Ahojte potrebujem poradiť mám cannon eos 650d a k nemu základný setový objektív Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6....tento objektív sa mi pokazil, momentálne na opravu nemám úplne čas a neviem či sa to vôbec oplatí.....pokračovanie v komente
chcela by som kúpiť nový.... kedže som študent tak momentálne nemám veľa financii na drahé obktívy a ešte som neskúšala s inými pracovať čiže si úplne neviem vybrať - potrebovala by som objektív s lepšou svetelnosťou čo majú väčšinou tie s pevným ohniskom ale netuším ako veľmi sú vhodné na točenie videii ...? ( ak sa vyjadrujem hlupo ospravedlňte ma som veľký amatér a naozaj nechcem kúpiť niečo čo je pre mňa za dosť finnacii a zistiť, že to nevyužijem )
@notme nedokázal by si mi pomôcť ? Mne to došlo hneď, že to nie je nič krásne ten objektív ale občas ako chudobný človek si rád, že máš aspon niečo kým sa to nepokazí alebo nenašetrí na lepšie
depends. keby som bol v situacii, ze mozem mat len jeden relativne lacny objektiv, tak 35mm f/1.8. len ja som nikon, kukam, ze canon k nemu nema adekvatny ekvivalent, aspon teda nie v danej cenovej hladine vy zase mate lacnu 50mm f/1.8, len ten je za prve asi az moc dlhy a za druhe som pocul, ze je dost nekvalitny.
Tá 50 tka je náhodou úplne mega, aj keď má svoje muchy tak do začiatku ale už aj na takú poloprofesionalnu úroveň za mňa určite áno mne poslúžil teda úplne bravúrne a dlho
@mouette
50mm objektív je síce obľúbený portrétový objektív so slušnou svetelnosťou, ale po prepočte crop faktoru x1,6 na APSC snímač pri Canone 650D z neho máte 80mm ohnisko, čo nie je vhodné na točenie videa. Navyše má tento objektív dosť pomalý, na video nedostačujúci autofocus. Ak chcete cenový kompromis, ako študentke by som odporúčil Tamron 17-50 f/2,8. Na bazoši sa dajú zohnať na úrovni 200 eur. Rátajte však s tým, že pri Canone 650D budete musieť pravdepodobne tak či tak ostriť manuálne.