Ahojte chodím na VŠ študujem informatiku vybrala som si to keďže mi aj ocino hovoril že informatika má budúcnosť že to bude najlepšie študovať ale nebaví ma to myslela som že ma to bude viacej baviť ale bohužiaľ.....
.....Teraz je skúškove a aj keď som sa učila stále ničomu nerozumiem príde mi že viem ešte menej. V stredu mám prvú skúšku a síce som sa učila stále nič neviem. Dnes som nad tým znova sedela s hlavou v smútku už. A do izby prišla mamina keď som jej povedala že ma to nebaví celá informatika a všetko okolo toho aj tej matiky je tam strašne veľa a keďže som nechodila na gympel tak na SŠ na ktorú som chodila bolo matiky veľmi málo myslela som že keď začneme na škole tak sa budem učiť a pôjde to. Avšak s tým zvyškom aj keď som sa učila tak som to nestíhala. Keďže ak v informatike tak v matike sme nezačali od začiatku a matiku ani informatiku absolútne nechápem a nerozumiem tomu. A mali sme dve matiky a nezvládla som ich nech som robila čo som robila tak si to prekladám a k tomu ma učiteľka nemôže ani vystáť lebo že nič neviem. Tak som povedala mamine že chcem odísť z tej školy že ma to nebaví no ona s tým nesúhlasila. Chápem že už boli veci a tak zaplatené a že tie peniaze už nik nevráti tak povedala že nech neodchádzam lebo že aj tak nebudem vedieť čo ma bude baviť a že ona mi nebude všetko znovu platiť. A ocino tiež nechce o tom ani počuť že odísť lebo že ja nebudem robiť na smeny lebo že na to nemám ani povahu a nezvládla by som to za pár eur a hlavne nemôžem kvôli zdravotnému stavu. On aj mamina to každému povedali že ma priali na VŠ na informatiku ocino povedal že z jeho strany z rodiny by som bola prvá s VŠ. A tiež povedal že ja keď skončím tu školu tak že budem mať veľkú výhodu keďže SŠ som mala zameranú viac menej na ekonomiku. Nie že by ma to až tak najviac bavilo. A potom VŠ bude informatika že to bude super a on si myslí že hneď budem zarábať 2000€ mesačne. Takže jeden aj druhý mi nedovolia odísť a ja to tam už nezvládam nechápem tomu a nebaví ma to. A ešte z mamininej strany rodiny majú všetci VŠ a hneď povedali že ja na to nemám že ide o technický smer a to že ja nedám. Mamina ani ocino nemajú VŠ. A ja neviem čo mám robiť kedže viem že aj tie skúšky pokašlem lebo to neviem. A keď som ešte mamine povedala že si nájdem robotu zatiaľ alebo že si pôjdem na pár mesiacov do zahraničia niečo zarobiť napr. do Anglicka alebo tak a že zlepším si aj angličtinu tak o tom už dupľom nechce počuť lebo že ja by som neprežila tam. Prosím vás čo by som mala urobiť lebo ja už neviem. (*Najradšej by som cestovala ale tak...no k tomu chýbajú financie Tak sa pýtam viete mi nejako poradiť ? Ospravedlňujem sa že je to také dlhé.
Nuž, do mňa rodičia hučia stále aby som robil to čo chú oni a nie ja. Ale tak ja im môžem nasrať, snažím sa dostať na VŠ na ktorú chcem ja a nepresvedčia ma aby som spravil inak. Tiež ma nebaví to čo chú. Tak asi si musíš stáť za tým, že to nechceš. Ak nevieš a nerozumieš informatike a matike, nebaví ťa to ani trochu, nebudeš si s tým nikdy zarábať. Inak sa nedá poradiť, buď si stojíš za svojím alebo rob to čo chcú rodičia, nasilu a biedne.
moooje. no, pozri. je síce strašne pekné, že rodičia majú presnú predstavu o tvojej budúcnosti, kariére a výške platu, ale poviem ti teraz pravdu: oni tvoj život s tebou žiť nebudú. takže je fajn, že ti radia, ale keďže ani jeden z nich nemá vysokoškolské štúdium, asi si ťažko predstavia, čo to obnáša... a čo by ťa bavilo? či vôbec nie si študijný typ? lebo vieš, na to aby si sa mohla niečo naučiť, sa musíš naučiť ako sa učiť. každý má iný systém a ja napr. potrebujem písať, z čítania by som sa hovno naučila... mám fotografickú pamäť, takže najlepšie, keď si aj kreslím a mám nejako systematicky informácie rozhodené v priestore... vieš si predstaviť, že by ťa bavilo študovať niečo iné? môžeš vždy skúsiť iný odbor, z toho sa nestrieľa. pokiaľ máč rodičovskú aj finančnú podporu, tak si skús prezrieť, čo všetko možné sa dá študovať na svete. a je toho fakt kvantum. vôbec sa mi nepáči, čo ti mamka zajebala, že by si v zahraničí neprežila. to je len ďalší dôvod, prečo by si mala zmiznúť spod rodičovských ochranných krídel a skúsiť im ukázať, že už nemáš 10 a vieš sa o seba postarať. jasne, iba pokiaľ chceš. a kým ti mamča bude takéto negativistické sračky balamutiť do hlavy (že niečo nedokážeš... ), tak to neašpiruje na matku roka... vieš, peniaze nie sú všetko, aj keď áno, v dnešnej dobe ti otvárajú dvere (takmer) k čomukoľvek, ale v podstate tvoje šťastie korení inde ako v štvorcifernej číslici na výplatnej páske. TAKŽE! moja rada. miesto tlačenia informacií do hlavy, ktorým nerozumieš, vezmi čistý papier a pero a napíš si tam: čo ťa baví! čomu by si sa chcela v živote venovať! čo už vieš! čo ešte nevieš! ako si predstavuješ svoju budúcnosť o 10 rokov... a spomedzi všetkých týchto slov sa ti zrazu objaví cesta, ktorou máš ísť.
