Chcela by som sa opýtať školákov (vrámci nasledujúcej praxe, ktorá ma čaká niekedy v marci 2011), ako vnímate praktikantov, čo vám vadí a čo zas milujete na svojich učiteľoch (ale seriózne, prosím). Mám na mysli to, ako vedú hodinu, čo všetko cez hodinu s
mali sme raz jednu na angličtinu a bola veľmi zlatá. aj nové veci nás naučila, rozprávali sme. volala nám prezývkami, nie menami.. fajn bola. taká mladá
no, síce už mám i strednú za sebou, ale vyjadriť sa snáď môžem
Praktikantov, či vlastne vždy to boli praktikantky, som mala vcelku rada, lebo to bolo také spestrenie a neskúšalo sa a podobne.
Ale pamätám si na jednu, ktorá nielenže vyzerala a celkovo pôsobila veľmi divne, ale aj bola veľmi protivná a tvárila sa ako najmúdrejšia bytosť na svete (takže cez prestávku vzniklo na ňu hneď niekoľko paródií alebo ako to nazvať
A inak, asi nič iné ako prirodzená autorita a schopnosť zaujať (hoci niektoré mladé neautoritatívne učiteľky som mala vcelku rada, aj preto, lebo mi ich asi bolo trocha ľúto, ale aj preto, že zvykli dávať dobré známky
praktikantky boli fajn..na strednej sme mali pár hodín s takou, čo učila nemčinu a bola to paráda..za 3-4 hodiny nás naučila viac ako naša normálna profesorka za 4 roky..
ale viem si predstaviť, že po 20 a viac rokoch v školstve musí drbnúť každému
praktitantou trieda vädšinou nebere vážne, keby v triede nebol aj íný učiteľ tak by to mal asi ťažké...aj ked vlastne záleží od človeka, ktorý príde, lebo čo som sa stretla s mladými učitelmi, tak si vädšinou nechali skákať po hlave...
ale ja viem, že každí raz začína,ale treba si už od začiatky vybudovať rešpekt u žiakov
a u učitelou mám rada, ked zaujímavo rozprávajú , takže si učivo zapamätám na hodine
my sme mali jednu na matematika ale bola strašne tichá, taká neviem, nejak jej bolo jedno keď sme ju nepočúvali... ani nejak nemala záujem o to, aby si vybudovala tú autoritu..
My sme furt vychytali dákych praktikantov kks, keď som ešte bola na ZŠ( a na potvoru keď dokončili školu všetky zamestnali:/) Moja skúsenosť je že na praxi sú všetci milí dobrí láskaví a akonáhle nastúpili do školy sa tvárili že sú majstrami sveta, mladosť sa z nich vytratila a niečo naučiť? Ani za Boha..
študujem učiteľstvo (AJ-SJ, 4.ročník od septembra) a budúci rok máme prvú prax. doteraz nám nikto nikdy nepovedal, ako učiť, ako sa správať ku žiakom, len do nás hustili teóriu a teóriu, takže vieme len z vlastnej skúsenosti na strednej a základnej, približne čo a ako, tak som fakt zvedavá, ako to bude prebiehať
Neznášam praktikantky, ktoré si vedia zapamätať jedno jediné meno, zhodou okolností je to vždy chalan a iba jeho vyvolávajú a všetko možné.
Alebo jedna na dejepise.
Máme super učiteľku, zopár poznámok a vedieme diskusie na učivo atď. a keď prišla jedna praktikantka, napísala nám učivo na CELÚ tabuľu, nič nevysvetlila, taká neschopná mi prišla.
snažím sa byť "normálna" = nehrať sa na superčloveka, ale zas nenechať si skákať po hlave, ale niekedy sa to nedá, no tak uvidíme. trochu sa toho bojím, ale aj sa veľmi teším preto ma zaujímajú vaše reakcie
Na ZŠ sme mali niekoľko nevýrazných typov, ktoré diktovali učivo s nadšením mŕtvej ryby.
