Zdravím,potrebujem sa spýtať tých,čo nakupovali v eBay-e,ako to funguje,koľko sa platí poštovné,kam zaslať ak treba výrobok reklamovať,a ako to vôbec celé funguje..dík
postovné: individuálne (podla toho sktorej krajiny je predavajúci a kolko platí na "colnici)
reklamácie taktiež zasiela sa to skade ti to prislo (aj ked reklamovat je uz tazsie) je to neieco ako bazos len svetove a nie slovenske! platí sa dan podla vahy!!! a podla toho s ktorej krajiny ti to posielaju
@2 tak je... ďalej musíš mať účet na paypal a reklamovať veci sa ti neoplatí nehovoriac o tom že ti veci ani nemusia dôjsť a jediné čo za to môžeš spraviť je dať preajcovi zlé hodnotenie ale peniaze ti to už nevráti.....
Na Ebay je dobré to, že sa niekedy dá s predajcom priamo dohodnúť na cene tovaru a poštovného. S reklamáciami je to trochu ošemetné, tak ako napísali predomnou, moc sa to neoplatí a niekedy sa to ani nedá. Treba si dobre zvážiť nákup vecí z Ebay a netreba zabúdať k celkovej cene tovaru a pošty pripočítať aj clo a DPH ak to presiahne určitú cenovú hranicu. Niekedy zistíš, že sa ti opatí kúpiť výrobok na Slovensku, prípadne v Česku, Nemecku alebo Rakúsku ako z Ebay-u.
@klaudiqaaa : reklamovat veci sa urcite oplati, hlavne ak ide o drahsie zalezitosti ako je napr. elektornika. Jediny problem je, ze ta to bude stat postovne za odoslanie zasielky naspat predajcovi.
Ak ti veci nepridu, tak treba najprv kontaktovat predajcu a oznamit mu, ze zasielka neprisla, ten ti obvykle povie aby si pockala tyzden, ak nepride ani dovtedy, treba ho znova kontaktovat a mal by ti ponuknut bud poslanie dalsieho produktu alebo vratenie penazi. Pokial sa tak nestane, treba otvorit case cez eBay, pricom ak vidia ze tovar bol odoslany a predajca nemoze dokazat ze si ho prevzala, tak reverznu tranzakciu a vratia ti peniaze naspat na paypal (eBay je vlastnikom paypalu btw).
Pri eBayi je kupujuci chraneny tym, ze predajca znasa vsetko riziko az do obdrzania zasielky kupujucim. Pri zaslani normalnou postou (bez doporucenia alebo bez dobierky) je toto riziko maximalne, lebo kupujuci moze klamat a otvorit case aj ked mu vec prisla. Ak vsak nieco obdrzis cez kuriera (UPS, Fedex, DHL, atd.), prevzatie tovaru sa da trackovat cez tracking number a tym sa tranzakcia ukoncuje. Samozrejme vzdy sa da reklamovat a eBay ma general terms & conditions pre vsetkych predajcov ze na nimi predavane predmety plati (uz neviem kolko tyzdnova) zaruka.
Zn. pracoval som pre firmu ktora obchodovala cez eBay a Amazon (co.uk)
ako tu uz viaceri pisali, nevyhoda pouzivania eBay na Slovensku je, ze tu eBay v prvom rade neposobi a v druhom rade je Slovensko prilis maly trh (s malou kupnou silou) nato, aby sem zahranicni predajcovia, hlavne ti mali, individualni, umoznili zasielanie tovaru a potom museli riesit vselijake medzinarodne natahovacky.
V pripade, ze sem aj niektori predajcovia zasielaju, je postovne podstatne drahsie kedze sa jedna o cezhranicnu postu, pripadne umoznuju len zasielku kurierom (co byva riadna palka). Nastastie vramci EU sa neplati dan, avsak ak si poslete nieco z USA alebo Azie nad urcitu hodnotu (?300e neviem presne) tak este k tovaru doplatite aj dan z dovozu.
ja teda radšej cez ebay nakupujem lacnejšie veci, pri ktorých keby je nejaký problém mi neni ľúto tie peniaze (napr. puzdro na mobil za 70 centov a poštovné zdarma, hodinky za 2 eurá aj s poštovným, tričká, šiltovky, atď.), elektoniku a drahšie veci by som sa bál
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
8 komentov
tak to funguje u nás doma.
sorry
reklamácie taktiež zasiela sa to skade ti to prislo (aj ked reklamovat je uz tazsie) je to neieco ako bazos len svetove a nie slovenske! platí sa dan podla vahy!!! a podla toho s ktorej krajiny ti to posielaju
Ak ti veci nepridu, tak treba najprv kontaktovat predajcu a oznamit mu, ze zasielka neprisla, ten ti obvykle povie aby si pockala tyzden, ak nepride ani dovtedy, treba ho znova kontaktovat a mal by ti ponuknut bud poslanie dalsieho produktu alebo vratenie penazi. Pokial sa tak nestane, treba otvorit case cez eBay, pricom ak vidia ze tovar bol odoslany a predajca nemoze dokazat ze si ho prevzala, tak reverznu tranzakciu a vratia ti peniaze naspat na paypal (eBay je vlastnikom paypalu btw).
Pri eBayi je kupujuci chraneny tym, ze predajca znasa vsetko riziko az do obdrzania zasielky kupujucim. Pri zaslani normalnou postou (bez doporucenia alebo bez dobierky) je toto riziko maximalne, lebo kupujuci moze klamat a otvorit case aj ked mu vec prisla. Ak vsak nieco obdrzis cez kuriera (UPS, Fedex, DHL, atd.), prevzatie tovaru sa da trackovat cez tracking number a tym sa tranzakcia ukoncuje. Samozrejme vzdy sa da reklamovat a eBay ma general terms & conditions pre vsetkych predajcov ze na nimi predavane predmety plati (uz neviem kolko tyzdnova) zaruka.
Zn. pracoval som pre firmu ktora obchodovala cez eBay a Amazon (co.uk)
V pripade, ze sem aj niektori predajcovia zasielaju, je postovne podstatne drahsie kedze sa jedna o cezhranicnu postu, pripadne umoznuju len zasielku kurierom (co byva riadna palka). Nastastie vramci EU sa neplati dan, avsak ak si poslete nieco z USA alebo Azie nad urcitu hodnotu (?300e neviem presne) tak este k tovaru doplatite aj dan z dovozu.
@majusssska rehocem saaa
@kapino to s tou dohodou musím niekedy vyskúšať dík za tip
zasvet ma