vzhladom k tomu ze buduci rok idem maturovat, vsimal som si navrh noveho skolskeho zakona (made by mikolaj(SNS), a s hrozou som zistil ze ti chuji z SNS+SMER+HZDS ho schvalili.
a teraz sa dostavam k podstate problemu... cely ten zakon by mi az tak
ou, dúfam, že sa to zmení, kým ja budem maturovať... chcela som si dať ááčko z jazyka a teraz? to čo? bože! ja som si tým chcela zvyšovať ego, že ja budem na áčko z jazyka a teraz toto? ach bože!
Nahodou podla mna to je dobre Ja som mala aj tak vsetko B ALE novu vladu nemam rada, to zas nevravim! Ale vdaka Mikolajovi tusim mame zase 4 predmety A to povazujem za najvacsie plus Minuly rok, ked som zistila ze sa rusi jeden maturitny predmet, tak som bola takaa stastna To ostatne povazujem za prkotiny
hm ja som o tom nepocul a podla mna je to blbost uprimne neverim ze by rusili urovne (okrem toho ani teraz neboli tri urovne, iba na jazykoch, aj to len na ucnovkach) ale keby hej, tak by to bolo fakt dost odveci...
Je to blbost. Ak jedna uroven, tak potom naco rozne skoly? A pre gymnazium to urcite bude v pohode. Aj ked pri dnesnej urovni gymnazistou tazko povedat.
uz ho schvalili???dpc..im je uz jedno ked to nemusia robit som zvedava kolki z nich by teraz zmaturovali ked bude len 1 uroven..a prikloni sa to skor k A urovni..tak nam v skole povedali,ze ked sa zrusia urovne,tak sa vytvori jedna co bude medzi A a B cize pre tych co si chceli dat B (napr ja )to bude zleeeee
no mna netrapi est ematura ale tie hovadiny co chu robit na buduci rok v 1. triede na strednej ... tak prosimta kde si nasiel ten spropsty zakon co sa im zosnival a rano ho daka divny sekretarka napisala na papier??...dakujem...
Ved rozdiel medzi A a B urovonou je minimalny. To vas tak serie ze sa budete musiet ucit o 10% precent viac? (BTW: tento tyzden som zmaturoval a mal som zo vsetkeho uroven A iba Slovencinu som si dal
26: velmi sa mylis.. Spoluziak je lepsi v angline nez ja (robi aj statnice a ma uz za sebou nejake tie testy) a dal si A uroven a mal cca 60% a ja z B urovnou som mal 83%. Takze tie rozdiely su dost velke.
26: Za mojich cias, uroven B nemala dokaz z matematiky, sice su to trivialne veci, ale vzhladom na ucenie matiky na gymku atd... tak skoro pre nikoho nie su tie veci trivialne... To je fatk rozdiel, myslim.
Dalej informatika, sice pre mna boli trivialne jedne ci druhe ulohy, ale vzhladom na to, ze som programko aj ucil tak viem, ze rozdiel medzi tymi ulohami co sa mali programovat bol znacny. Tam neslo o vedomosti, ale o logiku. Boli tam netrivialne rozdiely.
Podla mna su rozdiely medzi A a B urovnou fakt minimalne. Co sa tyka matematiky tak tam je len ten dokaz, tazke to nie je, staci len pochopit "ako na to", slovencian tam je rozdiel len v pisani slohu + jedna otazka naviac (ked sa chce tak na nu zahadne ostane velmi malo casu....) a jazyky zas tak dramaticky rozdiel nemaju, maturoval som z ACka z AJ a v pohodke (dokonca to bolo lepsie nez co som predvazdal 6 rokov na gympli
To je riadna kravina.Ja elektrotechnik čo mám 3 hodiny do týždňa Aj mám písať rovnaké testy ako nejaký žiak z Jazykovej triedy ktorý má tých hodín dva krát viac? Keď rovnaké testy tak nech sú aj rovnaké podmienky! Tak isto nemôžeš čakať od prváčika na základnej škole že napíše diktát rovnako dobre ako druhák! Dúfam že aspon komisia na to trošku prihliadne...
no ja napríklad som nevidela žiadny rozdiel úrovní v chémii, hej?
