Noo u nas pri praci (robim v business centre kde sa pohybuje fakt velke mnozstvo ludi)chodili nejaki ludia a nahodne sa pytali okoloiducich koho budu volit ale kam sli vysledky to neviem
Agentúra chce robiť prieskum tak si zaplatí callcentrum ktoré bude volať na náhodne vybrané tel.č vramci Slovenska. Hovor by mal byť anonymný a nenahrávaný, volajúci vidí len číslo netuší komu volá a odpovede sa zapisujú do dotazníka.
Nikoho sa nepytaju. Je to ako platena inzercia. Je tomlen odhadom a potom uz len strany si platia preferencie..
Preto chceli 50 dnove moratorium a zakazat tieto prieskumy aby tak nemanipulovali ludi
Hello there, človek pracujúci v agentúre here.
Ako už tu písali, výskum sa robí na reprezentatívnej vzorke na populáciu, čo je 1000 -1020, viac to nebýva. Agentúry a callcentrá s ktorými spolupracujú, u nás je to napr. jedna firma, majú za dlhé roky nazbieranú sieť kontaktov (ľudí, ktorí spolupracujú na výskumoch ako respondenti za nejaké drobné odmeny a pod.) Tých ľudí je strašne veľa a stále sa recruitujú. + existujú kontakty na ľudí, ktorí sa nerecruitovali sami, ale kontakty na nich zohnal klient (napr. ak je klient banka, tak poskytne s ich súhlasom telefónne kontakty na svojich klientov).
Výber vzorku podlieha prísnym kvótnym kritériam, ktoré musia odrážať populáciu. Takže sa môžeš spýtať len obmedzeného množstva mužov/žien, ľudí z veľkých/stredných/malých miest/malých obcí etc, ľudí rôzneho veku, dosiahnutého vzdelania, z rôznych platových kategórií a s rôznym zamestnaneckým statusom. Všetko to musíš rozdeliť do tej 1000 cky vtakom pomere, ako je to rozdelené v populácii, potom máš dôveryhodnú vzorku s istým intervalom spoľahlivosti. Týmto ľuďom potom pracovníci volajú s otázkou. Dáta sa zbierajú tak, aby bola zaplnená celá vzorka (takže keď máš už nadmerné množstvo vysokoškolsky vzdelaných žien z bratislavy, tak keď ti dvihne telefon dalsia žena s týmito parametrami, tak už sa jej ospravedlníš a zložíš, pretože už máš naplnenú kapacitu respondenta s týmito vlastnosťami).
To, že si niekto prieskum zaplatí, omg áno. Vždy si o prieskum žiada nejaká strana. Ale to neznamená, že agentúra umelo zdvihne výsledky tejto strany, aby z toho "vyšla dobre". To nechce žiaden klient, pretože taká informácia je mu k hovnu. Aby si agentúry udržali dobré renomé, ako viaceré na Slovensku majú, tak to proste musia robiť poctivo, lebo keby im (hlavne u pollov) odpoveď minula realitu tak veľmi, že by to strašne napr. pokazilo volebný výsledok, firma by prišla o také prachy, že si to nemôže dovoliť.
Druhé, čo sa hovorí je, že agentúra pošle reálne výsledky prieskumu a v médiách sa zmenia, proti tomuto by sa zas najskôr ohradila agentúra, lebo toto sa proste nerobí, pretože to by dané médium, resp. klient, uplne rovnako ohrozoval dobré meno agentúry, čo sa nerobí. Navyše, bez toho by nepotreboval vliať obrovské prachy do prieskumu.
Hej, a potom sú tu agentúry, ktoré nemajú dobrú metodologiu, alebo nekontrolujú svojich ľudí properly, alebo to proste inak poserú, ale tie nie sú na trhu dlho, lebo si nezískajú u klienta dôveru a nabudúce u nich nevysolí veľké prachy za prieskum.
Jo, a ešte posledná vec, keď chcete aj vy sa podieľať na prieskumoch a byť respondent, stačí sa recruitovať u ktorejkoľvek agentúry, napr. ak chcete byť internetový respondent a robiť prieskumy za drobné (ale fakt sú to dosť drobné ) odmeny, tak sa môžete prihlásiť napr. do slovenského národného panelu, a budú sa vám posielať výskumy, ktoré budete vyplňovať, ak sa ako respondent budete podľa kvótnych znakov hodiť.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
15 komentov
Preto chceli 50 dnove moratorium a zakazat tieto prieskumy aby tak nemanipulovali ludi
Ako už tu písali, výskum sa robí na reprezentatívnej vzorke na populáciu, čo je 1000 -1020, viac to nebýva. Agentúry a callcentrá s ktorými spolupracujú, u nás je to napr. jedna firma, majú za dlhé roky nazbieranú sieť kontaktov (ľudí, ktorí spolupracujú na výskumoch ako respondenti za nejaké drobné odmeny a pod.) Tých ľudí je strašne veľa a stále sa recruitujú. + existujú kontakty na ľudí, ktorí sa nerecruitovali sami, ale kontakty na nich zohnal klient (napr. ak je klient banka, tak poskytne s ich súhlasom telefónne kontakty na svojich klientov).
Výber vzorku podlieha prísnym kvótnym kritériam, ktoré musia odrážať populáciu. Takže sa môžeš spýtať len obmedzeného množstva mužov/žien, ľudí z veľkých/stredných/malých miest/malých obcí etc, ľudí rôzneho veku, dosiahnutého vzdelania, z rôznych platových kategórií a s rôznym zamestnaneckým statusom. Všetko to musíš rozdeliť do tej 1000 cky vtakom pomere, ako je to rozdelené v populácii, potom máš dôveryhodnú vzorku s istým intervalom spoľahlivosti. Týmto ľuďom potom pracovníci volajú s otázkou. Dáta sa zbierajú tak, aby bola zaplnená celá vzorka (takže keď máš už nadmerné množstvo vysokoškolsky vzdelaných žien z bratislavy, tak keď ti dvihne telefon dalsia žena s týmito parametrami, tak už sa jej ospravedlníš a zložíš, pretože už máš naplnenú kapacitu respondenta s týmito vlastnosťami).
To, že si niekto prieskum zaplatí, omg áno. Vždy si o prieskum žiada nejaká strana. Ale to neznamená, že agentúra umelo zdvihne výsledky tejto strany, aby z toho "vyšla dobre". To nechce žiaden klient, pretože taká informácia je mu k hovnu. Aby si agentúry udržali dobré renomé, ako viaceré na Slovensku majú, tak to proste musia robiť poctivo, lebo keby im (hlavne u pollov) odpoveď minula realitu tak veľmi, že by to strašne napr. pokazilo volebný výsledok, firma by prišla o také prachy, že si to nemôže dovoliť.
Druhé, čo sa hovorí je, že agentúra pošle reálne výsledky prieskumu a v médiách sa zmenia, proti tomuto by sa zas najskôr ohradila agentúra, lebo toto sa proste nerobí, pretože to by dané médium, resp. klient, uplne rovnako ohrozoval dobré meno agentúry, čo sa nerobí. Navyše, bez toho by nepotreboval vliať obrovské prachy do prieskumu.
Hej, a potom sú tu agentúry, ktoré nemajú dobrú metodologiu, alebo nekontrolujú svojich ľudí properly, alebo to proste inak poserú, ale tie nie sú na trhu dlho, lebo si nezískajú u klienta dôveru a nabudúce u nich nevysolí veľké prachy za prieskum.
» www.narodnypanel.sk