Čaute všetci, zaujímalo by ma čo je na tom pravdy že by sa malo po novom maturovať povinne aj z matematiky. Vie niekto niečo o tom? Či je to pravda alebo je to len nezmysel?
v Česku to má byť tuším za nejakých 4-5 rokov.. ja si to neviem ani len predstaviť napr. na odborných škole ako je moja, kde máme matiku len 3 roky(z piatich) po 2 hodiny týždenne, to sa nedá ani porovnať s vedomosťami gymplákov napr.. a vôbec, páči sa mi to tak ako to je teraz, nech z nej maturuje kto má k tomu vzťah, načo trápiť ostatných.
neviem čo je na tom pravdy, ale myslím si, že je to dosť neférové ...nie každý má logické myslenie a matika je pre niekoho dosť ťažká, takže robiť povinnú skúšku je podľa mňa dosť na hlavu .... ako vyššie spomínala @sheily pre decká, ktoré chodia na nejakú odbornú školu a majú matiku menej je to ešte viac znevýhodnené a majú menšiu pravdepodobnosť, že test urobia
.... ja chodím na gympel a s istotou hovorím, že keby matika bola povinná tak maturitu nespravím... však aj tento rok koľkí moji spolužiaci a kamoši z gymnázia mali s testom problémy a to im pritom matematika išla na normálnych hodinách veľmi dobre
na gymnaziu by mala byt matika povinna si myslim. A aj fyziku by som pridal preventivne. Ludstvo nam hlupne, a si myslim, ze socialnych pracovnikov a podobnych debilov je prebytok
Veď najväčší problém je ten že študujem odbornú školu a matematiku tam máme len minimálne. Neviem si predstaviť že by som maturoval z matematiky. Pretože nie každému to logicky myslí a je to naozaj neférové. Už minulý rok sa táto téma riešila na ministerstve ešte za čias Čaploviča. Zisťoval som o tom viac. No všade sú nejasné informácie.
Ok, uplne beriem, ze tyzdenna vymera hodin musi byt u maturitnych predmetov primerana, ale nepride mi to ako nieco nepredstavitelne. Nikto neprotestuje proti povinnej maturite z cudzieho jazyka alebo telesnej vychove na vysokej skole alebo co ja viem co, cely fenomen odporu k prirodnym vedam je chory. Nie je to ziadna alchymia pre zasvatenych a geneticky predurcenych.
presne tak, gymnazisti by mali aspon akotak ovladat matiku, nie len s pocitacikmi sa bavkat, mozno nejaky dejepis, nos... a potom pod ho na socialnu pracu...
@11 tak napríklad dosť ľudí si vyberá školu podľa toho, ako a koľko sa tam vyučuje matika a iné prírodné vedy, pretože k nej nemajú vzťah a nehodlajú sa jej ďalej venovať.
nechápem prečo by som mala napríklad ja polku štúdia stráviť nad matematikou, ktorá mi nejde a musela by som tomu venovať veľmi veľa času aby som mala dobré výsledky a kvôli tomu by musela zanevrieť na predmety, ktoré ma bavia a chcem sa im venovať za nejakú sprostú matiku, ktorú v živote nikdy nevyužijem.
myslím, že o tom aj výber strednej školy vlastne je, študovať, to k čomu ma človek vzťah.
keď to niekoho baví nech sa páči, ale nevidím dôvod, prečo by do toho mali byť nútení všetci.
ale vlastne je mi to jedno, mňa sa to netýka, len mi je dosť ľúto budúcich študentov, ak to náhodou prejde, lebo je to odveci.
Počula som už také veci.Vraj od 2016 má byť povinná maturita z matematiky a na stredných odborných školách,na ktorých je menej hodín matematiky by nemala byť,no myslím si,že sú to len dezinformácie a nakoniec aj zrušia všetky plány ohľadom toho.
