rovnocenné byť možu, ale verejná mienka je už trošku iná vec... k ING sa o dosť ťažšie dopracujete, technické školy sú svine.. a preto na ING titul sa mnoho ľudí pozerá úplne inak..
@martin182 myslím si, že je hlúposť tvrdiť, že nejaké zameranie je náročnejšie než to druhé. ja, čo bude zo mňa mgr. (dúfam), by som isto nemala bunku na rysovanie a prepočítavanie a neviem čo... a niekto z technickej by zas nemal bunku na všetky tie písomné práce, čítania, rozbory, preklady a tak, čomu sa zas venujem ja. je to vec pohľadu.
Ja som na prirodnych vedach, konkretne katedra informatiky a tento rok nam idu akreditovat studium (Mgr) a nemam pocit, ze by bola informatika humanitna veda
@23 ale chapat niecomu (technicke skoly) a nabiflovat sa nieco (vseliake non-technicke skoly) je trosku rozdiel nemyslis? Bunky nebunky, ak nemas na technike logicke myslenie, mozes byt aj najvacsia bifla no nemas sancu uspiet.
@27 hej mas pravdu zle som sa vyjadril. Myslel som technicke skoly + prirodne vedy, tam bez logiky neobstojis. Ale ak poznas nejake skoly, ktore nespadaju do tejto kategorie a nie su o biflovani, rad sa necham poucit. Mna ziadna taka nenapada.
Ing. sa mimochodom ruší, lebo že nie je uznávané v EÚ. čo ma nasralo! idem teraz na VŠ, kde by druhý stupeň malo byť inžinierske štúdium, ale ja už budem mať len magisterské.
a ruší sa aj malý doktorát (PhDr. pred menom), ostáva už len veľký (PhD. za menom).
@tommyhot filozofia, jazyky, umenovedné štúdiá. divil by si sa, ale rozhodne nie sú o bifľovaní. logického myslenia mám až až, ale nemám chuť tráviť čas technickým zameraním, lebo ma to jednoducho nebaví.
naozaj máš veľmi skreslené predstavy o non-technických zameraniach.
poviem ti to takto. uberiem trochu z mojej lenivosti a nemala by som nejaké veľké problémy na informatike a to myslím vážne (a od bifly mám mimo iné na hony ďaleko). neviem, či by si ty rovnako dopadol na mojom zameraní.
inak to prvotné rozdelenie som tak spísala len preto, že je to v podstate vo väčšine platné.
@shoshana najskôr napíšeš, že sú si rovnocenné a potom sa štveš, že budeš mať už "len" magisterské štúdium? okrem toho sa myslím ruší len na ekonómke, nie? či celkovo úplne?
@grietusha áno, štve ma to, lebo som chcela mať Ing., ktoré by vystihovalo aj to, že mám vyštudované environmentálne inžinierstvo a nie Mgr., ktoré mi príde naozaj skôr pre humanitné vedy ako filozofia alebo učiteľstvo. navyše, nie je to divné, keď človek vyštuduje environmentálne inžinierstvo a má titul Mgr.?? a vraj úplne. aj Ing., aj PhDr.. a podľa mňa PhDr. nie je blbosť, podľa mňa to je dobrý medzistupeň medzi magisterským/inžinierskym štúdiom a veľkým doktorátom. dá sa od toho odraziť (napr. na niektoré vyššie posty požadujú aspoň malý doktorát), tiež na tom musíš makať (diplomovka 80% vlastného), toto štúdium vyučujúci na škole ponúkajú študentom (čiže to nemôže mať každý, kto si to zmyslí). a takisto z praktického hľadiska je to dobré, ak chceš učiť, mala by si mať aspoň malý doktorát a čo budeš robiť ďalších 5 rokov, kým spravíš veľký doktorát? čo ak je to odbor, v ktorom sa nezamestnáš? ostaneš na ulici písať diplomovku? a ešte keď napríklad na veľký doktorát "nemáš", ale na malý áno? vezmú ti teraz šancu na to? to je nespravodlivé podľa mňa.
