jedna znama mala obchod s oblecenim, po pol roku tlacenia kopec penazi do toho to zavrela a dnes ma jednu izbu v dome plnu handier, ktorych sa nemoze zbavit
Dalsia vec je, ze ludom zjavne viac vyhovuje nakup vo velkych obchodoch kde je aj nejaky pohyb ludi. Ja osobne mam nocnu moru ked pridem do maleho obchodiku kde na mna odzaciatku sliedi predavacka, aby po mne skocila ako sup hned ako si vsimne, ze som sa na nieco zameral. Ja si chcem veci pozriet, prezriet, pripadne odskusat, zobrat a ist prec. Pokial nemusim sa s nikym nevybavujem a nevysvetlujem preco si kupujem podprsenku na svoje padnute prsia a este pri tom na mna bude pozerat. Och ..
malé obchody to majú v súčasnosti ťažké, pretože ľudia si zvykli nakupovať u veľkých reťazcov. kľúčové je správne umiestnenie obchodu - ľudia radi chodia do obchoďákov, kde jedným razom stihnú obehnúť všetko, čo potrebujú.
ľudia radi nakupujú v obchodoch, kde sú "výpredaje až do 70%".
ľudia radi nakupujú v obchodoch, ktoré majú pobočku aj v iných mestách, aby si to prípadne mohli ísť reklamovať/vymeniť tam, kde práve budú.
ľudia radi nakupujú v obchodoch, kde toho majú veľa na výber - malý obchodík s oblečením pôsobí buď ako sekáč, alebo ako nudný obchod, do ktorého človek zablúdi len keď má napríklad pár minút času, kým čaká na autobus.
veľkoskladové diskontné ceny ťažko prebiješ, keď budeš objednávať málo, takže tvoje veci budú stáť veľa v porovnaní s konkurenciou (ak chceš na tom nejak zarobiť).
názvy ako "Mix móda", "Móda ženy" a "Móda aj pre plnoštíhle" (proste všetko, čo obsahuje slovo móda) zvyknú ľudí odradzovať. (okrem plnoštíhlych dám v postaršom veku).
plnoštíhle dámy v postaršom veku, ktoré nemajú doobeda čo robiť, budú pravdepodobne najčastejšími zákazníčkami obchodov, ktoré sú malé a majú len jednu prevádzku. to znamená buď im prispôsobiť sortiment, alebo sa snažiť zaujať iný druh klientely, čo je momnetálne dosť ťažké.
zaujať iný druh klientely sa dá niečím originálnym, čo ešte na trhu nie je (špecializovaný obchod), alebo dobrou reklamou (ktorá stojí peniaze).
takže chcieť si otvoriť malý obchodík s oblečením je v súčasnosti asi dosť zložité.
Z tej autoumyvárky prejsť k obchodu ? Aj toto moc nemá uplatnenie. Nedá sa z brucha vymyslieť, že teraz si otvorím obchod z oblečením a spýtajme sa birdzu na rady.
Ak chceš niečo seriózne robiť sa pýtaj niekoho kto sa vyzná vo fachu.
Vo všeobecnosti začínať podnikať v tejto dobe je náročné. Poznám mnoho ľudí čo mali veľké očakávania a nakoniec len úver im ostal na krku
Treba podnikať podľa dopytu ľudí. Ak niečo chýba v regióne tak do toho ísť s tým aby to malo úspech. Najlepšie je skúpiť fungujúce.
Inak ak podnikať odporúčal by som si otvoriť bar vo Viedni. Náklady skoro rovnaké ako v Bratislave.
Ovšem následná predajná cena je 2-3x väčšia.
A kľudne sa tam dá ísť pod cenu a aj tak zarobíš.
Do takého niečoho by som išiel aj ja ak by som mal k dispozícií dostatočný kapitál a ovládal jazyk.