ty si tiez v ziline, nie? ked nezvladas prvy semester, tak kasli na to. prvy semester je bezkonkurencne to najlahsie co na tejto skole je. algebra je sice svinstvo, to celkom chapem, ze tomu na prvy raz nechapes, ale mpi je uplne jednoduchy predmet a ked ho nevies, tak o matanalyze a pasku nemozes ani len uvazovat. najlepsie pre teba bude asi prestupit na menezment. algebru, informu a matanalyzu maju menezeri sice tiez, ale je to len slaby odvar z informatickych ekvivalentov a da sa to bez problemov zvladnut.
btw ta ucitelka, co ta nema rada, to je klaudinyova, vsakze?
podla mna rodicia sa absolutne nerozumeju do tej skoly, kedze sami VS nemaju.. a ak ta ani informatika nebavi a nezaujima, tak ver mi ze nebudes zarabat 2000 eur hned ked skoncis skolu... lebo skola ta vsetko nenauci aj tak, vacsinou ludia co dobre zarabaju z tychto odborov sa aj sami vzdelavaju este aj naviac lebo ich to zaujima a lebo skola ich uplne vsetko nenauci.
príbeh ako tvoj zo života: otec vybral dcére strednú školu lebo z nej chcel mať nejakú ekonómku (alebo sekretárku), ju bavila kozmetika, kaderníctvo a neviem čo ešte, išla študovať ekonomickú SŠ, nezvládala to, do toho prišli zdravotné problémy, prestúpila na inú školu - technickú, dopadlo to rovnako ako tá prvá, takže dievča má 25 rokov a má ukončenú iba základnú školu, lebo otec pre ňu vybral inú cestu ako to čo chcela robiť ona, ty už síce strednú máš, ale nebola by škoda zahodiť 3,4,5 rokov života kvôli niečomu čo si želá niekto iný, a ako si on predstavuje tvoj život, resp. jeho nesplnené sny
najlepšie, že ti radia a sami si tým neprešli. Tvoji rodičia ti zle radia a nasilu ťa nútia. Som bol presne v takej situácii, ekonomická stredná, išiel študovať informatiku, nezvládal učivo, lebo je to úplne iné ako na strednej a na výške z vysoka serú na to, kto tomu nerozumie, idú proste s učivom dopredu. A to si len v prvom ročníku. Máš dobrý nápad odísť si zarobiť a možno vrátiť rodičom, čo ti dali na školu, aby nehromžili, že si sa vykašlala na školu a teraz nemáš ani peniaze ani titul. Určite nehovoria len do vetra to, že by si nezvládla zarábať v zahraničí, napríklad Anglicku, možno nie si fyzicky silná a ani technicky ako si sama priznala a tak ísť do Anglicka do skladu je úplne zlý nápad. Pre teba by však bolo dobrým riešením buď hľadať na Slovensku nejakú drobnú prácu, ak by si chcela znova inde študovať, alebo ísť do Írska robiť čašníčku, bez ohľadu na fyzické a technické zdatnosti ide o jednu z najjednoduchších a najponúkanejších prác tuná alebo robiť opatrovateľku detí, na čo tuším potrebuješ zdravotné osvedčenie (ak máš zdravotné problémy, tak si toto škrtni) alebo robiť upratovačku, prípadne kuchárku. Pokiaľ ti práca nesmrdí a peniaze tiež, tieto druhy prác by ti mohli za pár mesiacov vrátiť to, čo ti rodičia zaplatili a ešte by si zarobila. Ale tu je chyták, ak chceš do zahraničia, potrebuješ mať nejaký kapitál, ideálne 1000 eur na zaplatenie ubytovania vopred a pokrytie cestovania a stravy za prvé týždne. Takže ako? @ayame
čo to znamená, ak tak do súkromnej pošty. Mne študoval spolužiak v Žiline aj známi z posilky, a hovoril asi každý, že najťažšia škola, to nie je, že učiť sa, to znamená, že to už musíš vedieť a do tej školy si to ideš len zopakovať. @ayame
ono teraz je asi neskoro plakat nad rozliatym mliekom. ked si odzaciatku vedela, ze ides studovat nieco ine nez na strednej tak proste si si mala zohnat nejake doucko (aj spoluziacky co isli z polygrafickej na architekturu, nemali ziadny zaklad ale davaju to teraz). ono je velmi neprijemne, ze ta do toho nutia rodicia ale tak, ked uz si tam, tak to len tak nevzdavaj, mozno ta to zacne bavit, ked sa do toho dostanes a zacne ta to zaujimat.
ani mna nebavia veci co neviem a potom, ked sa dostanem do tej problematiky tak je to super
(alebo skusit tu informatiku, ale nie cistu ale fakt nejaky iny odbor, pripadne na inej skole, urcite nie na tychto vyhlasenych, ze su tazke, ale na nejakej lahsej ) tot moj nazor
1,skús svojho ocina volať otec a svoju maminu mama.
2,ak aj vyštuduješ informatiku ale nebudeš to reálne vedieť, prácu nezískaš a tvoj príjem bude 0 eur mesačne.
