čo sa oplatí je myslím všetkým jasné.
nakoľko sú technológie a informatizácia na vzostupe a dlho ešte budú, tak venovať sa tejto oblasti je perspektívne.
ale je otázne či je v poriadku venovať sa niečomu "lebo sa to oplatí" bez ohľadu na to, či ťa to baví.
Vyser sa na to čo sa oplatí, oplatí sa Informatika ako povedal kolega vyššie to je fakt. Ale najviac sa oplatí študovať to čo ťa baví! Keby som mal ja študovať Fyziku (čo je krásny obor, klobúk dole pred fyzikmi) tak možno by mi to šlo ale obesil by som sa potom, lebo ma to nebaví. Nič nie je horšie ako keď človek študuje a následne robí to čo ho nebaví, veď to je hrozné potom. Vyber si to čo ťa baví....ale tá IT sa fakt oplatí to keby ťa bavilo by bolo super.
napr. odbor, ktorý študujem ja, má 100% zamestnanosť v odbore, to sa určite oplatí študovať, ale je brutal ťažký a málokto ho dá na to, že nás začínalo 80 a ing bude max.7 ľudí, to hovorí za všetko
hm...
na to čo tu čítam po birdzi tak ani strednú školu, najviac je tu skladníkov, šoférov, pokladničiek...
ale zas zamestnávateľ si to zrejme vyžaduje, taký skladník, je veľmi dôležitá profesia, ten musí mať rozhľad, poznať cudzí jazyk, vyznať sa v dodacích listoch, práca na počitači a nakoniec byť fyzický zdatný, aby vládal prehadzovať tie škatule....hahh
ale tiez som pripad toho, ze co ta nebavi robit nebudes, takze urcite sa neorientuj len na to, co je akoze perspektivne...resp. musis byt natolko sikovna, ze si svoje silne stranky a tvoje zaluby zakomponujes do toho, co sa oplati studovat/robit, a ides
studovat smer typu len preto ( lebo sa to oplati ) a nie preto ze ta to bavi, sa casom prejavi...zijeme v dobe, kde sikovnost a pracovne skusenosti, komunikativnost rozhoduju...titul nesleduju...nikde...ved ludia staci si otvorit niekedy profesiu...a zistite co je realita
@rogin na profesii vidím veľa bud takých, že vyžadujú vysokú a skúsenosti, potom strednú technickú a elektrotechnicku, skúsenosti alebo skúsenosti a potom veľa agentúr, ktoré zdierajú ľudí.