Viem, že sa to nejako nerieši ani nič, len by ma zaujímalo, či by ste boli za, alebo proti (a mohli by ste aj uviesť dôvod vášho rozhodnutia). Dajme tomu, že hodinu týždenne, s vyškolenými pedagógmi. Myslíte si, že tento predmet by bol pre stredoškolákov prospešný, alebo len zbytočný?
na veľa vecí sa dá povedať, že sa to predsa v živote hodí, tak poďme mať teraz rozvrh 60 hodín týždenne. mohla by to byť možno súčasť osnov slovenčiny, ale myslím, že skôr by sa malo zmeniť celé školstvo od biflenia k chápaniu a potom by decká trénovali logiku na matike, prejav na slohu a mali by do života, čo by im bolo treba.
Podľa mňa by to mohlo byť fajn, ale vôbec to nemusí byť samostatný predmet a rozhodne to nemusí byť povinné. Na strednej to vidím tak, že tých povinných vecí treba radšej menej, ako viac.
školské "vzdelanie" je systémovo chybné, preto mi je v podstate jedno, čo sa tam deje. Jediná vec, na ktorej záleží je to, či je povinné.
BTW:, keby sa na to nemám pozerať s nadhladom (teda tak, ako to je, ale keby mám žiť v rozprávke prospešnosti štátneho školstva), tak:
"hodina týždenne by podľa mňa nezabila ani elektrotechnika, "
lenže presne toto je jedna zo zásadných chýb školstva že si takto pri kopec veciach povedia ludia, že hodina týždenne nikoho nezabije, a nakoniec sa na školách učí kopec predmetov s pochybnou využitelnosťou, pričom na to, kde je pravdepodobnosť využitelnosti velmi vysoká, už vela času nezostáva. Aj to je jedným z dôvodov, ako mohla nastať taká šialená situácia, že cca 30% absolventov VŠ v SR zostáva bez zamestnania. Po 18 rokoch v škole! (9+4+5).
a to už je otázne, či sa bavíme o tom školskom systéme celkovo, ktorý sa ti nepáči, alebo to o tom, že každý človek raz potrebuje dostať sa na školu, dostať sa do zamestnania, súvisle sa vyjadriť, nech je to ktokoľvek, ak nie je taký asociál, že sa nikdy neobjaví v spoločnosti a nikdy sa nebude potrebovať niekde vyjadriť, vždy mu to na niečo bude. dajme tomu, narozdiel od pracovného vyučovania alebo mediálnej výchovy, či jak sa to volá.
hodina týždenne podľa mňa nie je veľa, a na školách, ako je diplomacia, a pod. kde sa rétorika vyžaduje špeciálne, by sa tých hodín dalo viac...alebo ako voliteľné.
ty chápeš ideálny školský systém taký, kde sa každý učí to čo chce, a ako sa chce...ale ja sa to pýtam v rámci tejto situácie, ktorá teraz vládne v školstve, pred nejakou revolučnou zmenou, ktorá možno niekedy nastane. podľa mňa je totiž prejav dnešných mladých ľudí natoľko zdeformovaný, že by každému prospelo naučiť sa, ako sa vyjadrovať. aspoň tie základy. práve preto, že mnohí tvrdia "načo mi táto trapošina kedy bude", to teraz vyzerá tak, že sa ani tí hlavní nevedia vyjadriť (teraz nenarážam na spojené nádory, ale celkovo. herci, politici, moderátori...). takže si myslím, že by to nebolo na škodu a nikto by sa s tým netrápil, pokojne by sa to nemuselo známkovať. ale to sú už detaily, ktoré by sa potom riešili...toto je len všeobecný môj názor
Možno áno, ak by to rozvíjalo nejakú schopnosť premýšľať, kriticky sa vyjadrovať a zastávať svoj názor, ako niečo, čo by viedlo človeka k tomu, samostatne uvažovať, čo je vo východnej európe dosť problém, hustenia poznatkov do hlavy už bolo asi dosť.