ty sa serieš s takou sprostosťou, čo mám povedať ja, keď sme museli maturovať z piatich predmetov, a prešiel sotva rok, a pozerám, na našom gymnáziu zrazu piaty zrušili...toto je riadna nespravodlivosť! ale nevadí, ja osm dejepis mala rada, vlastne teraz, keď už je potom neľutujem, vtedy som ale riadne nadávala, deják mi robil škrt cez rozpočet...ešte keď zrušia deivaty ročník, tak ma asi je..., svine jedne, som ten nešťastný ročník, čo vyfasoval všetko, deviatka, monitor ako prví, päť predmetov, teraz bakalár, keby som šla o rok skôr do školy, všetkému by som sa vyhla, a bola by som už teraz robila štátnice magisterské, či inžinierske, ach bože!
32. Ano, dokazy su primitivne. Ale spytaj sa tych, ktori maturovali z matiky, ci si trufali aj na dokaz. Spytaj sa gymnazistov, ci si trufaju na dokaz. Matika je trivialna, ale ja, co ju pomaly studujem, som mal s nou na gymku problemy, lebo ju ucitelia debilne ucia. Vobec ju nevedia ucit, nie je na matiku cas a este sa tam ucia take veci ako intregraly, limity ci derivicia. Co podla mna, vzhladom na to, ze je za tymi vecami kopec teorie, nemaju co na strednej robit. Fajn, mozno vedie vypocitat nejaku trapnu limitu ale nemaju sajnu co je limita. Na strednej som si nebol ani isty v zlozkach zlozenych funkcii. A na moju matiku sa uz hrabu iba cisty matikari a fyzici... Ti, co mali ciste jednotky z tej skoly vyleteli. Ale mali z matiky jednotky. Vzivote som na gymku nemal 1 z pisomky, lebo som veciam nerozumel a ked niecom neromiem tak... Ale tych jednotkarovo som strcil do vrecka keby chcel. A ty jednotkari su vacsinou s dokazu posrani...
A co sa tyka informatiy, konrektne programovania, tak ak som videl ako spoluziaci programuju tak z A by nespravili ani keby neviem co. Vlastne nespravili ani z B ani z A. Myslim, ze sme boli 2 alebo 3 co spravili program ok.
Hm, matika ak su spoznate, tak ma svoju krasu, ktoru na strednej Vam nevedia ukazat. Ma aj matika svoje muchy, ma vela pre mna zbytocnych formalizmov, ale ma svoju nadhernu krasu. Je to zabava. Ale to na strednej neuvidite. A kazdy stredoskolak, ktory o sebe povie, ze je dobry matike a rozumie hej, tak alebo robi KMS alebo je oco ci mama matik, ze mu tie veci vysvetlia. Inac je to klamar. Fakt sa tam beru take veci, co ti odrazu hodia ako fakt, pocitac a nemas sajnu co...
no hej v B v matike nie je dokaz a nam povedal matikar ze niektore veci sa pocitaju len v rovine,tie v priestore tam vobec nejsu a ece par dalsich veci tam chyba (uz nepametam) cize podla mna je to dost rozdiel ci budu urovne alebo bude len jedna.
Aj fyziku som mal A, a tom fakt nejaky rozdiel nevidel, ba priam sa mi to este videlo lahsie, lebo o otazka naviac, teda mas vacsiu sancu zodpovedat.
Pre bezneho cloveka, aj je matura taka ako by mala byt, tam v matike a v informe je medzi A a B urovnou brutalny rozdiel.
Osobne, v informe je mna rozdiel nulovy, ale viem, ze ludia maju celkovo velky problem s programovanim.
A matika je na strednej strasne blbo poriesena. Vobec sa ne nej neuci uz mysliet.
Ale mam taku nadej, ze na programku by sa este mohlo ucit mysliet. Lebo tam clovek vie co pise a vie ako by to malo ist. Neda sa to "naucit". Matika na strednej sa da iba naucit.
Tommyhot - to hovoris o pisomnej, ale z tej ti staci nejak 35%, to je fakt nepodstatne. A mozem ti povedat ze ked sme sa v skole pripravovali na pisomne a robili sme maturity z minulych rocnikov tak asi v 2 rocnikov bolo B ovela tazsie nez A.
Matika? ano A ma asi o 5 tem viac a maju okrem teorie a prikladu aj dokaz. Ale nebudte smiesni, ved vacsina dokazov je primitivna a uplna legicka, to priklady su niektore tazsie a da sa v nich lahko pomylit.
