@petronellka hlúpe obmedzujúce zadanie...to by som bol fakt zvedavý kto by s radosťou opisoval školu...síce tam nikde nie je napísané, že to musí mať pozitívny charakter všakže?
Zadania sú všetky do jedného desivé... Charakteristiky nerada píšem, umelecký opis by som si nevybrala už len preto, že naša slovenčinárka ich priam nenávidela (takže tú jedinú osobu z triedy, čo na maturite písala umelecký opis, sme všetci spolužiaci úprimne poľutovali). Kto chytá v žite som síce čítala, ale veľa mi z toho v pamäti neostalo a tá prvá téma znie tak príliš intelektuálne na to, aby sa mi páčila...
Tazky vyber, kedze vsetky 4 temy su uplne jednoduche (ked som ja maturoval, tak boli tie temy podstatne tazsie).. Teda ta tretia hlavne pre toho, kto cital knihu "Kto chyta v zite". Neviem co z toho by som si vybral, ale o kazdom sa da napisat par stran.
určite trojku, v každom prípade, opisovať v dnešnom svete, ako by zapadol Holden Caulfield... vau! To by bolo úplne super... Salinger je jeden z mojich naj, takže týmto by mi vyslovene ulahodili...
Nuž, ale ja som mala na maturáku tiež dobrú tému, takže ja sa nesťažujem
@michelangelo89 ale to bola anglina tu sa bavime o temach z litiky... ale hej mas pravdu bola to malina a aj napriek tomu niektori nevedeli co mali pisat..
Jednoznačne štvorku, aj keď jednotka by bola tiež celkom fajn...ale mala by som asi miestami radikálne názory, takže maturovať tento rok, jednoznačne štvorka (aj keď, neviem ako by slovenčinár zareagoval na to, že si o sebe myslím, že trpím čiastočnou psychopatiou )
Takze ja som zvolil temu cislo 4 vznikli 2 strany textu ale miestami to slo k opisu alebo uvahe . No ako povedala slovencinarka radsej poriadne 2 strany s odklonom od zanru ako 3/4 strany daneho zanru o nicom. Tak snad 6 bodikov ==> 25%+ bude.
Ja buď umelecký opis školy , lebo tam sa hlavne pozerá aby bolo čo najviac básnických prostriedkov a to som rád písal vždy(jednotka ako nič), alebo charakteristika osoby to je asi to naj čo tam bolo z týchto štyroch.
ja sokm si trúfol na 3 a docela spokojnosť... Sallingera so mcital a jeho kniha je pre mna skvost... ostatok minesedel, moj svet keby nebol opis skoly, ale len klasicky by som pisal.. 1 prilis zlozite na mna, 4. nerad opisujem seba sameho
+ tí, kt. ste hlasovali za 2 ste asi (celkom určite) žiaden umelecký opis nepísali, resp vám nebol "naozajsky" hodnotený, inak by ste takú kravinu iste nepovedali (vivat dvojstranové ódy na ružové okenice)
Bola som si ista, ze uvahu na maturinej pisomke nebudem pisat za ziadnu cenu az pokym som si neprecitala tu temu...Pacila sa mi najviac zo vsetkych, aj ked ten opis aj charakteristika zneli zaujimavo.
Tusila som, ze bude sloh o Holdenovi, no nenapadlo mi, ze to vtrepu do uvahy :p
Rozmyslal som medzi 1 a 3 a nakoniec som olutoval ze som si vybral Caulfielda a nie diskusny prispevok, ten bol uplne najlahsi, holt uz som si to potom zmenit nemohol...
ja som si vybrala stvorku, ale citala som kto chyta v zite a aj som rozmyslala nad tou trojkou, ale nechcela som to riskovat, pretoze neviem ci by som to dala na jeden a pol strany, mozno aj hej, mozno som si radsej mala vybrat toho Holdena..aj nad jednotkou som rozmyslala, ale to som hned vylucila a umelecke opisy nemam rada a navyse podla mna sa neda napisat umelecky opis na skolu, to proste nejde k sebe tak som skoncila pri stvorke, ktoru som ale bohuzial napisala nie ako charakteristiku ale ako uvahu no co uz stava sa
Akože každá je dobrá. Záležalo by na mojom momentálnom citovom rozpoložení. Ani tá jednotka nie je taká zlá. Dvojka sa tiež dá, trojka tiež, samozrejme, ak ste čítali, ja napríklad nie
A tú štvorku by napísal aj druhák na základnej škole. Jednoduchá téma.
ja som vybrala stvorku... na dvojke sa smiala cela zborovna...
keby mam minulorocne temy tak neviem ktoru si radsej vybrat teraz som velmi na vyber nemala...diskusny prispevok som v zivote nepisala a aj keby viem presne jak ma vyzerat asi by som si nan netrufla, dvojka tak to by bolo sci-fi to si neviem predstavit co by som na stranu a pol umelecky opisovala a ten holden akurat viem ze bol ale necitala som to...