Ale tak musím sa priznať,že keby je povinná až niekedy po roku 2019,tak mi je to jedno,lebo už budem mať dávno po tom.A nie som za to,aby bola povinná.Z matematiky mám síce dobré známky,ale toto by bol len zbytočný stres navyše.Avšak,keby ju aj zavedú ako povinnú,už s tým nič nespravíme.
hej, matematika by mala byt povinná,
(a ja by som dala aj FYZIKU, /chémiu,
alebo taký blok, mix z prírodovedních, /techn.predmetov - s dorazom na fyziku..
..ale !
..ALE za tíchto podmienok :
mali by to až študenti čo by sa na to celé tie 3 - 4 - 5 rokov pripravovali,
+ trochu zmenit, oživit sposob, metódy a štýl výučbu, resp.prístupu k tým predmetom a vobec hodinám -a vobec ne sa približovat "škola hrou", a zlahčovat to, zjednodušovat, práve naopak.. - ale ked polka triedy pospáva, druhá polka sa baví niečím iními vecami, a tretia, tá vačšia polovica drieme, tak to by tích študentov moc nenaučili ani Feynmann s Einsteinom dokopy..
teda preberat tie témy s vačším záberom, vačším ..švihom, nech to odsýpa.. teda nestát a nepiplat sa takmer 2,5 - 3,5 mesiace, takmer celý semester, s kinematikou, newtonovskou, abo napr. s ..nerovnicami, -->
potom jasneže
1.) sa už vobec nestihne ani len spomenút témy jako napr. kvant. fyz., spintronics, modernú superstruny, SUSY, (nové) topologické materiály a formy,štruktúry, supravodivost, superfluidity, nízke teploty a vysoké energie, plazmy, atd atd - ani sa len nespomenú, nestihnú tieto témy..
2.) potom jasneže študenti (whatever´ age..) na tích hodinách +-pospávajú.. (abo sa bavia
ježíš mária ježíš mária..ježíš mária svatý jozef!
len to nie! veď to nikdy nezmaturujem..len to nie,
len to nie,môj život bude úplne v riti..bože,to budem taká nasratá....ach. dúfam,že to tak nebude.
ono na odborných školách určite nedajú povinnú maturitu z matiky,ale na gymploch dajú..a mňa šlahne.
V súčasnosti majú vyššie postavení ľudia dojem, že je potrebné rozšíriť vedomosti a posilniť týždennú dotáciu matematiky a iných prírodovedných predmetov z dôvodu, že technicky a prírodovedne vzdelaných ľudí je nedostatok, a preto sa silou-mocou tlačí na to, aby bola zavedená povinná maturita z matematiky.
Osobne si myslím, že tým, že niečo nanútia študentom nič nevyriešia. Povedal by som, že práve naopak bude matematika z tohto dôvodu ešte väčší strašiak ako je teraz.
Ak chcú riešiť nedostatok pracovníkov vo vede a technike, tak by som naspäť zaviedol rozdelenie gymnázií na prírodovedné a humanitné vetvy.
V prírodovednej vetve nech je rozšírené vyučovanie matematiky, fyziky, chémie a informatiky. Budovanie logického myslenie a dajme tomu aj iné technické predmety.
Humanitná nech je pre zmenu zameraná na slovenčinu, jazyky, históriu, geografiu, psychológiu, sociológiu, právo, latinčinu, gréčtinu a neviem čo ešte.
a ako hovorí @16 strašne by ma to nahnevalo,že zasa sa budem venovať niečomu,čo nikdy nebudem potrebovať a venujem tomu všetok môj čas,len preto,lebo mi to nejde..a predmety,ktoré plánujem využiť pôjdu do úzadia,lebo matika...a nakoniec ešte aj nezmaturujem..učebné osnovy sú aj tak nahovno a ak chcú dať maturitu z matiky,tak by to mohli dať aspoň tak,aby žiaci od prvého ročníka vedeli,že z toho pôjdu maturovať a nie,že mi to oznámia v polke štúdia..tradá maturuj z matiky..a ak to chcú dať všeobecne tak to odborné školy nemajú šancu....
whatever...
