@dany05 tých 20 minút ti absolútne vôbec neverím, je to totálne primitívne, v podstate to isté ako keby si mal zadanie "vypočítajte nasledujúce príklady pracujúce s malou násobilkou", a vedľa príkladov by si mal tabuľku malej násobilky.
No chlapci, vidím že ste chytrí, ale my s @paulinka24 sme to nevedeeli tak môžte byť na seba hrdí aspoň no.. druhýkrát si pripravím pre vás niečo more difficult
@zamidari prisámbohu máš pravdu! Ja som tiež robil prijímačky na gympel a tam boli ťažšie. Ono to je tým, že tieto prijímačky nie sú zamerané na matiku - je to VŠEOBECNÝ test
tento totižto už zabŕda do oblasti matiky ktorú nemám rád a často v nej robím chyby z nepozornosti a občas z čistej hlúposti
...okej, pokus druhý
...tyvole... okej, trvanie: 30 minút.
stav: WTF?
povedzte mi prosím niekto čo vychádza v spodnom pravom rohu toho štvorca, lebo mne tam zľava príde:
(5A - 15)/3
a zvrchu
(2A + 3)/3
čo by malo znamenať že
5A - 15 = 2A + 3
čiže A = 6, ale keď potom zbehnem od A po B so šestkou, tak B vyjde...
(35ta minúta riešenia, zastavil som sa v písaní komentu lebo mi došlo že vlastne neviem či som normálne primitívne zbehol celým grafom so 6tkou, tak som to išiel skúsiť, a ono tá sviňa sedí, A=6; B=6; výsledok príkladu e) 12 ... tyvole slight_smile:
@midnight díky kámo - vieš čo, že ja som na tú rovnicu prišiel aj .. ale predsa mi to nepomohlo tak som si radsej začal dosadzovať.. ked som dosadil 6 do A tak mi tiež vyšiel najprv blud ako aj @molline .(ja som dal ze 6 / 3 je 3 ) . ale teraz uz som opravil a OK ..
chcete ešpre príkladík ? či dáme dačo z iného súdka či ideme spať?
toto nie je ani rozcvicka prve som zhodnotil ako very easy ( medzitym som si este uvedomil ze to je pole zvyskovych tried po deleni 3 ) a to druhe jednoduche 2 rovnice o 2 neznamych...
na to by si ten kalkulator musel naprogramovat, v tom 20. je to skor pokus-omyl nez analyticke riesenie. najkrajsi je ten posledny riadok 0.008 ? 0.2 teda tam musi byt operacia ktora zvysi rad, a zaroven z 8 urobi dvoma operaciami 2, teda buda sa to odmocnuje alebo deli "nejakou dvojkou", pokus omyl ukaze ze sa to deli 0.2, posledna hodnota bude 25/0.2=125
teda moznosti su bud e) alebo b)
predposlednom riadku ti uz do oci musi udriet ze z prava do lava sa to deli 4kou, teda stredny otaznik je 4/4=1
@dany05 tak ako pise, je to ecko ... hned ako som to videl mi to napadlo, podozrive cisla,
su to mocniny, tam pod 1kou je 1 aj nad, aj cely stlpec, lebo vsetko na 0tu je 1, potom je napravo mocnina+1 a nalavo mocnina-1 a cisla su od hora 2 az dole +1 ... cize prvy otaznik je 2 na -3, dalsi 4 na 0, dalsi 5 na 3tu
Jasne, už chápem... :o no chlapci, vy ste hlavy - taká rychlovka! skláňam klobúk. Zajtra dáme ešte, ale už to nebude matika.. nejaké symboly alebo kritické myslenie,.. sice dame aj matiku ked budete slintať dobrú noc.. PS dneska budu asi moje sny analyticke, neviem jak vase
@dany05@67 ak si zapises jednotlive znaky z kariet za sebou: cislo v rohu, pocet stran stredoveho utvaru, pocet tmavych utvarov, pocet stran jedneho stredoveho utvaru
c1.: 0,6,2,2
c2.: 4,3,4,3
c3.: 6,5,5,6
c4.: 4,4,2,5
c5.: 3,1,4,1 (tu je diskutabilne kolko ma kruh stran, ale v konecnom dosledku je to jedno, moze tam byt namiesto 1 aj inf)
je teda vidno ze sucet cisla v rohu+poctu stran stredoveho utvaru sa rovna poctu tmavych utvarov+pocet stran jedneho tmaveho utvaru
nesedi teda c5, a je jedno ako je oznaceny "pocet stran kruhu" , lebo sa to aj tak vykrati
je v podstate jedno ako si to cele usporiadas a pooznacujes
tie tvary su vytvarane z dola nahor,lava strana laveho urci farbu lavej strany, lava strana praveho zas tvar lavej strany. s pravou stranou je to to iste len naopak
23. e) hviezdicka je na 12 , polkruh na 45 minute, bodky su 5 minutove resp hodinove intervali, jasne nie. ked je bodka pred symbolom tak je to minus bodka, ked za symbolom tak plus bodka. tak ako rimske cislice
@dany05 jéj, nové príkladíky, čo si ma neotagoval?