@30 co sa uci na filizofii? normalne sa pytam, pretoze nemam ani sajnu.
jazyky - tam treba logiku? A odkedy?
"Umenoveda (nem. Kunstwissenschaft) je veda o umení; tvorí ju najmä teória umenia, dejiny umenia a umelecká kritika."
uryvok z wiki. nemam pocit, ze by to nebolo o biflovani, ale mozno sa mylim.
Btw ja som nikde nenapisal, ze nemas logicke myslenie
"nemala by som nejaké veľké problémy na informatike a to myslím vážne"
Len ta upozornim, ze informatika na vyske nie je pascal zo strednej skoly a pisanie vo worde. Je to programovanie v Jave, C, C++, hardware (velmi do podrobna, v podstate uz elektronika), operacne systemy (tiez velmi do podrobna), siete atd.
@tommyhot teraz idem s grietushou poznam dost ludi ako z informy, tak i z inych odborov ci humanitnych ci nehumanintnych a vedz, ze ako jedni tak i druhi maju svoje predmety..
nevravim ze moj obor je najtazsi, i ked mnohi co ho studuju by to povedali, takisto ako nie vsetci co studuju ako ty to beru tragicky.
je to individualne, niekto ma lepsiu hlavu na to iny na ine..
niekto tie programovacie jazyky co spominas zvladal na strednej a niekto ich neda ani po troch vysokych..
teda neda sa porovnat ktora skola je tazsia.. takisto ako niektori ludia maju hlavu na matiku a ini na nieco ine..
a co sa tyka titulov.. je uplne jedno ci ing. ci mgr. velakrat to prave zalezi od skoly a jej pristupe a o tom co vyzaduje.. niekde ing ziskas za to, ze chodis na skolu, inde musis makat az ti z toho sibe..
@tommyhot hahaa tak teda na filozofii maju hned v prvom roku v prvom semestri predmet Logika, potom mas logiku 2 a 3, semantiku co je este horsie jak logika a potom take okrajove ako neklasicke logiky.. a ta logika to bolo jak na strednej skole, sme museli chodit k tabuli ratat priklady..
a humanitny odbor psychologia tiez nie je cisto humanitny, predmety ako psychologicka metodologia, statistika, Multivariačná analýza, ci statisticky program SPSS.. takisto sa nieco najde aj v psychodiagnostike ci socialnej psychologii.. a ani moja bakalarka by sa so svojimi vyskumami ktore su podlozene na vedeckosti,nemala za co hanbit..
@tommyhot viem, čo sa študuje na informatike, okrem toho, že som s tromi informatikmi bývala, tak jednu informatičku mám dokonca aj doma a napísala som to, pretože ma tvoj príspevok o logike a bifľovaní urazil.
myslím, že @xrumka ti celkom fajn vysvetlila, čo sa učí na filozofii. filozofiu jednoducho bez logického myslenia, schopnosti kombinovať a abstraktne uvažovať nikdy nedáš.
umeleckú kritiku sa nenabiflíš, okrem toho, na to, aby si mohol študovať umenovedy, potrebuješ poznať dejiny umenia, filozofiu, sociológiu a dokázať hľadať súvislosti. nestačí sa ti naučiť jednu poučku, nie sme predsa na strednej škole. (okrem toho na mojom umenovedmom odbore, ktorý sa venuje umeniu, o ktorom ešte v českom či slovenskom jazyku nie je veľa odborných prác sa ešte vyžaduje aj výborná znalosť jazyka, aby si bol schopný študovať diela aj v iných jazykoch. o tom, že dokonca existuje veľmi málo materiálov a trištvrtinu vecí si musíme vyhľadať sami, už ani nehovorím... každé je niečím náročné, pokiaľ naozaj nevieš, o čo ide, tak nehovor o bifľovaní )
nehovorím, že jazyky sú zrovna o logike, ale o bifľovaní teda tiež nie. jazyk ti teda rozhodne po určitej dobe z hlavy vypadnúť nesmie, inak sa vo všetkej gramatike stratíš
@grietusha prepac, vobec som ta nechcel urazit. Ja si len neviem predstavit ako sa da na niektorych tipoch skolach vyuzit logika. Zo vsetkych stran pocuvam od kamaratov ako sa musia na vsetko biflit, ze iny sposob ako prejst rocnik nie je. Jasne najde sa tam par predmetov ako matika, ale to je tak vsetko.