@Dawia
ahoj ja podnikam s oblecenim mam butiky mozem ti poradit zalezi od toho ci fakt maly obchod ale nejaky s rozlohou 100 m stvorcovych co je uz vacsi butik ale taky stredny kde nekupujes licenciu znaciek so zariadenim papiermi oblecenim okolo 8 az 10 tisic eur realne
@marleymt
uplna pičoviina s prepačenim v malych mestach sa stale dost nakupuje prave v konkretnom meste ak nieco potrebuju nebudu sa trepat do auparku alebo do mlynov, diskotne ceny sa prebit daju pretoze velkosklady davaju pomerne nizke ceny to len niektore slecny nadhazuju 200 % prirazku, staci ti vrazit pomerne dost penazi do reklamy eshopu (co odporucam) , vela ide aj o flek, oplati sa radsej priplatit za najom v centre mesta a davat 100% prirazku v skratke a potom treba stale robit vselijake zlavy a davat ludom zadarmo nejake cacky co kupit lahko aj za i len 50 centov tomu sa velmi potesia
keby som poznala niekoho, kto má ten obchod spýtam sa. v názve mat moda nemienim, chcem , mal by byt na naámetsí, na viditelnom mieste. pýtala som sa na sumu penazi nie na debílné pripomienky!
@lucia199513 juj nie tak zostra, mladá pani
píšeš že:
- potrebuje veľa peňazí vraziť do reklamy
- potrebuje dobrý flek
- treba robiť zľavy
- prebíjať ceny z veľkoobchodov
to je všetko to, o čom som písala aj ja. to že ty máš butiky a že sa ti darí neznamená, že to je jednoduchá vec. ja som nepísala že sa to nedá, ale že je to zložité.
a inak, napísať nadávku a za ňou "s prepáčením", to je rovnaký princíp ako keď prejdeš človeka na prechode a potom zacúvaš naspäť.
@marleymt
nie praveze kazdy strasi ze je to zlozite nie je to najjednocuchsi priemysel na podnikanie, vsade inde mas ovela vacsie vstupne naklady, sice tu nemas az take zisky, ale vyzit sa da , postupne sa nauci clovek obracat
@dawia
ano da sa aj z ebay ale ja az tak neodporucam ebay lebo tam velkoobchodne cenny nie su, ale da sa aj tam strasnne vela veci mega lacno zohnat. ale faktura od kazdeho jedneho dodavatela musi byt, nemozes predavat bez faktury a koniec koncov by sa ti to ani neoplatilo lebo by si si nemala co dat do nakladov a platila by si velku dan z prijmu
je velmi vela dodavatelov a velkoskladov v bratislave v prahe v budapesti v polsku aj na ukrajine ale tam je problem ze musis platit clo ked to beres cez hranice
@dawia
no tak ale fakt tie faktury musis mat ved ako chces potom dokladovat napr nakupnu cenu toho tovaru ako si vyratas zisk ako zaplatis dan ako ti vobec potom spravia danove atd... ali a ebay nepredavaj neoplati sa to sa uz radsej nakontaktuj na konkretneho predajcu nejakeho co tam ponuka
ved toto, že ja som v tom nováčik, ale hladat na internete je blbost, pretoze tam nachadzam len utrzkovite informácie..nic co by davalo celok, len s kazdeho po trocha aj to len z diskusií:/ a opakujem, nemám znameho nikoho kto podnika s obchodom s oblečením
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
33 komentov
ľudia radi nakupujú v obchodoch, kde sú "výpredaje až do 70%".
ľudia radi nakupujú v obchodoch, ktoré majú pobočku aj v iných mestách, aby si to prípadne mohli ísť reklamovať/vymeniť tam, kde práve budú.
ľudia radi nakupujú v obchodoch, kde toho majú veľa na výber - malý obchodík s oblečením pôsobí buď ako sekáč, alebo ako nudný obchod, do ktorého človek zablúdi len keď má napríklad pár minút času, kým čaká na autobus.
veľkoskladové diskontné ceny ťažko prebiješ, keď budeš objednávať málo, takže tvoje veci budú stáť veľa v porovnaní s konkurenciou (ak chceš na tom nejak zarobiť).
názvy ako "Mix móda", "Móda ženy" a "Móda aj pre plnoštíhle" (proste všetko, čo obsahuje slovo móda) zvyknú ľudí odradzovať. (okrem plnoštíhlych dám v postaršom veku).
plnoštíhle dámy v postaršom veku, ktoré nemajú doobeda čo robiť, budú pravdepodobne najčastejšími zákazníčkami obchodov, ktoré sú malé a majú len jednu prevádzku. to znamená buď im prispôsobiť sortiment, alebo sa snažiť zaujať iný druh klientely, čo je momnetálne dosť ťažké.
zaujať iný druh klientely sa dá niečím originálnym, čo ešte na trhu nie je (špecializovaný obchod), alebo dobrou reklamou (ktorá stojí peniaze).
takže chcieť si otvoriť malý obchodík s oblečením je v súčasnosti asi dosť zložité.
