Vláda možno schváli novelu zákona o spisovnom jazyku...
Neviem či si niektorí z vás všimli, no vláda už dlhšie rokovala o zmnene znenia zákona o spisovnej slovenčine. Teraz už majú na stole prvé formulovanie tejto požiadavky, ktorú iniciovalo Ministerstvo kultúry. Podľa novely bude môcť kontrolný úrad udelovať
konecne.. nacase.. hura.. konecne zmiznu tie infatilne a primitivne reklamy typu: XCES S NIM XODIT? pre este viac zdegenerovane deti 5-19 rokov (pre maya napr)
Konecne sa pan premier a pani ministerka prace a ostatni "mudri" clenovia tejto komunistickej vlady naucia, ze sa hovori "xy EUR" a nie "EURO"... !!!
Alebo budu platit!
tak to by si radne u mňa dosrali ale zakazovať nekomu rozpravat po svojom je myslim ze obmedzovanie ludskej slobody a prejavu. beriem fakt ze spisovnu slovencinu treba ovladat pri takych uradnych a podobnych veciach. to je zakonitost. aj ja to dost často porušujem zahoractina je strucna a jasna
mňa osobne to veľmi teší, lebo študujem slovenčinu a možno teda neskysnem ako učiteľka...samozrejme súhlasím s tým, že by nám nemali prikazovať, ako máme rozprávať, ja som zo západu a nerada mäkčím...ale to, ako sa vyjdrujú v niektorých televíziách je katastrofa, hlavne to by sa malo zmeniť
Čo to je za blbosť?! To akože? Veď to je každého vec, ako vyprávja! Kamoš je Záhorák a ani si nedokážem predstaviť, že by rozprával „normálne“. Nárečia patria ku kultúre. A nie každý vie spisovne (hanba). Alebo nie každému je to príjemné, rozprávať spisovne.
Ale chápem, že v telke a tak by fakt mali rozprávať spisovne.
tak takéto právo si môžu strčiť niekam kde to nevidno. fajn, spisovnosť je pekná, áno, aj ja mám rada spisovný jazyk, ALE vám nikdy neušlo slovo krabica a nie škatuľa? je to trápne a podľa mňa to nepôjde ďalej
a k tomu zakonu, ten je uplne zbytocny. aj ked sa schvali, tak nikdy ziadne pokuty nebudu udelene. tento navrh padol zrejme len pre potreby sebaukajania istych ludi, povacsinou z sns.