A jedného na fyziku, ten bol geniálny (v oboch zmysloch slova), a na to, že to bol taký vyklepaný nemotorný ratlíček s veľkými okuliarmi, celkom slušne viedol hodiny.
Na SŠ nám neustále posielajú angličtinárov, ktorí vedia po anglicky horšie než ja a odmietajú odpovedať na doplňujúce otázky, ukrutne to neznášam.
Už do školy nechodím, ale keĎ som chodila, tak vnímala som ich aj pozitívne aj negatívne, záležalo od ich prístupu.
Najviac sa mi páčilo, ak sa nedržali starých stereotypov a vyučovali nejako inak, inou metódou.
Lebo to bolo také oživenie, aj hodiny boli zaujímavejšie a človek možno aj zistil, že ten spôsob učenia mu viac vyhovuje a mohol ho uplatniť aspon doma.
zapamätať si mená vôbec nie je jednoduché, lebo ten človek neučí len v jednej triede a vidí tých ľudí prvýkrát, takže ona nebola až taká hlúpa. a tiež - praktikanti majú veľký strach, stres a trému
ono ta praktikantov (a hlavne praktikantky!! som sa vzdy velmi tesil, bolo to spestrenie zo stereotypov, a zaroven taky oddych, kedze sa nikdy neucilo na plno ako pri starej ucitelke... a kedze ides vyucovat jazyk... napr. my mame na jazykovke ucitela, ktory vzdy na kazdu hodinu donesie nejaku hru, trebars kockovu ako clovece, akurat ze na kazdom policku je otazka, na ktoru treba odpovedat(samozrejme anglicky). Alebo napr. si pripravi karticky so slovickami vsetkych druhov a hrava sa vo dvojici- vytiahnes si karticku, opisujes ju tomu druhemu kym na to nepride, potom sa vymenite, vsetko v anglictine... podla mna treba zaujat studentov, takymito hrami, na nikoho sa nehrat, pripustit si, ze aj ucitelia robia niekedy chyby a ze aj student moze mat pravdu... pojde to, tak good luck
nesnaz sa zapamatat si mena...radsej ukazuj prstom..je to originalne ..ale vazne..mali sme teraz ku koncu roku tri praktikantky...nehraj sa na dolezitu, potom dalej nebud prisna ale skor takym priatelskym stylom sa s nimi bav a vysvetluj, samozrejme ked ta nebude nikto pocuvat staci ked zvysis hlas..u nas to tak fungovalo inak toto caka o par rokov aj mna takze drzim ti palce
ja som praktikantku zazila len raz na strednej...a bola taka dost ticha a strasne nudna..celu hodinu nam diktovala nejake veci z papierov...skoro vsetci sme pospali a na nasledujucu hodinu, ked sme uz mali nasho profesora, tak nam to diktoval na novo, lebo vraj tak sa nam to bude ucit lepsie...kazdy pindal
milujem ucitelov, ktory vedia podat zaujimavy a pritom informaciami obsiahnuty vyklad...proste do toho zapoja nejake svoje rozpravanie pripadne svoje nazory...na ekonomickych cviceniach sme mali fajn profaka...ten vedel prekecat aj celu hodinu a bavili sme sa o politike..proste mam rada takych, ktory vedia aj odbocit trosku od vyuky a porozpravat sa o niecom vecnom
Tak tú angličtinu máš celkom fajn, mnoho učiteľov vyučuje cudzí jazyk iba tak, že sa žiaci učia slovíčka, prípadne počúvajú nahrávky a následne čítajú napísaný text.
Takže v tom to môžeš mať ľahké, zisti si ako sa učili doteraz a skús nejaké iné metódy, či už ako napísal @toxo -nejaké hry, alebo skús viesť na dané témy konverzáciu a podobne, možností je veľa.