...to ťa nechcem odradiť, len upozorniť.
Ak chceš niečo seriózne robiť sa pýtaj niekoho kto sa vyzná vo fachu.
Vo všeobecnosti začínať podnikať v tejto dobe je náročné. Poznám mnoho ľudí čo mali veľké očakávania a nakoniec len úver im ostal na krku
Treba podnikať podľa dopytu ľudí. Ak niečo chýba v regióne tak do toho ísť s tým aby to malo úspech. Najlepšie je skúpiť fungujúce.
Inak ak podnikať odporúčal by som si otvoriť bar vo Viedni. Náklady skoro rovnaké ako v Bratislave.
Ovšem následná predajná cena je 2-3x väčšia.
A kľudne sa tam dá ísť pod cenu a aj tak zarobíš.
Do takého niečoho by som išiel aj ja ak by som mal k dispozícií dostatočný kapitál a ovládal jazyk.
ahoj ja podnikam s oblecenim mam butiky mozem ti poradit zalezi od toho ci fakt maly obchod ale nejaky s rozlohou 100 m stvorcovych co je uz vacsi butik ale taky stredny kde nekupujes licenciu znaciek so zariadenim papiermi oblecenim okolo 8 az 10 tisic eur realne
uplna pičoviina s prepačenim v malych mestach sa stale dost nakupuje prave v konkretnom meste ak nieco potrebuju nebudu sa trepat do auparku alebo do mlynov, diskotne ceny sa prebit daju pretoze velkosklady davaju pomerne nizke ceny to len niektore slecny nadhazuju 200 % prirazku, staci ti vrazit pomerne dost penazi do reklamy eshopu (co odporucam) , vela ide aj o flek, oplati sa radsej priplatit za najom v centre mesta a davat 100% prirazku v skratke a potom treba stale robit vselijake zlavy a davat ludom zadarmo nejake cacky co kupit lahko aj za i len 50 centov tomu sa velmi potesia
píšeš že:
- potrebuje veľa peňazí vraziť do reklamy
- potrebuje dobrý flek
- treba robiť zľavy
- prebíjať ceny z veľkoobchodov
to je všetko to, o čom som písala aj ja. to že ty máš butiky a že sa ti darí neznamená, že to je jednoduchá vec. ja som nepísala že sa to nedá, ale že je to zložité.
a inak, napísať nadávku a za ňou "s prepáčením", to je rovnaký princíp ako keď prejdeš človeka na prechode a potom zacúvaš naspäť.
nie praveze kazdy strasi ze je to zlozite nie je to najjednocuchsi priemysel na podnikanie, vsade inde mas ovela vacsie vstupne naklady, sice tu nemas az take zisky, ale vyzit sa da , postupne sa nauci clovek obracat
pociatocne naklady minimalne tzch 8 000 eur pre nie velmi velku predajnu, ale treba si vzdy nechat istu rezervu
kym sa ruca len tebe tak je všetko ok
ano da sa aj z ebay ale ja az tak neodporucam ebay lebo tam velkoobchodne cenny nie su, ale da sa aj tam strasnne vela veci mega lacno zohnat. ale faktura od kazdeho jedneho dodavatela musi byt, nemozes predavat bez faktury a koniec koncov by sa ti to ani neoplatilo lebo by si si nemala co dat do nakladov a platila by si velku dan z prijmu
no tak ale fakt tie faktury musis mat ved ako chces potom dokladovat napr nakupnu cenu toho tovaru ako si vyratas zisk ako zaplatis dan ako ti vobec potom spravia danove atd... ali a ebay nepredavaj neoplati sa to sa uz radsej nakontaktuj na konkretneho predajcu nejakeho co tam ponuka
no ja som si v zaciatkoch tiez vsetko nasla na nete oradim stranku pavolvarhanik.sk tento pan pise prispevky o podnikani