Čaute, som študentka VŠ, popri škole mám 2 brigády a aj tak mi to nevychádza finančne. Pritom nemám nejaký vysoký životný štandard. Rodičia mi nemôžu dávať peniaze, lebo sami nemajú. Ako si zvýšiť príjem, ako zarobiť viac? Máte nejaké tipy, skúsenosti?
Brigada myslis polovicny uvazok popri skole 80 hodin mesacne? Lebo ja mam jednu a staci mi na zivot v Prahe tak neviem v com je problem.. zalezi asi velmi od mesta a od toho co studujes
Tak neviem co mas za brigadu atd. Ale ak zratam, ze za hodinu mas 4€ x 8 hodin kazdy vikend x 8 dni v mesiaci, tak to je 256€.
Byvas na intraku a to mas teda ubytovanie za kolko 70€?. Myslim, ze zo 180€ sa celkom da vyjst. Nevravim, ze to je luxus, nebudes si moct dovoliť chodit na diskoteky kazdy vikend, ale da sa z toho. Cize prva moznost je uskromnit sa.
Druha moznost zistit, ci nemas narok na nejake stipendium. Alebo si treba najst lepsiu brigadu. Idealne nieco v odbore.
Skús teraz cez leto robiť čo najviac a peniaze si odkladať.. mne to dosť pomohlo rovnako ako aj cez prázdniny počas školského roka a tak.. pripadne od školy nemáš nárok na nejaké sociálne štipendium?
Treba chodiť aj cez týždeň. Napr vynechať nejaku prednášku ... a dať si doobednu ... najlepšie odrobiť čo najviac a najdlhšie v jednom dni resp. Tyzdni ... napr. Na jednorazovych brigadach ... vacsinou mas 10hodin alebo aj viac... ak tak pojdes len jeden 5 dni s tou uplatnenou nezdanitelnou polozkou, tak dáš tych 200 aj so 4€ na hodinu. Najlepšie by však bolo 5€ na hodinu.
Skús sa uskromniť
uskromniť. Podľa mňa je to lepšie ako keby si mala viac robiť, byť stále v práci a nestíhať sa ani učiť do školy. Ja by som pravdepodobne z toho koľko ty asi teraz zarobíš vyžila. A samozrejme robiť v lete a odkladať. Skús prejsť viacerými brigádami a uvidíš čo bude lepšie platené.
máš 3 možnosti, všetky už boli spomenuté
1) zvýšiť počet odrobených hodín... ak robíš aj 3€/hod, tak ak odrobíš 80 hodín do mesiaca, tak sa ako študent dá prežiť, takisto cez leto môžeš robiť aj každý deň