Tak čo právnici , podeľte sa som mnou o vaše skúsenosti s týmto predmetom . Bolo to pre vás ťažké/ľahké , spravili ste na prvýkrát a pod. Pýtam sa aj preto , že ja s tým momentálne bojujem a už mi to lezie na mozog
uplne v pohode, oba semestre hned prvykrat, tusim B a C som mala. prvy semester to bola mimoriadne pekna rozpravka a ten druhy, to bol trochu iny level tie zavazky, no
Tento predmet som mal celkom rád... ale... Podľa mňa je to úplná zbytočnosť... Áno zaslúži si miesto vo výučbe, ale len ako povinný voliteľný predmet, nie ako povinný predmet Ale hold, česko - slovenská fixácia na právne dejiny vychádzajúca z myšlienkového bohatstva nemeckých akademických elít 19. storočia nás asi tak skoro neopustí... Ale pýtam sa načo zavádzať kreditový systém, keď medzi povinné predmety pcháme také zbytočnosti ako RP, DPUS a PSZ? Hlavne, že rodinné právo, v komunistickom duchu, nechávame (až do tohto roka) mimo OPH ako pov. voliteľný predmet (ach)
To "myšlienkové bohatstvo nemeckých akademických elít 19. storočia" je práveže to jediné, čo na slovenských VŠ ešte zabraňuje šíreniu zhovädilosti a akademického demokratizmu, známeho z amerických a mnohých západoeurópskych univerzít...
Akurát to, že u nás sa ten nemecký akademický základ za minulého režimu akosi podivne skombinoval s marxisticko-leninskými návykmi a lenivosťou: a to je to, v čom by som skôr videl hlavný problém - nie v tom, že sme ešte úplne nenabehli na systém všelijakých slobodomurárskych Harvardov a Yaleov...
A čo je podľa teba také úžasné na téze, že "právnik musí ovládať (právne) dejiny?" Ja si myslím, že v práve 21. storočia je vysoko neaktuálne vychádzať z dobových zvyklostí z 19. storočia, vzhľadom na záťaž právnikov a rozsah a transformáciu odvetvia je dnes nemysliteľné, aby sme dnes vychovávali právnikov ako napr. Hácha, ktorí ráno namaľujú obraz, na obed napíšu rozsudok, ktorý je ukážkou fundovanosti v správnom práve (ČSR 30. rokov minulého storočia) a večer napíšu báseň... Toto dnes nie je možné vzhľadom na to, že právo, ale aj iné odvetvia sú dnes oveľa komplexnejšie a porozumenie právu si vyžaduje oveľa dlhší čas ako v minulosti
Aby bolo jasné, myslím, že má propedeutický význam, ak sa učíme o vývoji právnych inštitútov (na povinne voliteľnom predmete), ale načo sa učiť do kelu dejiny verejnej správy?
Podľa mňa je to historický relikt, ktorý ako povinný predmet nemá význam a zbytočne zaťažuje študentov. Na druhej strane predmety ako právna argumentácia a logika sa aspoň u nás nevyučujú dokonca ani ako PV alebo výberové A v Bratislave na UK údajne logika nemá vysokú úroveň
No, pri všetkej úcte, ak sleduješ akademickú právnickú literatúru... americkú a európsku, tak ti musí byť jasné, kto udáva cestu vo "výskume", či Európa alebo AMerika... Samozrejme vzdelávací systém je podľa mňa horší v USA, ale akademická kvalita je vyššia jednoznačne v USA, možno ešte v Británií... Ale to súvisí aj s úrovňou akademickej slobody, slobody prejavu a podobne, ktoré sú na vyššej úrovni v USA
Čo sa týka bývalého režimu, tak ten veľmi zvulgarizoval právo a aj výučbu... To máš pravdu. Veď ešte dodnes sa volá UP na UK Štátne právo
Ešte k tej mojej kritike... Ten dôraz na dejiny verejnej správy sa týkal hlavne Dejín práva na území SR. RP s tým až taký veľký problém nemá vzhľadom na to, že my sa neučíme Rímske právo, ale Rímske súkromné (!) právo
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
zimne 2x.
letne raz.
znamky neviem, ale viem, ze Acka to neboli
Myslím, že sa to zíde aj neskôr hlavne na občianskom práve hmotnom (1 a 2), keďže kontinentálne právo vychádza hlavne z Rimana.
A verte tomu, že ak plačete už pri učení Rimana, tak pri učení občana, trestu a pracka si ešte len poplačete...
To "myšlienkové bohatstvo nemeckých akademických elít 19. storočia" je práveže to jediné, čo na slovenských VŠ ešte zabraňuje šíreniu zhovädilosti a akademického demokratizmu, známeho z amerických a mnohých západoeurópskych univerzít...
Akurát to, že u nás sa ten nemecký akademický základ za minulého režimu akosi podivne skombinoval s marxisticko-leninskými návykmi a lenivosťou: a to je to, v čom by som skôr videl hlavný problém - nie v tom, že sme ešte úplne nenabehli na systém všelijakých slobodomurárskych Harvardov a Yaleov...
Aby bolo jasné, myslím, že má propedeutický význam, ak sa učíme o vývoji právnych inštitútov (na povinne voliteľnom predmete), ale načo sa učiť do kelu dejiny verejnej správy?
Podľa mňa je to historický relikt, ktorý ako povinný predmet nemá význam a zbytočne zaťažuje študentov. Na druhej strane predmety ako právna argumentácia a logika sa aspoň u nás nevyučujú dokonca ani ako PV alebo výberové A v Bratislave na UK údajne logika nemá vysokú úroveň
No, pri všetkej úcte, ak sleduješ akademickú právnickú literatúru... americkú a európsku, tak ti musí byť jasné, kto udáva cestu vo "výskume", či Európa alebo AMerika... Samozrejme vzdelávací systém je podľa mňa horší v USA, ale akademická kvalita je vyššia jednoznačne v USA, možno ešte v Británií... Ale to súvisí aj s úrovňou akademickej slobody, slobody prejavu a podobne, ktoré sú na vyššej úrovni v USA
Čo sa týka bývalého režimu, tak ten veľmi zvulgarizoval právo a aj výučbu... To máš pravdu. Veď ešte dodnes sa volá UP na UK Štátne právo