No predsa už žiadne. Ale dnes ma viezol kolega na svojej Alfe 33. Trochu som sa bál. A v nedeľu mi otec požičal firemný Jaguar S-type. Trochu som sa bál. Hlavne toho, že zredukujem jeho rozmery pri parkovaní.
Keď sa konečne kontrolovane zbláznim, tej Jaguar odcudzím.
Tmavozelenú Škodu 120, taký ten úplne maličký model (asi 7cm na dĺžku) Položená je na stolíku pri posteli, dostala som ju ako takú spomienku (bratranec máva občas fakt dobré nápady pokiaľ ide o vyberanie mi darčekov )
njn doma mame kvalitnu Fabiu HTP , hovno ta potiahne ale ako nemozem povedat zeby som s nou bol nespokojny pekna spotreba aspon a pri tych dnesnych kolobezkarskych rychlostiach nema problem staci dobra hudba, plna nadrz a taka pekna zena vedla a neje ocom
my mame doma Hyunday-Elantru a Kiu-Carense...a uz do mna drbu rodicia,kedy si mienim zacat robit vodicak... lebo,som im nahucala ze na 18,ako darcek ze mi to nech daju ze mi to zacvakaju,ale v piatok mam 18 a este som ani po prihlasku nebol,auz sa mi do toho nejak nehce.. teraz,ked uz mozem.. v porovnani,s tym ked som este nemohla,nevadi aj to bude... smiley:
@husky priame nemám žiadne, akurát tú starú 205ku čo som spomínal, ale ako priamy uživateľ nemám. a prečo taký názor? jeden veľmi dobrý kamarát robí servisáka a jeho názor na francuzke auta je dost zlý,tie auta su robene aby sa po skončení záruky začali kazit,to ti potvrdí hociktorý servisák čo s tým robí,aj v štatistikách je že nemecké/japonské 10 ročné auto má menšiu šancu že sa pokazí ako 4 ročné francuzke...
@matheusko aké sú dôležitejšie? výkon? spotreba? bezpečnosť?
imho, dojčland králuje vo všetkom uvedenom(vyjmä opel)
a to mi je jasné, že nie všetko je vyrábané vo svojej domovine. napr. nikdy by som si nekúpil slovenský VW(tu sa robia tuaregy, porsche cayanne tušim), lebo ich skladajú(resp. skladali) brigádnici, ktorý majú v piči a nemci zo slovenského VW odišli už dávno, čiže aj tá vystupná kontrola je nakokot a vychádzajú odtiaľ šerble.
@husky a ako to mám rozlišovať? nerýpem, vážne sa pýtam. ja mám veľkú časť informácií len sprostredkovane, ale zase od ľudí čo vedia o čom hovoria.
alebo... kúpte si niekto nejakú daciu, ja si kúpim 10 ročného golfa(mk4) a po 250tkm si porovnáme účty za opravy, spolahlivosť, hnilobu, atď.
porovnaj si napriklad Peugeot 607 - napriklad dizajnovo, ucelne a vybavou - s golfom MKIV - a o to ide...s Peugeotmi nikdy neboli take problemy ako s Renaultmi alebo Citroenmi s elektronikou...napriklad
podľa mňa čo sa týka kvality a spoľahlivosti vedú určite japonské autá..(samozrejme tie vyrobené v Turecku a inde medzi ne nerátam) Aj ceny ojazdených automobilov o tom svedčia..
Tiež máme doma napr. Hondu Jazz, síce nieje až tak stará cca 5rokov, doteraz absolutne bez problémov jediná chyba bolo centrálne zamykanie ale teraz pozor - bolo montované na Slovensku
Nenadarmo sa hovorí že japonec sa v 100tisícoch len zabehne zatiaľ čo iné autá začínajú kapať...
@Jaro1991 1,6 benzín?? Škoda peňazí, kúp radšej tdi keď to už máte aj v rodine...dnes je na trhu ojazdených áut taký prebytok že nájsť tdičko za pár šupov nebude problém
lebo tá jednašesťka ťa zožerie aj s topánkami ak budeš od nej chcieť dynamiku
@stodvacinkar čo ušetrí na PHM ojebe na opravy a že sa mu z cien niektorých náhradných dielov zakrúti hlava... TURBO-cca 700€+, CR-1000€ keď diesel tak nejakú starú kurvu, resp. čím jednoduchší tým lepší. alebo BMW320d tie sú VRAJ nezničiteľné.
