zaujima ma ako sa vam dari alebo aka bola ta skola ci vas tam daco naucili co sa vam zide do zivota alebo podobne
tiez ma zaujima ci tie predmety na obchodnej su naozaj tak nezazivne a nudne ako to podaktori vravia
a kazdy si dako hotelovku chvali ze moze
Hotelovka slabšia ?! No neviem, podľa mňa obchodná je v dnešnej dobe slabšia a určite sa viac uplatníš s hotelovkou teda podľa toho aký si šikovný. Chodím na hotelku už druhý rok a zatiaľ sa mi darí a mám názor, že tí ktorí sa nechcú učiť, tú školu nezvládnu takže si nemysli že ideš na hotelku a budeš len praxovať a učiť sa nemusíš. A tá prax v zahraničí tiež závisí od teba či tam chceš ísť a či sa tam dostaneš a keď sa tam už dostaneš tak už to máš veľké plus keď si budeš hľadať prácu, lebo budeš mať papier že si mal prax a ešte k tomu v zahraničí.
končím hotelovú a učenia mám až až, neviem odkiaľ sú tie fámy, že hotelka ja ľahšia hej mámsícee veľa praxe, ale aj študujeme o rok dlhšie a v piatom ročníku nás to všetko dobehlo.. takže..
ale tak ono závisí od konkrétneho mesta a školy, niekde je kvalitnejšia OA, niekde zase HA nemyslím si, že sa to dá takto v globále nejak povedať..
čo sa týka praxe tiež záleží od školy, aké ma zmluvy, ale zas veľa žiakov od nás chodí na vlastnú päsť cez agentúry a tak a do zahraničia nás púšťajú už od mája.. a takisto cez šk. rok môžeme ísť do zahraničia a tak.. takže to je výhoda si myslím..
to aké budeš mať po škole uplatnenie závisí len a len od teba, nie od školy. ty sám sa musíš snažiť a učiť
ja som chodila na OA, tie predmety ti určite niečo dajú do života, získaš finančnú gramotnosť, naučíš sa ATF čo si teraz neviem predstaviť že by som nevedela a tá záživnosť myslím že dosť závisí od učiteľov
chodím na OA a já ti nevím, jediné, v čom mi tá škola príde prínosná je prstoklad a účtovníctvo (plus ekonomický prehľad), ale keby som si vyberala školu teraz, nešla by som sem :ehm: