerického nezávislého filmu, vo Fínsku spoľahlivo boduje Aki Kaurismäki.
The Artist som nevidel, no myslím, že mu dopomohol hlavne marketing, a fakt, že spracoval Amíkmi milovanú tému a obdobie, Oscary však považujem za pomerne pofidérne ocenenie, i keď tí skutočne dobrí si ho zaslúžia...
Čo sa týka Frantíkov, momentálne sa mimoriadne darí snímke Intouchables, mňa veľmi zaujal nekorektný debut Romaina Gavrasa Notre jour viendra.
A čo sa týka žánrov, tak tie sa podľa tiež v minulosti točili zaujímavejšie, horory, westerny, krimi - zase Francúzi alebo aj Taliani.
proste nebudú všetci pozerať "ťažké a intelektuálne" filmy, ktoré ich nebavia ale zájdu si radšej na nejakú komerčáčinu
čo sa tých žánrov týka, skôr mám v poslednej dobe pocit, ako by sa nejaké tie žánrové hranice stierali a všetko sa to miešalo
na druhej strane, pri starších filmoch sa menej rozchádzajú názory na kvalitu, to je fenomén, ktorý platí pre umenie všeobecne. čím je to staršie, tým lepšie sa k tomu pristupuje analyticky, takže tie staršie filmy, ktoré sa hodnotia ako vysoký nadpriemer, sú pre diváka s dobrým vkusom takmer univerzálne pozerateľné
a teda, keď mám prejsť k mojej osobnej skúsenosti:
THE WIZARD OF OZ!!! to je neskutočný klenot
z tých kvázi novších starších filmov napr. The Good, the Bad and the Ugly
...ale napríklad Fausta z roku 28 som nedokázal pozerať, to bolo hrozné utrpenie
Nemyslím si, že mladí cekom odsúvajú staré filmy na druhú koľaj.
Inak problémom nie je nedostatok kvalitných filmov v súčasnosti. Ide skôr o to, že z každého rohu sa na človeka valí komerčný mainstream, keďže sa neskutočné financie vrážajú do jeho propagácie - prečo nie, zaujíma predsa väčšinu populácie. Ale to neznamená, že kvalitných alternatívnych filmov je málo a že je ich ťažké nájsť. Kto ich vidieť chce, ten ich nájde bez najmenších problémov.
Minuly rok som bol v Chorvatsku v Pule na filmovom festivale, a davali tam Chorvatske filmy ktore boli fakt uzasne...
V tomto sa zhodneme
"Šaty patří do skříně - Tak je tam dejte..."
"Patrie, to je Hitler...!"
Prave preto si nikdy nekupujem knihy ako Coelho a spol., ani romany, o ktorych som pocul, ze su "na jedno prehltnutie". Asi okrem knih J. R. R. Tolkiena... Aj Terry Pratchett sa mi zda dost divny, akoby chcel v citatelovi umyselne navodit schizofreniu alebo aspon akutnu nevolnost (to uz nespominam ateizmus tohto autora).
Ano, aj ja mam radsej 20. a 30. roky