3, ísť do Anglicka je životu nebezpečné rovnako ako je životu nebezpečne ostať na Slovensku
4,keď neviem čo ma baví je najlepšie navštíviť nejaké karierno-poradenské centrum, kde sa dá zistiť k čomu má človek predpoklady a to ísť potom študovať
Nejako sa v tom tvojom príbeh trochu vidím :/ ... pozri, viem aké to je študovať niečo čo ťa vrcholne nebaví, nenapĺňa, maximálne demotivuje...nie si sama. Nie každý má to šťastie byť na škole na ktorej chcel byť a študovat to v čom je dobrý...Kamarátka chcela ísť študovat psychologiu ale mama jej to nedovolila a donutila ju ist na ekonomicku fakultu, lebo tvrdila ze s ekonomiu sa uplatni a blabla...tak tam chudátko musela ist nezostavalo jej nič ine a teraz sa trapi s matikou ktoru nikdy nevedela a zrejme to bude musiet ukoncit...A toto nie je jediny pripad. Sama som dopadla podobne. Som sice na pribuznom odbore ale stale to nie je to co som vzdy chcela. Zivot nie vzdy hrá do kariet. A treba si uvedomit aj to ze vsetko sa deje pre nieco...bozie cesty su nevyspitatelne ako sa vravi...tak ber to tak ze aj ta tvoja ta ma niekam doviest, nieco ta naucit. Nechaj to zatial tak, chod na skusky, vyskusaj si to a potom pravda samavyplava na povrch. Netrap sa, to dobre este len pride
Dobrá cesta, častokrát nie je ľahká cesta. Ak chceš instantné uplatnenie, tak tá informatika alebo iný technický odbor je fajn, ale určite to nebude ľahké. Ak ťa baví niečo iné, napr. jazyky atď. to by sa tiež dalo, ale potom čakaj, že uplatnenie bude problematické a o to viac sa budeš musieť snažiť, aby si bola lepšia než ostatní. Určite si však nevyberaj odbory z tzv. hranolkárskych fakúlt (obvykle sociálne štúdia a kadejaké obskurné odbory, ktoré majú využiteľnosť limitne sa blížiacu k nule).
Bez VŠ sa tiež samozrejme existovať dá, ale ak nemáš vysoké nároky na život, alebo máš jasnú predstavu čo chceš robiť, prípadne si manuálne zručná, resp. máš podnikateľského ducha a dobrý nápad.
Skôr si však myslím, že sa ti nechce ani nejak viac snažiť a vlastne ani nevieš čo by si chcela v živote robiť a dosiahnuť, pretože ak by si to vedela, tak by si sa nenechala ukecať na odbor, ktorý ťa nebaví a nemáš k nemu vzťah, ale išla by si za svojou jasne definovanou predstavou.
Ja osobne tiež študujem informatiku, snáď jednu z najťažších v republike (a nie je to na Slovensku ). Matiku som videl naposledy hodne dávno, ale napriek tomu sa mi ju darí dávať a nakoniec ani tá matalýza nevyzerá tak tragicky, ak sa človek pravidelne pripravuje a učí (hoci aj úplne nanovo a musí dobiehať zameškané). V istom ohľade je to dosť výzva a challenge dobiehať elitných gymnazistov, zatiaľ čo ja som mával z matiky štvorky Ale pokiaľ to zvládam ja, tak nech mi nik netvrdí, že sa to nedá.
@notme
Tak to ano, keď už nezvláda informu v Ziline, tak je to dost na povazenie (predsalen je to jedna z tych viac easy skol), ale nastastie ma este moznost ist dajme tomu na UKF pripadne UMB, kde da informatiku snad kazdy
@obrvonjottr zas co ja viem, ci je prave lahka... prvy semester je lahky, to bez debaty, ale dalej to uz nabera grady. sice by som to nenazval prave tazkym, no urcite tazkopadnym a otravnym, nakolko je tu hrozne malo informatiky a hrozne vela nezmyslov. a aj relativne lahke predmety je problem dat, ked ta to absolutne vobec nezaujima a uceniu nedokazes venovat viac ako nejake 3 hodky kazdopadne, celkom aktivne sledujem, co sa berie na fei stu, kedze som stale vo fb skupine a musim povedat, ze mi to pride narocnostou uplne rovnake. su veci, ktore beru podrobnejsie oni, su aj take, ktore mame podrobnejsie my. najzasadnejsi rozdiel spociva hadam v tom, ze na stu je sito prvy semester, zatial co tu je ta narocnost rovnomerne rozlozena pocas celeho prvaku. vsimam si, ze teraz (v tretiaku) maju najvacsie halo okolo analyzy a zlozitosti algoritmov. my tuto tematiku nemame celu v jednom predmete, no jej casti sa vyskytuju vsade a koncom tretieho semestra to uz vieme cele. vravim, ucivo je podla mna prevazne to iste, len osnovy su postavene inak.
asi jedina realna informatika na slovensku je aj tak na fiit, za nou su na +- jednej urovni fei, kosice a zilina a nasledne s obrovskou medzerou vsetko ostatne.
@notme
no u nas ja narocnost celkom vysoka uz na zaciatku, ale to je dane skor tym, ze my mame plnu prdel projektov a ukolov, ktoré nie su zrovna trivialne, ale zas cloveka dost vela naucia a samotne ucenie sa na skusky uz potom take narocne nie je si zober, že my tu programujeme vlastné CPU a robíme vlastný prekladač už na začiatku druháku myslim, ze zo slovenskych skol nam moze konkurovat iba FIIT STU BA, s ktorymi pravidelne sutazime na programatorskych sutaziach. FEI je myslím, viac hw zamerana, takze sa tam aj menej programuje, nieco ako FEKT alebo FEL, co sme my ako informatici o desat levelov na tom lepsie, ale zas oni maju viac matiky, fyziky a elektra.