1. neriskovala by som diskusny prispevok ... neviem poriadne co ma obsahovat ale tema dobra ...
2. umelecky opis skoly? rata sa aj ked by som opisovala Strednu umelecku skolu? sak hadam by v tom bolo nieco umelecke ... ale moj svet moja skola ... nase slohy opravuje nasa trieda a kedze som v skole dost neni to nem radsej
3. nadavala som len ze som Kto chyta v zite citala az 2 roky dozadu a moc som si to nepametala tak som nechcela riskovat, ale dobra tema
4. ako citam vsetkym sa zdala lahka ... niektori to pochopili ako citam vyssie ako ze sak to je lahke opises len seba.... take lahke to nie ... opisat seba tak ako ta vnimaju ostatni .... dost to cloveka odbocuje z cesty charakteristiky z pohladu inych na vlastnu uvahu o sebe ...
vybrala som si inak 4 ... uvidime ako vnimam ako ma vnimaju ostatni
moji favoriti bol Holden a umelecky opis skoly, holedn preto, zen to bola uvaha a dal som si pred slohom, ze budem pisat uvahu. No po 7 vetach v koncepte som zistil, ze pisem o dacom, co ani nebol holden nastastie este len v koncepte, potom som to dako dokopal, no len co sa da nad tym uvazovat. Jedna myslienka cez druhu, ked som to cital nakonci, som to cital so strachom, ze to ani nebdue suvisiet som to radsej rychlo odovzdal.
Najprv som myslela, že by som dala Holdena, hoci som ho nemala rada, ale nakoľko som v poslednej dobe bola posadnutá dielami, kde boli dobré opisy, asi by som sa sčasti recesisticky vyžila v opise školy (ale no, mali sme tam stromy, veveričky, brečtan, kvety na chodbe... čosi by sa z toho možno zosmolilo
@laura9 tie skrinky nie? alebo b... a tie steny by sa dali velmi dobre opísať ... máš pravdu dalo by sa to velmi dobre a podrobne opísať ... aj ja by som si asi tú možnosť vybrala ...
no čo ja viem...moje minuly rok mi pripadali ťažšie... ale to je asi tak vždy. Inak by som asi nemala problém napísať čokolvek z toho... ten Holden sa mi viac ako páči... Len ma mrzí, že 90% ľudí nevie kto to je
robila som Holdena... Skoro nikto nevie, kto to je, čo je skutočne hanba, vzhľadom na to, že Kto chytá v žite je v osnovách aj v cieľových požiadavkách. Naviac ak máte aspoň minimálny prehľad o literatúre, určite viete, že Salinger tento rok zomrel, čiže sa dalo dopredu predpokladať, že sa Holden v témach objaví... Každopádne si však myslím, že Holden bol skôr témou pre lepších žiakov a pre tých, ktorí majú vzťah k literárnemu tvoreniu...
Čo sa týka diskusného príspevku, nepozerala som si ani tému, nikdy sme nič podobné v škole nepísali, a tak som nechcela riskovať a vstúpiť pri maturitách prvýkrát do neznáma Téma však bola dobrá, určite by sa to dalo napísať, musela by som si ale vopred pozrieť ako má diskusný príspevok vyzerať.
Umelecký opis školy? Tak to bol naozaj nonsens. To už mohli dať rovno umelecký opis hokejového zápasu. Úplne, ale úplne MIMO!
A charakteristika? Tá tam bola pre slabších žiakov a pre tých, ktorým slohy nikdy nešli. Dosť ma zarazilo, že si túto tému zvolilo tak 80 percent pisateľov (ak nie viac).
athelasil..jaaj milujem ked sa niektorí robia na extra mudrych a zatitulujú témy ako je 4-ka za primitívne, prečo by to bolo primitívne?? záleží na tom ako to napíšeš aj ťažku temu sa dá napísať primitívne...nadpis je jedna vec a Obsah druhá, tak si to prosím nemýlte...mimochodom v skutočnosti primitívne je, že ty nevieš kto je Holden Caulfield, pretože je to známe dielo Beat generácie..čo sa učí na stredných školách, ale tebe asi knihy nič nehovoria.. a Psycholilithka nato si došla podla akého prieskumu? že pre slabších žiakov?? ja som vždy vedela písať slohy, nikdy mi to nerobil problém...a vybrala som si tú temu jednoducho, lebo sa mi najviac páčila. Nemyslím si, že tým niekto preukázal vyššiu inteligenciu, ak si vybral Holdena.. stačilo tam vedieť hlavnú myšlienku knihy a už si mohla písať o tom omáčky.
ja som písala tú charakteristiku, ale nemyslím si, že je to téma, ktorá má čo ponúknuť len "horším" žiakom. zčasti som si ju ale vybrala aj preto, lebo podobnú charakteristiku mám napísanú aj tu v blogoch ibaže po anglicky
hoci som sa úvahe chcela vyhnúť, Holden ma zlákal mne sa páčili skoro všetky témy, jedine ten umelecký opis by som nevedela, na také veci nie som.. a tak bolo ťažké vybrať to najlepšie
ako je možne, že maturanti nepoznajú Holdena Caulfielda?! nehovorím, že o ňom mali všetci písať, ale nemať ani šajn kto to je dva mesiace pred maturitou?! wtf?! čudné....
