Výkonný riaditeľ Medzinárodnej agentúry pre energetiku (IEA) Nobuo Tanaka pre Reuters vyhlásil, že prudký úpadok trhu s ropou a pokles jej ceny o viac ako 70 percent spomaľuje hľadanie nových nálezísk, pričom existujúce polia sa už vyčerpávajú. Fakt, že d
príliš zložité ma mňa,ale tiež by ma zaujímalo ako to a kto to bude riešiť.Neviem si predstaviť ako budeme fungovať.Veď v podstate je teraz všetko založené na rope...pohonné látky...Asi budeme chodiť len bicyklami...Niekde som už počula teoriu žeby mohli autá chodiť na vodu čo by nebol práve šťastný nápad...Vôbec netuším ako to bude vyzerať...
uz pred 30 rokmi bolo plno super patenou na vseliake alternativa, firma s ropou patern kupi a drzi ho aby ich ropa nestratila na cene, to ich biznis a nie take zvasty
nechce sa mi to celé čítať ale tak snáď niekto vymyslí nejaké ekonomické a ekologické vodíkové autíčko. a ak by nie tak stále môžeme jazdiť na prepálený olej z hranoliek a celé mesto bude voňať ako mcdonald
akonáhle bude dopyt prevyšovať ponuku cena dopyt stiahne a zvýši produkciu takto to ešte vydrží dlhšie ako do 2010 a na druhej strane ropna kríza by naštartovala vývoj technológii ktoré sú nezávislé na rope. Tj každý koniec je začiatkom nového začiatku.
PS: môj skromný názor
PPS: ale nemusíme sa báť Fico podporí ťažbu z našich daní len aby nezanikli staré dobre časy
@etelnair - môžeš zvoľniť tempo, istá firma ťa už predbehla asi pred dvomi rokmi. Ja to tak tragicky nevidím, máme rôzne alternatívy. Ale bohaté ropné spoločnosti teraz nedovolia, aby sa tieto veci dostali na trh, pretože by to znamenalo pokles ziskov ropných spoločností. Keď sa však ropa vyčerpá, alternatívy určite sú. Medzi nimi samozrejme auto na vodu, ktoré si odčerpáva z vody vodík, potom staré známe autá na batérie, alebo rôzne alternatívne zdroje energie.
@James144 tie technologie sa vyvijaju uz desatrocia, takze nic nove sa nenastartuje... uz teraz mame technologie na to aby sa dalo fungovat uplne bez ropy a plynu... ako napisali ostatni, velke spolocnosti kupia patent a tak zabrania tymto technologiam dostat sa na trh... a ked im dojde ropa tak budu tie koncerny prve, kto s tymi patentmi budu vyrabat nove technologie... ale teraz keby to pustili na trh tak stratia miliardy...
ale houby... mame tu motory na vodik, plyn, elektromotory, vodu a bohvieco este,,, eko motory na rastlinny olej a kadejake vymozenosti co nas cakaju... kriticky to nevidim....
Je zaujimave ako si vsetci spajaju ropu s energiou a benzinom, pricom hladaju alternativy na pohon aut a spol., ale benzin potrebuju aj chemici. Uz cely interier auta (sedacky, volant, ovladacie panely) su vyrobene z nerecyklovatelnych polyuretanov, ktore sa postupne vyrobia z ropy. Alebo napriklad sacky na pecivo, kelimky, oblecenie, topanky, ... Vsetko ropa.
V podstate hej, energetici by si mohli najst nieco ine (ehm, jadrova fuzia, ehm ), kedze benzinovy motor spaluje benzin so zhruba 23% efektivnostou a elektrarne mozno 45% alebo tak nejak.
Ale inak keby dosla ropa, tak nastastie chemici poznaju sposoby, ako vyrobit napriklad zo zemneho plynu alebo uhlia uplne ten isty produkt, akurat menit zauzivane pristroje/technologie nieco stoji.
Čína už teraz má monopol na výrobu inteligentných akumulátorov, nasa má zas bio akumulátory, čo ostáva slovákom? Páliť alkohol ta tankovať namiesto seba autá
Plasty:
Moderné kompozity sú ekologickejčie a šetrnejšie už pri výrobe a spotrebuje sa menej uhľovodíkov, ako pri dnešných bežných plastoch, zároveň sú pevnejšie, odolnejšie a jednoduchšie recyklovateľné, tiež sa končí pomaly vývoj "rastúcich" kryštálov
Farby a farbivá:
použitie farbív na základe vody je bežné, nieje čo riešiť
farmaceutiká:
byliknky, bylinky, bylinky a homeopatiká...
