V súvislosti s pomaly končiacim skúškovým obdobím ma napadlo urobiť taký menší prieskum - aká forma hodnotenia otázok na skúške prevláda na vašom obore? Závisí váš výsledok od toho,
akého skúšajúceho dostanete na ústnu alebo kto konkrétne opr
zatiaľ čo som mala testy tak sa mi osvedčilo to, že keď nesadla otázka, písala som o všetkom len nie o tom na čo sa ma v tých otázkach pýtali..tak som minule zapísala odveci nezmyslami celú A4, lebo na E som potebovala 75% ale z 10 otázok som o 4 nemala šajnu...zázračne som prešla na C
na ľahších predmetoch máme len písomnú a na tých náročných najskôr písomná a potom ústna a na tej jednej ústnej závisí presne od jeho nálady a dnes ju mal, našťastie pre mňa, dobrú!!!
a z ďalšieho predmetu na ústnej som ešte nebola, ale tam to asi môže zhoršiť max o stupeň, čiže z E na Fx (usudzujem podľa skúseností spolužiakov)
písomnú časť vždy opravuje cvičiaci, a vždy len jeden, takže ak by som sa bála môjho cvičiaceho, tak idem na termín, ktorý bude opravovať niekto iný a na ústnej je potom vždy prednášajúci...
a do každej písomky sa potom môžeš pozrieť a vykonzultovať si nejaké body, ak máš pocit, že ti bolo ublížené (samozrejme, ak nebolo, tak ti to vysvetlí a žiadny bod nepridá
jo ale dnes som mala ústnu, na ktorú som prišla pripravená po anglicky, až na pľaci mi povedal, že primárnym jazykom je francúzština a ukončil to tým, že by sa cítil znásilnený keby ma takto nechal prejsť
Doteraz (zatiaľ 5 semestrov) všetky písomné (a až na pár možných budúcich výnimiek to budú písomné aj do konca), ústne sú len individuálne doskúšania - to "hádanie sa o body" (u kombinácie niektorých tunajších dievčat a profesorov by sa to však rozhodne malo volať inak).
A prekvapenie - aj hodnotenie písomnej skúšky, kde je v pohode objektívne obodovateľný postup (mat.-, fyz.- a elektrotechnické príklady - čiže je jasné, čo je dobre a čo nie) dokážeš mať kvôli inému opravujúcemu úplne iný počet bodov. Hodnotenie "pozriem a poviem nejaké body" sa u magorov stáva aj tam.
Krúžkovacích bolo doteraz minimum. Cca polovica je na konkrétne odpovede (špecifikácie, pojmy, vzorce, príklady, odvodenia...) a polovica na "píš všetko, čo k veci vieš". Počítačom opravovaný len jeden, ktorý ale zase nebol krúžkovací, ale dopisovací, kde aj jedna medzera navyše znamenala nezhodu so vzorovým riešením a nula bodov a to si opäť bolo treba ísť vyhádať osobne.
U nás to je zväčša krížikovací test A,B,C,D s ľubovoľných počtom správnych odpovedí, avšak bod za otázku dostaneš iba vtedy, ak všetko možnosti označíš správne, ak niečo zabudneš alebo dáš naviac tak 0 bodov, takže dosť ťažké, test je maximálne objektívny, odpovede jednoznačné, potom nasleduje ústna skúška, poprípade na niektorých predmetoch iná forma (kolokvium etc.). Potom občas býva taký test, že správne/nesprávne s vysokou hranicou (min 80%)
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
10 komentov
a z ďalšieho predmetu na ústnej som ešte nebola, ale tam to asi môže zhoršiť max o stupeň, čiže z E na Fx (usudzujem podľa skúseností spolužiakov)
inak klasika..
a do každej písomky sa potom môžeš pozrieť a vykonzultovať si nejaké body, ak máš pocit, že ti bolo ublížené (samozrejme, ak nebolo, tak ti to vysvetlí a žiadny bod nepridá
A prekvapenie - aj hodnotenie písomnej skúšky, kde je v pohode objektívne obodovateľný postup (mat.-, fyz.- a elektrotechnické príklady - čiže je jasné, čo je dobre a čo nie) dokážeš mať kvôli inému opravujúcemu úplne iný počet bodov. Hodnotenie "pozriem a poviem nejaké body" sa u magorov stáva aj tam.
Krúžkovacích bolo doteraz minimum. Cca polovica je na konkrétne odpovede (špecifikácie, pojmy, vzorce, príklady, odvodenia...) a polovica na "píš všetko, čo k veci vieš". Počítačom opravovaný len jeden, ktorý ale zase nebol krúžkovací, ale dopisovací, kde aj jedna medzera navyše znamenala nezhodu so vzorovým riešením a nula bodov a to si opäť bolo treba ísť vyhádať osobne.