My sme mali praktikanta na biolu a bol super a na slovinu a ta ostala ucit na skole, ale nas nema Ale ta na slovinu bola uplne super, vobec nas neskusala a konecne sme mali normalne poznamky
Podla mna bude strasne vela zavisiet od toho, do akej triedy sa dostanes, aki budu ti ziaci atd. Niektori chapu, ze este nemas praktikanti a prvy den mozno budes vyhukana, niektori sa budu spravat o to horsie :/
my sme mali minulého roku veľa praktikantov, vlastne všetko praktikantky...
jedna bola na Geografiu - zlatá blondínka... bola veľmi vtipná, veľmi zaujímavo vysvetľovala učivo, aj keď sa zdalo, že má stále málo času, a veľmi rýchlo rozkladala,ale zaujala ma... bola veľmi zlatá, smiala sa s nami... proste pohodová...
ďalšiu sme mali na biologiu a geografiu a tiež bola v pohode,tá bola taká skôr tichšia ale bola tiež super milá, pomohla.. dokonca na písomke nám radila
potom na francúštine, tá bola odporná... prvé čo sa mi na nej nepáčilo bolo, že vyhlásila,aby sme si vytiahli menovky.. áno viem, je to praktické, ale nie sme deti na základnej škole! bola veľmi nepríjemná, mala hnusný hlas, bola arogantná ... majsterka sveta! veľmi nervľúdna... taká nepriateľská, našťastie bola u nás iba raz...
no a nakoniec na angline... tá bola taká .. nie veľmi sa nám páčila... snažila sa z toho urobiť školu hrou,čo sa jej aj podarilo, ale strašne sa jej všetko plietlo,písala s gramatickými chybami, no jasné stres robí svoje ale keď niekto napíše tee namiesto tea, ale cofee namiesto coffee ... sú to základné slová, ktoré by sa asi nemali mýliť...
takže moja rada...hlavne buď priateľská, skús oživiť hodinu nejakými diskusiami,slovnými hrami. ale hlavne sa snaž komunikovať so žiakmi ako keby si bola jednou z nich, ale zase to nesmie byť sílené... držím palce
vadí mi keď je taká ako z lesa... nevie rozprávať má strach pozerá jak vyoraná myš.... pýta sa nás ano ano? tka to má byť??.. šak jak povie tka bude ne preboha...
a neznášam ked je možno o pár rokov strašia ako my ale tvári sa ako by bola niekto viac... ako boh a vy mi nesiahate ani po členky.. a to platí aj o učiteľkách ktoré skončili VŠ a prišli učiť.. by som to kopala až neviem kde
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
25 komentov
Praktikantov, či vlastne vždy to boli praktikantky, som mala vcelku rada, lebo to bolo také spestrenie a neskúšalo sa a podobne.
Ale pamätám si na jednu, ktorá nielenže vyzerala a celkovo pôsobila veľmi divne, ale aj bola veľmi protivná a tvárila sa ako najmúdrejšia bytosť na svete (takže cez prestávku vzniklo na ňu hneď niekoľko paródií alebo ako to nazvať
A inak, asi nič iné ako prirodzená autorita a schopnosť zaujať (hoci niektoré mladé neautoritatívne učiteľky som mala vcelku rada, aj preto, lebo mi ich asi bolo trocha ľúto, ale aj preto, že zvykli dávať dobré známky
Stačí tak?
ale viem si predstaviť, že po 20 a viac rokoch v školstve musí drbnúť každému
ale ja viem, že každí raz začína,ale treba si už od začiatky vybudovať rešpekt u žiakov
a u učitelou mám rada, ked zaujímavo rozprávajú , takže si učivo zapamätám na hodine
Takže buď taká aká si a na nič sa nehraj.
Alebo jedna na dejepise.
Máme super učiteľku, zopár poznámok a vedieme diskusie na učivo atď. a keď prišla jedna praktikantka, napísala nám učivo na CELÚ tabuľu, nič nevysvetlila, taká neschopná mi prišla.