"a to už je otázne, či sa bavíme o tom školskom systéme celkovo, ktorý sa ti nepáči, alebo to o tom,"
jasné, ved tie dve veci som oddelil
///////////////////
"ty chápeš ideálny školský systém taký, kde sa každý učí to čo chce, a ako sa chce...ale ja sa to pýtam v rámci tejto situácie, ktorá teraz vládne v školstve, pred nejakou revolučnou zmenou, ktorá možno niekedy nastane. "
ale prečo sa snažiť opravovať alebo vôbec niečo robiť s niečím, čo je systémovo chybné? podla mna je daleko efektívnejšie venovať energiu budovaniu alternatívnych systémov
///////////////////
"podľa mňa je totiž prejav dnešných mladých ľudí natoľko zdeformovaný, že by každému prospelo naučiť sa, ako sa vyjadrovať. aspoň tie základy. práve preto, že mnohí tvrdia "načo mi táto trapošina kedy bude", to teraz vyzerá tak, že sa ani tí hlavní nevedia vyjadriť (teraz nenarážam na spojené nádory, ale celkovo. herci, politici, moderátori...). "
spojené nádory a inak to, že by to pomohlo, je tvoja zidealizovaná predstava. pozri sa, ako veľmi pomáhajú vzdelaniu už súčasné predmety - pozri sa, kolko stoviek hodín zemepisu, dejepisu, fyziky, a podobných vecí má každý jeden absolvent ZŠ a aké má z toho skutočné znalosti.
Keď mu škola vela nedá, to je ten lepší prípad. Horšie však je, ked si asociuje tú oblasť vzdelanie s tým, čo sa učí v škole. Napríklad matematika je veľmi neznášaná, kvôli tomu, ako sa učí na školách. Pritom matematika by sa dala učiť úplne inak, spôsobom, aký by bol pre ludí daleko prospešnejší, a tiež daleko "zábavnejší"
Je to podľa mojich súkromných výpočtov. Na to som prišiel tak, že som priemernú teplotu v riaditeľni vydelil priemernou teplotou vo fyzikálnej triede základnej školy na konci vyučovania, a to som ešte vynásobil druhou deriváciou priemerného počtu chlpov na mačacom chvoste. No a ešte som tam urobil nejaké zaokrúhlenia a drobné úpravy. Pomohlo mi tiež započítanie tzv. „bulharskej konštanty“, po ktorej mi vyšlo na desatinu percenta presne to, čo som predpokladal.
Tu je však jeden iný zdroj, ktorý moje výpočty potvrdzuje (nečudo, nie je predsa možné, aby boli chybné). Nepoznám vzorec, akým to vypočítali, ale povedal by som, že bude dosť podobný tomu môjmu:
„ Reálnu priemernú nezamestnanosť absolventov vysokých škôl preto odhadujeme až na úrovni tridsať percent,“ naznačil ešte vlani riaditeľ personálnej agentúry ProAct People Slovensko Peter Paška.“
ale prečo sa snažiť opravovať alebo vôbec niečo robiť s niečím, čo je systémovo chybné? podla mna je daleko efektívnejšie venovať energiu budovaniu alternatívnych systémov
toto sme si už poriešili v TSke, že ak je možnosť a cesta, tak okej, ale zatiaľ tie systémy budú fungovať len ako alternatívne, kdežto v ideálnej spoločnosti (ktorú si oddelil) by fungovali len tie
pozri sa, kolko stoviek hodín zemepisu, dejepisu, fyziky, a podobných vecí má každý jeden absolvent ZŠ a aké má z toho skutočné znalosti.
to je tiež našim systémom a prístupom pedagógov, a o motivácii. ak žiak predmet miluje a baví ho, ak ho učiteľ učí dobre...tak to ide. ak učiteľ nevie deti správne namotivovať (a áno, to platí aj pri rétorike, pri zlých učiteľoch by to nemalo vôbec význam), tak to je o ničom.
ale vravím, bavme sa teraz o súčasnosti, ako to funguje, nie o alternatíve, ako by to popritom mohlo fungovať efektívnejšie
Keď si prečítam ten výrok v kontexte, v akom ho uverejnila TASR, tak ma to núti zamýšľať sa, akým spôsobom v tej personálnej agentúre počítajú.
