inac na GJH (ktore je v Bratislave) je okrem bilingvalneho gymnazia aj » ib.gjh.sk
---
International Baccalaureate
Prihláška do programu IB Diploma na rok 2008/2009 (.pdf)
Informácie o výberovom konaní do programu IB Diploma na rok 2008/2009 (.pdf)
Informatívny list riaditeľom o výberovom konaní do programu IB Diploma (.pdf)
GJH je jediná štátna škola na Slovensku, ktorá realizuje vyučovanie podľa IB programu. IB program je dvojročné štúdium ukončené skúškou maturitného charakteru, určené pre študentov vo veku 16 – 19 rokov. Hlavným cieľom IB je poskytnúť žiakom vyvážené všeobecné vzdelanie a kvalitne ich pripraviť na štúdium na vysokej škole. Diplom IB sa v priebehu svojej vyše 30 - ročnej existencie stal symbolom kvality vzdelania a zárukou ďalšieho intelektuálneho rastu. Vysoké školy majú zvláštny záujem o takto pripravených študentov. Tento typ štúdia je akceptovaný ako maturitné štúdium v 90 krajinách sveta.
Žiaci si zostavujú svoj študijný program na dva roky voľbou vyuč. predmetov zo 6 skupín. Vyberá sa jeden predmet z každej skupiny:
• jazyk A (materinský) vrátane štúdia národnej a svetovej literatúry
• jazyk B (druhý jazyk) : AJ, NJ, FJ
• vedy o človeku a spoločnosti: história, ekonomika, geografia, psychológia
• experimentálne vedy: biológia, chémia, fyzika
• matematika
• voliteľné predmety: informatika, ďalší z humanitných predmetov alebo experimentálnych vied, ďalší z jazykov alebo školou navrhnutý predmet schválený IBO.
Kandidáti na diplom musia absolvovať aspoň 3, nie však viac ako 4 predmety v rozšírenej podobe (minimum 320 vyuč. hodín za 2 roky).
Štúdium sa končí náročnou maturitnou skúškou v pracovnom jazyku školy - u nás anglickom (v súčasnosti sa IB - program na celom svete učí po anglicky, po francúzsky a po španielsky). Vyučovanie a skúška z materinského jazyka a ostatných cudzích jazykov sa vykonáva v príslušnom jazyku. Žiak je hodnotený z každého predmetu, ktorý študoval. Skúška z každého predmetu trvá cca 4 hodiny a je rozložená do niekoľkých testov. Skúška je externá, t.j. odpovede žiakov nehodnotí učiteľ, ktorý ich pripravoval, ale skúšajúci určený organizáciou IB.
Žiaci musia naviac splniť 3 kritériá: predloženie EXTENDED ESSAY (záverečná práca - malá diplomovka), uspokojivé zvládnutie predmetu THEORY OF KNOWLEDGE (teória poznávania - interdisciplinárny metodologický predmet) a povinné zapojenie sa do programu CAS (mimovyučovacie aktivity, zamerané na tvorivosť, aktivitu a službu komunite).
Rozhodnutím MŠ SR zo dňa 5. 5. 1999 je IB - skúška rovnocenná s maturitnou skúškou na gymnáziu v SR.
Samostatné stránky programu International Baccalaureate - ib.gjh.sk
Slovensko - anglické bilingválne štúdium s vyučovaním romistiky
Vzhľadom na naše skúsenosti s bilingválnym vzdelávaním sme v školskom roku 2004/2005 začali s realizáciou nového učebného plánu. Otvorili sme jednu triedu päťročného bilingválneho slovensko - anglického štúdia s vyučovaním romistiky a predmetov verejnej správy.
Prvý ročník štúdia je zameraný na intenzívnu výučbu angličtiny (20 vyučovacích hodín týždenne), aby žiaci boli schopní v ďalších ročníkoch študovať niektoré predmety v angličtine. Okrem rómskeho jazyka sa v rámci romistiky žiaci oboznámia s rómskou literatúrou, dejinami Rómov, ich kultúrou a tradíciami. V rámci predmetov verejnej správy získajú základné poznatky z oblastí: sociálne kurátorstvo, sociálna práca vo verejnej správe, ústavné právo, občianske právo, rodinné právo, pracovné právo, správne právo, trestné právo, právo sociálneho zabezpečenia,.....