Podla mna to je hovadina, kedze nemozu sprimerovat niekoho z talentovej triedy s nejakym SOU...
44. nj toto je riadna somarina cele skolstvo je tymto uplne nahovno, kedze ucia teoriu ale na priklady sa velky doraz neberie a na jaky kkt je teoria, ked clovek nevie rozmyslat vlastnou hlavou a ma nieco nabiflene
Ludia, rozoberate tu maturity a tvarite sa, aki ste vy machri v matike.
Pokia nemate rodica matika alebo sa jej nevenujte mimo, aj ked mate maturity z matiky, no nemaje o nej sajnu. Aleo=bo mate super ucilitela, ktorych je 5% mozno. chodia som mnou aj ucitelia, no povacsine je to na plac. A taki idu ucit
Maticky gympel ma 16 hodin matiky Iny 4 ci 5. Na matickom sa nieco pochopit a rozmyslat
Aj co som ucil napriklad ekologov, snazil som sa ich prinutit k uvazovaniu, ale tak silne boli nastaveni ze sa musia naucit naspat ze ani na banalitach nevedeli rozmyslat. Neviem, co tym mlada sleduje, ekologovia, chemici a dalsi majum matiku. No nic z toho nemaju, sa to biflia a toto co by akoze mali vediet spocitat, by im aj tak ziaden rozumny clovek pocitat nedal a ani to nepocitaju. Sice, matika je skoro na kazdom obore.
Take je to cele cudne. Kamos, co studuje matiku, odisiel z techniky lebo tam matike neromel. Napisali mu, ze toto plati a jak to pouzit. Ale preco to plati, ako sa k tomu dostali, tak toto uz nie. Tak po prvaku z tamade odisiel. Teraz studuje matiku a je spokojny Fakt, keby som nebol na mat-fyze tak asi by som na mat-fyz odisiel aj ja
Cely ten system mi pripada, akokeby niekto chcel z nas mat hlupakov.
Taku poznamku. Zazrel som nejaku politicku relaciu. Asi tam bol nejaky terajsi minister a exminister. Predpokladam, ze by mali o com nieco vediet. No ked na zakladnych veciach, po sebe hovorili ze ten druhy hovori nezmysly, tak nejak je to proti mojej logike. Vychadza mi, alebo chce poriadne zbohatnut alebo su to idioti, ked sa nevedia zhodnut na veci, co sa uci v prvom rocniku na strednej. A pripada mi uzasne, ze ludia proti comu nic. Vsetko ok a smeju sa. Pricom je to take ocividne.
Hm, mozno fakt z nas chcu mat hlupakov aby si mohli robit co chcu.
Greenhorn - s tymi 16 hodinami si sa musel seknut prinut sa uvazovat, stredne maju cca 32-36 hodin tyzdenne. Ak by z toho bola polovica matematika tak by sa z toho zblaznili a na ostatne predmety by nemali cas.
Na mojom gymply nematematicke triedy mali 4-6 hodin matiky a matematicke triedy 5-7 maximalne 8, zalezi o ktory rocnik sa jedna.
55. suhlas, tak to funguje, system nechce aby ludia premyslali.
Ja idem do matematickej triedy a nebudem mat nejak extra viac hodin matematikym, iba bude zlozitejsia.
60. Alejova ma mozno ale ked tam ides zo 4. rocnika na ZS...
Mne by vyhovalo, keby som mal tak 10 hod. matiky a 10 hod. fyziky tyzdenne ale aj s normalnymi ucitelmi, ktori ucia ziakov rozmyslat a davaju im volnost a nie takych, ktori chcu aby sa robilo iba podla nich a clovek sa mal biflit. Ostatnych 16 hod by som bral na dejepis, jazyky, biolu, geografiu, informatiku Ale cely system vyuocvania mi pride uplne nahovno, takze to je jedno.