Som príklad človeka s nematematickým myslením. Hej, tiež som si myslela, že sú to keci (vyhovárať sa na nejaké "predispozície") a dosť tvrdohlavo som odmietala celú strednú pochopiť, že som proste na matiku jebot, ale je to tak.
Čo som chcela? Hej, toto - kebyže maturujem z matiky, nikdy nezmaturujem.
Nikdy.
Toľko času, koľko som venovala matematike, som nevenovala žiadnemu inému predmetu a nikdy sa mi to nepodarilo vytiahnuť lepšie ako na trojku/dvojku.
V maturitný ročník to bol, mimo mojich maturitných predmetov (biológia, noska, dejiny umenia), jeden z predmetov, ktorému som venovala veľmi veľa času a to sme brali primitívnu látku (pravdepodobnosť a tuším ešte aj postupnosť?).
Počítanie príkladov niekoľkokrát týždenne, i doučko, na ktorom zlomila palicu nielen moja mama, ale i moja doučovateľka (platená).
A nič. Žiadne zlepšenie výsledku.
Mala by som ešte jeden argument, ale nechcem ho to písať, lebo ma tu asi všetci zožerú zaživa len.
@limetkajaja ak si už na strednej aj tak sa ťo to netýka.. myslím, že ak sú v školstve nejaké reforme, týkajú sa len študentov, ktorí nastúpia na strednú školu v ten daný rok, kedy sa reforma zavedia, takže klíďo píďo
@fixa nj máš pravdu,
ale nvm.. nemusel by to byt až taký "strašiak pre tícjh študentov, ktorí by išli na tie školy už s tým, že maturity, ich gro je v slov.jaz., 1 cudzom, a matemat. /fyz.
(..albo 2 cudzích jaz.
keby sa to malo zaviest, tak by to vstúpilo v platnost a aplikovalo sa to až o tie 4 - 5 rokov,
a tí študenti by sa na to pripravovali celú dlžku študia..
gympel je preto gympel, že tam máš dosiahnuť všeobecné vzdelanie a vybrať si čo ďalej na rôzne spôsoby a nie preto, aby ťa do niečoho tlačili nasilu :ehm:
okrem toho keď už, tak také základy práva, ekonómie, finančnej gramotnosti pokladám za omnoho dôležitejšie a to preto, že tie potrebuje ku každodennému životu každý bez ohľadu na to či je mechanik, zubár alebo učiteľ literatúry :ehm: to sa o takých deriváciach napr. povedať rozhodne nedá....
@lyterka Ja by som všeobecne dal v každom ročníku nejakú matiku, ale tým študentom, ktorí by boli na prírodovednom zameraní by toho mali viac a aj viac do hĺbky.
Alebo potom by tu bola ešte možnosť, že by každý gympel bol 5 ročný s tým, že 2 roky všeobecný základ a 3 roky zameranie... prípadne 2+2
Ja proste nepochopím to že človek si vyberie strednú školu podľa toho čo chce v živote robiť, či ide už odbor zo všeobecným rozhľadom, technický, pedagogicky alebo iný odbor. V posledných rokoch stále robia nejaké reformy zo školstvom, veď to už nie je normálne. Neustále sa menia ministri školstva, ktorí si predstavujú vzdelávanie študentov každí inak. Jeden chce to druhý to, a v konečnom dôsledku na to doplácame len mi. Nás sa nikto nič nepýta. Napr. z myšlienkou zaviesť povinnú maturitu z matematiky prišiel Dušan Čaplovič, a už by to bolo aj prešlo, keby neprišiel o stoličku. Ja si osobne myslím, že by mala zostať ako voliteľný predmet. Pretože nie každý študent má potenciál pre matematiku, a ničiť si štúdium ktoré človeka baví len kvôli reforme ktorá by bola ajtak čistý nezmysel. Je len viac než hrôzostrašné. Ak to naozaj prejde, že bude povinná. Tak určite nezmaturujem. A to by boli zbytočné 4 roky driny.
okrem toho keď už, tak také základy práva, ekonómie, finančnej gramotnosti pokladám za omnoho dôležitejšie a to preto, že tie potrebuje ku každodennému životu každý bez ohľadu na to či je mechanik, zubár alebo učiteľ literatúry Ehm to sa o takých deriváciach napr. povedať rozhodne nedá....