"Nezamestnanosť absolventov vysokých a stredných škôl dosahuje na Slovensku v niektorých prípadoch až 30 %. "Zamestnávatelia preferujú skúsených pracovníkov a kapacita trhu práce je omnoho obmedzenejšia ako počas priaznivej ekonomickej situácie. Reálnu priemernú nezamestnanosť absolventov vysokých škôl preto odhadujeme až na úrovni 30 %"
Napríklad v tomto článku uverejňujú priemernú nezamestnanosť absolventov fakúlt vysokých škôl 4,5%
ako povedal @2 chingula - na gymnáziách určite.. Ja by som to spravil tak: literatúre by som zobral zopár hodín a dal by som ich rétorike (síce tak to je dnes na gympli, ale pridal by som viacej).
možno keby sa rodičia v tomto svojim deťom veľmi venovali a snažili sa ich k tomu viesť tak by sa vedeli vyjadrovať aj bez predmetu v škole, ale inak, v realite, by to mohlo byť fajn ak by to učil niekto spôsobilý
@james144 okej, ak by sa to dalo v rámci SJ, tak dajme tomu....ale aspoň zmieniť o tom, by sa mohlo aj tam. Ak by sa to teda malo dať tam, tak ja by som to dala na úkor literatúry, tá je myslím pre elektrotechnikov (aj pre iných, ale keď týchto teda berieme ako príklad) menej potrebná ako rétorika, lebo tá je potrebná pre každého
„toto sme si už poriešili v TSke, že ak je možnosť a cesta, tak okej, ale zatiaľ tie systémy budú fungovať len ako alternatívne, kdežto v ideálnej spoločnosti (ktorú si oddelil) by fungovali len tie “
Ale ja si myslím, že už dnes prináša hodina práce na zdokonalovaní alternatívnych systémov lepší výsledok, ako hodina práce vynaložená na zdokonalovaní školského systému
@asceticjunkie už ako povieš, veď budovať alternatíva sa môže, ale to je iná vec, ako tá, kvôli ktorej som založila fórum ty vravíš, že treba budovať alternatívu a zároveň sa vykašľať na to čo teraz funguje, ale podľa mňa alternatíva nevylučuje zlepšovanie terajšieho systému
myslim ze by to nicomu nepomohlo. ti co to zvladaju tym to nic nove neda a pre nas hanblivejsich to bude akurat strasne stresujuce. mam problem s komunikaciou a prejavom ale ani trochu nemam zaujem sa to naucit v skole ked s tym budem chceit neico robit spravim. nenavidela a mala som panicky strach uz aj z odpovede retorika by ma zabila dakujem neprosim. ako voliuitelny predmet kludne moze byt zaujimave ale ani za nic ako povinny!!!
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
44 komentov
konieckoncov na VS sme ho mali ako volitelny
Ale aj celoplosne preco nie? Ludia by mali vediet vystupovat..
BTW:, keby sa na to nemám pozerať s nadhladom (teda tak, ako to je, ale keby mám žiť v rozprávke prospešnosti štátneho školstva), tak:
"hodina týždenne by podľa mňa nezabila ani elektrotechnika, "
lenže presne toto je jedna zo zásadných chýb školstva že si takto pri kopec veciach povedia ludia, že hodina týždenne nikoho nezabije, a nakoniec sa na školách učí kopec predmetov s pochybnou využitelnosťou, pričom na to, kde je pravdepodobnosť využitelnosti velmi vysoká, už vela času nezostáva. Aj to je jedným z dôvodov, ako mohla nastať taká šialená situácia, že cca 30% absolventov VŠ v SR zostáva bez zamestnania. Po 18 rokoch v škole! (9+4+5).
