Pardon , to ma nenapadlo : teda ehm : Kľúčové kritériá na prijímanie žiakov na stredné školy
Prospech
- kľúčové budú koncoročné vysvedčenie v 8. triede a polročné vysvedčenie v 9. triede
- priemer známok na gymnázium do 2,0
- priemer známok na strednú školu s maturitou do 2,75
- do priemeru sa nezapočítajú výchovné predmety
Prijímacie pohovory
- aj napriek stanoveným kritériám prospechu budú školy robiť prijímacie pohovory
- dobrý prospech ešte nebude automaticky znamenať prijatie na školu
- stredné školy však budú môcť prijať deviataka aj bez prijímačiek - v celoslovenskom monitoringu však bude musieť v každom z predmetov dosiahnuť úspešnosť minimálne 90 %
- školy však budú môcť sprísňovať podmienky na prijatie, ale budú môcť zohľadňovať napríklad aj výsledky z olympiád
každé gymnázium je inak "ťažké" a známky zo ZŠ nie sú vždy zárukou a ani dobrým hodnotiacim prvkom podľa ktorého by sa malo posudzovať priajtie/neprijatie na gymnázium...
jednoducho sa snažia naplniť aj iné odbory pretože ak vyštuduješ gymnázium a nedostaneš sa na VŚ (čo je asi hlavný dôvod prečo ľudia idú na gympel) tak nemáš nič a si pre spoločnosť neužitočný (toto berte s rezevrou)...
podľa mňa by tam mali byť len prijímačky....všade! žiadne plusové body za dobré známky, za to nech dostávajú knižky alebo nejaké financie v podobné štipendiu
neviem no, ale zda sa mi to trosku blbe, aby boli na gympli ludia, ktori sa nevedia naucit ani na trojku a skoro prepadavaju a aspon u nas je takych celkom dost
No a čo je tam akože iné ako kedysi? Veď v minulosti to bolo podobné ak nie rovnaké. Aj tak si to každá škola urobí po svojom
Ja som robila prijímacie skúšky, mat, sj, aj. 48 žiakov prijali len na základe známok (ale museli mať samé jednotky, čo som ja nemala) a 8 žiakov ešte chceli prijať, tak tí museli robiť testy.
ja len nechapem co vsetci maju s tymi priemermi...kazdy snad mame skusenost s ucitelkou co bud zhorsovala alebo bola neobjektivna, a oni chcu tie znamky davat ako objektivne stanovisko na prijatie...sak nech daju test kazdemu kto sa uchadza, a priklad prvych 60 prijat...
V podstate súhlasím,ale tie priemery nie sú veľmi objektívne, keďže minulý rok pri inej učiteľke som mala 3 z matiky a teraz mám 1... Kvôli pridrbanej učiteľke, ja viem,že nie som taký debil z matiky...
Na náš gympel som robila prijímačky aj pred štyrmi rokmi .... brali nejako 80 ľudí bez podľa monitoru minimálne 80% (teraz je zmena tých 90%) a ostatok 40 ľudí muselo robiť prijímacie skúšky
Ja som na osemročnom, takže myslím, že tie prijímačky ma obídu ale k veci; malo by to tak byť, no tie známky by som veľmi nezohľadňovala. Poznám decká, čo majú dvojky na základke a na strednej sú lepší ako tí bývalí jednotkári.
podla mna je prijimanie na zaklade znamok uplna blbina a mali by ziakov prijimat bud na zaklade vysledkov z monitoru alebo normalnych prijimaciek na skole co su
to sú všeobecné kritériá ? pochybujem... na našich gymkách je hlavný monitor percentá=body , čiže napr. matika na 100% , slovina na 100% = 200bodov, potom sa pripočítavajú/odpočítavajú body z priemeru, z olympiád a súťaží a nakoniec prijímačky ...
pravdaže to bude tento rok úplne na piču, keďže sa na jedno gymko hlási okolo 300 žiakov a prímu 90 z toho nejakých 160 má priemer 1 za celú základku... lenže u tých (niektorých) to nie je o inteligencii a vedomostiach.. mám pár takých v triede - naučia sa od slova-do slova aj 4 strannú látku ale keď majú rozmýšľať logicky, sú v riti...nuž, takým ale budú patriť gymká (ach)
vsak ale teraz su tam sami retardi... Takmer vsetci z mojej triedy sme sli s priemerom 1,0 a ked sa kuknem na 4 rocne co vzali vsetkych co sa hlasili...
