no tak ja si tam zajtra/pozajtra posielam prihlášky ako samozrejme že s češtinou to bude ťažšie ale pochybujem že to bude vyslovene ako nevýhoda... čo viem tak práce a všetko sa môžu písať v sj čiže lahoda...
a myslim si o nej že je super a dúfam že nezmarí moje nádeje
Neviem ako inde v ČR, ale na Masarykovej v pohode píšeš po slovensky aj písomky aj domáce a pod. Študujem tam francúzsky jazyk a asi polovica študentiek sú Slovenky .
@lenuli jáj, no tak mne bolo povedané že sa to na UK otvára každý druhý rok a tento rok sa to neotvára a na MUNI berú málo ľudí, takže to považujem za splnenie sna normálne, ak by ma vzali
@amikadze akoze take cudne je to, lebo viem, ze je tam ustav skandiavskych studii, ale neviem o tom vlastne vobec zeby sa tam nieco ako skandinavistika otvaralo...ja ze len vramci prekladatelstva daju obcas jeden z tych jazykov, tak neviem vlastne ako to je.... kolko beru?
@amikadze jaj v pohode nic, tak to minuly rok bola fncina, aj ked to nie je skandinavsky jazyk, ale nevadila by mi, povodne som aj rozmyslala ze pojdem skusit, ale brali 5... z toho ked si zoberiem ze mozno nejaki dvaja, traja by tam sli po konexiach este nedajboze a este k tomu v kombinacii so slovinou, tak to definitivne adios
ale tak 25 aj ked je malo, no nie nezvladnutelne, zas nejak vela ludi sa tam hlasit snad nebude a ked tak nauc sa nemcinu, sem beru vsetkych
@lenuli možno sa naozaj nebude hlásiť veľa ale mne príde byť škandinavistika dosť príťažlivá..a ja mám práveže pocit, že skôr by som sa hebrejsky naučila než nemecky, škoda to preveľká, keď sú tam také možnosti.
na masaryčke sa dajú učiť jazyky aj bez toho, aby si študovala na príslušných jazykových štúdiách. Čeština nie je žiadny problém. O kvalite školy sa snáď ani netreba rozpisovať ... spolu s Karlovou U. najlepšia škola v ČR.