Nastiastie, my sme este nenarazili na vyslovene velke nezmysly, ktore by sme sa museli ucit. Viac menej vsetko do seba zapada a v buducnosti to budeme potrebovat, alebo s tymi znalostami uz priamo pracujeme. U nas je to zamerane viac prakticky ako teoreticky, co je jeden z hlavnych dovodov preco som siel prave na tu skolu Samozrejme, kto je masochista, môže si zapísať nejaké teoretické predmety
to s tymi osnovami je skor take zavadzajuce... lebo snad kazda informa má +- podobné osnovy ako my, ale záleží aj ako to učia a do akej hlbky... ono aj Žilina mi prišla spočiatku v pohode... kym nam jeden kamos neposlal zadanie z tamojsej informatiky, ktoré sme vyriesili za slabych 10 minut
@obrvonjottr to nepopieram, informaticke zadania su fraska v prvom semestri v jave su dvaja skusajuci, ktori robia take zadania, kde treba aj kusok rozmyslat, no zbytok je fakt len "prekladanie" zadania zo slovenciny do javy. v tretom semestri to uz ma v rukach velmi schopny docent a bolo by to relativne v pohode, lenze sa berie ohlad na to, ze ojojoj, c++, smerniky, musime ist opatrne. ak sa cloveku chce chodit na prednasky a na cvika, tak ma sancu sa naucit relativne dost, ale skuska je velmi jednoducha. kazdopadne, ak sa tomu chces venovat nad ramec toho, co predmet vyzaduje, nieje s tym najmensi problem a docent je velmi ochotny pomoct. btw predpokladam, ze to zadanie, co ste riesili, bolo v c++, vsakze? tie javove su sice lahke, ale obvykle pomerne rozsiahle. to za 10 minut fyzicky nestihas napisat. v stvrtom semestri sa uz na to ohlad prestava brat a prichadza prvy realny IT predmet, ktory sa vola, ze udajove struktury. tam sa kodia udajove struktury (ake necakane ) a strasne vela ludi na to nadava, lebo vraj je to tazke. ja sa na ten predmet strasne tesim, lebo KONECNE dostanem sancu ukazat, ze som na tu skolu dosiel programovat a nie zapajat segmentove displeje, integrovat a kreslit dopytove krivky. hold, to je tusim nielen prvy, ale aj posledny relevantny IT predmet. este tusim mame nejake databazy a take srandy, ale to uz je zas uplne basic. zaujimave veci sa zacinaju riesit az na ing. studiu, ale tam ma nik nedostane. inak hadam spravne, ze si na vut?
študoval som na SŠ, na VŠ 4. rok a v živote by som nikoho netlačil na informatiku, za tu námahu pokiaľ sa človek o to sám nezaujíma je to zabitý čas a potom robiť niečo čo ťa nebaví, popritom som prešiel x predmetov, ktoré boli viacmenej nutné zlo a moc mi toho nedali ale samotne sa o to zaujímam a baví ma to..chcem sa tomu venovať aj v budúcnosti
"Dôkaz, že zobrazenie korespodence a kompozice korespodencí je opäť korespondencí.." tu si poviem, prečo som nešiel študovať iný odbor
u nas sa berie hlavne Céčko, a to pomerne v hardcore podobe, takže pointery, pointerová aritmetika, práca s pamäťou atď sa berie hneď v prváku a veľa ľuďom to robí problémy, najmä v predmete seminár z jazyka C, ten je priam očistec ale keď to už človek zvládne, tak ďalšie programovanie je už pomerne jednoduché... hlavne sa to tu berie do úplného detailu a na písomke sa programuje na "papier", takže si ani nemôžeme overiť či ten kus kódu bude vôbec fungovať
Narážal som skôr na zadanie písomky (ale to bolo zrejme z prvého ročníka), chvíľu sme si na izbe mysleli, že je to zadanie z UKF alebo UMB, pretože bolo až neuveriteľne jednoduché a posielal nam to nejaký kamošov známy, ktorý to nevedel vyriešiť. Až potom zadrel, že to bolo z UNIZA nejaké podmienkovanie, inkrementovanie hodnoty, proste veci, ktoré sme my preberali v prvé dva týždne, a to bola ak sa nemýlim semestrálka
nastiastie to programovanie sa na nasej fakulte riesi dost intenzivne od sameho zaciatku, takze na nedostatok praxe sa stazovat nemozme ... na ing je to vraj dokonca este viac intenzivnejsie, ale to by som uz nerad testoval na vlastnej kozi lebo uz teraz je to slusny zahul na nervy a cas
@obrvonjottr ah, keby som bol skor vedel. vut je presne taka skola, ktora by mi vyhovovala ale teraz je uz na prestup neskoro a pred tym som nerobil dostatocny prieskum. ale hej, viem si predstavit, ze tam toho je dost. mam tu jedneho typka, co prisiel z vut a je neskutocne naspeedovany
ja som inak nikdy nepochopil, co je na tych pointeroch take strasne zlozite, ze to tak vela ludi nechape. podla mna sa ucime milion zlozitejsich veci a tie ludia chapu. ja chapem, ze niekomu ide lepsie hento a druhemu toto, ale na tych pointeroch sa proste doseka strasne vela ludi, ktorym napriklad taka matika vobec nerobi problem. ja som zase uplne opacny pripad.