@matwejo lomené výrazy, roznásobovanie, a dlhé vzorce s jednou neznámou, presne kvôli lomeným výrazom a roznásobovaniu a podobne mi proste robia problémy, som nepozorný čo sa týka znamienok, nie tak automaticky sebaistý čo sa týka pravidiel násobenia a delenia zlomkov ako by smo mal byť, a dlhší je vzorec tým viac tam takého je a tým menej som si istý
@midnight chapem, mno ja myslim asi v 4och dimenziach, takze som zistil aj na skole, ze mam v hlave strasne drsnu abstrakciu a veci co spoluziakom idu cez papier skacem cez 4kroky v hlave ... ale je to na ukor pamate a symboliky napr.
@midnight sory kamo, nabuduce už budeš tagged Tu v Birdzi asi nie je nič také ako "sledovať tému" že?
Ja tiež robím školácke chyby niekedy. Niekedy sa sútreďujem veľa a predsa porobím blbosti. Ono to chce asi viacej cviku... určite
@sacrifice kámo to som sa snažil aj ja na začiatku a preto som na to doplatil tú operáciu asi nezistíš... musíš si to iba podosadzovať z tabuľky a počítať
@dany05 tak lakocinky... uz tu takmer spim a tuto pani @matwejo@zamidari a @midnight ma uspesne deptaju ich nadprirodzenym zmyslom pre matiku ja nechapem co za rovnice tam pchaju a to som si chcela dat maturu z mat, ale ako kukam som duta jak...
paci sa mi ked sa niekto zacne machrovat napr. ako nema problemi so zakladoskolskymi ulohami a spravi chybu napriek tomu ze to predtym uz niekto vyriesil
ak by tam to y nebolo, tak pre aky krasny dovod by vychadzalo prave ecko? aj tom pripade by stale cecko nesedelo, takze obidve (c, e) by nesedeli s ostatnymi
@kosh ved sa pytam pre aky krasny dovod(ak predpokladame ze si si fakt zakryl ten y )? ja som na matfyz nechodil, tak ma zaujima postreh trenovaneho matfyzaka
vsetky rovnice okrem cecka, su vzajomnymi linearnymi kombinaciami (tj su to tie iste rovnice)
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
116 komentov
napr
2(kruzok s bodkou)1=0
1(kruzok s krizikom)1=1
beztak už nestíham
výsledok: 14
som si vedomý toho že je zle? áno
tento totižto už zabŕda do oblasti matiky ktorú nemám rád a často v nej robím chyby z nepozornosti a občas z čistej hlúposti
...okej, pokus druhý
...tyvole... okej, trvanie: 30 minút.
stav: WTF?
povedzte mi prosím niekto čo vychádza v spodnom pravom rohu toho štvorca, lebo mne tam zľava príde:
(5A - 15)/3
a zvrchu
(2A + 3)/3
čo by malo znamenať že
5A - 15 = 2A + 3
čiže A = 6, ale keď potom zbehnem od A po B so šestkou, tak B vyjde...
(35ta minúta riešenia, zastavil som sa v písaní komentu lebo mi došlo že vlastne neviem či som normálne primitívne zbehol celým grafom so 6tkou, tak som to išiel skúsiť, a ono tá sviňa sedí, A=6; B=6; výsledok príkladu e) 12 ... tyvole slight_smile:
chcete ešpre príkladík ? či dáme dačo z iného súdka či ideme spať?
inak c: 1,0 ... z hlavy za par minut, nechcelo sa mi papier hladat
to druhe
e: 12 ... za 5min s papierom, jedna cesta a druha cesta su dve rovnice o dvoch neznamych
13.: c
15.: e
{[(8+x)/2]+x}/2=11 vyratas x, mas 12 ... (2+12)/2=7
@tikalok zacneme filozofovat o bohu tak to bude treba
inac len tak pomimo, tvoja fotka nezodpoveda tvojmu inteligencnemu kvocientu - teraz to myslim v dobrom neplanujes si tam dat radsej sovu?