@mezomus "Skoda Octavia I 1,6 - 74 kW, klima, dufam, ze sa podari este aj cenu dojednat"
pozorne si prečítaj túto vetu a skús vydedukovať KDE píše o jednotkovej oktávii
píšeš o starých spoľahlivých diesloch a hneď nato o bmw 320D..sory tam som asi nezachytil tvoj sled myšlienok (btw 320D je skvelý motor ale nezničiteľný? 200 000km mi nepríde ako nekonečno)
@ Mezomus a @ Stodvacinkar Pozeram sa aj na nete, aj na okoli uz dost dlho, a benzin (pri jazdenom aute) proste vedie. Je to lacnejsie, pruznejsie, tichsie, motor sa nenici az tak pri studenom startovani, a prevadzke, lepsie to kuri v zime a tak... ale ak by som si kupoval nove auto, a mal by som dostatok penazi, tak mozno by som sa rozhodol pre neaky turbodiesel...
@jaro1991 ja ťa len upozorňujem že 1.6 od volkswagenu nie je žiadny technický zázrak, ak budeš jazdiť pomaly tak môže mať normálnu spotrebu ale celkovo ten motor ničím nevyniká
-rozdiel v cene motorizácií sa pri jazdených autách maže, čo ovplyvňuje cenu je stav vozidla
-pružnejší určite nie je, 1.9tdi 66kw má síce nižší výkon ale o mnoooooho vyšší krútiaci moment (to je ten faktor čo ovplyvňuje pružnosť)
-každý motor sa pri studenom štarte namáha, dieselový viac ale preto je aj mohutnejšie dimenzovaný, aby to zvládol...kúrenie detto, nafťáky majú veľa odpadného tepla...najhoršie kúria malé benzíňaky
každopádne pri nákupe nechoď do toho horúcou hlavou a zober si zo sebou niekoho čo sa naozaj vyzná
@stodvacinkar Akoze som zacinajuci sofer, ale uz som si toho az moc odsedel v autach, a co si se teraz napisal su dobre blbosti...
Je pravda, ze ide o stav vozidla, ale aj o motorizaciu, a tie rozdieli su podla mna dost velke.
Co sa pruznosti tyka su vseobecne benzinaky pruznejsie ako dieselove auta. Ten krutiaci moment je o tom, ze auto ma tah aj pri nizkych otackach, a pri velkej zatazi - ked mas plne auto, alebo vozik, tak to na dieseli citis menej, ako na benzine, ale benzin ti rychlejsie reakuje ked pridas, a podobne.
A k tomu kureniu (urcite si nekupujem auto kvoli kureniu, ale to ja len tak ) 1,3 Felicia najlepsie kuri. A to ti kazdy dosveci, ze to je tak Pri dieseli to dlho trva, kym zacne kurit.
A urcite do toho nejdem horucou hlavou, ale aj tak dik za radu, dobre si to auto pozriem, a aj kamos, co do toho fakt vidi
@stodvacinkar inak s tou výdržou BMW... som čítal o nejakom teste jak nabehal na valcoch 1 600 000 km a motor bol stále v toleranciách výrobcu. samozrejme iná je bežná prevádzka, pri 1,6m km by už jazdil na 10tej spojke a 25tych brzdových platničkách.
a 1.6 16V je super motor do mesta, dokonca sa s tým človek nebojí obiehať do kopca, síce spotreba pri hodne silno dynamickej jazde by skočila asi na 11-12litrov
@jaro1991 inak súhlasím. na bežné vozenie(70% v meste) je najlepší benzín. kachle sú dobré pre ľudí čo nosia tovar, poprípade najazdia 40tkm ročne. a ak na tom aute jazdil jak prasa, tak mu stočí km a jebne ho do bazáru. potom sa kupujúci po nejakej dobe po extra výhodnom nákupe nestačí čudovať
@jaro1991 nespochybňujem tvoj prehľad o autách ale:
turbodiesel má vždy oproti porovnateľnému benzíniaku vyšší krútiaci moment dostupný v nižších otáčkach...teda AK vieš s ním narábať a vieš aké otáčky potrebuje je rýchlejší
preto sa teraz rozmohla tá móda športových verzií naftových áut-majú enormný ťah..sú však citlivé na narábanie, ak dáš v 1500 otáčkach plyn na podlahu tak sa maximálne tak zakuckajú a akcelerácia nákladného vlaku..teda musí sa to vedieť, nie sú to autá pre začiatočníkov
ešte k tej reakcii na zošliapnutie pedálu-platí možno pri dobrých a výborných benzíniakoch (japonci, bmw) ale väčšina vstrekovacích motorov prvej a druhej generácie sú tak zabrzdené emisnými normami že je to k plaču, motor by aj šiel ale elektronika ho pre emisie nepustí
kúrenie- najlepšie kúria žiguláky, to sa vie osobne jazdím na škode favorit a kúri to dosť biedne..otec má moderný turbodýzlak a teplý vzduch fúka kým stihnem vyjsť na ulicu..to je tým že má nezávislú elektrickú špirálu ktorá sa zahreje takmer okamžite a má na starosti kúrenie kým sa nezahreje motor..takže poverám že diesel nekúri never
každopádne šťastnú ruku pri výbere..len ti radím ak si budeš kupovať pohonné hmoty za vlastné tak zváž to Tdi
Samotný motor dokáže ďaleko prežiť celé auto, ide o komponenty ktoré s nim súvisia...spomínaný common rail je síce tichý a moderný no 200 000 km snáď neprežil v žiadnom aute..a že sú to súčiastky škaredo drahé..preto by som nákup ojazdeného auta s motrom hdi jtd alebo tdci výrazne neodporučil (ak sa teda nejedná o ročnú jazdenku a pod.)