@zyxush a @nixxina veď ja idem na strednú a nám vraveli že gymple priemer do 1,5 a ostatné stredné s maturitou do 2,0 ale to sa este deli na vseliake blbosti... Takže pochybujem že priemer 2,0 na gympli
@zyxush to by si sa teda divila ako rychlo sa v týchto našich nových "super osnovach" da pokaziť priemer. Uvediem ti nazorny príklad. V ôsmom ročníku sme mali na fyzike nasledovné osnovy: Na začiatku ročníka sme brali optiku (to bolo po starom na osnovach v deviatom ročníku, čiže sme zároveň z deviatakmi brali to isté a knihy žiadne.) po optike sme začali brať látku ktora bola po starom písaná v siedmom ročníku a na konci roka sme brali učivo ktoré v osmičke písané po starom bolo. Knihy sme dostali na konci roka, takže sme sa učili z ničoho, iba z toho čo nám nadiktovala učiteľka. Súvis medzi látkami žiadny. V jednom momente sme brali optiku a v ďalšom sme počítali pakovi systém a zrazu sme zase počítali dráhu a čas. A teraz chap učivu kde nie je medzi ním žiadny súvis, ani systém. Toto je to naše super "školstvo". Chceli by zmeny a reformy, ale žeby nám najprv zaobstarali učebnice aby sme sa mali vôbec s čoho učiť, to už nie. Takže ako my môžme mať priemer 1,5 keď nemame ani len učebnice z ktorých by sme sa látku naučili ? A to nehovorím o neochotnych ucitelkach. Nie síce všetky ale málo ich nie je....
@lala54 proste mi to nedalo. Niekto mi povie vraj ako môžem mať na zakladke priemer horší ako 1,5 ... No ako vidíte v týchto "super časoch" sa to da :/
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
29 komentov
Prospech
- kľúčové budú koncoročné vysvedčenie v 8. triede a polročné vysvedčenie v 9. triede
- priemer známok na gymnázium do 2,0
- priemer známok na strednú školu s maturitou do 2,75
- do priemeru sa nezapočítajú výchovné predmety
Prijímacie pohovory
- aj napriek stanoveným kritériám prospechu budú školy robiť prijímacie pohovory
- dobrý prospech ešte nebude automaticky znamenať prijatie na školu
- stredné školy však budú môcť prijať deviataka aj bez prijímačiek - v celoslovenskom monitoringu však bude musieť v každom z predmetov dosiahnuť úspešnosť minimálne 90 %
- školy však budú môcť sprísňovať podmienky na prijatie, ale budú môcť zohľadňovať napríklad aj výsledky z olympiád
každé gymnázium je inak "ťažké" a známky zo ZŠ nie sú vždy zárukou a ani dobrým hodnotiacim prvkom podľa ktorého by sa malo posudzovať priajtie/neprijatie na gymnázium...
jednoducho sa snažia naplniť aj iné odbory pretože ak vyštuduješ gymnázium a nedostaneš sa na VŚ (čo je asi hlavný dôvod prečo ľudia idú na gympel) tak nemáš nič a si pre spoločnosť neužitočný (toto berte s rezevrou)...
podľa mňa by tam mali byť len prijímačky....všade! žiadne plusové body za dobré známky, za to nech dostávajú knižky alebo nejaké financie v podobné štipendiu
neviem no, ale zda sa mi to trosku blbe, aby boli na gympli ludia, ktori sa nevedia naucit ani na trojku a skoro prepadavaju a aspon u nas je takych celkom dost
potom sa na gymnáziá hlásia aj takí, čo na to nemajú.. a tými prijímačkami si to škola overí a trošku sa to preriedi..
Ja som robila prijímacie skúšky, mat, sj, aj. 48 žiakov prijali len na základe známok (ale museli mať samé jednotky, čo som ja nemala) a 8 žiakov ešte chceli prijať, tak tí museli robiť testy.
Ale príjmačky sú v poriadku
pravdaže to bude tento rok úplne na piču, keďže sa na jedno gymko hlási okolo 300 žiakov a prímu 90 z toho nejakých 160 má priemer 1 za celú základku... lenže u tých (niektorých) to nie je o inteligencii a vedomostiach.. mám pár takých v triede - naučia sa od slova-do slova aj 4 strannú látku ale keď majú rozmýšľať logicky, sú v riti...nuž, takým ale budú patriť gymká (ach)
Presne!