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
37 komentov
.... ja chodím na gympel a s istotou hovorím, že keby matika bola povinná tak maturitu nespravím... však aj tento rok koľkí moji spolužiaci a kamoši z gymnázia mali s testom problémy a to im pritom matematika išla na normálnych hodinách veľmi dobre
lebo každý musí byť skvelý z matematiky, že?
Ok, uplne beriem, ze tyzdenna vymera hodin musi byt u maturitnych predmetov primerana, ale nepride mi to ako nieco nepredstavitelne. Nikto neprotestuje proti povinnej maturite z cudzieho jazyka alebo telesnej vychove na vysokej skole alebo co ja viem co, cely fenomen odporu k prirodnym vedam je chory. Nie je to ziadna alchymia pre zasvatenych a geneticky predurcenych.
nechápem prečo by som mala napríklad ja polku štúdia stráviť nad matematikou, ktorá mi nejde a musela by som tomu venovať veľmi veľa času aby som mala dobré výsledky a kvôli tomu by musela zanevrieť na predmety, ktoré ma bavia a chcem sa im venovať za nejakú sprostú matiku, ktorú v živote nikdy nevyužijem.
myslím, že o tom aj výber strednej školy vlastne je, študovať, to k čomu ma človek vzťah.
keď to niekoho baví nech sa páči, ale nevidím dôvod, prečo by do toho mali byť nútení všetci.
ale vlastne je mi to jedno, mňa sa to netýka, len mi je dosť ľúto budúcich študentov, ak to náhodou prejde, lebo je to odveci.
Ale tak musím sa priznať,že keby je povinná až niekedy po roku 2019,tak mi je to jedno,lebo už budem mať dávno po tom.A nie som za to,aby bola povinná.Z matematiky mám síce dobré známky,ale toto by bol len zbytočný stres navyše.Avšak,keby ju aj zavedú ako povinnú,už s tým nič nespravíme.
(a ja by som dala aj FYZIKU, /chémiu,
alebo taký blok, mix z prírodovedních, /techn.predmetov - s dorazom na fyziku..
..ale !
..ALE za tíchto podmienok :
mali by to až študenti čo by sa na to celé tie 3 - 4 - 5 rokov pripravovali,
+ trochu zmenit, oživit sposob, metódy a štýl výučbu, resp.prístupu k tým predmetom a vobec hodinám -a vobec ne sa približovat "škola hrou", a zlahčovat to, zjednodušovat, práve naopak.. - ale ked polka triedy pospáva, druhá polka sa baví niečím iními vecami, a tretia, tá vačšia polovica drieme, tak to by tích študentov moc nenaučili ani Feynmann s Einsteinom dokopy..
teda preberat tie témy s vačším záberom, vačším ..švihom, nech to odsýpa.. teda nestát a nepiplat sa takmer 2,5 - 3,5 mesiace, takmer celý semester, s kinematikou, newtonovskou, abo napr. s ..nerovnicami, -->
potom jasneže
1.) sa už vobec nestihne ani len spomenút témy jako napr. kvant. fyz., spintronics, modernú superstruny, SUSY, (nové) topologické materiály a formy,štruktúry, supravodivost, superfluidity, nízke teploty a vysoké energie, plazmy, atd atd - ani sa len nespomenú, nestihnú tieto témy..