1.6 16v- o tom som písal, ide dostatočne dobre ale "spotřeba, spotřeba, vlastní pumpu mít třeba, mít třeba.."
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
66 komentov
v pláne je ale ibiza, alebo keby sa podarilo, tak fábia 1.4TDI
Renault megane 1,9tdi 86kw alebo 88
škoda felicia"99"
peugeot 306 2,0 HDI 66kw
Keď sa konečne kontrolovane zbláznim, tej Jaguar odcudzím.
celkom pohodicke, nezere zas tak vela na to ze je benzin, neni to sice ziadne ferrari ale tak ma vsetko co potrebujem
Dá. Pracujem na tom, zatiaľ dosahujem len priemerné výsledky. Ale dá.
osobne vlastním škoda 105L
bežne sa vozievam:
suzuki sx4(100koňí, ale neviem kde)
cocktavia RS "trošku" upravená (300koní, no comment)
fiat doblo JTD(netuším koľko koní, ale to je dodávka v prvom rade)
peugeot 205GTI(neviem koľko koní, ale ide to jak namydlený kokot)
Ešte drží pokope
nie je to az take zle...ja nemam zle skusenosti napriklad...ake mas ty skusenosti s francuzkymi autami?
pravda je to, ze 10 rocne nemecke/japonske je porovnatelne so 4 rocnym francuzkym...ale...zase rozlisuj, ze ake francuzke auto (velkost, vybava, atd)
imho, dojčland králuje vo všetkom uvedenom(vyjmä opel)
a to mi je jasné, že nie všetko je vyrábané vo svojej domovine. napr. nikdy by som si nekúpil slovenský VW(tu sa robia tuaregy, porsche cayanne tušim), lebo ich skladajú(resp. skladali) brigádnici, ktorý majú v piči a nemci zo slovenského VW odišli už dávno, čiže aj tá vystupná kontrola je nakokot a vychádzajú odtiaľ šerble.
@husky a ako to mám rozlišovať? nerýpem, vážne sa pýtam. ja mám veľkú časť informácií len sprostredkovane, ale zase od ľudí čo vedia o čom hovoria.
alebo... kúpte si niekto nejakú daciu, ja si kúpim 10 ročného golfa(mk4) a po 250tkm si porovnáme účty za opravy, spolahlivosť, hnilobu, atď.
porovnaj si napriklad Peugeot 607 - napriklad dizajnovo, ucelne a vybavou - s golfom MKIV - a o to ide...s Peugeotmi nikdy neboli take problemy ako s Renaultmi alebo Citroenmi s elektronikou...napriklad
ale ja serem na auto ja chcem motorku
Tiež máme doma napr. Hondu Jazz, síce nieje až tak stará cca 5rokov, doteraz absolutne bez problémov jediná chyba bolo centrálne zamykanie ale teraz pozor - bolo montované na Slovensku
Nenadarmo sa hovorí že japonec sa v 100tisícoch len zabehne zatiaľ čo iné autá začínajú kapať...
toto....akurát som si ho teraz pred barákom odfotila
škoda favorit r.v.90
a
Skoda Octavia I 1,6 - 74 kW, klima, dufam, ze sa podari este aj cenu dojednat
Nasi:
Seat Alhambra 1,9 TDi
Toyota Auris 1,4 TDi
lebo tá jednašesťka ťa zožerie aj s topánkami ak budeš od nej chcieť dynamiku
inak, nafta patrí do kachiel, kamiona a traktora.
turbo ak nie si blbý (a najmä hluchý) vieš rozoznať v akom stave sa nachádza
čím starší tým spoľahlivejší súhlasím ale staré bmw turbodiesle patria do šrotu, to keby si povedal že peugeot alebo mercedes tak nepoviem ani f
Vravím kúpiť jednotkovú ochcáfku s motorom 1.9 tdi 66 kw nemáš čo prehlúpiť, najlepší turbodiesel 90. rokov a dodnes najspoľahlivejšie tdičko vôbec!!
a o BMW som nehovoril o starom
pozorne si prečítaj túto vetu a skús vydedukovať KDE píše o jednotkovej oktávii
píšeš o starých spoľahlivých diesloch a hneď nato o bmw 320D..sory tam som asi nezachytil tvoj sled myšlienok (btw 320D je skvelý motor ale nezničiteľný? 200 000km mi nepríde ako nekonečno)
Priateľka má čierny MiniCooper.
