podla mňa domáci učitel ťa lepšie naučí gramatiku a tak, lebo vie aké je to učiť sa cudzí jazyk a od čoho treba začať a podobne a native english speaking teacher ti lepšie pomôže neskôr zdokonaliť sa a stať sa fuent
pre začiatoníkov skôr non-native, potom od určitého levelu, kedy sa vieš ako-tak vyjadriť, by som odporúčala native... alebo kombináciu, v prípade, že ti robí problém gramatika a vážne cítiš, že by bolo fajn nechať si to vysvetliť. na to je skoro vždy lepší non-native, pretože ten to tiež kedysi musel pochopiť a preto je pravdepodobné, že ti to bude vedieť vysvetliť presnejšie...
(hovorí človek, ktorý učí angličtinu pre rôzne úrovne... akokoľvek mi srdce zaplesá, ked mám učiť C1 skupinu, viem, že nativeš speaker by bol oveľa lepší ako ja napriek tomu, že čítam od pätnástich takmer výlučne v angličtine, chvíľu som v Anglicku žila a teraz študujem angličtinu na výške rodilý mluvčí je holt rodilý mluvčí... na druhej strane, v dnešnom multikultúrnom svete je asi dosť jedno snažiť sa o autentický britský prízvuk, všakže ked väčšina ľudí, s ktorými človek príde cez angličtinu do styku, logicky nebudú angličania... ani američania... ale ľudia z najrôznejších častí sveta z toho pohľadu je teda jedno, či ide o native alebo non-native speakera... samozrejme, native prízvuk je najlepší, je skvelé ovládať idiómy a porekadlá a podobne , ale ako postupne zisťujem, k reálnemu využitiu angličtiny a la lingua franca to až tak zásadne netreba... toto všetko ťa môže native učiteľ naučiť oveľa, oveľa lepšie, otázka je, do akej miery to je pre teba dôležité... ak až tak nie a cenovo je to pre teba neprístupnejšie, možno by som na tom až tak nebazírovala)
@candys36@eva23 vazne ma candys pravdu,je to native speaker ,nie teacher
podla mna ,teda mne osobne dá viac native speaker,o tri roky maturujem ze C1 levelu,cize preto...Tiez som bilingval,mame troch NS jedneho z írska,druhého z nigerei alebo tam niekde a tretí je newyorcan ktory ma korene na slovensku.