2.) potom jasneže študenti (whatever´ age..) na tích hodinách +-pospávajú.. (abo sa bavia
len to nie! veď to nikdy nezmaturujem..len to nie,
len to nie,môj život bude úplne v riti..bože,to budem taká nasratá....ach. dúfam,že to tak nebude.
ono na odborných školách určite nedajú povinnú maturitu z matiky,ale na gymploch dajú..a mňa šlahne.
Osobne si myslím, že tým, že niečo nanútia študentom nič nevyriešia. Povedal by som, že práve naopak bude matematika z tohto dôvodu ešte väčší strašiak ako je teraz.
Ak chcú riešiť nedostatok pracovníkov vo vede a technike, tak by som naspäť zaviedol rozdelenie gymnázií na prírodovedné a humanitné vetvy.
V prírodovednej vetve nech je rozšírené vyučovanie matematiky, fyziky, chémie a informatiky. Budovanie logického myslenie a dajme tomu aj iné technické predmety.
Humanitná nech je pre zmenu zameraná na slovenčinu, jazyky, históriu, geografiu, psychológiu, sociológiu, právo, latinčinu, gréčtinu a neviem čo ešte.
whatever...
Som príklad človeka s nematematickým myslením. Hej, tiež som si myslela, že sú to keci (vyhovárať sa na nejaké "predispozície") a dosť tvrdohlavo som odmietala celú strednú pochopiť, že som proste na matiku jebot, ale je to tak.
Čo som chcela? Hej, toto - kebyže maturujem z matiky, nikdy nezmaturujem.
Nikdy.
Toľko času, koľko som venovala matematike, som nevenovala žiadnemu inému predmetu a nikdy sa mi to nepodarilo vytiahnuť lepšie ako na trojku/dvojku.
V maturitný ročník to bol, mimo mojich maturitných predmetov (biológia, noska, dejiny umenia), jeden z predmetov, ktorému som venovala veľmi veľa času a to sme brali primitívnu látku (pravdepodobnosť a tuším ešte aj postupnosť?).
Počítanie príkladov niekoľkokrát týždenne, i doučko, na ktorom zlomila palicu nielen moja mama, ale i moja doučovateľka (platená).
A nič. Žiadne zlepšenie výsledku.
Mala by som ešte jeden argument, ale nechcem ho to písať, lebo ma tu asi všetci zožerú zaživa len.
Čiže nie, nemyslím, že je to dobrý nápad.
ale nvm.. nemusel by to byt až taký "strašiak pre tícjh študentov, ktorí by išli na tie školy už s tým, že maturity, ich gro je v slov.jaz., 1 cudzom, a matemat. /fyz.
(..albo 2 cudzích jaz.
keby sa to malo zaviest, tak by to vstúpilo v platnost a aplikovalo sa to až o tie 4 - 5 rokov,
a tí študenti by sa na to pripravovali celú dlžku študia..
gympel je preto gympel, že tam máš dosiahnuť všeobecné vzdelanie a vybrať si čo ďalej na rôzne spôsoby a nie preto, aby ťa do niečoho tlačili nasilu :ehm:
okrem toho keď už, tak také základy práva, ekonómie, finančnej gramotnosti pokladám za omnoho dôležitejšie a to preto, že tie potrebuje ku každodennému životu každý bez ohľadu na to či je mechanik, zubár alebo učiteľ literatúry :ehm: to sa o takých deriváciach napr. povedať rozhodne nedá....
Alebo potom by tu bola ešte možnosť, že by každý gympel bol 5 ročný s tým, že 2 roky všeobecný základ a 3 roky zameranie... prípadne 2+2
a osobne s matikou problém nemám, ale tie testy čo robí núcem sú úplne otrasné, to neviem teda ako by dopadlo keby bola povinná
aj moj nazor
okrem toho keď už, tak také základy práva, ekonómie, finančnej gramotnosti pokladám za omnoho dôležitejšie a to preto, že tie potrebuje ku každodennému životu každý bez ohľadu na to či je mechanik, zubár alebo učiteľ literatúry Ehm to sa o takých deriváciach napr. povedať rozhodne nedá....
tiež pravda