najdi si na nete nejaku prelozenu knizku a precitaj ju popripade si pohladaj nejake referencie ktora kniha sa oplati pre zacaitocnikov popripade si ju kup podal toho co preferujes ja kodim v Jave takze ti s nimi ale moc nepomozem
2. je turingovsky-kompletný (ako každý dobrý programovací jazyk), čiže s dostatkom znalostí a času v ňom vieš spraviť absolútne čokoľvek čo si vieš predstaviť.
3. grafika sa dá riešiť niekoľkými spôsobmi, buď cez natívne knižnice (System.Drawing), alebo nejaké externé (DirectX, SDL).
4. začni tým, že si ujasníš čo je programovací jazyk a stiahneš si nástroje na vývoj v ňom, pre C# je najideálnejšie Microsoft Visual Studio (Express verzia je zadara).
5. a potom tutorialy a knihy. či ti stačí net, alebo potrebuješ knihu, závisí do veľkej miery od tvojej schopnosti učiť sa a chápať nové koncepty, čiže odporúčal by som ti asi nejakú knihu.
@shifter ale to čo hovorí dconan je už tak trochu "nadstavované riešenie", nie je to originál, čiže rozhodne by som ti neodporúčal na tom začínať, kým sa naučíš nejak použiteľne robiť s tým jazykom, tak sa drž windowsu a originál .NET knižníc.
jo, a piter09 má pravdu, ak ti ide hlavne o hri, nauč sa radšej Unity3D, používa c#, a je to vyslovene už herný engine/editor, keby si chcel robiť hru od základu v čistom .NETe, tak... to by bolo na veľmi dlho kým by si sa vôbec poriadne dostal do momentu "okej, teraz mám vymyslené a nakódené všetko čo potrebujem na to, aby som mohol začať používať termíny a koncepty typu "hráč", "nepriateľ", "naraziť", "pohyb"... skrátka veci ktoré v prípade hry potrebuješ aby už boli kódu známe a samozrejmé. Unity3D už tieto veci má, čiže kódiš v ňom v C#pe, ale s si už o niekoľko úrovní vyššie vďaka jeho knižniciam kde už priamo objektom v hre hovoríš ako a kam sa majú hýbať, ako sa správať...
+ vieš anglicky? snáď hej. 80% všetkých (a cca 93% všetkých kvalitných) informácií o programovaní je anglicky.
keď začínaš s novým jazykom, hľadaj a googli:
"< meno jazyka/technológie > IDE"
na nájdenie programov - editorov kódu a kompilerov a proste nástrojov na vývoj v danom jazyku,
"< meno jazyka > language reference"
na nájdenie dokumentov obvykle priamo od tvorcov daného jazyka, ktoré popisujú prvky tohto jazyka, syntax, štandardné knižnice, objekty, funkcie, vyššie koncepty jazyka, veľmi systematickým spôsobom, v ktorom sa dobre hľadá keď presne vieš čo hľadáš, potrebuješ si pozrieť popis konkrétneho objektu (a zo zhrnutí popisov metód zistiť či dokáže robiť to čo od neho potrebuješ), alebo nejaký tematický okruh, proste to ber ako databanku.
"< meno jazyka/technológie > < téma > tutorial"
pre nájdenie tutorialov k danému jazyku na danú tému,
téma = "beginner" - TU ZAČAŤ keď naozaj nič nevieš. aliasy tiež "introduction", "basic"
ďalšie témy sú názvy rôznych postupov, algorytmických, syntaktických, whatever, napríklad "loops", "arrays", "basic data types", "objects", "classes"
--
vysvetlenia rôznych konceptov a prvkov jazyka ktoré nie sú priam tutorialmi, ale hlbšími analýzami (to sa hodí neskôr, keď vieš o viacerých postupoch na dosiahnutie toho istého a v určitej situácií sa potrebuješ rozhodnúť ktorý bude lepšie použiť, a nie si si presne istý rozdielmi medzi nimi, ktorý má aké výhody a nevýhody, ako sa líšia v tom ako fungujú), nájdeš pri googlení:
" vs " alebo len " "
napr. "C# hashtable vs dictionary"
veľmi užitočná vec ešte: keď sa o niečo pokúšaš, a vieš približne ako to spraviť, a vieš že na to používaš správnu vec, ale nejak to nechce fungovať a máš pocit že ti uniká nejaký detail v tom ako sa daná vec používa, hľadaj
" example"
napr. sa snažíš používať stream na čítanie xml súboru, už odniekiaľ inakiaľ vieš že je na to objekt XmlStreamreader, a snažíš sa ho použiť, ale nedáva ti zmysel ako sa s ním robí, tak
"c# XmlStreamreader example"
alebo aj všeobecné okruhy tém. "c# reading binary files", keď približne vieš o čo ide a potrebuješ len v skratke pripomenúť/vysvetliť niektoré základné špecifiká/použitia.
---
ale v každom prípade začni tým, že si stiahneš a nainštaluješ Visual Studio express (pozor, je rozdelené na edície, sťahuj tú pre c , potom začni googliť začiatočnícke tutorialy a skúšaj.
(Unity3D má tuším len 30dňovú trial verziu free, takže by ti bolo nanič kým sa nenaučíš aspoň základy jazyka, ale pripíš si to na zoznam že "skúsiť niekedy keď už budem mať predstavu o tom o čo tam ide")
p.s. všetky uvedené templaty na vyhľadávacie výrazy sú použiteľné aj v slovenčine, ak použiješ slovenské ekvivalenty daných slov (a proste rozumné významové obdoby), ale za to aké výsledky budú dávať neručím, nikdy som to neskúšal
Proste chcel by som začat trocha programovat viem naprogramovat kalkulačku zatial to je tak všetko Chcel by som vytvorit nejaku aplikaciu pre android....Neviete o nejakej dobre internetovej stranke alebo youtuberovy ktorý to nejako dobre vysvetluje alebo ako ste začali vy?