akoze, cely druhy semester sme brali dedicnost a polymorfizmus s doktorom, ktory nevedel poriadne pouzivat enumy. kopa srandy. asi tolko k nasej informatike
ake rozsiahle veci tam zvyknete kodit? som celkom zvedavy, lebo u nas sa pocas prvych troch semestrov napise odhadom tak 3000 riadkov kodu v kazdom. viem, ze je to zufalo malo, len ma zaujima, ako velmi zufalo. ci je to 2x menej ako vy alebo 15x menej
@notme
jj vut je fajn aj keď má svoje muchy... napríklad tá prílišná obtiažnosť... žiadny sociálny život, málo voliteľných predmetov alebo nechodenie na prednášky kvoli tomu, že treba robiť projekty... to je už klasika Pôvodne som chcel ísť na Mendelku a mať easy life, ale tam sa mi nepozdával Pascal, navyše vut ponúkala viac HW predmetov, čo mi celkom vyhovovalo a celkovo mala vut lepšie meno, tak už bolo rozhodnuté
Za tým wtf momentom s pointermi je zrejme to, že mnoho ľudí pri programovaní v iných jazykoch na také niečo nenarazili ja som to tiež veľmi nechápal, ale s každým projektom sa to dostáva do hlavy a už to ide viac menej tak automaticky u nás práveže matika je jeden z tých ľahších predmetov, ktorý zvláda snáď každý kto sa aspoň trochu snaží, pretože to vedie jedna super lektorka, ktorá to vie dobre vysvetliť... teda aspoň v našej skupine
my sme to brali este v prvy semester... ten bol urceny na naucenie sa Céčka do úplných detailov a v nasledujucich semestroch je uz viac menej iba algoritmizácia a spracovanie nejakého problému. Inak v prvý semester to neboli rozsiahle veci... mali sme tri projekty po cca 500+ riadkov a dokumentáciu, ktorá mala tiež asi tak 500 riadkov. Čo je nejak 2000 riadkov len v jednom predmete + dalsie riadky kodov na cvikach, ktore boli bodovane... ale to bol v podstate jediný informatický predmet na začiatku, celkom to vyvažovali ostatné predmety, z ktorých zas trebalo robiť projekty a úkoly, ako návrh systému, výpočet obvodov a podobné srandy.
V ďalších semestroch to potom záleží aké predmety si kto zapíše, pretože potom už skoro v každom treba písať nejaké projekty a tie sa postupne zväčšujú. tak napríklad v druháku keď sa berú prekladače, tak jeden projekt môže mať aj cez 10000 riadkov takže celkovo možno nakodime približne +- toľko čo vy, ale možnože záleží aj na náročnosti problému, ktorý treba vyriešiť. Napríklad v prváku sme mali vyriešiť zhlukovú analýzu
@obrvonjottr ono by bolo najlepsie, ak by existoval nejaky kompromis. ja si nemozem pomoct, no premaha ma silny pocit, ze vo vedeni univerzit su ludia s neuveritelne obmedzenym pohladom na svet okolo seba. proste nejaky ujo, ktoremu v obcianskom preukaze zaberaju viac miesta tituly nez meno a trvale bydlisko dokopy, ktory ma v hlave nejaku predstavu, ze "takto ma vyzerat informatik!!" a nasledne robi vsetko pre to, aby vytvoril armadu takych ludi. uniza sice studentom svojim sposobom umoznuje formovat sa podla svojich vlastnych preferencii (mame po kkt volneho casu, cize sa mozme ucit co nas zaujima na vlastnu past ), no nic to nemeni na tom, ze je to tu az privelmi zamerane na optimalizacne discipliny (ci uz v oblasti vyroby, dopravy...) a siete. a nepoznam skolu, ktora by na tom nebola rovnako. samozrejme, ze nie kazda ma rovnaky "prototyp absolventa", problem vsak je, ze nieco ako "prototyp absolventa" vobec existuje. podla mojho skromneho nazoru to chce ovela menej povinnych predmetov, ovela viac volitelnych predmetov a v neposlednom rade studentov podnecovat k tvorbe vlastnych projektov a poskytnut im na to vhodne prostredie. informatika ma dnes hadam najsirsie spektrum pouzitelnosti spomedzi vsetkych odborov a takato uzka profilacia vsetkych studentov s velmi obmedzenymi moznostami zmien je skratka picovina. v suvislosti s tym tu vidim tiez obrovsky priestor pre vplyv sukromneho sektora. firmy by mohli univerzite poskytnut vybavenie a kvalifikovany personal na vyucbu predmetov suvisiacich s uplatnenim u nich. to riesi ako otazku financovania, tak aj problem s nedostatocnymi praktickymi zrucnostami absolventov. ale ja som idealista, no. to by chcelo TAKU reformu skolstva, ze na slovensku k tomu nedojde snad nikdy. taky vzdelavaci system nemaju snad ani vo finsku.