66. Logika? Ok, davam velmi peknu ulohu. Prosim, riesenie nepiste Maximalne Mischulga.
Mas vela vriec a kazdom kludne aj nekonecne vela minci. No v jednom jedinom vreci su vsetky micne falosne. Falosna minca od pravej sa lisi iba nepatrnou hmotnostou, inac su navlas zhodne. Aby to bolo lahsie, tak nech je falosna minca lahsia ako prava. Mas dokonalu vahu, ktora ukazuje presnu hmotnost, no je to jednorazovka. Ak ju rozbalis a nieco na nej odvazis, tak zobrazena hmotnost tam ostane naveky. Dalsie vahy nemas. Vies, kolko vazi prava minca. Falosna je lahsia. Mas najst vrece, v ktorom su falosne mince
Je to naozaj jednoduche. Ak to vyriesis, tak mas logiku, ked sa uz chces o nej bavit
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
72 komentov
Teraz bud ti co chodia na SOU so 100% pravdepodobnostou nebudu schopny zmaturovat, alebo studentov z gymnazia postavia prave na uroven studentou SOU.
Ak to bude tak, jeden z tychto typov skol imho v kratkej buducnosti bude riadne upadat.
je to najvetšia blbosť ,ktorá sa za posledný rok otrela o školstvo
Inac, ja som povinne maturoval zo 5 predmetov...
cely skolsky zakon je blbost,ako to co sa chystaju vramci neho zmeny su straasne hovadiy niektore,mozno nie uuplne vsetko ale drviva vacsina
viem, že mňa sa to ešte netýka, ale tri roky prejdu ako nič, čiže sme o tom už v triede debaty mali...
ale podľa mňa sa to ešte 300x zmení:/
Dalej informatika, sice pre mna boli trivialne jedne ci druhe ulohy, ale vzhladom na to, ze som programko aj ucil tak viem, ze rozdiel medzi tymi ulohami co sa mali programovat bol znacny. Tam neslo o vedomosti, ale o logiku. Boli tam netrivialne rozdiely.
a maturovalo sa x rokov bez rozdielnych urovni, toto je len vymysel poslednych rokov
ty sa serieš s takou sprostosťou, čo mám povedať ja, keď sme museli maturovať z piatich predmetov, a prešiel sotva rok, a pozerám, na našom gymnáziu zrazu piaty zrušili...toto je riadna nespravodlivosť! ale nevadí, ja osm dejepis mala rada, vlastne teraz, keď už je potom neľutujem, vtedy som ale riadne nadávala, deják mi robil škrt cez rozpočet...ešte keď zrušia deivaty ročník, tak ma asi je..., svine jedne, som ten nešťastný ročník, čo vyfasoval všetko, deviatka, monitor ako prví, päť predmetov, teraz bakalár, keby som šla o rok skôr do školy, všetkému by som sa vyhla, a bola by som už teraz robila štátnice magisterské, či inžinierske, ach bože!
Pre bezneho cloveka, aj je matura taka ako by mala byt, tam v matike a v informe je medzi A a B urovnou brutalny rozdiel.
Osobne, v informe je mna rozdiel nulovy, ale viem, ze ludia maju celkovo velky problem s programovanim.
A matika je na strednej strasne blbo poriesena. Vobec sa ne nej neuci uz mysliet.
Ale mam taku nadej, ze na programku by sa este mohlo ucit mysliet. Lebo tam clovek vie co pise a vie ako by to malo ist. Neda sa to "naucit". Matika na strednej sa da iba naucit.
Matika? ano A ma asi o 5 tem viac a maju okrem teorie a prikladu aj dokaz. Ale nebudte smiesni, ved vacsina dokazov je primitivna a uplna legicka, to priklady su niektore tazsie a da sa v nich lahko pomylit.
44. nj toto je riadna somarina cele skolstvo je tymto uplne nahovno, kedze ucia teoriu ale na priklady sa velky doraz neberie a na jaky kkt je teoria, ked clovek nevie rozmyslat vlastnou hlavou a ma nieco nabiflene
Aj na maturite znamka z teorie ma polovicnu hodnotu ako znamka z dokazu a prikladu.
Pokia nemate rodica matika alebo sa jej nevenujte mimo, aj ked mate maturity z matiky, no nemaje o nej sajnu. Aleo=bo mate super ucilitela, ktorych je 5% mozno. chodia som mnou aj ucitelia, no povacsine je to na plac. A taki idu ucit
.. ja som na matickom gympli. a mne te veci ze dokaz integraly a take veci pridu normalne lebo jednoducho sa to budem musiet ucit..
... a my mame dobrych ucitelov matiky si myslim takze to nebude az taky problem...
