Včera som išla okolo skupinky vyštafírovaných a nervózne pofajčievajúcich stredoškolákov a hovorila som si, že už som stará, keď som ani nevedela, že už je týždeň písomných maturít.
Ale umelecký opis prírody - to bola pre mňa vždy jednoznačná voľba, tu by som ešte aj mohla použiť slovo inoväť!
Na mature som síce písala úvahu, ale to len preto, že sme ako tému dostali Holdena Cauliflowera
@hellium@1 ja som bol zase vzdy radsej na uvahy, aj ked tato tema o socialnych sietach by mi dala zabrat
Tiez som si vtedy vybral Holdena, lebo som nahodou akurat mesiac pred maturou tu knihu precital
lol a tiez som vcera videl skupinku mladych chlapov v oblekoch, najprv som si myslel, ze zase nejaki mormoni
ale ked som si vsimol ze stieraju stieracie zreby, doslo mi, ze maturanti skusaju stastie
tiež ľúbim úvahy! a už si nepamätám vôbec, o čom som písala som stará korčula, vždy, keď rozmýšlam, v ktorom roku som to vlastne maturovala, to musím zdĺhavo počítať a odvodzovať
z tohto rozprávanie, ale aj 4 sa mi celkom pozdáva, ale chýba úvaha, ja som písala úvahu v 2011, fajn téma, že veľa ľudí hovorí, čo bolo a málo, čo má byť, také čosi
@10 What? Vôbec. Šak výklad je oveľa odbornejší a dodržiava oveľa prísnejšie pravidlá, zatiaľ čo v diskusnom príspevku si môžeš stále pomerne dosť vymýšľať.
@riddiculus@13 aha, no tak mas asi pravdu
To je inak dost blbe dat ako jednu z moznosti vyklad, ked student nemoze cerpat informacie z internetu. Ako ma dosiahnut odbornost?
@varlatan@14 Šak naše školstvo. Očakávaš od žiakov odbornosť, ale nijako ich jej nenaučíš.
Ale zase aby som úplne nekrivdila mojej milovanej slovenčine: Tak podprahovo sa očakáva, že žiak SŠ bude mať aký-taký prehľad o téme, aby bol schopný napísať schopný (hej, to slovo som naschvál použila dvakrát) výklad.
bezpečne na sociálnych sieťach to sú sračky na entú, má zmysel kandidovať do parlamentu školskeho. sprostosť dalšia. ja by som im vymyslel také témy že koniec!
Naša slovenčinárka nás od úvahy vždy odhovárala, hovorila, že študenti na tom väčšinou pohoria, zamotajú sa a vo finále vôbec nepíšu k veci. a mne sa tiež vždy zdalo trapne pisat úvahy, neznášala som to, dpč kto chce čítať nezmyselne patetické žvásty sopliakov
@458katka@21 ja som napríklad maturoval roku 2006 a napísal som maturitný sloh na dve rôzne témy a z obidvoch to bolo za 1. prvy prípad bol moja písomka, druhý prípad bola nezištná pomoc spolužiakovi, ktorý dostal tiež jednotku. ešte si pamatam že ja som mal 89,3 percent, a on 87 percent.
@varlatan@20 vieš ide o to, že na tak dôležitú prácu ako je maturitná práca slohová, ktorá je len raz za život, musí byť zmysluplná filozofická tematika, ktorá poodhali mentalitu cca 18 ročného študenta, ktorý už má prakticky odmaturované, a život s nejakými víziami dopredu. aspon v hrubých rysoch. schopnosť vyjadrovať sa je základná črta osobnosti.
slohové tematiky školy úplne minuli svoj cieľ, presne ako vidím tieto 4 temy. úplne od veci.
písať treba o niečom, čo odráža vnútorný svet študenta skĺbený s postojom reality okolo neho. to, čo si myslí, nie to, čo si myslia ostatní.
presne ako tu na birdzi.
rozumiem že nikoho nebude vzrušovať to, že som pridal cca 2100 článkov, ale to ani nechcem.
to je o mojej tvorbe, to čo chcem ja, čo sa rozhodnem. a bud sa pre niečo rozhodnem alebo nie, to, že človek koná neustály rozhodovací proces.
čiže ten človek čo tvoril tieto témy musel byť extrémne dutý. ja byť maturant tak mu tam napíšem vieščo. somariny. ach kde sú tie časy, kedy som pána kaplánovi napísal kázeň na sv. omšu.
vieš, ja beriem veci tak, že bud je niečo dobré, alebo sa na to vykašlem.
je pravda že som duchovne silno orientovaný predovšetkým v myslení, pretože myslenie odráža všetko. so zopätými rukami nemusíš chodiť po meste, ale to, čo máš v hlave ti nik nevezme.
a pokiaľ školy nebudú dbať o to, aby sa žiak dokázal zmysluplne k niečomu vyjadriť.
ešte šťastie že nepridali tému typu. má zmysel ruská invázia na ukrajinu. alebo práca typu. putin posledný krát vydýchne v náručí pána zelenskeho.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
26 komentov
Ale umelecký opis prírody - to bola pre mňa vždy jednoznačná voľba, tu by som ešte aj mohla použiť slovo inoväť!
Na mature som síce písala úvahu, ale to len preto, že sme ako tému dostali Holdena Cauliflowera
Tiez som si vtedy vybral Holdena, lebo som nahodou akurat mesiac pred maturou tu knihu precital
ale ked som si vsimol ze stieraju stieracie zreby, doslo mi, ze maturanti skusaju stastie
ale kebyze som maturant, tak gpt a ctrlc ctrlv
To je inak dost blbe dat ako jednu z moznosti vyklad, ked student nemoze cerpat informacie z internetu. Ako ma dosiahnut odbornost?
Ale zase aby som úplne nekrivdila mojej milovanej slovenčine: Tak podprahovo sa očakáva, že žiak SŠ bude mať aký-taký prehľad o téme, aby bol schopný napísať schopný (hej, to slovo som naschvál použila dvakrát) výklad.
slohové tematiky školy úplne minuli svoj cieľ, presne ako vidím tieto 4 temy. úplne od veci.
písať treba o niečom, čo odráža vnútorný svet študenta skĺbený s postojom reality okolo neho. to, čo si myslí, nie to, čo si myslia ostatní.
presne ako tu na birdzi.
rozumiem že nikoho nebude vzrušovať to, že som pridal cca 2100 článkov, ale to ani nechcem.
to je o mojej tvorbe, to čo chcem ja, čo sa rozhodnem. a bud sa pre niečo rozhodnem alebo nie, to, že človek koná neustály rozhodovací proces.
čiže ten človek čo tvoril tieto témy musel byť extrémne dutý. ja byť maturant tak mu tam napíšem vieščo. somariny. ach kde sú tie časy, kedy som pána kaplánovi napísal kázeň na sv. omšu.
vieš, ja beriem veci tak, že bud je niečo dobré, alebo sa na to vykašlem.
je pravda že som duchovne silno orientovaný predovšetkým v myslení, pretože myslenie odráža všetko. so zopätými rukami nemusíš chodiť po meste, ale to, čo máš v hlave ti nik nevezme.
a pokiaľ školy nebudú dbať o to, aby sa žiak dokázal zmysluplne k niečomu vyjadriť.
ešte šťastie že nepridali tému typu. má zmysel ruská invázia na ukrajinu. alebo práca typu. putin posledný krát vydýchne v náručí pána zelenskeho.
no vidíš a sme doma
len si tak vykračujem po poli, a zrazu som videl kolotoč. hľadel som ako vyoraná myš