ja som praveze tiez zacinal s javou a bez smernikov. ale neda sa povedat, ze by som z nich bol zmateny, ba prave naopak. v jave som totiz relativne dlho ani za boha nevedel pochopit nieco na styl
Object a = new Object();
Object b = a;
akoze, vedel som, ze to je len akasi referencia a nie objekt, ze tym priradenim nevytvorim novu instanciu Objectu a blabla, vedel som s tym spravne zaobchadzat, ale nevedel som si dost dobre predstavit, ako to funguje a pri istych problemoch ma to do istej miery brzdilo. volaco mi proste chybalo. ako sa neskor ukazalo, to "volaco" boli smerniky. akonahle sme prisli k c++ a prebrali sme smerniky, tak mi to do seba vsetko krasne zapadlo a konecne mozem povedat, ze tomu chapem na 100%. v podstate zo mna znalost smernikov urobila lepsieho programatora v jave (a v podstate v uplne kazdom vysokourovnovom jazyku, ktory kedy chytim do ruky), hoci sa s nimi clovek v jave vobec nezaobera toto je skratka styl myslenia, ktory mi absolutne vyhovuje. na cim vyssiu uroven to ide, tym horsie tomu chapem. moje optimum lezi niekde medzi c++ a javou, cokolvek nad alebo pod mi uz do hlavy nejde tak lahko.
nuz, asi toho kodite viac nez my my sme okrem informatiky programovali len na teorii grafov, aj to bolo nepovinne. dijkstrov algoritmus a podobne srandy asi poznas. jedine zadanie bolo, aby sa ten algoritmus nejakym sposobom udial a jeho vysledky boli citatelne, cize na plny pocet bodov stacilo napisat niekolko +- 250 riadkovych algoritmov. tryhardi (ako ja to samozrejme mohli urobit ako len chceli, cize moje algoritmy boli pisane s ohladom na vypoctovu zlozitost, grafy sa vedeli vykreslit, atd. na tom predmete som sa vysantil viac ako na samotnej informe, ktora bola fakt, fakt dost slaba.
@notme
Tak ono na jednej strane tie školy chápem, asi by nebolo moc efektívne vzhľadom na financie držať príliš veľa vyučujúcich kvôli tomu, aby bolo štúdium čo najvariabilnejšie, i keď mne by to asi tiež vyhovovalo My máme síce tiež všetko nalinkované dopredu... dokonca aj skúšky majú pevné termíny, s ktorými sa nedá hýbať jediná vec, kde máme kúsok slobody sú projekty, DP a podobne... dá sa pracovať aj na vlastných veciach alebo kto chce, má možnosť sa zapojiť do výskumu priamo na škole no ale najviac sa k tej variabilite blížia asi na MUNI, akurát má to miernu nevýhodu, že je tam strašne málo praktického kódenia a viacmenej sú tam predmety teoretické a celkovo je to skôr matfyz než klasická inžinierska informa
Aspoň čo sa týka previazania praxe, firiem a školy, tak to tam máme na dosť dobrej úrovni. Častokrát k nám chodia prednášať ľudia z rôznych firiem. Niektoré predmety sa dokonca učia priamo v priestoroch IBM a podobne tiež nám pomáha, to, že sme súčasťou špičkového stredoeurópskeho výskumného centra spolu s ďalšími brnianskymi univerzitami, dokonca máme superpočítač, ktorý patrí medzi 100 najvýkonnejších na svete, takže čo sa týka výskumu, či financovania (50% rozpočtu vraj pokrýva súkromný sektor), tak sme na tom dosť dobre
inak čo sa týka toho Fínska, zopár týpkov od nás tam bolo na Erazme a čudovali sa, že to tam nie je tak super (čo sa týka výuky) ako očakávali. Vraj tam majú síce viac kódenia, ktoré je časovo náročné, ale ide skôr o triviálne projekty, ktoré sa neustále opakujú.
jj dijskrov algoritmus u nas zase ficia v prvaku Hanojské veže ... a hlavne všetko robit cez terminal k tym zlozitejsim sa zrejme dostaneme az na Algoritmoch tak to bude este sranda
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
32 komentov
btw ta ucitelka, co ta nema rada, to je klaudinyova, vsakze?
ani mna nebavia veci co neviem a potom, ked sa dostanem do tej problematiky tak je to super
(alebo skusit tu informatiku, ale nie cistu ale fakt nejaky iny odbor, pripadne na inej skole, urcite nie na tychto vyhlasenych, ze su tazke, ale na nejakej lahsej ) tot moj nazor
2,ak aj vyštuduješ informatiku ale nebudeš to reálne vedieť, prácu nezískaš a tvoj príjem bude 0 eur mesačne.
3, ísť do Anglicka je životu nebezpečné rovnako ako je životu nebezpečne ostať na Slovensku
4,keď neviem čo ma baví je najlepšie navštíviť nejaké karierno-poradenské centrum, kde sa dá zistiť k čomu má človek predpoklady a to ísť potom študovať
Bez VŠ sa tiež samozrejme existovať dá, ale ak nemáš vysoké nároky na život, alebo máš jasnú predstavu čo chceš robiť, prípadne si manuálne zručná, resp. máš podnikateľského ducha a dobrý nápad.
Skôr si však myslím, že sa ti nechce ani nejak viac snažiť a vlastne ani nevieš čo by si chcela v živote robiť a dosiahnuť, pretože ak by si to vedela, tak by si sa nenechala ukecať na odbor, ktorý ťa nebaví a nemáš k nemu vzťah, ale išla by si za svojou jasne definovanou predstavou.
Ja osobne tiež študujem informatiku, snáď jednu z najťažších v republike (a nie je to na Slovensku ). Matiku som videl naposledy hodne dávno, ale napriek tomu sa mi ju darí dávať a nakoniec ani tá matalýza nevyzerá tak tragicky, ak sa človek pravidelne pripravuje a učí (hoci aj úplne nanovo a musí dobiehať zameškané). V istom ohľade je to dosť výzva a challenge dobiehať elitných gymnazistov, zatiaľ čo ja som mával z matiky štvorky Ale pokiaľ to zvládam ja, tak nech mi nik netvrdí, že sa to nedá.