@44@tommyhot ono musíš mať vždy nejaký základ, ktorý sa proste nadrvíš a odrážaš sa od neho. častokrát sú to hlúposti a ty musíš vyselektovať to dôležité a neučiť sa všetko ako dement. ostatne, aj násobilku si sa raz musel nabifliť.
ja studujem pravo, co je v povedomi ludi typicka biflosska skola, ale logiky si uzijem az-az. to ze je nejaky logicky text vyjadreny slovne a nie cislami neznamena, ze logicky nie je
@tommyhot ako napísala @yolis logika sa využíva napríklad aj pri písaných textoch. v hľadaní súvislostí a tak ďalej. nemusí ísť len o logiku v číselných vyjadreniach a podobne.
predstav si, že dostaneš 50stranový text v angličtine o význame digitalizácie a virtualizácie pre umenie (a že tam tých logických spojovateľov je do aleluja...), musíš z neho spraviť výcuc a ešte to aj vedieť aplikovať pri textoch od iných umenovedcov venujúcich sa podobnej problematike. ono sa to nezdá, ale bez logiky to ide len veľmi ťažko
Okrem toho, celá táto diskusia vyznieva ako degradácia titulu Mgr., humanitných odborov, či tých menej logických. To budú teraz pre nás lekári menje, pretože sa na výške museli bifliť? Nežartujte.
@tommyhot nabiflit sa da aj na technickej skole, uvediem priklad: spoluziacka v tretom rocniku na stavebnej fakulte este neopakovala ziadnu skusku, vsetko na prvy raz. Po skuske z dost doleziteho predmetu sa ma opytala: "a co su to tie zárubne?"...(ak je tu niekto podobny, tak to je ta vec na com su dvere zavesene ) Samozrejme skusku aj tak spravila, sice nevie jak zarubne vyzeraju, ale naucila sa o tom pekne rozpravat... skolu urcite dostuduje, ale v praxi z nej radost asi nebudu mat.
@luboso odpadnem pri tomto mi napadla moja spolužiačka zo strednej školy, ktorá normálne mala z matiky stále jednotky, ale v podstate nechápala aký je rozdiel medzi možnosťou opakovania a neopakovania v kombinatorike. vlastne ona ani len nerozumela tomu, aký je rozdiel medzi rovinou a priestorom, mám taký pocit. ale vždy o tom dokázala hovoriť ako o niečom, čomu neskonale rozumie a nám všetkým to vysvetľuje. dokonca z matiky aj maturovala. jediné, čo robila, bolo, že sa nabiflila všetky príklady a poučky a potom hľadala podobnosti.
potom bol úplny zážitok ju počúvať, ako sa snaží vyvrátiť sofistov, keď odpovedala na filozofii som sa dlho tak nesmiala
@tesfaye no ja som stravila na filozofii rok a tusim akurat vtedy nemuseli mat pravnici logiku ci ako to bolo tak my sme ju mali samostatne, a par spoluziakov si dali v prvaku semantiku a mi ukazovali co tam robia a ze im dost chybali poznatky z logiky preberanej v dalsich semestroch.
Kriste, čo to tu ešte riešite, šak už sme sa predsa zhodli na tom, že je to rovnocenné..
Mne len nedá nevyjadriť sa..