Na základnej sme mali vždy iba také rúry.
A jedného na fyziku, ten bol geniálny (v oboch zmysloch slova), a na to, že to bol taký vyklepaný nemotorný ratlíček s veľkými okuliarmi, celkom slušne viedol hodiny.
Na SŠ nám neustále posielajú angličtinárov, ktorí vedia po anglicky horšie než ja a odmietajú odpovedať na doplňujúce otázky, ukrutne to neznášam.
Najviac sa mi páčilo, ak sa nedržali starých stereotypov a vyučovali nejako inak, inou metódou.
Lebo to bolo také oživenie, aj hodiny boli zaujímavejšie a človek možno aj zistil, že ten spôsob učenia mu viac vyhovuje a mohol ho uplatniť aspon doma.
A aké predmety budeš učiť?
Mam rada ked vysvetluju nie monotonne .. tj. kreslia na tabulu, nejake obrazky atd. atd. Proste nie citat z ucebnice a diktovat celu hodinu..
milujem ucitelov, ktory vedia podat zaujimavy a pritom informaciami obsiahnuty vyklad...proste do toho zapoja nejake svoje rozpravanie pripadne svoje nazory...na ekonomickych cviceniach sme mali fajn profaka...ten vedel prekecat aj celu hodinu a bavili sme sa o politike..proste mam rada takych, ktory vedia aj odbocit trosku od vyuky a porozpravat sa o niecom vecnom
Takže v tom to môžeš mať ľahké, zisti si ako sa učili doteraz a skús nejaké iné metódy, či už ako napísal @toxo -nejaké hry, alebo skús viesť na dané témy konverzáciu a podobne, možností je veľa.
vadí mi, keď sa hrajú na dôležitých
vadí mi, keď nedajú najavo, čo od nich môžeme očakávať (napríklad že bude skúšať hneď prvú hodinu )
vadí mi, že neprimerane známkujú (za to ale nemôžu, keďže v tom ešte nemajú prax)
vadí mi, keď považujú za pravdivý len ich názor
Podla mna bude strasne vela zavisiet od toho, do akej triedy sa dostanes, aki budu ti ziaci atd. Niektori chapu, ze este nemas praktikanti a prvy den mozno budes vyhukana, niektori sa budu spravat o to horsie :/
Ides ucit na zakladnu ci strednu??
jedna bola na Geografiu - zlatá blondínka... bola veľmi vtipná, veľmi zaujímavo vysvetľovala učivo, aj keď sa zdalo, že má stále málo času, a veľmi rýchlo rozkladala,ale zaujala ma... bola veľmi zlatá, smiala sa s nami... proste pohodová...
ďalšiu sme mali na biologiu a geografiu a tiež bola v pohode,tá bola taká skôr tichšia ale bola tiež super milá, pomohla.. dokonca na písomke nám radila
potom na francúštine, tá bola odporná... prvé čo sa mi na nej nepáčilo bolo, že vyhlásila,aby sme si vytiahli menovky.. áno viem, je to praktické, ale nie sme deti na základnej škole! bola veľmi nepríjemná, mala hnusný hlas, bola arogantná ... majsterka sveta! veľmi nervľúdna... taká nepriateľská, našťastie bola u nás iba raz...
no a nakoniec na angline... tá bola taká .. nie veľmi sa nám páčila... snažila sa z toho urobiť školu hrou,čo sa jej aj podarilo, ale strašne sa jej všetko plietlo,písala s gramatickými chybami, no jasné stres robí svoje ale keď niekto napíše tee namiesto tea, ale cofee namiesto coffee ... sú to základné slová, ktoré by sa asi nemali mýliť...
takže moja rada...hlavne buď priateľská, skús oživiť hodinu nejakými diskusiami,slovnými hrami. ale hlavne sa snaž komunikovať so žiakmi ako keby si bola jednou z nich, ale zase to nesmie byť sílené... držím palce