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
16 komentov
@shifter odporucam aj knizku aj tutorialy etc pozerat
1. C# nie je program, ale *programovací jazyk*
2. je turingovsky-kompletný (ako každý dobrý programovací jazyk), čiže s dostatkom znalostí a času v ňom vieš spraviť absolútne čokoľvek čo si vieš predstaviť.
3. grafika sa dá riešiť niekoľkými spôsobmi, buď cez natívne knižnice (System.Drawing), alebo nejaké externé (DirectX, SDL).
4. začni tým, že si ujasníš čo je programovací jazyk a stiahneš si nástroje na vývoj v ňom, pre C# je najideálnejšie Microsoft Visual Studio (Express verzia je zadara).
5. a potom tutorialy a knihy. či ti stačí net, alebo potrebuješ knihu, závisí do veľkej miery od tvojej schopnosti učiť sa a chápať nové koncepty, čiže odporúčal by som ti asi nejakú knihu.
a pozri si nejake tutorialy, za den sa do toho vpohode mozes dostat, ak rozumies trochu programovaniu..
ak nie, stiahni si nejaku knihu o C#, alebo by som zacal len obycajnym C
jo, a piter09 má pravdu, ak ti ide hlavne o hri, nauč sa radšej Unity3D, používa c#, a je to vyslovene už herný engine/editor, keby si chcel robiť hru od základu v čistom .NETe, tak... to by bolo na veľmi dlho kým by si sa vôbec poriadne dostal do momentu "okej, teraz mám vymyslené a nakódené všetko čo potrebujem na to, aby som mohol začať používať termíny a koncepty typu "hráč", "nepriateľ", "naraziť", "pohyb"... skrátka veci ktoré v prípade hry potrebuješ aby už boli kódu známe a samozrejmé. Unity3D už tieto veci má, čiže kódiš v ňom v C#pe, ale s si už o niekoľko úrovní vyššie vďaka jeho knižniciam kde už priamo objektom v hre hovoríš ako a kam sa majú hýbať, ako sa správať...
+ vieš anglicky? snáď hej. 80% všetkých (a cca 93% všetkých kvalitných) informácií o programovaní je anglicky.
keď začínaš s novým jazykom, hľadaj a googli:
"< meno jazyka/technológie > IDE"
na nájdenie programov - editorov kódu a kompilerov a proste nástrojov na vývoj v danom jazyku,
"< meno jazyka > language reference"
na nájdenie dokumentov obvykle priamo od tvorcov daného jazyka, ktoré popisujú prvky tohto jazyka, syntax, štandardné knižnice, objekty, funkcie, vyššie koncepty jazyka, veľmi systematickým spôsobom, v ktorom sa dobre hľadá keď presne vieš čo hľadáš, potrebuješ si pozrieť popis konkrétneho objektu (a zo zhrnutí popisov metód zistiť či dokáže robiť to čo od neho potrebuješ), alebo nejaký tematický okruh, proste to ber ako databanku.
"< meno jazyka/technológie > < téma > tutorial"
pre nájdenie tutorialov k danému jazyku na danú tému,
téma = "beginner" - TU ZAČAŤ keď naozaj nič nevieš. aliasy tiež "introduction", "basic"
ďalšie témy sú názvy rôznych postupov, algorytmických, syntaktických, whatever, napríklad "loops", "arrays", "basic data types", "objects", "classes"
--
vysvetlenia rôznych konceptov a prvkov jazyka ktoré nie sú priam tutorialmi, ale hlbšími analýzami (to sa hodí neskôr, keď vieš o viacerých postupoch na dosiahnutie toho istého a v určitej situácií sa potrebuješ rozhodnúť ktorý bude lepšie použiť, a nie si si presne istý rozdielmi medzi nimi, ktorý má aké výhody a nevýhody, ako sa líšia v tom ako fungujú), nájdeš pri googlení:
" vs " alebo len " "
napr. "C# hashtable vs dictionary"
veľmi užitočná vec ešte: keď sa o niečo pokúšaš, a vieš približne ako to spraviť, a vieš že na to používaš správnu vec, ale nejak to nechce fungovať a máš pocit že ti uniká nejaký detail v tom ako sa daná vec používa, hľadaj
" example"
napr. sa snažíš používať stream na čítanie xml súboru, už odniekiaľ inakiaľ vieš že je na to objekt XmlStreamreader, a snažíš sa ho použiť, ale nedáva ti zmysel ako sa s ním robí, tak
"c# XmlStreamreader example"
alebo aj všeobecné okruhy tém. "c# reading binary files", keď približne vieš o čo ide a potrebuješ len v skratke pripomenúť/vysvetliť niektoré základné špecifiká/použitia.
---
ale v každom prípade začni tým, že si stiahneš a nainštaluješ Visual Studio express (pozor, je rozdelené na edície, sťahuj tú pre c , potom začni googliť začiatočnícke tutorialy a skúšaj.
(Unity3D má tuším len 30dňovú trial verziu free, takže by ti bolo nanič kým sa nenaučíš aspoň základy jazyka, ale pripíš si to na zoznam že "skúsiť niekedy keď už budem mať predstavu o tom o čo tam ide")
p.s. všetky uvedené templaty na vyhľadávacie výrazy sú použiteľné aj v slovenčine, ak použiješ slovenské ekvivalenty daných slov (a proste rozumné významové obdoby), ale za to aké výsledky budú dávať neručím, nikdy som to neskúšal
@midnight @n0win0u