Myslím, že je úplne od veci tvrdiť, že by nejaké kvázi logické myslenie bolo nadradené, lebo ako tak vidím vo svojom okolí vôbec nie je náročné dostať sa na školu technického (a pod) zamerania a tváriť sa, že si logik.
A ako tu už bolo poznamenané. Logika to nie sú len nejaké kocky čárečky a čísla ..
Ide proste len o to, komu je čo viac pochuti, mám kamaráta, kt. je celý žhavý do matiky a fyziky ale z chémie má problémy prejsť, lebo mu to proste nejde. A ešte si myslím, že takej logike (čo sa týka tej ´číslenej´) sa dá aj celkom dobre naučiť.
• ako už bolo povedané, oba sú to tituly druhého stupňa vš vzdelania a z tohto pohľadu sú rovnocenné
• avšak porovnávať tieto tituly na základe toho, čo možno vidieť na našich školách, je asi len zlý žart
• hneď prvý do neba volajúci nezmysel je, že ekonómovia dostávajú titul ing. to je úplne zcestné, pretože to nie je technické zameranie. mali by byť mgr.
• @tysha dostať sa na technickú školu nie je ťažké, no skús sa tam udržať. štúdium je časovo náročné a záujem je nižší. naproti tomu dostať sa na právo je problém, práve kvôli nižšej náročnosti a teda samozrejmému návalu uchádzačov. právo ukončujú aj bývalí gymnaziálni trojkári, ktorí potom riadia náš štát.
úprimne si nemyslím, že by bolo až tak náročné udržať sa na technickej škole, keďže do úvahy berieme to, že človek, kt. si tento typ vybral má pravdepodobne k technickým veciam pozitívny vzťah a preto hádam urobí všetko preto, aby sa tam udržal.
máš pocit, že na práve je ´nižšia náročnosť´?
Ja to vidím presne naopak, technické školy pokojne zvládne aj človek s trojkou.
Ale všetko to závisí len od uhlu pohľadu, tak ako nemám v pláne študovať právo či niečo technické, tak nemôžem porovnávať a mudrovať o náročnosti, keďže som si to neskúsila a myslím, že takisto ani ty.
v odseku, ktorý som adresoval tebe, som vždy hovoril o časovej náročnosti ("štúdium je časovo náročné a záujem je nižší."). ja teraz budem štvrták na stavebnej a nech sa pod zem prepadnem, ak mi kopa papierov a zadaní, ktoré som doteraz odovzdal, nesiahal aspoň po kolená. a to som ešte neskončil ani bakalára.
oproti mne stojí moja frajerka, ktorá je môj ročník a už je bc. na ekonomickej. ja som nevedel čo je voľný čas a ona sa nudila. za tri roky odovzdala tak maximálne pätinu toho čo ja. bakalárku zbúchala za niekoľko dní (presnejšie 9) na dve áčka, ja ju robím dva semestre.
čo sa týka časovej náročnosti, podobné (ak nie ešte markantnejšie) je to s kamarátmi na práve, filozofii a sociálnej práci. nemusím si nič skúšať, predsa si viem dať 2 a 2 dohromady.
Nevravím, že je to med lízať a už vôbec nevravím, že nejaká ekonomika či sociálna práca sú náročnejšie (časovo či akokoľvek inak), to vôbec nie, len ty si porovnával techniku a právo, pričom tu sa mi už nezdá byť to právo taká ´flákarina´ ako to prezentuješ.