Tak to ano, keď už nezvláda informu v Ziline, tak je to dost na povazenie (predsalen je to jedna z tych viac easy skol), ale nastastie ma este moznost ist dajme tomu na UKF pripadne UMB, kde da informatiku snad kazdy
asi jedina realna informatika na slovensku je aj tak na fiit, za nou su na +- jednej urovni fei, kosice a zilina a nasledne s obrovskou medzerou vsetko ostatne.
no u nas ja narocnost celkom vysoka uz na zaciatku, ale to je dane skor tym, ze my mame plnu prdel projektov a ukolov, ktoré nie su zrovna trivialne, ale zas cloveka dost vela naucia a samotne ucenie sa na skusky uz potom take narocne nie je si zober, že my tu programujeme vlastné CPU a robíme vlastný prekladač už na začiatku druháku myslim, ze zo slovenskych skol nam moze konkurovat iba FIIT STU BA, s ktorymi pravidelne sutazime na programatorskych sutaziach. FEI je myslím, viac hw zamerana, takze sa tam aj menej programuje, nieco ako FEKT alebo FEL, co sme my ako informatici o desat levelov na tom lepsie, ale zas oni maju viac matiky, fyziky a elektra.
Nastiastie, my sme este nenarazili na vyslovene velke nezmysly, ktore by sme sa museli ucit. Viac menej vsetko do seba zapada a v buducnosti to budeme potrebovat, alebo s tymi znalostami uz priamo pracujeme. U nas je to zamerane viac prakticky ako teoreticky, co je jeden z hlavnych dovodov preco som siel prave na tu skolu Samozrejme, kto je masochista, môže si zapísať nejaké teoretické predmety
to s tymi osnovami je skor take zavadzajuce... lebo snad kazda informa má +- podobné osnovy ako my, ale záleží aj ako to učia a do akej hlbky... ono aj Žilina mi prišla spočiatku v pohode... kym nam jeden kamos neposlal zadanie z tamojsej informatiky, ktoré sme vyriesili za slabych 10 minut
"Dôkaz, že zobrazenie korespodence a kompozice korespodencí je opäť korespondencí.." tu si poviem, prečo som nešiel študovať iný odbor
jj hadas spravne je to vut
u nas sa berie hlavne Céčko, a to pomerne v hardcore podobe, takže pointery, pointerová aritmetika, práca s pamäťou atď sa berie hneď v prváku a veľa ľuďom to robí problémy, najmä v predmete seminár z jazyka C, ten je priam očistec ale keď to už človek zvládne, tak ďalšie programovanie je už pomerne jednoduché... hlavne sa to tu berie do úplného detailu a na písomke sa programuje na "papier", takže si ani nemôžeme overiť či ten kus kódu bude vôbec fungovať
Narážal som skôr na zadanie písomky (ale to bolo zrejme z prvého ročníka), chvíľu sme si na izbe mysleli, že je to zadanie z UKF alebo UMB, pretože bolo až neuveriteľne jednoduché a posielal nam to nejaký kamošov známy, ktorý to nevedel vyriešiť. Až potom zadrel, že to bolo z UNIZA nejaké podmienkovanie, inkrementovanie hodnoty, proste veci, ktoré sme my preberali v prvé dva týždne, a to bola ak sa nemýlim semestrálka
nastiastie to programovanie sa na nasej fakulte riesi dost intenzivne od sameho zaciatku, takze na nedostatok praxe sa stazovat nemozme ... na ing je to vraj dokonca este viac intenzivnejsie, ale to by som uz nerad testoval na vlastnej kozi lebo uz teraz je to slusny zahul na nervy a cas
ja som inak nikdy nepochopil, co je na tych pointeroch take strasne zlozite, ze to tak vela ludi nechape. podla mna sa ucime milion zlozitejsich veci a tie ludia chapu. ja chapem, ze niekomu ide lepsie hento a druhemu toto, ale na tych pointeroch sa proste doseka strasne vela ludi, ktorym napriklad taka matika vobec nerobi problem. ja som zase uplne opacny pripad.
akoze, cely druhy semester sme brali dedicnost a polymorfizmus s doktorom, ktory nevedel poriadne pouzivat enumy. kopa srandy. asi tolko k nasej informatike
ake rozsiahle veci tam zvyknete kodit? som celkom zvedavy, lebo u nas sa pocas prvych troch semestrov napise odhadom tak 3000 riadkov kodu v kazdom. viem, ze je to zufalo malo, len ma zaujima, ako velmi zufalo. ci je to 2x menej ako vy alebo 15x menej
jj vut je fajn aj keď má svoje muchy... napríklad tá prílišná obtiažnosť... žiadny sociálny život, málo voliteľných predmetov alebo nechodenie na prednášky kvoli tomu, že treba robiť projekty... to je už klasika Pôvodne som chcel ísť na Mendelku a mať easy life, ale tam sa mi nepozdával Pascal, navyše vut ponúkala viac HW predmetov, čo mi celkom vyhovovalo a celkovo mala vut lepšie meno, tak už bolo rozhodnuté
Za tým wtf momentom s pointermi je zrejme to, že mnoho ľudí pri programovaní v iných jazykoch na také niečo nenarazili ja som to tiež veľmi nechápal, ale s každým projektom sa to dostáva do hlavy a už to ide viac menej tak automaticky u nás práveže matika je jeden z tých ľahších predmetov, ktorý zvláda snáď každý kto sa aspoň trochu snaží, pretože to vedie jedna super lektorka, ktorá to vie dobre vysvetliť... teda aspoň v našej skupine
my sme to brali este v prvy semester... ten bol urceny na naucenie sa Céčka do úplných detailov a v nasledujucich semestroch je uz viac menej iba algoritmizácia a spracovanie nejakého problému. Inak v prvý semester to neboli rozsiahle veci... mali sme tri projekty po cca 500+ riadkov a dokumentáciu, ktorá mala tiež asi tak 500 riadkov. Čo je nejak 2000 riadkov len v jednom predmete + dalsie riadky kodov na cvikach, ktore boli bodovane... ale to bol v podstate jediný informatický predmet na začiatku, celkom to vyvažovali ostatné predmety, z ktorých zas trebalo robiť projekty a úkoly, ako návrh systému, výpočet obvodov a podobné srandy.
