Ahojte, fotím hlavne produktovú fotografiu a v budúcnosti by som chcela aj portréty, preto by som chcela vymeniť svoj starší kompakt, keďže sa veľa funkcií nedá nastaviť manuálne a rada by som sa vo fotografii niekam posunula a vyskúšala si trocha "kreatí
v canonoch sa nevyznam ale rozhodne by som volila radsej zrkadlovku + sveteleny objektiv a na portrety ano spravne aspon 50mm .... lebo aj keby si nechces nastavovat vsetko tak mas na zrkadlovke aj programy kde si nastavis napr iba tu clonu (pre to rozostrene pozadie ako si napisala ) a ostatne ti fotak dopocita a nastavi pre dobru expoziciu ...
ten canon znie ako dobrá volba za lacný peniaz ja predávam foták moj lebo beriem novší ale jednak je dosť drahý a je to poloprofesionalna trieda ale ak chceš vedieť viac info mi napiš (lebo k nemu dávam aj makro objektiv)
Ja by som na tvojom mieste išla už do kvalitného tela. Tzn čosi 500D a lepšie. čo ja viem, z Canon asi tie Rebeli v tej cenovej relácii, ja by som si to osobne nekupovala, lebo by mi to nestačilo, ale ja vlastne digitál ani nemám tak budem ticho, ale ak uvažuješ nad tým, že je priskoro na zrkadlovku tak jednoznačne sa na to vyser a tú zrkadlovku si proste kúp aspoň ten rebel od Canonu. Nekupuj si k tomu setový objektív Canon má lacné objektívy s nízkou clonou do stovky A na lepší objektív si vždy neskôr môžeš našetriť.
@4 podla mojho nazoru je lepsie investovat do objektivov ako do tela a na zaciatok jej staci uplne daka zakladna zrkadlovka pretoze tie z vyssej rady by ani nevyuzila sice netusim aky je ten canon prirovnajte to niekto k dakemu nikonu prosim
jednoznacne by som zvolil zrkadlovku, napr. canon eos 400d ktory je cenovo dostupny a pre zaciatocnika idealny, ma jednoduche ovladanie, nedoporucujem pouzivat zakladny objektyv dodavany k fotoaparatu,
40D je starší už a celkovo ako aj staršie modely, skús vyberať tak podľa počtu cvakov a ako bol fotoaparát používaný (20 - 30 000 je ok).