ale vo veľa záleží najmä od školy, nechcem nikoho uraziť, ale pochopiteľne vš v nejakej hornej dolnej nebude zase úplne ´to pravé´
aj keď v dnešnej dobe je tá úroveň už tak hlboko nízko (vo veeeľkej časti prípadov), že je úplne bezpredmetné vôbec o niečom takom hovoriť
@tysha - nesuhlasim ani s tebou ani ostatnymi ktori su nazoru ze technicka skola je lahsia ako humanitne vedy napr.to je cista somarina.na technicku skolu potrebujes ovela lepsie zmyslanie a logiky ako na humanitne.a hlavne nemozes byt tak ako na prave ze sa staci nabiflit knizky bez akeho kolvek zamyslania sa nad problematikou ale prave naopak na technickej skole musis vediet co preco ako je.ak toto nechapes mozes ist s boflovanim sa akurat do kelu.o tom ze je strojarina a stavarina nepochybne najnarocnejsia casovo na studium sa nemienim ani bavit.proste je.kto neveri nech vyskusa.ekonomika a politologia ,jazyky su lahke skoly pre tych co sa vedia biflit.o masmedialnej sa nemienim ani bavit to je flakarina jak cigani na stavbe.
a este pre vsetkych chcem podotknut ze obtianost skoly ani zdaleka nieje priamo umerna poctu prijatych ci obtiaznosti prijimacich pohovorou!!!!!!!!!!!!!
nakolko ako cisty priklad porovnam dve nasledujuce skoly:
STU SvF BA zobere dajmetomu 1000uchadzacov - ale prvym rocnikom uz neprejde cca 500
druhym z tych 500 asi 100....po bakalara sa ich dostane mozno tak 250...inziniera vystuduje odhadom 40-50
nakolko napr na prave prijmu sice nejak 350 v BA ..ale pocas celeho studia az k titulu sa dostane viac ako polovica cize 170 ludi...ak si tieto cisla das na percenta poukazu ti jasne aspon trosku na narocnost studia na danej skole
@73 hej presnejšie FHI som tam dokonca, a je to najťažšia fakulta na celej EU..(aj keď čo sa týka úrovne tak niekedy vtipné) Z ostatných fakúlt skoro nikto neodchádza, sem tam niekto.. z tejto ING viac ako polovica sa rozluči hned v prvom ročníku vďaka matike... lebo je tam ten známy technický prístup nabrať čím viac - vyhodiť čím viac, takže jediná výnimka na EU kde to nefunguje električkovo...
A takisto taká STU FEIka napriklad... poznám ľudí čo ju začínajú 6ty krát odznova a dokonca tam nieje ani externé štúdium lebo sa to skrátka nedá..
Ono tie tituly rovnocenné sú to je fakt... ale koho si budú viac ceniť niekoho kto má sociálnu prácu mgr. alebo niekoho kto má ING. titul z FEIky? To je predsa všeobecne známy fakt že na technických školách treba neskutočne drieť a mnoho ľudí to psychicky nezvládne. Na druhu stranu pre takých ľudí firmy čakajú s otvorenou náručou doslova si ich kupujú už pred dosiahnutím titulu..
Poznám ľudí na mnoho školách, a keď si tak zhrniem ich názory a postrehy, z technických už 90percent vyletelo, čo sa týka filozofickej - podľa názorov ľudí čo tam sú vraj poriadna flákarina, nepočul som žeby odtial niekto vyletel, ekonomické - tiež sa po väčšine držia, a keď som tak počúval budúcich právnikov bolo mi zle keď som si predstavil že budú raz také niečo robiť.. A poznám ľudí aj na medicíne, to je teda makačka ale zas kto tam ide tak ho to väčšinou baví a hlavne chce...
nezmyselna otazka !!! tituly su si rovnocenne , Ing aj Mgr je druhy stupen vysokolskoskeho vzdelania ... potom mozes aspirovat na doktoranda , docentura, mozes mi dokonca aj prof. lenze tych menuje iba prezident SR takze to uz o niecom svedci, ze si pravdepodobne kapacita ... ale nezabudajte ze neni Mgr ako Mgr a Ing ako Ing ... je rozdiel ked ziskas ten titul na VS Horny vyplach a potom na niakej serioznej univerzite ktora ma vo svete aj niake renome ... ja napr studujem pravo, najprv si treba spravit kazdepadne Bc. 1. stupen , 2. stupen je Mgr a az potom si mozem narokovat na titul JUDr. ... takze asi tak
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
76 komentov
čo tým chcel básnik povedať?
