Hovorí sa, že keby ste dali matfyzáka študovať filozofiu, tak bude nadávať, ale vyštuduje ju. Keď však dáte filozofa študovať na matfyzácku fakultu vyletí v 1.semestri. Prečo?
@hoperpohroma povinný predmet na filozofii je logika. každý semester. ľudia vedia o štúdii filozofie hovno, ale budú stále dávať toto.
každé štúdium je náročné. každé iným spôsobom. štúdium humanitných vied (pokiaľ to študent berie vážne. je pravda, že humanitné vedy je možné preliezť, ale nechápem, načo to niekto robí, keď potom hovno vie) je predovšetkým zamerané na tvorbu. tvorbu myšlienok, hľadanie asociácií a podobne. a pokiaľ si škola naozaj sleduje, či jej študenti neholdujú wikipédii a ctrl+c, ctrl+v, tak je to sakra náročné.
(som rada, že moja škola berie vážne to, aby sme mali vlastné myšlienky)
@anzu pretože sa noska na školách zle vyučuje. namiesto toho, aby študentov viedla k vlastnému mysleniu, rovnako, ako to robí (alebo by mala robiť) matematika, tak profáci chcú, aby sa decká učili všetko naspamäť. pričom tak sa filozofia nemá vôbec podávať.
lebo kokotiny systematicke sa daju naucit.. ale ked raz proste nemas mozog na logiku, technicku predstavivost a pod tak to bude rozhodne tazsie ako sa naucit par stranok nejakych picovin
@grietusha to bola skôr rečnícka otázka, súhlasím, že aj štúdium filozofie vie byť náročné, veľa čítať, písať seminárky, zapájať sa aktívne do diskusií, musieť mať na všetko názor a vedieť ho podať, to nie je pre každého. ale nesúhlasím s tým, že by tamojšia výučba logiky dokázala študentov pripraviť na typ myslenia, ktorý by museli používať na prírodovednom alebo technickom štúdiu.
@grietusha - tento príspevok nemá nič proti filozofom. Ja osobne mám filozofiu niekoľkonásobne radšej ako matematiku - hlavne východnu filozofiu - ale mám pocit, že ten výrok je pravdivý.
@anzu jedného by azda aj zaujímalo, prečo ti je proti gustu súhlasiť s domnienkou, že logika na ff využíva v porovnaní s matematickejšími odbormi odlišné schémy myslenia.
@alpynus pretože si myslím, že je rozdiel v uplatňovaní tohoto myslenia, niečo iné je napríklad na základe princípov logiky vyvodzovať argumenty alebo hľadať závery a niečo iné je programovať alebo riešiť labák z chémie. podľa mňa, keď ideme do praktickej úrovne, tak nie je len jedno logické myslenie.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
21 komentov
každé štúdium je náročné. každé iným spôsobom. štúdium humanitných vied (pokiaľ to študent berie vážne. je pravda, že humanitné vedy je možné preliezť, ale nechápem, načo to niekto robí, keď potom hovno vie) je predovšetkým zamerané na tvorbu. tvorbu myšlienok, hľadanie asociácií a podobne. a pokiaľ si škola naozaj sleduje, či jej študenti neholdujú wikipédii a ctrl+c, ctrl+v, tak je to sakra náročné.
(som rada, že moja škola berie vážne to, aby sme mali vlastné myšlienky)
Rozdiel medzi doštudovanými vysokoškolákmi:
Absolvent prírodných vied sa pýta: “Prečo to funguje?”
Absolvent techniky: “Ako to funguje?”
Absolvent ekonomiky: “Koľko to stojí?”
Absolvent humanitných predmetov: “Chcete k tomu hranolky?”
(a skončila som aj tak na FF
Prečo v dnešnej dobe?
kedysi skolu dokoncilo 300 studentov, dnes 9000
(cisla su obrazne)
na humanitne obory sa hlasi skoro kazdy ..> na prirodovedne casto beru skoro kazdeho..
No veď ako sa viac ľudí dostane na matfyz, tak viac ľudí prejde na filozofickej, nie?