... hm ale ako aj ked ma to caka za za sytrik roky.. do tedy sa toho pomeni..
..ale tie urovne..sak to je diwne..
Aj co som ucil napriklad ekologov, snazil som sa ich prinutit k uvazovaniu, ale tak silne boli nastaveni ze sa musia naucit naspat ze ani na banalitach nevedeli rozmyslat. Neviem, co tym mlada sleduje, ekologovia, chemici a dalsi majum matiku. No nic z toho nemaju, sa to biflia a toto co by akoze mali vediet spocitat, by im aj tak ziaden rozumny clovek pocitat nedal a ani to nepocitaju. Sice, matika je skoro na kazdom obore.
Take je to cele cudne. Kamos, co studuje matiku, odisiel z techniky lebo tam matike neromel. Napisali mu, ze toto plati a jak to pouzit. Ale preco to plati, ako sa k tomu dostali, tak toto uz nie. Tak po prvaku z tamade odisiel. Teraz studuje matiku a je spokojny Fakt, keby som nebol na mat-fyze tak asi by som na mat-fyz odisiel aj ja
Taku poznamku. Zazrel som nejaku politicku relaciu. Asi tam bol nejaky terajsi minister a exminister. Predpokladam, ze by mali o com nieco vediet. No ked na zakladnych veciach, po sebe hovorili ze ten druhy hovori nezmysly, tak nejak je to proti mojej logike. Vychadza mi, alebo chce poriadne zbohatnut alebo su to idioti, ked sa nevedia zhodnut na veci, co sa uci v prvom rocniku na strednej. A pripada mi uzasne, ze ludia proti comu nic. Vsetko ok a smeju sa. Pricom je to take ocividne.
Hm, mozno fakt z nas chcu mat hlupakov aby si mohli robit co chcu.
Na mojom gymply nematematicke triedy mali 4-6 hodin matiky a matematicke triedy 5-7 maximalne 8, zalezi o ktory rocnik sa jedna.
.. maticke gymnazia maju 6 hodin matiky do tyzdna + posledne dva roky raz za dva tyuzdne dovjhodinovka deskriptivnej geometrie..
Ja idem do matematickej triedy a nebudem mat nejak extra viac hodin matematikym, iba bude zlozitejsia.
60. Alejova ma mozno ale ked tam ides zo 4. rocnika na ZS...
Mne by vyhovalo, keby som mal tak 10 hod. matiky a 10 hod. fyziky tyzdenne ale aj s normalnymi ucitelmi, ktori ucia ziakov rozmyslat a davaju im volnost a nie takych, ktori chcu aby sa robilo iba podla nich a clovek sa mal biflit. Ostatnych 16 hod by som bral na dejepis, jazyky, biolu, geografiu, informatiku Ale cely system vyuocvania mi pride uplne nahovno, takze to je jedno.
o com je podla teba matika????
sak o logike nie?
Mas vela vriec a kazdom kludne aj nekonecne vela minci. No v jednom jedinom vreci su vsetky micne falosne. Falosna minca od pravej sa lisi iba nepatrnou hmotnostou, inac su navlas zhodne. Aby to bolo lahsie, tak nech je falosna minca lahsia ako prava. Mas dokonalu vahu, ktora ukazuje presnu hmotnost, no je to jednorazovka. Ak ju rozbalis a nieco na nej odvazis, tak zobrazena hmotnost tam ostane naveky. Dalsie vahy nemas. Vies, kolko vazi prava minca. Falosna je lahsia. Mas najst vrece, v ktorom su falosne mince
Je to naozaj jednoduche. Ak to vyriesis, tak mas logiku, ked sa uz chces o nej bavit
..iba som povedala ze si myslim ze matika je o logike. a aj o normalnom rozmyslani..
.a ako wrawi nasa matikarka.. na matiku treba obcas aj sedlacky rozum .
..iba hovorim svoj nazor z mojho pohladu.. a matiku sa ucim a chodim aj na maticky gympel tak snad je tu sloboda nazoru a prejavu nie??...
..a to ked nemam logiku mam o nej zakazane howorit??.. ja som presvedcena ze matika je o logike ale ked ju nemam tak jak ti to mam wyriesit??:..
matiku som sa neucil, na vyske par dni pred skuskou som precital teoriu
myslim ze si poriadnu matiku este nevidela, iba tolko