...a mazivá, lubrikanty, vôbec všetko sa dnes dá nahradiť niečim novším, len to chce trochu prerábky a šikovnosti
inak povedané, celý svet je nastavený na spotrebu uhľovodíkov na ropnej báze a nebude mu robiť problémy prejsť na iné zdroje, pokiaľ ropné spoločnosti prestanú mať monopol a dajú možnosť aj ostatným.
Už dnes jazdia vozidlá minimálne závislé na ropných produktoch, kde je využitých iba nejakých 10% ropných uhľovodíkov. Pre porovnanie v bežnom európskom automobile je 40% ropných uhľovodíkov
no moderné motory vyvíjané spoločnosťami Toyota, BMW, Audi, koncernom Fiat-Lancia majú účinnosti vyššie vďaka kvalitnejšiemu plneniu, kvalitnejšej homegénnejšej zmesi a vyššej kultúre chodu motora, ktoré sú dosahované systémami ako 5ventil VVTi, hypoidné rozvody, Variocam+, priame vstrekovanie v kombinácii s vysokým kompresným pomerom a zvyšovanie teploty spaľovania zmesi, progresívne preplňovanie variabilným sklonom lopatiek turbodúchadla...
nové motory od spoločnosti Toyota majú účinnosť pri zážihových verziách 35% a pri vznetových verziách až 58% !!!
.... Teda je to technologická lahôdka, ktorá musí byť ešte otestovaná, aby mohla byť použitá v normálnom vozidle, no behom pár desiatok mesiacov budú na trhu skutočne ekologické a šetrné motory
Dik za info o tych motoroch inak, celkom zaujimave.
Ucili nas inak na vyske, zevraj niekde v Japonsku vyvinuli nejake auta na palivove clanky, pri ktorych sa dosahuje az zhruba 75% efektivita spalovania, akurat sa to samozrejme neujalo, jednak kvoli monopolom a kvoli slabej akceleracii vozidla
@hovado my sa práve na diagnostike automobilov učíme o palivovej sústave mno podla mna je to jednoznačné , namiesto terajších palív : nafta, plyn, benzín, ...... budú o niekoľko rokov elektrika, vzduch, možno plyn.... ale aj vodík.... no podľa mňa má vzduchový motor budúcnosť, keďže už boli nejaké agregáty vyvinuté , iba je ešte potrebný rozvoj ktorý brzdia ropný magnáti a tí zanedlho krachnú, automobilky prejdu na iné pohony. tie koncepty a návrhy sú, a určite by sme ich aj videli na cestách viac ako feldy a favority, avšak peniažky robia svoje a dokým je čierneho zlata dosť, tak tie návrhy ostanú zamknuté v šuflíkoch.
mne sa najviac aj páči vzduch. vzduch tankuješ, vzduch vypúšťaš. motor má mazanie prírodným rastlinným olejom, čiže auto je 100% čistučké. takto vyzerá asi koncept TATA motors ( ak sa nemýlim ) a je to nádhera, keď pomyslím že niečo také bude zanedlho jazdiť na cestách.
kľudne by každé auto mohlo byť na elektriku, to je tiež super ALE aby malo čo najlepší výkon, muselo by mať lítiové batérie a zásoby lítia sú obmedzené a nie veľké. olovo tiež .
ďalšie čo by ma ako elektronika ešte viac zaujímalo je, ako to bude s elektronikou za pár rokou. pretože zásoby uhlíka a kremíka tiež niesu nekonečné a kremík je základom polovodičov, a polovodiče sú základným stavebným kameňom každého IO a každý IO je základom každého zložitejšieho zariadenia. a bezpečné auto sa bez takého niečoho neobíde. ale ropy je menej , o dosť menej ako kremíka čiže skôr nebude ropa.
no teba a vsetkich v sucastnosti zijucich ludii mozem upokojit-za vasho zivota k vycerpanie svetovich zasob ropi NEDOJDE!!!! takze mozte z kludom spavat
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
28 komentov
akonáhle bude dopyt prevyšovať ponuku cena dopyt stiahne a zvýši produkciu takto to ešte vydrží dlhšie ako do 2010 a na druhej strane ropna kríza by naštartovala vývoj technológii ktoré sú nezávislé na rope. Tj každý koniec je začiatkom nového začiatku.
