Čo vás prekvapilo po skončení štúdia, keď ste nastúpovali na trh práce? Napríklad: "prácu si je nájsť oveľa ľahšie než som si myslela" alebo "nanič som študoval diferenciálne rovnice III. rádu, keď zamestnávatelia chcú počítať len trojčlenky".
ja som taketo nic nezazival v mojej profesii, ale dost velke absolventske prekvapenie bolo, ked ma hned prvy den pozvali kolegovia do pubu a mega ma ozrali bolo mi zle este tyzden...
Asi všetky tieto veci som nejako tušila, že nevyužijem už počas školy napríklad z akých presných súčiastok sa skladá tlačový stroj a z čoho a ako sa vyrába papier alebo, toto bola moja najobľúbenejšia látka, z čoho sa skladá lepidlo a rozpúšťadlá a ich chemické zloženie
Ja ešte študujem ale presne to s tými diferenciálnymi rovnicami si vystihol
Môžem však porovnať strednú školu, keď sme chodili na prax do nemocnice tak sme zistili že nič čo sme sa 4 roky učili nám netreba... všetko sa tam robí inak a kto nastúpi ako “nováčik” tak sa musí naučiť nové spôsoby, postupy,...
Že som síce už takmer štyri roky po škole, ale stále sa niečo nové učím, píšem a prezentujem
Taktiež ma prekvapilo, že asi len tretina ľudí z krúžku robí niečo v odbore.
ja som asi divny ale ja som zacal robit oficialne normalny job uz pred vysokou a pocas skoly pokracoval. takze tieto "absolventske" veci som akosi nezazil a ani mi nechybaju
rok praxe by bol lepsi ako rok na skole niekedy uz hadam nieco z toho vyuzijem... a dalsia vec este si najst pracu v ktorej su ludia spokojny aj ked by mal byt plat +- rovnaky
ako po strednej skole? nooo co ma rpekvapilo bolo to, ze mozes robit prakticky cokolvek (pre mudrlantov - doktora alebo pravnika asi nie) a vobec to nemusi byt spojene s tvojou skolou. Len musis byt sam v sebe vnutorne motivovany, makač a byť šikovny a . to že vlastne v npraxi je najťažšie zlomiť tie dogmy a presvedčenia čo do teba počas zš a sš silno učitelia a rodina a okolie davali - ohladom neschopnosti, nematia potencialu na nieco a pod.