Tento program nie je určený len pre rómsku komunitu, jeho zámerom je vytvoriť podmienky pre reálnu integráciu a toleranciu všetkých skupín obyvateľstva, perspektívnou ambíciou je ponúknuť tento program aj zahraničným študentom najmä zo strednej Európy. Cieľom nového študijného bilingválneho programu je získať jazykové kompetencie a okrem prípravy študentov na vysokú školu v tradičných predmetoch sa vzdelať v oblasti romistiky a verejnej správy. Zo širšieho spoločenského hľadiska má tento študijný program ambíciu vychovať odborníkov s možnosťou uplatnenia sa v štátnej resp. verejnej službe v SR alebo v krajinách EÚ.
Prváci na bilingválnom štúdiu v školskom roku 2008/2009 už predmet romistika mať nebudú.
bilingválne by som neskúšala vôbec, pokiaľ by som sa pre to nebola rozhodla už v ôsmej triede, ináč je to strata roka. dnes sa decká vedia jazyk naučiť perfektne aj bez toho, aby museli o 9 mesiacov dlhšie trčať medzi primitívnymi mozgami (pokiaľ samé také nie sú)
@bettsy skor mi prišlo že ty šak mi bolo jasne že to skopíroval,len som si z toho srandu robila,lebo podľa mňa ten bullshit čo skopíroval nikoho nezaujíma,ale nohate chlapče /to chlapče nebolo na teba bettsy /
@otvoreneokno k tým primitívom, v našej bilingválnej triede je viac šikovných a inteligentných ľudí než na celom normálnom gympli, keby som chcela ísť medzi primitívnych vypatlancov idem na štvorročné.
Okrem toho, bilingválny gympel ti môže poskytnúť odbornú slovnú zásobu a poznatky v cudzom jazyku čo sa môže hodiť na prijímačkách a vysokých školách v zahraničí, rozhodne na takú školu budem pripravená viac než ten čo tam pôjde z normálneho gympla, ak by však nešiel na rok do zahraničia, a to by potom "zabil jeden rok" rovnako ako na bilingválnom, lebo ten rok v zahraničí nemusia uznať a môžu ťa nechať opakovať ročník.
@candy36 nech sa páči, každá škola má inú úroveň. ja som písala za seba a za úroveň našej bilingválnej sekcie. O žiadnej odbornej slovnej zásobe nič neviem, čo pod tým slovným spojením myslíš? Ako sa povie gonádotropný hormón? alebo čo?
Pre mňa je to neskutočná strata hlavne kvôli mojej osobnej rodinnej situácii (SŠ ma viaže na "rodinu") a aj kvôli tomu, že keď budem maturovať, budem mať 21 rokov, pričom mám spolužiakov, ktorí akurát oslávia čerstvých 19
@otvoreneokno hej tak v tvojom prípade to chápem, aj mňa by sralo keby som končila strednú po dvadsiatke, a aj to s tou rodinou (bohužiaľ) uplne chápem.
odbornú slovnú zásobu som myslela tak, že napr. ja chcem ísť študovať farmáciu alebo biochémiu do zahraničia a tam sa mi slovná zásoba z hodín biológie v angličtine zíde. narozdiel od teba budem však maturovať v 19 takže som o nič neprišla...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
20 komentov
Určite je to najlepšie gymnázium ..
---
International Baccalaureate
Prihláška do programu IB Diploma na rok 2008/2009 (.pdf)
Informácie o výberovom konaní do programu IB Diploma na rok 2008/2009 (.pdf)
Informatívny list riaditeľom o výberovom konaní do programu IB Diploma (.pdf)
GJH je jediná štátna škola na Slovensku, ktorá realizuje vyučovanie podľa IB programu. IB program je dvojročné štúdium ukončené skúškou maturitného charakteru, určené pre študentov vo veku 16 – 19 rokov. Hlavným cieľom IB je poskytnúť žiakom vyvážené všeobecné vzdelanie a kvalitne ich pripraviť na štúdium na vysokej škole. Diplom IB sa v priebehu svojej vyše 30 - ročnej existencie stal symbolom kvality vzdelania a zárukou ďalšieho intelektuálneho rastu. Vysoké školy majú zvláštny záujem o takto pripravených študentov. Tento typ štúdia je akceptovaný ako maturitné štúdium v 90 krajinách sveta.
Žiaci si zostavujú svoj študijný program na dva roky voľbou vyuč. predmetov zo 6 skupín. Vyberá sa jeden predmet z každej skupiny:
• jazyk A (materinský) vrátane štúdia národnej a svetovej literatúry
• jazyk B (druhý jazyk) : AJ, NJ, FJ
• vedy o človeku a spoločnosti: história, ekonomika, geografia, psychológia
• experimentálne vedy: biológia, chémia, fyzika
• matematika
• voliteľné predmety: informatika, ďalší z humanitných predmetov alebo experimentálnych vied, ďalší z jazykov alebo školou navrhnutý predmet schválený IBO.
