Takže, čo sa týka počítačov a sveta elektroniky som úplný laik. Mám ako OS Windows 8 ale je strašne nepraktický a nevyhovuje mi. Chcela by som ho preinštalovať na Linux, konkrétne na Linux Ubuntu. Najlepšie by to bolo cez USB, viem, že treba súbory zál
Nieje to ťažké, na YT budeš mať milión tutoriálov, zbytočne to budem opisovať. Len aby si z ubuntu nebola sklamaná, si si istá, že ako neodborník vieš, čo od neho máš čakať?
Istá si nie som. :/ Ale viem, že Linux chcem určite. Len teraz vybrať tú správnu verziu ktorá mi bude vyhovovať. Podľa článkov čo som čítala by mala byť pre mňa najjednoduchšia práve Ubuntu.
Mint je skoro ako windows co sa tyka uzivatelskeho prostredia. Najlahsii sposob ako prejst na linux pre laika je nasledovny:
Ak mas 2 oddiely harddisku, na 1 oddiel kde mas win si daj vsetky subory a zalohu, na druhy oddiel nainstalujes linux (dual boot), po skonceni instalacie linuxu iba sa bootnes do linuxu, zalohovane veci si skopirujes z oddielu windowsu a nasledne ten oddiel s winom iba naformatujes.
Obdivujem ludi co chcu dobrovolne prejst na linux, avsak nechapem dovod prechodu na linux, pre teba ako laika. Co ti vadi na windowse? uzivatelske prostredie jedine... podla mna ta netrapia technicke chyby, bugy, programovanie vo wine, aby si mala dovod ist nutene na linux.
Urcite by som radsej zvolil downgrade na win7 alebo ked silou mocou chces linux, tak cez virtual box si na skusku nainstalovat niektoru verziu linuxu a hrat sa s nim.
neviem ci si si vedoma do coho chces ist a neviem kto ti toto poradil...
mat linux je sice pekne ale ak si zvyknuta na windows len win8 ti nesedi tak mozes mat s linuxom este vacsi problem. nemusi fungovat podla tvojich predstav. ak ti toto poradil nejaky silny odporca windowsu tak by som radsej na jeho rady moc nedaval. to by som ti radsej osobne pomohol nastavit win8 tak aby si bola spokojna. predstaj je tam oproti win7 len niekolko zmien (z pohladu laika) ktore by sa mohli dat prenastavit tak aby si bola spokojna