Mgr. = Magor ale ne costee jebe mi uz
Ing. sa mimochodom ruší, lebo že nie je uznávané v EÚ. čo ma nasralo! idem teraz na VŠ, kde by druhý stupeň malo byť inžinierske štúdium, ale ja už budem mať len magisterské.
a ruší sa aj malý doktorát (PhDr. pred menom), ostáva už len veľký (PhD. za menom).
naozaj máš veľmi skreslené predstavy o non-technických zameraniach.
poviem ti to takto. uberiem trochu z mojej lenivosti a nemala by som nejaké veľké problémy na informatike a to myslím vážne (a od bifly mám mimo iné na hony ďaleko). neviem, či by si ty rovnako dopadol na mojom zameraní.
inak to prvotné rozdelenie som tak spísala len preto, že je to v podstate vo väčšine platné.
@shoshana najskôr napíšeš, že sú si rovnocenné a potom sa štveš, že budeš mať už "len" magisterské štúdium? okrem toho sa myslím ruší len na ekonómke, nie? či celkovo úplne?
a PhDr. bola aj tak volovina.
jazyky - tam treba logiku? A odkedy?
"Umenoveda (nem. Kunstwissenschaft) je veda o umení; tvorí ju najmä teória umenia, dejiny umenia a umelecká kritika."
uryvok z wiki. nemam pocit, ze by to nebolo o biflovani, ale mozno sa mylim.
Btw ja som nikde nenapisal, ze nemas logicke myslenie
"nemala by som nejaké veľké problémy na informatike a to myslím vážne"
Len ta upozornim, ze informatika na vyske nie je pascal zo strednej skoly a pisanie vo worde. Je to programovanie v Jave, C, C++, hardware (velmi do podrobna, v podstate uz elektronika), operacne systemy (tiez velmi do podrobna), siete atd.
nevravim ze moj obor je najtazsi, i ked mnohi co ho studuju by to povedali, takisto ako nie vsetci co studuju ako ty to beru tragicky.
je to individualne, niekto ma lepsiu hlavu na to iny na ine..
niekto tie programovacie jazyky co spominas zvladal na strednej a niekto ich neda ani po troch vysokych..
teda neda sa porovnat ktora skola je tazsia.. takisto ako niektori ludia maju hlavu na matiku a ini na nieco ine..
a co sa tyka titulov.. je uplne jedno ci ing. ci mgr. velakrat to prave zalezi od skoly a jej pristupe a o tom co vyzaduje.. niekde ing ziskas za to, ze chodis na skolu, inde musis makat az ti z toho sibe..
a mgr takisto.
a humanitny odbor psychologia tiez nie je cisto humanitny, predmety ako psychologicka metodologia, statistika, Multivariačná analýza, ci statisticky program SPSS.. takisto sa nieco najde aj v psychodiagnostike ci socialnej psychologii.. a ani moja bakalarka by sa so svojimi vyskumami ktore su podlozene na vedeckosti,nemala za co hanbit..
myslím, že @xrumka ti celkom fajn vysvetlila, čo sa učí na filozofii. filozofiu jednoducho bez logického myslenia, schopnosti kombinovať a abstraktne uvažovať nikdy nedáš.
umeleckú kritiku sa nenabiflíš, okrem toho, na to, aby si mohol študovať umenovedy, potrebuješ poznať dejiny umenia, filozofiu, sociológiu a dokázať hľadať súvislosti. nestačí sa ti naučiť jednu poučku, nie sme predsa na strednej škole. (okrem toho na mojom umenovedmom odbore, ktorý sa venuje umeniu, o ktorom ešte v českom či slovenskom jazyku nie je veľa odborných prác sa ešte vyžaduje aj výborná znalosť jazyka, aby si bol schopný študovať diela aj v iných jazykoch. o tom, že dokonca existuje veľmi málo materiálov a trištvrtinu vecí si musíme vyhľadať sami, už ani nehovorím... každé je niečím náročné, pokiaľ naozaj nevieš, o čo ide, tak nehovor o bifľovaní )
nehovorím, že jazyky sú zrovna o logike, ale o bifľovaní teda tiež nie. jazyk ti teda rozhodne po určitej dobe z hlavy vypadnúť nesmie, inak sa vo všetkej gramatike stratíš
5 rokov na ekonomickej, alebo technickej a si Ing.
