Nieco do zivota kde ucia napr. ako podat danove priznanie, naco bacha pri podpisovni zluvy... pripadne daco umelecke(sitie,keramika)...hocico po com by ste tuzili/by podla vas malo zmysel ale na vasej/inej skole taky predmet nie je.
Jeden ekonomicky predmet o tom, kde, ako a preco idu nase dane a ako funguje socialny, zdravotny system atd.
Myslim si, ze demonstracie by zrazu mali neuveritelnu popularitu
určite by som dal poviný predmet na kazdej strednej škole administrativu a tieto veci ako pišeš daňové a všetko. Nemuselo by sa to ani volako extra skúsať, ale aspon by sa ludia naucili ako to vyplnať a vsetko. Ale na každu strednú, odbor/zameranie skoly by nerozhodovalo.
sebalaska/sebavedomie/nie si skurvené hovno, mysli na to!/you can do it!
#srdieckar #ducharinar
a ešte niečo kde človeka naučia zvládať byrokraticky system na uradoch po škole
o tom ako sa ma správne stolovať, obliekať do spoločnosti, zdraviť, dávať prednosť slečnám a starým ľuďom, pomáhať na každom kroku a hlavne nechodiť namosúrený pomedzi ľuďmi a rozdávať tým negatívnu energiu
nieco pre zmenu pouzitelne pre normalny zivot - dane, administrativa, nejake zakladne zakony co sa tyka byvania a rodiny (na noske toho bolo pramalo) a vsetky tieto poistovne, financna gramotnost
@zajkousko etickáa výchova je normalne v škole na základnej poviná, teda... pokial si človek nedá nabožensku vychovu. Tam na nábozenskej by mohli tiez to isté vyucovať(aspon nieco z toho), ako sa spravať a všetko ako píšeš v @8 ale tam sa ucia len blbosti, takže nula bodov.
pravo! ale vazne, nechapem, preco sa to na strednej uci len v takom malom rozsahu v ramci občianskej vychovy...ved sa s nim clovek stretava castejsie ako s geometriou, molekulami, Ivanom Kraskom a pod.
to, čo nás učili na strednej bolo okrajové účtovníctvo, ekonomika, hoci môj odbor bol priamo na to zameraný. Nechápem na čo sa vôbec vymýšľajú odbory na stredných, keď sa veciam vôbec do hĺbky nevenujú. A potom sa človek rozhodne študovať v tom odbore výšku a zistí, že vie veľké hovno. Radšej som mal študovať gympel. Aspoň by som mal väčší rozhľad. V škole vás nenaučia životu, jedine na telocviku si precvičíte skutočne niečo užitočné. Ja by som bral 7 hodín telocviku každý deň a nevymýšľal pičoviny. Stále to je len teória.
kks jak zrazu každý chce, že daňové a administratíva a ekonomické predmety viete že to sa učí na obchodnej akademii na ktorú tu inak bežne každý pindá ? no nevadí...
ja by som chcela určite nejaký predmet , kde by sa človek vedel kreatívne vyžiť... a nemusel by byť ani konkrétne zameraný, proste len každý by vytvoril niečo, čo ho baví, čo mu ide... či už malovanie, fotografovanie, vyrezávanie z dreva .. atd.
Potešilo by ma ak by nám zlepšili telesnú (chodili by sme von a nie vždy byť zavretí v tej smradľavej, starej telocvični) a potom niečo so zvieratami (so psami najlepšie) ako sa o nich starať a tak.
@miaja tiež som mala také predmety a nezdá sa mi, že by boli veľmi užitočné lebo sa to neučilo na konkrétnych prípadoch a boli oničom spravené. takže sa neráta že existujú
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
26 komentov
Myslim si, ze demonstracie by zrazu mali neuveritelnu popularitu
#srdieckar #ducharinar
a ešte niečo kde človeka naučia zvládať byrokraticky system na uradoch po škole
K téme: určite financie atď, soft skills, dizajn/projektovanie/technika, logika a nejaké základy debatnej prípravy
ja by som chcela určite nejaký predmet , kde by sa človek vedel kreatívne vyžiť... a nemusel by byť ani konkrétne zameraný, proste len každý by vytvoril niečo, čo ho baví, čo mu ide... či už malovanie, fotografovanie, vyrezávanie z dreva .. atd.