Ako sa špecializovať, keď študujem prekl. a tlmočníctvo
Ahojte, študujem prekladateľstvo a tlmočníctvo, chystám sa do druhého ročníka. Zaujímalo by ma, či by som sa mohla nejako špecializovať v oblasti práva, zahraničných vecí, niečo s politikou... Nechcem začínať druhú vysokú školu, potrebujem iba nejaký cert
Ja to tiez studujem a mali sme prednedavnom konferenciu kde nam hovorili o postgradualnom jednorocnom studiu, kde sa specializujes prave na tlmocenie pre europske institucie.. nevyhoda je, ze je to dost drahe a jazyku su obmedzene.. ale v kazdom pripade po studiu sa mozes skusit akreditovat aj bez toho postgradualu, ale musis na sebe makat.. vela citat, zaujimat sa o vsetko, co sa deje ( tym myslim hlavne politiku), mat prehlad..prekladat si clanky, aby si ziskala potrebnu slovnu zasobu a pod. Inak neviem o tom, ze by bol nejaky certifikat na toto
Tak veru to je fajn myšlienka, aké jazyky študuješ? Ak franinu a anglinu tak to je výborné. Myslím, že certifikáty by si si mala spraviť a ostatné je len o slovnej zásobe tej ktorej oblasti. Určite by som ti odporučil učebnice právnickej angličtiny a diplomatických stykov.
@mishenka09 ďakujem! to až po skončení v mojom odbore? Nedá sa to už počas štúdia prekl. a tlmočníctva robiť? viem, že to je makačka, ale celkom ma to baví
@amie , myslis to postgradualne studium? Da sa to az ked budes Mgr., isto sa to neda zvladnut pri beznom studiu, to by proste jeden clovek casovo a psychicky nezvladol.. inak kde na akej skole studujes ? u nas na UK to robia, viem ze dalsi rok otvadaju nemcinu a este cosi, a byva to nejak raz zacas, ale teraz najblizsie to dlho otvarat nebudu, lebo v 2016 bude predsednistvo SVK v Rade EU. A kym ty dostudujes mozno to prave otvoria s tvojimi jazykmi vraveli ze to stoji 2300€, ale ze davaju stipka niekedy a vratia 2000, a tych 300 uz u nich zarobis za jeden den