a 5 rokov na pedagogike, žurnalistike, šetko sociálne tak si Mgr. a aj na práve
@xrumka dik za vysvetlenie
ja studujem pravo, co je v povedomi ludi typicka biflosska skola, ale logiky si uzijem az-az. to ze je nejaky logicky text vyjadreny slovne a nie cislami neznamena, ze logicky nie je
predstav si, že dostaneš 50stranový text v angličtine o význame digitalizácie a virtualizácie pre umenie (a že tam tých logických spojovateľov je do aleluja...), musíš z neho spraviť výcuc a ešte to aj vedieť aplikovať pri textoch od iných umenovedcov venujúcich sa podobnej problematike. ono sa to nezdá, ale bez logiky to ide len veľmi ťažko
potom bol úplny zážitok ju počúvať, ako sa snaží vyvrátiť sofistov, keď odpovedala na filozofii som sa dlho tak nesmiala
prepisovanie zákonov do jazyka hociktorej logiky...dobre tušíš nielen sémantiku ale aj logiku máme/mali sme/budeme mať (filozofia) s právnikmi
ja ako student STU by som mal byt ing..a mam na vyber???nie...tak mi je to jedno ci som mgr a ci ing:d...
Mne len nedá nevyjadriť sa..
Myslím, že je úplne od veci tvrdiť, že by nejaké kvázi logické myslenie bolo nadradené, lebo ako tak vidím vo svojom okolí vôbec nie je náročné dostať sa na školu technického (a pod) zamerania a tváriť sa, že si logik.
A ako tu už bolo poznamenané. Logika to nie sú len nejaké kocky čárečky a čísla ..
Ide proste len o to, komu je čo viac pochuti, mám kamaráta, kt. je celý žhavý do matiky a fyziky ale z chémie má problémy prejsť, lebo mu to proste nejde. A ešte si myslím, že takej logike (čo sa týka tej ´číslenej´) sa dá aj celkom dobre naučiť.
• avšak porovnávať tieto tituly na základe toho, čo možno vidieť na našich školách, je asi len zlý žart
• hneď prvý do neba volajúci nezmysel je, že ekonómovia dostávajú titul ing. to je úplne zcestné, pretože to nie je technické zameranie. mali by byť mgr.
• @tysha dostať sa na technickú školu nie je ťažké, no skús sa tam udržať. štúdium je časovo náročné a záujem je nižší. naproti tomu dostať sa na právo je problém, práve kvôli nižšej náročnosti a teda samozrejmému návalu uchádzačov. právo ukončujú aj bývalí gymnaziálni trojkári, ktorí potom riadia náš štát.
úprimne si nemyslím, že by bolo až tak náročné udržať sa na technickej škole, keďže do úvahy berieme to, že človek, kt. si tento typ vybral má pravdepodobne k technickým veciam pozitívny vzťah a preto hádam urobí všetko preto, aby sa tam udržal.
máš pocit, že na práve je ´nižšia náročnosť´?
Ja to vidím presne naopak, technické školy pokojne zvládne aj človek s trojkou.
Ale všetko to závisí len od uhlu pohľadu, tak ako nemám v pláne študovať právo či niečo technické, tak nemôžem porovnávať a mudrovať o náročnosti, keďže som si to neskúsila a myslím, že takisto ani ty.
A všetko je to len zovšeobecňovanie.
Titul MGR je v očiach verejnosti hlavne titul pre učiteľov, psychológov a ľudia považujú toto štúdium za ľahšie.