ale my pokračujeme dáále
teda moznosti su bud e) alebo b)
predposlednom riadku ti uz do oci musi udriet ze z prava do lava sa to deli 4kou, teda stredny otaznik je 4/4=1
taze e)
su to mocniny, tam pod 1kou je 1 aj nad, aj cely stlpec, lebo vsetko na 0tu je 1, potom je napravo mocnina+1 a nalavo mocnina-1 a cisla su od hora 2 az dole +1 ... cize prvy otaznik je 2 na -3, dalsi 4 na 0, dalsi 5 na 3tu
c1.: 0,6,2,2
c2.: 4,3,4,3
c3.: 6,5,5,6
c4.: 4,4,2,5
c5.: 3,1,4,1 (tu je diskutabilne kolko ma kruh stran, ale v konecnom dosledku je to jedno, moze tam byt namiesto 1 aj inf)
je teda vidno ze sucet cisla v rohu+poctu stran stredoveho utvaru sa rovna poctu tmavych utvarov+pocet stran jedneho tmaveho utvaru
nesedi teda c5, a je jedno ako je oznaceny "pocet stran kruhu" , lebo sa to aj tak vykrati
je v podstate jedno ako si to cele usporiadas a pooznacujes
c1.: 0,6,2,4
c4.: 4,4,2,5
c4.: 4,4,3,5
Už dám 2 naraz lebo si moc chytrý
22. c)
tie tvary su vytvarane z dola nahor,lava strana laveho urci farbu lavej strany, lava strana praveho zas tvar lavej strany. s pravou stranou je to to iste len naopak
23. e) hviezdicka je na 12 , polkruh na 45 minute, bodky su 5 minutove resp hodinove intervali, jasne nie. ked je bodka pred symbolom tak je to minus bodka, ked za symbolom tak plus bodka. tak ako rimske cislice
@matwejo
@midnight
páni moji, mať rozum ako Vy, tak vytvorím Matrix a nastolím svetový mier....... no nič, idem sa učkať, aj keď mi to nepomôže
@matwejo lomené výrazy, roznásobovanie, a dlhé vzorce s jednou neznámou, presne kvôli lomeným výrazom a roznásobovaniu a podobne mi proste robia problémy, som nepozorný čo sa týka znamienok, nie tak automaticky sebaistý čo sa týka pravidiel násobenia a delenia zlomkov ako by smo mal byť, a dlhší je vzorec tým viac tam takého je a tým menej som si istý
(myslenie v 4roch dimenziách závidím)
Matrix? šak ten je už vytvorený - už len ten mier čaká na realizáciu pár tisíc rokov..
obidve tie operacie su binarne, teda sa jej zucastnuju 2 premenne
v prvom riadku mas moznosti prvej {0,1,2}, v prvom stlpci mas moznosti druje premennej {0,1,2}
hodnotu operacie 2(kruzok s krizikom)1 najdes takto
2(kruzok s krizikom)1=0
Ja tiež robím školácke chyby niekedy. Niekedy sa sútreďujem veľa a predsa porobím blbosti. Ono to chce asi viacej cviku... určite
@sacrifice kámo to som sa snažil aj ja na začiatku a preto som na to doplatil tú operáciu asi nezistíš... musíš si to iba podosadzovať z tabuľky a počítať
Detičky moje osprostelé mám pre vás nové lakocinky
kto už nechce príklady z matiky nech zdvihne ruku, nehláste sa všetci
25 popravde len tipujem
ze a,b,e su x+3y=0
d je dvojnasobok x+3y
takze c sa nehodi
25 e
26 b
hm, asi som uz velmi trenovany, ak s nicim takym nemam problem.. ale mam za sebou matfyz, tak asi preto.
paci sa mi ked sa niekto zacne machrovat napr. ako nema problemi so zakladoskolskymi ulohami a spravi chybu napriek tomu ze to predtym uz niekto vyriesil
ak by tam to y nebolo, tak pre aky krasny dovod by vychadzalo prave ecko? aj tom pripade by stale cecko nesedelo, takze obidve (c, e) by nesedeli s ostatnymi
Všichni lidé dobré vúúle - radujte sa a plesajte, hľa prichádza
Zajtra budú výsledkos
ta 28 je a)0
je to sucet hronych cisel minus sucet dolnych cisel
z kruzkovych sa odratava -2.5 - 2 - 1.5 - 1 -0.5
zo stvorcovych -4 -2 -1 -0.5
Ak to nie si schopný vyrátať, kašli na to. Na niektoré odbory potrebuješ percentil 90, teda byť lepší ako 90% ľudí, čo s Tebou robilo ten termín.
paci sa mi, ak niekto machruje
vsetky rovnice okrem cecka, su vzajomnymi linearnymi kombinaciami (tj su to tie iste rovnice)
"Dany je polkruh s priemerom 8cm a jeho vnutorny bod K. Zostrojte vsetky usecky AB, ktore maju stred K a krajne body na hranici polkruhu"
Na nulu casto zabudas, resp. ani neberies v uvahu.
Rob si srandu dalej.
PS. linearna kombinicia ak spravne pamatam, tak sa to uci uz na strednej..