PS: môj skromný názor
PPS: ale nemusíme sa báť Fico podporí ťažbu z našich daní len aby nezanikli staré dobre časy
Zbytočne stresujete...
ale houby... mame tu motory na vodik, plyn, elektromotory, vodu a bohvieco este,,, eko motory na rastlinny olej a kadejake vymozenosti co nas cakaju... kriticky to nevidim....
V podstate hej, energetici by si mohli najst nieco ine (ehm, jadrova fuzia, ehm ), kedze benzinovy motor spaluje benzin so zhruba 23% efektivnostou a elektrarne mozno 45% alebo tak nejak.
Ale inak keby dosla ropa, tak nastastie chemici poznaju sposoby, ako vyrobit napriklad zo zemneho plynu alebo uhlia uplne ten isty produkt, akurat menit zauzivane pristroje/technologie nieco stoji.
Čína už teraz má monopol na výrobu inteligentných akumulátorov, nasa má zas bio akumulátory, čo ostáva slovákom? Páliť alkohol ta tankovať namiesto seba autá
Plasty:
Moderné kompozity sú ekologickejčie a šetrnejšie už pri výrobe a spotrebuje sa menej uhľovodíkov, ako pri dnešných bežných plastoch, zároveň sú pevnejšie, odolnejšie a jednoduchšie recyklovateľné, tiež sa končí pomaly vývoj "rastúcich" kryštálov
Farby a farbivá:
použitie farbív na základe vody je bežné, nieje čo riešiť
farmaceutiká:
byliknky, bylinky, bylinky a homeopatiká...
...a mazivá, lubrikanty, vôbec všetko sa dnes dá nahradiť niečim novším, len to chce trochu prerábky a šikovnosti
inak povedané, celý svet je nastavený na spotrebu uhľovodíkov na ropnej báze a nebude mu robiť problémy prejsť na iné zdroje, pokiaľ ropné spoločnosti prestanú mať monopol a dajú možnosť aj ostatným.
Už dnes jazdia vozidlá minimálne závislé na ropných produktoch, kde je využitých iba nejakých 10% ropných uhľovodíkov. Pre porovnanie v bežnom európskom automobile je 40% ropných uhľovodíkov
zážihový motor- 21-28%
vznetový motor- 29-42%
no moderné motory vyvíjané spoločnosťami Toyota, BMW, Audi, koncernom Fiat-Lancia majú účinnosti vyššie vďaka kvalitnejšiemu plneniu, kvalitnejšej homegénnejšej zmesi a vyššej kultúre chodu motora, ktoré sú dosahované systémami ako 5ventil VVTi, hypoidné rozvody, Variocam+, priame vstrekovanie v kombinácii s vysokým kompresným pomerom a zvyšovanie teploty spaľovania zmesi, progresívne preplňovanie variabilným sklonom lopatiek turbodúchadla...
nové motory od spoločnosti Toyota majú účinnosť pri zážihových verziách 35% a pri vznetových verziách až 58% !!!
.... Teda je to technologická lahôdka, ktorá musí byť ešte otestovaná, aby mohla byť použitá v normálnom vozidle, no behom pár desiatok mesiacov budú na trhu skutočne ekologické a šetrné motory
Ucili nas inak na vyske, zevraj niekde v Japonsku vyvinuli nejake auta na palivove clanky, pri ktorych sa dosahuje az zhruba 75% efektivita spalovania, akurat sa to samozrejme neujalo, jednak kvoli monopolom a kvoli slabej akceleracii vozidla
mne sa najviac aj páči vzduch. vzduch tankuješ, vzduch vypúšťaš. motor má mazanie prírodným rastlinným olejom, čiže auto je 100% čistučké. takto vyzerá asi koncept TATA motors ( ak sa nemýlim ) a je to nádhera, keď pomyslím že niečo také bude zanedlho jazdiť na cestách.
kľudne by každé auto mohlo byť na elektriku, to je tiež super ALE aby malo čo najlepší výkon, muselo by mať lítiové batérie a zásoby lítia sú obmedzené a nie veľké. olovo tiež .
ďalšie čo by ma ako elektronika ešte viac zaujímalo je, ako to bude s elektronikou za pár rokou. pretože zásoby uhlíka a kremíka tiež niesu nekonečné a kremík je základom polovodičov, a polovodiče sú základným stavebným kameňom každého IO a každý IO je základom každého zložitejšieho zariadenia. a bezpečné auto sa bez takého niečoho neobíde. ale ropy je menej , o dosť menej ako kremíka čiže skôr nebude ropa.
to je moja vízia