Študujete niekto prekladateľstvo? Aké má plusy a mínusy? Je dobré uplatnenie? Je to tažké štúdium? Nie je to po čase nuda? Rozhodujem sa medzi psychológiou, prekladateľstvom (ktoré vyhráva lebo mám talent na na jazyky) a medicínu (to je len taký sen, hm)
chodila som na tlmocko urcity cas, odisla som
jazyky ma vzdy bavili tak som si hovorila, ze ooo super idem tam ale tam som zistila, ze tlmocit/porekladat fakt ze fakt nechcem a keby to mam robit umrem od nudy
kamosky co skoncili si job nasli, ale trosku tazsie, pretoze vacsinou okrem dvoch jazykov sa pozaduje aj nieco ine.
pokial by ta bavilo tlmocit, prekladat moze to byt pre teba okej, ale to uz musis ty vediet, jazyky na komunikativnej urovni sa mozes ucit aj popri inej skole
Štúdium je v porovnaní s medicínou určite jednoduchšie čo sa týka uplatnenia, záleží na jazykovej kombinácii ktorú si zvolíš. Či to bude nuda neviem, študujem len druhý rok, každopádne asi pri každom štúdiu je reálne riziko že štúdium samotné ťa nebude baviť. No a veľké plus (aspoň pre mňa) je, že je to oblasť, v ktorej vieš získať prax počas školy, ak už nejaký jazyk ovládaš dobre. Ja od 1. roka robím nejaké preklady pre jednu spoločnosť a tento rok som začal brigádovať v prekladateľskej agentúre.
Dôležitá vec: ak by si si za jeden z jazykov v kombinácii zvolila angličtinu, nečakaj, že vďaka škole sa ti nejako rapídne zlepší, budeš sa viac venovať teórii, literatúre, dejinám, atď. Na druhej strane sú v ponuke jazyky (ako moja fínčina), ktoré ťa reálne budú učiť od začiatku.
@minion7 na bilingval som chodila tiez a od tych dob az do teraz ako part-time prekladam, tak ta chcem len varovat. su ludia, ktorym sa to fakt paci, mozno si to ty, ale mozno taky ne
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
8 komentov