V ďalších semestroch to potom záleží aké predmety si kto zapíše, pretože potom už skoro v každom treba písať nejaké projekty a tie sa postupne zväčšujú. tak napríklad v druháku keď sa berú prekladače, tak jeden projekt môže mať aj cez 10000 riadkov takže celkovo možno nakodime približne +- toľko čo vy, ale možnože záleží aj na náročnosti problému, ktorý treba vyriešiť. Napríklad v prváku sme mali vyriešiť zhlukovú analýzu
ja som praveze tiez zacinal s javou a bez smernikov. ale neda sa povedat, ze by som z nich bol zmateny, ba prave naopak. v jave som totiz relativne dlho ani za boha nevedel pochopit nieco na styl
Object a = new Object();
Object b = a;
akoze, vedel som, ze to je len akasi referencia a nie objekt, ze tym priradenim nevytvorim novu instanciu Objectu a blabla, vedel som s tym spravne zaobchadzat, ale nevedel som si dost dobre predstavit, ako to funguje a pri istych problemoch ma to do istej miery brzdilo. volaco mi proste chybalo. ako sa neskor ukazalo, to "volaco" boli smerniky. akonahle sme prisli k c++ a prebrali sme smerniky, tak mi to do seba vsetko krasne zapadlo a konecne mozem povedat, ze tomu chapem na 100%. v podstate zo mna znalost smernikov urobila lepsieho programatora v jave (a v podstate v uplne kazdom vysokourovnovom jazyku, ktory kedy chytim do ruky), hoci sa s nimi clovek v jave vobec nezaobera toto je skratka styl myslenia, ktory mi absolutne vyhovuje. na cim vyssiu uroven to ide, tym horsie tomu chapem. moje optimum lezi niekde medzi c++ a javou, cokolvek nad alebo pod mi uz do hlavy nejde tak lahko.
nuz, asi toho kodite viac nez my my sme okrem informatiky programovali len na teorii grafov, aj to bolo nepovinne. dijkstrov algoritmus a podobne srandy asi poznas. jedine zadanie bolo, aby sa ten algoritmus nejakym sposobom udial a jeho vysledky boli citatelne, cize na plny pocet bodov stacilo napisat niekolko +- 250 riadkovych algoritmov. tryhardi (ako ja to samozrejme mohli urobit ako len chceli, cize moje algoritmy boli pisane s ohladom na vypoctovu zlozitost, grafy sa vedeli vykreslit, atd. na tom predmete som sa vysantil viac ako na samotnej informe, ktora bola fakt, fakt dost slaba.
Tak ono na jednej strane tie školy chápem, asi by nebolo moc efektívne vzhľadom na financie držať príliš veľa vyučujúcich kvôli tomu, aby bolo štúdium čo najvariabilnejšie, i keď mne by to asi tiež vyhovovalo My máme síce tiež všetko nalinkované dopredu... dokonca aj skúšky majú pevné termíny, s ktorými sa nedá hýbať jediná vec, kde máme kúsok slobody sú projekty, DP a podobne... dá sa pracovať aj na vlastných veciach alebo kto chce, má možnosť sa zapojiť do výskumu priamo na škole no ale najviac sa k tej variabilite blížia asi na MUNI, akurát má to miernu nevýhodu, že je tam strašne málo praktického kódenia a viacmenej sú tam predmety teoretické a celkovo je to skôr matfyz než klasická inžinierska informa
Aspoň čo sa týka previazania praxe, firiem a školy, tak to tam máme na dosť dobrej úrovni. Častokrát k nám chodia prednášať ľudia z rôznych firiem. Niektoré predmety sa dokonca učia priamo v priestoroch IBM a podobne tiež nám pomáha, to, že sme súčasťou špičkového stredoeurópskeho výskumného centra spolu s ďalšími brnianskymi univerzitami, dokonca máme superpočítač, ktorý patrí medzi 100 najvýkonnejších na svete, takže čo sa týka výskumu, či financovania (50% rozpočtu vraj pokrýva súkromný sektor), tak sme na tom dosť dobre
inak čo sa týka toho Fínska, zopár týpkov od nás tam bolo na Erazme a čudovali sa, že to tam nie je tak super (čo sa týka výuky) ako očakávali. Vraj tam majú síce viac kódenia, ktoré je časovo náročné, ale ide skôr o triviálne projekty, ktoré sa neustále opakujú.
jj dijskrov algoritmus u nas zase ficia v prvaku Hanojské veže ... a hlavne všetko robit cez terminal k tym zlozitejsim sa zrejme dostaneme az na Algoritmoch tak to bude este sranda