Ja som sa učil v škole po ruský a svojpomocne po španielsky záleží načo to chceš spabielcinu vyuzijes v strednej a južnej Amerike takže koli cestovaniu hlavne a ruština je všade ešte som nestretol krajinu kde by som nestretol rusou a k tomu ešte Rusko bude ekonomický líder v budúcnosti ( niesom rusofil som analytik a študujem ekonómiu a management) takže pre prácu v zahraničí by som si vybral ruštinu ale tak či tak oba jazyky sú ľahké a rýchlo sa naučíš základy ak chceš challange skús dáky severský
mne sa viac páči španielčina, taká pri príde zvučnejšia, a celkovo aj gramatika je lahká, učila som sa ju kusok cez duolingo len potom som nemala čas (ale ja sa k nej vrátim!)
ale aj ruština je fajn, ako píše v @1
Ja hovorím španielsky dosť dobre. Je to nádherný, lubozvučný a podla mňa nie velmi ťažký jazyk. Nie nadarmo sa hovorí, že španielčina je druhý najpoužívanejší jazyk. Španielsky sa dohovoríš minimálne v celej Amerike. Ja by som nemenila Na druhej strane rusky vie stále viac a viac ludí a ruština sa stáva celkom frekventovaná. Rozhodnutie je však na tebe, ale mysli na to, akým smerom chceš v budúcnosti ísť a ktorý z týchto jazykov ti bude osožnejší.
Neviem no... je to také ... že ani jedno ani druhé ti moc k využitiu nebude, ak práve to využitie nebudeš vyhľadávať. Najlepšie by bolo čínštinu ale ... ale viem... myslím si to isté
Na tvojom mieste by som brala spanielcinu urcite.. Ucim sa rustinu uz dlho a na spanielcinu som sa prihlasila teraz prvy rok len na kruzok, je to krasny a lahky jazyk, zial neviem sa prinutit sa ho fakt zodpovedne ucit kedze v skole toho mam nad hlavu. Ale zase kto vie na zapade po rusky je frajer.. obidve jazyky maju svoje vyhody, ale spanielcina je minimalne sympatickejsia a celkovo tak milo znie