Podľa akých údajov je to cca 30%?
a to už je otázne, či sa bavíme o tom školskom systéme celkovo, ktorý sa ti nepáči, alebo to o tom, že každý človek raz potrebuje dostať sa na školu, dostať sa do zamestnania, súvisle sa vyjadriť, nech je to ktokoľvek, ak nie je taký asociál, že sa nikdy neobjaví v spoločnosti a nikdy sa nebude potrebovať niekde vyjadriť, vždy mu to na niečo bude. dajme tomu, narozdiel od pracovného vyučovania alebo mediálnej výchovy, či jak sa to volá.
hodina týždenne podľa mňa nie je veľa, a na školách, ako je diplomacia, a pod. kde sa rétorika vyžaduje špeciálne, by sa tých hodín dalo viac...alebo ako voliteľné.
ty chápeš ideálny školský systém taký, kde sa každý učí to čo chce, a ako sa chce...ale ja sa to pýtam v rámci tejto situácie, ktorá teraz vládne v školstve, pred nejakou revolučnou zmenou, ktorá možno niekedy nastane. podľa mňa je totiž prejav dnešných mladých ľudí natoľko zdeformovaný, že by každému prospelo naučiť sa, ako sa vyjadrovať. aspoň tie základy. práve preto, že mnohí tvrdia "načo mi táto trapošina kedy bude", to teraz vyzerá tak, že sa ani tí hlavní nevedia vyjadriť (teraz nenarážam na spojené nádory, ale celkovo. herci, politici, moderátori...). takže si myslím, že by to nebolo na škodu a nikto by sa s tým netrápil, pokojne by sa to nemuselo známkovať. ale to sú už detaily, ktoré by sa potom riešili...toto je len všeobecný môj názor
"ale na TSku si mi ešte neodpísal "
minútu po tom, ako si toto napísala, som odpísal
///////////////////
"a to už je otázne, či sa bavíme o tom školskom systéme celkovo, ktorý sa ti nepáči, alebo to o tom,"
jasné, ved tie dve veci som oddelil
///////////////////
"ty chápeš ideálny školský systém taký, kde sa každý učí to čo chce, a ako sa chce...ale ja sa to pýtam v rámci tejto situácie, ktorá teraz vládne v školstve, pred nejakou revolučnou zmenou, ktorá možno niekedy nastane. "
ale prečo sa snažiť opravovať alebo vôbec niečo robiť s niečím, čo je systémovo chybné? podla mna je daleko efektívnejšie venovať energiu budovaniu alternatívnych systémov
///////////////////
"podľa mňa je totiž prejav dnešných mladých ľudí natoľko zdeformovaný, že by každému prospelo naučiť sa, ako sa vyjadrovať. aspoň tie základy. práve preto, že mnohí tvrdia "načo mi táto trapošina kedy bude", to teraz vyzerá tak, že sa ani tí hlavní nevedia vyjadriť (teraz nenarážam na spojené nádory, ale celkovo. herci, politici, moderátori...). "
spojené nádory a inak to, že by to pomohlo, je tvoja zidealizovaná predstava. pozri sa, ako veľmi pomáhajú vzdelaniu už súčasné predmety - pozri sa, kolko stoviek hodín zemepisu, dejepisu, fyziky, a podobných vecí má každý jeden absolvent ZŠ a aké má z toho skutočné znalosti.
