Takže, mám taký problém. Nastúpila som do prváku na VŠ, aprobácia slovenčina a biológia a poberala som celý rok sociálne štipko. Lenže ma nepustili k jednej skúške, a preto som štúdium ukončila (presnejšie povedané škola). Teraz som sa prihlásila znova
, s tým, že ďalej študujem slovenčinu (pouznávané predmety,čiže pokračujem ako v druháku) ale namiesto bioly som si dala informatiku. Tú študujem aj prvácku, aj druhácku naraz. Lenže teraz mi nechcú dať štipendium, pretože som ho už raz v prváku brala...lenže v MAISE ma majú ako prvý a druhý ročník dokopy ...prestup na iný odbor to oficiálne nebol, pretože to sa dá,iba ak máš dostatočný počet kreditov - čo som ja nemala. A na nete to píšu takto : » studentskefinancie.sk/stipendium/dlzk...
Štipko musím mať, pretože to mi pokrýva mesačný nájom aj stravu a všetko..ináč sa môžem so školou rozlučiť. Ak má niekto nejaké návrhy, rady alebo niečo, budem vďačná ako zariadiť to,aby som ho dostala?
@semhamforas brigádovať môžem, lenže to jedine počas víkendov (t.j. max 2 dni) ale je ťažko zohnať brigádu, ktorá by sa prispôsobila môjmu voľnému času. A keďže mám dva ročníky naraz, tak mám pondelok až piatok strašne plný pomaly od rána do večera. Je eštelen začiatok roka a už teraz mám toho dosť robiť a učiť sa, a to nechodím do práce a mám víkendy voľné. Ak aj nájdem brigádu, ktorá bude len na víkendy, tak mi to maximálne tak pomôže ako plus, lenže nemá plus k čomu. Pretože nemám žiaden príjem. Nula...
@truhliq aby som bol presný. Ten kamos posliela peniaze svojej sestre ktora studuje strednu skolu nakolko jeho rodicia mu nedavaju ani 5€ mesacne. Cize da sa to. Samozrejme mas mozno ine podmienky, kedze mas o par predmetov viac, tak ti to zrejme trochu zaplnilo rozvrh. Ak sa ti nebude dat brigadovat, tak potom neviem co, bud zanechat skolu a pracovat aby si nasetrila na skolu alebo dajaky iny sposob.