Teda, na základke aj s výchovami, ale súčasná podoba estetiky na SŠ je na smiech. A etiku buď nakopnúť alebo zredukovať na jednu hodinu za život, už desiaty rok počúvam definíciu asertivity a prosociálneho správania.
Žiaden, všetky sú dôležité na to, aby sme mali naozaj všeobecný prehľad. Skôr by som zredukovala učivo, pretože v niektorých prípadoch sa zachádza do zbytočných detailov, tie by sa mali učiť najmä tí, čo sa tomu chcú aj ďalej venovať.
hanbite sa !!! umelci to maju v tomto zivote aj tak tazke ,,, vytvarna / hudobna vychova moze byt prelomovym bodom v zivote dietata ak niekto spozna jeho/jej talent a motivuje dalej rozvijat ... mne osobne najmenej dala asi chemia a geografia
@malapohroma v strtej triede podla mna malokto vie co chce robit ... hlavne co bude chcet ... ale od strednej skoly si myslim ze by mohli byt volitelne (ja som chodil na gympel takze ja som mal volitelne len niektore posledne dva roky)
@nataly005 ja som si myslel tiez ze zo SLOVINY staci gramatika kym som nedosiel na to aky zmysel na literatura ...
MATIKA .... myslim ze rozsah ucina na zs je dost onicom (mne matika ide odnarodenia tak mozno niesom uplne objektivny) a rysovanie ... neviem naco je rysovanie ale viem naco je geometria
DEJEPIS ... tiez si myslim ze sa uci viac ako je treba ale nieco z minulosti treba vediet ... poucit sa z chyb inych
BIOLA ... minimalne poznat svoje telo sa oplati (ked sa ucis o zvieratach maju jednoduchsie organy a tak sa lahsie vdaka nim ucia tie nase zlozite... nato to ostatne)
FYZIKA ... obvody nemusis vedet zapajat ale vacsina fyziky sa cloveku zide (tej co sa uci na zs)
CHEMIA ... napr s kyselinami alebo neviem cim vsetkym sa mozes stretnut a vediet ako reaguju nieje zle ... aj ked s tymi vzorcami hlavne organicnych molekul to podla mna prehanali
a co sa tyka mojho vseobecneho nazoru .... na noske sa mi zdala zaujimava len psychologia (politologia a psychologia ma nebavila ale filozofia sa dala zvladat aj bez ucenia a pocuvanie ucitela )
ja osobne studujem na vs informatiku takze je asi jasne ktore predmety mam rad ... ale nemyslim ze niektory z tych ostatnych by bol zbytocny ani vychovy
@jozo100 doba pokracuje dalej, deti su ambiciozne skorej a skorej a proste by sa museli rozhodnut alebo si potom priplatit nejaky kurz (teda ich rodicia).. myslim si ze je to ovela lepsie riesenie ako vediet vsetko zo vsetkeho, ked 80% nebude pouzivanych
no, ako tak pozerám a čítam, ešte, že o tom rozhoduje niekto za nás ja by som dala preč jedine etiku a náboženstvo, na ktorých sa aj tak nikdy nič nerobilo. a estetiku dať pod dejepis.
myslim ze tych 80% si trochu prehnala ... povedal by som ze tak 40 max 50% je zbytocnych ... co nieje take zle
a keby sa to riesilo ako si napisala nemyslis ze ti nerozhodni by boli trochu diskriminovani?
@magorka ale volili by sa asi predmety co sa pacia ... co ak by som vedel len ktore sa mi nepacia? to by bol asi trochu problem aby mali vsetci rovnako vela odn do tyzdna kedze kazdy by mal iny pocet predmetov
ja ako vysokoskolak mam vacsinu predmetov vyberovych ale nevidim v tom moc vyhody kedze musim nazbierat tolko kreditov ze si ja tak musim zapisovat predmety co sa mi nepacia....
Vseobecny prehlad uznavam , ale ucit sa podmet , prisudok atd. ...... to fakt by som nezaradil ani do rozhladu , je to skratka absolutne nedolezita kokotina
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
36 komentov
ked je uz piata, vsetko sa zacina zodbornovat.. odvtedy by mali byt VSETKY volitelne
Matematika-počitať +zakldadne veci ale rysovanie? napriklad?
Dejepis-hovadina največšia nikdy to nevyužijem
Biologia-to by sa ešte celkom dalo ale tiež to moc nevyuzijem
Fyzika-hovadina načo mi je vedieť ako sa zapája el.obvod?
Chemia-na čo mi je vedieť vzorec na hydroxid vápenaty?
iny
ešte si tam mohla dať zemepis
a to tak isto zaklady OK kde su košice kde BA ale priemysel vo Vranove nad Topľou?
do prdele s nimi
@nataly005 ja som si myslel tiez ze zo SLOVINY staci gramatika kym som nedosiel na to aky zmysel na literatura ...
MATIKA .... myslim ze rozsah ucina na zs je dost onicom (mne matika ide odnarodenia tak mozno niesom uplne objektivny) a rysovanie ... neviem naco je rysovanie ale viem naco je geometria
DEJEPIS ... tiez si myslim ze sa uci viac ako je treba ale nieco z minulosti treba vediet ... poucit sa z chyb inych
BIOLA ... minimalne poznat svoje telo sa oplati (ked sa ucis o zvieratach maju jednoduchsie organy a tak sa lahsie vdaka nim ucia tie nase zlozite... nato to ostatne)
FYZIKA ... obvody nemusis vedet zapajat ale vacsina fyziky sa cloveku zide (tej co sa uci na zs)
CHEMIA ... napr s kyselinami alebo neviem cim vsetkym sa mozes stretnut a vediet ako reaguju nieje zle ... aj ked s tymi vzorcami hlavne organicnych molekul to podla mna prehanali
@insanebutalive ja verim tomu ze matiku moze vedet kazdy
a co sa tyka mojho vseobecneho nazoru .... na noske sa mi zdala zaujimava len psychologia (politologia a psychologia ma nebavila ale filozofia sa dala zvladat aj bez ucenia a pocuvanie ucitela )
ja osobne studujem na vs informatiku takze je asi jasne ktore predmety mam rad ... ale nemyslim ze niektory z tych ostatnych by bol zbytocny ani vychovy
a co sa tyka temy ...neviem ,co by som vyradila ..ale mozno by som zredukovala pocet hodin matematiky
myslim ze tych 80% si trochu prehnala ... povedal by som ze tak 40 max 50% je zbytocnych ... co nieje take zle
a keby sa to riesilo ako si napisala nemyslis ze ti nerozhodni by boli trochu diskriminovani?
@magorka ale volili by sa asi predmety co sa pacia ... co ak by som vedel len ktore sa mi nepacia? to by bol asi trochu problem aby mali vsetci rovnako vela odn do tyzdna kedze kazdy by mal iny pocet predmetov
ja ako vysokoskolak mam vacsinu predmetov vyberovych ale nevidim v tom moc vyhody kedze musim nazbierat tolko kreditov ze si ja tak musim zapisovat predmety co sa mi nepacia....
Ekologia este
Nekastruj ti nemčiny lebo už sa nebudem môcť hladiť mužskými nemeckými hlasmi a potom už čo?
Radšej dojdi ku mne domú,nech ťa priučím
matika je podľa mňa najdôležitejšia vôbec. učí logike a rozmýšľaniu
čo by som zrušila je vyššia organická chémia na stredných školách. malo by to byť voliteľné lebo pre 90% ľudí je to len opisovanie písmeniek