I ked to tak určite nie je.
v odseku, ktorý som adresoval tebe, som vždy hovoril o časovej náročnosti ("štúdium je časovo náročné a záujem je nižší."). ja teraz budem štvrták na stavebnej a nech sa pod zem prepadnem, ak mi kopa papierov a zadaní, ktoré som doteraz odovzdal, nesiahal aspoň po kolená. a to som ešte neskončil ani bakalára.
oproti mne stojí moja frajerka, ktorá je môj ročník a už je bc. na ekonomickej. ja som nevedel čo je voľný čas a ona sa nudila. za tri roky odovzdala tak maximálne pätinu toho čo ja. bakalárku zbúchala za niekoľko dní (presnejšie 9) na dve áčka, ja ju robím dva semestre.
čo sa týka časovej náročnosti, podobné (ak nie ešte markantnejšie) je to s kamarátmi na práve, filozofii a sociálnej práci. nemusím si nič skúšať, predsa si viem dať 2 a 2 dohromady.
Nevravím, že je to med lízať a už vôbec nevravím, že nejaká ekonomika či sociálna práca sú náročnejšie (časovo či akokoľvek inak), to vôbec nie, len ty si porovnával techniku a právo, pričom tu sa mi už nezdá byť to právo taká ´flákarina´ ako to prezentuješ.
ale vo veľa záleží najmä od školy, nechcem nikoho uraziť, ale pochopiteľne vš v nejakej hornej dolnej nebude zase úplne ´to pravé´
aj keď v dnešnej dobe je tá úroveň už tak hlboko nízko (vo veeeľkej časti prípadov), že je úplne bezpredmetné vôbec o niečom takom hovoriť
takze s @takzvany plne suhlasim ..
a este pre vsetkych chcem podotknut ze obtianost skoly ani zdaleka nieje priamo umerna poctu prijatych ci obtiaznosti prijimacich pohovorou!!!!!!!!!!!!!
nakolko ako cisty priklad porovnam dve nasledujuce skoly:
STU SvF BA zobere dajmetomu 1000uchadzacov - ale prvym rocnikom uz neprejde cca 500
druhym z tych 500 asi 100....po bakalara sa ich dostane mozno tak 250...inziniera vystuduje odhadom 40-50
nakolko napr na prave prijmu sice nejak 350 v BA ..ale pocas celeho studia az k titulu sa dostane viac ako polovica cize 170 ludi...ak si tieto cisla das na percenta poukazu ti jasne aspon trosku na narocnost studia na danej skole
Na Ing. študuješ takisto ako na Mgr. ale myslím že rozdiel tam je.. Ing mi príde viac vzdelanejšie a viac zaplatené.. čisto laický názor
A takisto taká STU FEIka napriklad... poznám ľudí čo ju začínajú 6ty krát odznova a dokonca tam nieje ani externé štúdium lebo sa to skrátka nedá..
Ono tie tituly rovnocenné sú to je fakt... ale koho si budú viac ceniť niekoho kto má sociálnu prácu mgr. alebo niekoho kto má ING. titul z FEIky? To je predsa všeobecne známy fakt že na technických školách treba neskutočne drieť a mnoho ľudí to psychicky nezvládne. Na druhu stranu pre takých ľudí firmy čakajú s otvorenou náručou doslova si ich kupujú už pred dosiahnutím titulu..
Poznám ľudí na mnoho školách, a keď si tak zhrniem ich názory a postrehy, z technických už 90percent vyletelo, čo sa týka filozofickej - podľa názorov ľudí čo tam sú vraj poriadna flákarina, nepočul som žeby odtial niekto vyletel, ekonomické - tiež sa po väčšine držia, a keď som tak počúval budúcich právnikov bolo mi zle keď som si predstavil že budú raz také niečo robiť.. A poznám ľudí aj na medicíne, to je teda makačka ale zas kto tam ide tak ho to väčšinou baví a hlavne chce...