ehm....hybrid... No neviem. Je to alternatíva, ale len dočasná. Vlastne hybrid skoro nič nerieši pokiaľ nejazdíš v jednom kuse v meste. Tam sa hybridy oplatia, pretože majú nízku spotrebu paliva. Ale na druhej strane mimo mesta je to rovnaké ako, u klasických zážihových motorov. Je to aj testami potvrdené že napr. taká Toyota Prius mala kombinovanú spotrebu 7,1 l na 100 km.(jazdilo sa s ňou prevažne mimo mesta) Čo je vlastne priemerné auto. Totiž iné je auto merať na stanici (dyno) pri konštantnej rýchlosti a len prirátať koeficient odporu vzduchu. A iný je reálny stav. Možno budú efektívne diesel-hybridy ktoré vyvíja PSA, ale tie si myslím budú prehnane drahé, takže sa na trhu nepresadia.
Oveľa zaujímavejšou a reálnejšou alternatívou je vývoj kvalitných akumulátorov.(ktoré momentálne začal vyvíjať VW) A prejsť na čisté elektromobily. Tie majú aj zaujímavú charakteristiku. Rovnú krivku krútiaceho momentu. Takže pri dostatočnom výkone elektromotora s nimi môže byť celkom zábava.
Ale v skutočnosti mne je za skutočnými vozmi ľúto. Svet sa zmení a krásne stroje už budeme pozerať v len v múzeách. Mňa po tejto stránke budúcnosť skôr desí. Keď si predstavím ako budem a 20 rokov žiť v sociálno-liberalistickej Európe, plnej blbých obmedzujúcich zákonov, ekovozov, metrosexuálov a emancipovaných žien...je mi do plaču. Asi starnem, ale bude mi chýbať svet silných aut, ešte silnejších mužov, nežných žien a slobody....
4 úplne s tebou súhlasím čo dodať asi len to že neh je to čím pomalšie ten prestup na alternatívne pohony a tie akumulátory to sa mi zdá byť omnoho lepšie dobyješ si baterku doma a nemusíš ísť na čerpaciu stanicu
1. Výroba palivových článkov je strašne nákladná. Si len predstavte, Fábiu poháňanú na vodík. Stála by niečo cez milión a pol...ak nie dva.
2. Vodík je len forma ako dostať elektrickú energiu rýchle do auta. Pretože na výrobu vodíka potrebujete elektrickú energiu. Čiže postup je asi takto, pomocou elektrickej energie vyrobím vodík, vodík natankujem do auta a v aute sa pomocou palivových článkov vyrobí z vodíka elektrická energia. Čiže len z elektriny dostanem nakoniec naspäť elektrinu. Jedinou výhodou tohto systému je to že vodík rýchlo natankujem, zatiaľ čo batérie musím nabíjať dlho. Ale akonáhle sa vyvinú rýchlonabíjatelné, veľkokapacitné a ľahké batérie...vodík prestane byť alternatívou.
Zaujímavejšou alternatívou sú momentálne autá poháňané na stlačený vzduch, ktoré vyvíja India a výroba paliva z morských rias. Čo by mohla byť zaujímavá náhrada za ropu.
Hej tie autá na stlačený vzduch sú v pohode, len si neviem predstaviť že auto nebude vydávať žiaden zvuk. Pribudne nehvôd Mimochodom: » www.auto.sk/spravy/?clanok=...
No tak autá na stlačený vzduch nie sú až také tiché. Skôr mi ich zvuk pripomína zvuk nejakého litrového trojvalca.(napr. Toyota Aygo). Čo sa týka elektromotorov aj tu je riešenie. Vložiť do auta modul ktorý simuluje zvuky skutočného spaľovacieho motora. A vložiť veľký reprák niekde pod kapotu.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
12 komentov
Veľmi by ma netešilo keby som sedel v aute ktoré by bolo poháňané vodíkov
Myslím si že hybridné autá sú len v plienkach. Ale pevne verím že za pár rokov budú na úplne inej úrovni...
niekore sa vyrabaju aj seriovo
Oveľa zaujímavejšou a reálnejšou alternatívou je vývoj kvalitných akumulátorov.(ktoré momentálne začal vyvíjať VW) A prejsť na čisté elektromobily. Tie majú aj zaujímavú charakteristiku. Rovnú krivku krútiaceho momentu. Takže pri dostatočnom výkone elektromotora s nimi môže byť celkom zábava.
Ale v skutočnosti mne je za skutočnými vozmi ľúto. Svet sa zmení a krásne stroje už budeme pozerať v len v múzeách. Mňa po tejto stránke budúcnosť skôr desí. Keď si predstavím ako budem a 20 rokov žiť v sociálno-liberalistickej Európe, plnej blbých obmedzujúcich zákonov, ekovozov, metrosexuálov a emancipovaných žien...je mi do plaču. Asi starnem, ale bude mi chýbať svet silných aut, ešte silnejších mužov, nežných žien a slobody....
a asi je to aj mne jedno bo este minimalne 10-20 rokov sa bude vsetko tocit okolo ropy...
1. Výroba palivových článkov je strašne nákladná. Si len predstavte, Fábiu poháňanú na vodík. Stála by niečo cez milión a pol...ak nie dva.
2. Vodík je len forma ako dostať elektrickú energiu rýchle do auta. Pretože na výrobu vodíka potrebujete elektrickú energiu. Čiže postup je asi takto, pomocou elektrickej energie vyrobím vodík, vodík natankujem do auta a v aute sa pomocou palivových článkov vyrobí z vodíka elektrická energia. Čiže len z elektriny dostanem nakoniec naspäť elektrinu. Jedinou výhodou tohto systému je to že vodík rýchlo natankujem, zatiaľ čo batérie musím nabíjať dlho. Ale akonáhle sa vyvinú rýchlonabíjatelné, veľkokapacitné a ľahké batérie...vodík prestane byť alternatívou.
Zaujímavejšou alternatívou sú momentálne autá poháňané na stlačený vzduch, ktoré vyvíja India a výroba paliva z morských rias. Čo by mohla byť zaujímavá náhrada za ropu.
» automix.centrum.sk/clanek.phtml?id...