Keď mu škola vela nedá, to je ten lepší prípad. Horšie však je, ked si asociuje tú oblasť vzdelanie s tým, čo sa učí v škole. Napríklad matematika je veľmi neznášaná, kvôli tomu, ako sa učí na školách. Pritom matematika by sa dala učiť úplne inak, spôsobom, aký by bol pre ludí daleko prospešnejší, a tiež daleko "zábavnejší"
Je to podľa mojich súkromných výpočtov. Na to som prišiel tak, že som priemernú teplotu v riaditeľni vydelil priemernou teplotou vo fyzikálnej triede základnej školy na konci vyučovania, a to som ešte vynásobil druhou deriváciou priemerného počtu chlpov na mačacom chvoste. No a ešte som tam urobil nejaké zaokrúhlenia a drobné úpravy. Pomohlo mi tiež započítanie tzv. „bulharskej konštanty“, po ktorej mi vyšlo na desatinu percenta presne to, čo som predpokladal.
Tu je však jeden iný zdroj, ktorý moje výpočty potvrdzuje (nečudo, nie je predsa možné, aby boli chybné). Nepoznám vzorec, akým to vypočítali, ale povedal by som, že bude dosť podobný tomu môjmu:
„ Reálnu priemernú nezamestnanosť absolventov vysokých škôl preto odhadujeme až na úrovni tridsať percent,“ naznačil ešte vlani riaditeľ personálnej agentúry ProAct People Slovensko Peter Paška.“
» profit.etrend.sk/moje-peniaze/bo...
celkovo si myslím, že by to mohlo byť užitočné, však každý sa niekedy v živote bude potrebovať k ničomu vyjadriť
ale prečo sa snažiť opravovať alebo vôbec niečo robiť s niečím, čo je systémovo chybné? podla mna je daleko efektívnejšie venovať energiu budovaniu alternatívnych systémov
toto sme si už poriešili v TSke, že ak je možnosť a cesta, tak okej, ale zatiaľ tie systémy budú fungovať len ako alternatívne, kdežto v ideálnej spoločnosti (ktorú si oddelil) by fungovali len tie
pozri sa, kolko stoviek hodín zemepisu, dejepisu, fyziky, a podobných vecí má každý jeden absolvent ZŠ a aké má z toho skutočné znalosti.
to je tiež našim systémom a prístupom pedagógov, a o motivácii. ak žiak predmet miluje a baví ho, ak ho učiteľ učí dobre...tak to ide. ak učiteľ nevie deti správne namotivovať (a áno, to platí aj pri rétorike, pri zlých učiteľoch by to nemalo vôbec význam), tak to je o ničom.
ale vravím, bavme sa teraz o súčasnosti, ako to funguje, nie o alternatíve, ako by to popritom mohlo fungovať efektívnejšie
Keď si prečítam ten výrok v kontexte, v akom ho uverejnila TASR, tak ma to núti zamýšľať sa, akým spôsobom v tej personálnej agentúre počítajú.
"Nezamestnanosť absolventov vysokých a stredných škôl dosahuje na Slovensku v niektorých prípadoch až 30 %. "Zamestnávatelia preferujú skúsených pracovníkov a kapacita trhu práce je omnoho obmedzenejšia ako počas priaznivej ekonomickej situácie. Reálnu priemernú nezamestnanosť absolventov vysokých škôl preto odhadujeme až na úrovni 30 %"
Napríklad v tomto článku uverejňujú priemernú nezamestnanosť absolventov fakúlt vysokých škôl 4,5%
» aktualne.atlas.sk/najviac-nezames...
Mne by sa to mozno hodilo s mojim chabym vystupovanim .
Ale ako povinne, neviem.
„toto sme si už poriešili v TSke, že ak je možnosť a cesta, tak okej, ale zatiaľ tie systémy budú fungovať len ako alternatívne, kdežto v ideálnej spoločnosti (ktorú si oddelil) by fungovali len tie “
Ale ja si myslím, že už dnes prináša hodina práce na zdokonalovaní alternatívnych systémov lepší výsledok, ako hodina práce vynaložená na zdokonalovaní školského systému
toto je zaujímavé. skúsim o tom zistiť viac. možno ide napríklad o nemožnosť zamestnať sa do roka, alebo také niečo. neviem.