Kandidáti na diplom musia absolvovať aspoň 3, nie však viac ako 4 predmety v rozšírenej podobe (minimum 320 vyuč. hodín za 2 roky).
Štúdium sa končí náročnou maturitnou skúškou v pracovnom jazyku školy - u nás anglickom (v súčasnosti sa IB - program na celom svete učí po anglicky, po francúzsky a po španielsky). Vyučovanie a skúška z materinského jazyka a ostatných cudzích jazykov sa vykonáva v príslušnom jazyku. Žiak je hodnotený z každého predmetu, ktorý študoval. Skúška z každého predmetu trvá cca 4 hodiny a je rozložená do niekoľkých testov. Skúška je externá, t.j. odpovede žiakov nehodnotí učiteľ, ktorý ich pripravoval, ale skúšajúci určený organizáciou IB.
Žiaci musia naviac splniť 3 kritériá: predloženie EXTENDED ESSAY (záverečná práca - malá diplomovka), uspokojivé zvládnutie predmetu THEORY OF KNOWLEDGE (teória poznávania - interdisciplinárny metodologický predmet) a povinné zapojenie sa do programu CAS (mimovyučovacie aktivity, zamerané na tvorivosť, aktivitu a službu komunite).
Rozhodnutím MŠ SR zo dňa 5. 5. 1999 je IB - skúška rovnocenná s maturitnou skúškou na gymnáziu v SR.
Samostatné stránky programu International Baccalaureate - ib.gjh.sk
Slovensko - anglické bilingválne štúdium s vyučovaním romistiky
Vzhľadom na naše skúsenosti s bilingválnym vzdelávaním sme v školskom roku 2004/2005 začali s realizáciou nového učebného plánu. Otvorili sme jednu triedu päťročného bilingválneho slovensko - anglického štúdia s vyučovaním romistiky a predmetov verejnej správy.
Prvý ročník štúdia je zameraný na intenzívnu výučbu angličtiny (20 vyučovacích hodín týždenne), aby žiaci boli schopní v ďalších ročníkoch študovať niektoré predmety v angličtine. Okrem rómskeho jazyka sa v rámci romistiky žiaci oboznámia s rómskou literatúrou, dejinami Rómov, ich kultúrou a tradíciami. V rámci predmetov verejnej správy získajú základné poznatky z oblastí: sociálne kurátorstvo, sociálna práca vo verejnej správe, ústavné právo, občianske právo, rodinné právo, pracovné právo, správne právo, trestné právo, právo sociálneho zabezpečenia,.....
Tento program nie je určený len pre rómsku komunitu, jeho zámerom je vytvoriť podmienky pre reálnu integráciu a toleranciu všetkých skupín obyvateľstva, perspektívnou ambíciou je ponúknuť tento program aj zahraničným študentom najmä zo strednej Európy. Cieľom nového študijného bilingválneho programu je získať jazykové kompetencie a okrem prípravy študentov na vysokú školu v tradičných predmetoch sa vzdelať v oblasti romistiky a verejnej správy. Zo širšieho spoločenského hľadiska má tento študijný program ambíciu vychovať odborníkov s možnosťou uplatnenia sa v štátnej resp. verejnej službe v SR alebo v krajinách EÚ.
Prváci na bilingválnom štúdiu v školskom roku 2008/2009 už predmet romistika mať nebudú.
---
jasne že to skopiroval,si mysliš že mi jebe,hej
Okrem toho, bilingválny gympel ti môže poskytnúť odbornú slovnú zásobu a poznatky v cudzom jazyku čo sa môže hodiť na prijímačkách a vysokých školách v zahraničí, rozhodne na takú školu budem pripravená viac než ten čo tam pôjde z normálneho gympla, ak by však nešiel na rok do zahraničia, a to by potom "zabil jeden rok" rovnako ako na bilingválnom, lebo ten rok v zahraničí nemusia uznať a môžu ťa nechať opakovať ročník.
Pre mňa je to neskutočná strata hlavne kvôli mojej osobnej rodinnej situácii (SŠ ma viaže na "rodinu") a aj kvôli tomu, že keď budem maturovať, budem mať 21 rokov, pričom mám spolužiakov, ktorí akurát oslávia čerstvých 19
odbornú slovnú zásobu som myslela tak, že napr. ja chcem ísť študovať farmáciu alebo biochémiu do zahraničia a tam sa mi slovná zásoba z hodín biológie v angličtine zíde. narozdiel od teba budem však maturovať v 19 takže som o nič neprišla...