...
...toto je môj cieľ, nenápadný, ale pri tom vždy úžasný.
"keď diesel tak nejakú starú kurvu, resp. čím jednoduchší tým lepší. !!!alebo!!! BMW320d tie sú !!!VRAJ!!! nezničiteľné."
dôležité sú tie slová medzi výkričníkmi
-rozdiel v cene motorizácií sa pri jazdených autách maže, čo ovplyvňuje cenu je stav vozidla
-pružnejší určite nie je, 1.9tdi 66kw má síce nižší výkon ale o mnoooooho vyšší krútiaci moment (to je ten faktor čo ovplyvňuje pružnosť)
-každý motor sa pri studenom štarte namáha, dieselový viac ale preto je aj mohutnejšie dimenzovaný, aby to zvládol...kúrenie detto, nafťáky majú veľa odpadného tepla...najhoršie kúria malé benzíňaky
každopádne pri nákupe nechoď do toho horúcou hlavou a zober si zo sebou niekoho čo sa naozaj vyzná
Je pravda, ze ide o stav vozidla, ale aj o motorizaciu, a tie rozdieli su podla mna dost velke.
Co sa pruznosti tyka su vseobecne benzinaky pruznejsie ako dieselove auta. Ten krutiaci moment je o tom, ze auto ma tah aj pri nizkych otackach, a pri velkej zatazi - ked mas plne auto, alebo vozik, tak to na dieseli citis menej, ako na benzine, ale benzin ti rychlejsie reakuje ked pridas, a podobne.
A k tomu kureniu (urcite si nekupujem auto kvoli kureniu, ale to ja len tak ) 1,3 Felicia najlepsie kuri. A to ti kazdy dosveci, ze to je tak Pri dieseli to dlho trva, kym zacne kurit.
A urcite do toho nejdem horucou hlavou, ale aj tak dik za radu, dobre si to auto pozriem, a aj kamos, co do toho fakt vidi
a 1.6 16V je super motor do mesta, dokonca sa s tým človek nebojí obiehať do kopca, síce spotreba pri hodne silno dynamickej jazde by skočila asi na 11-12litrov
@jaro1991 inak súhlasím. na bežné vozenie(70% v meste) je najlepší benzín. kachle sú dobré pre ľudí čo nosia tovar, poprípade najazdia 40tkm ročne. a ak na tom aute jazdil jak prasa, tak mu stočí km a jebne ho do bazáru. potom sa kupujúci po nejakej dobe po extra výhodnom nákupe nestačí čudovať
» www.autoblog.com/2007/10/01/crai...
turbodiesel má vždy oproti porovnateľnému benzíniaku vyšší krútiaci moment dostupný v nižších otáčkach...teda AK vieš s ním narábať a vieš aké otáčky potrebuje je rýchlejší
preto sa teraz rozmohla tá móda športových verzií naftových áut-majú enormný ťah..sú však citlivé na narábanie, ak dáš v 1500 otáčkach plyn na podlahu tak sa maximálne tak zakuckajú a akcelerácia nákladného vlaku..teda musí sa to vedieť, nie sú to autá pre začiatočníkov
ešte k tej reakcii na zošliapnutie pedálu-platí možno pri dobrých a výborných benzíniakoch (japonci, bmw) ale väčšina vstrekovacích motorov prvej a druhej generácie sú tak zabrzdené emisnými normami že je to k plaču, motor by aj šiel ale elektronika ho pre emisie nepustí
kúrenie- najlepšie kúria žiguláky, to sa vie osobne jazdím na škode favorit a kúri to dosť biedne..otec má moderný turbodýzlak a teplý vzduch fúka kým stihnem vyjsť na ulicu..to je tým že má nezávislú elektrickú špirálu ktorá sa zahreje takmer okamžite a má na starosti kúrenie kým sa nezahreje motor..takže poverám že diesel nekúri never
každopádne šťastnú ruku pri výbere..len ti radím ak si budeš kupovať pohonné hmoty za vlastné tak zváž to Tdi
» www.obroda.sk/clanok/15671/Re...
Samotný motor dokáže ďaleko prežiť celé auto, ide o komponenty ktoré s nim súvisia...spomínaný common rail je síce tichý a moderný no 200 000 km snáď neprežil v žiadnom aute..a že sú to súčiastky škaredo drahé..preto by som nákup ojazdeného auta s motrom hdi jtd alebo tdci výrazne neodporučil (ak sa teda nejedná o ročnú jazdenku a pod.)
1.6 16v- o tom som písal, ide dostatočne dobre ale "spotřeba, spotřeba, vlastní pumpu mít třeba, mít třeba.."