áno, charakteristiku musí napísať aj debil z pomocnej môžete sa tu proti tomu ohrádzať koľko chcete, ale je to úplný fakt Netvrdím, že sa aj charakteristika nedá napísať kvalitne, každopádne je to však niečo, čo musí zvládnuť každý aspoň s minimálnymi pozostatkami inteligencie
jejda ludia jake faky tu pisete ze salinger a beatnik. uzasne. vidim ze vzdelanost nasej generacie kazdym dnom stupa. dost blbe ked niekto maturuje a ani nevie kto je holden..ak aj za jeho doby boli taki tak sa necudujem ze rebeloval.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
148 komentov
2. a 4. by som aspoň vedel obkecať, takže jedno z toho (asi skôr to 2.)
asi 2. tú by som dal asi v pohode, naša škola je dobrý objekt.
v2 by som dokazal opisat moj svet
a v 4 co hovoria omne ini a ako sa vidim podla ich slov ja...
Ako ja sa spolieham na úvahu.. a keď mi tresknú úvahu ako táto..tak som mrtvá..
Umelecké opisy nenávidím..
Tak to asi radšej tú štvorku.. tá mi príde až moc ľahká
1 alebo 4
1.
3. a 2.
4.
ale celkom dobré témy
Asi by som skončila pri tej charakteristike...
Nuž, ale ja som mala na maturáku tiež dobrú tému, takže ja sa nesťažujem
Umelecký opis tej schátralej búdy bez štýlu ani náhodou
Holden je kokot, ktorý mi lezie na nervy
A ja som piča, ktorá si leziem na nervy ešte viac
...proste nebolo o čom
ale každopádne ktorá profka bude to moje čítať tak bude mať zážitok s tými asociáciami a myšlienkami. ah
ja by som si vybral 1
(Diskusný príspevok)
- jednoznačne nie. Netušila by som, čo tam mám písať.
2. Môj svet
(Umelecký opis školy)
- umelecké opisy mám rada . Dúfam, že takúto tému budem mať aj ja na svojej mature
3. Bol by Holden Caulfield prototyp mladého rebela aj dnes?
(Úvaha)
- mám rada Caulfielda, ale... uf, radšej nie, neriskovala by som.
4. Hovoria o mne...
(Charakteristika osoby)
- nemám rada charakteristiky.
Takže vyhrala dvojka
+ tí, kt. ste hlasovali za 2 ste asi (celkom určite) žiaden umelecký opis nepísali, resp vám nebol "naozajsky" hodnotený, inak by ste takú kravinu iste nepovedali (vivat dvojstranové ódy na ružové okenice)
Tusila som, ze bude sloh o Holdenovi, no nenapadlo mi, ze to vtrepu do uvahy :p
No ale ten test nekomentujem.
Ale nakoniec som si dala 1.
A tú štvorku by napísal aj druhák na základnej škole. Jednoduchá téma.
Na svojej mature som si inak vybrala umelecky opis prostredia
ved v teste nebola ukazka z Kto chyta v zite ..
keby mam minulorocne temy tak neviem ktoru si radsej vybrat teraz som velmi na vyber nemala...diskusny prispevok som v zivote nepisala a aj keby viem presne jak ma vyzerat asi by som si nan netrufla, dvojka tak to by bolo sci-fi to si neviem predstavit co by som na stranu a pol umelecky opisovala a ten holden akurat viem ze bol ale necitala som to...
mozno by som si aj styrku vybrala ale velmi ma odradza to ze to ma byt o mne.
jednotka by nebola zla ale diskusne prispevky mi nikdy nesli.
a pribeh holdena coulfielda bol sice putavy ale tusim som ho nepochopila az natolko aby som o tom mohla rozjimat na maturitnom slohu
2. umelecky opis skoly? rata sa aj ked by som opisovala Strednu umelecku skolu? sak hadam by v tom bolo nieco umelecke ... ale moj svet moja skola ... nase slohy opravuje nasa trieda a kedze som v skole dost neni to nem radsej
3. nadavala som len ze som Kto chyta v zite citala az 2 roky dozadu a moc som si to nepametala tak som nechcela riskovat, ale dobra tema
4. ako citam vsetkym sa zdala lahka ... niektori to pochopili ako citam vyssie ako ze sak to je lahke opises len seba.... take lahke to nie ... opisat seba tak ako ta vnimaju ostatni .... dost to cloveka odbocuje z cesty charakteristiky z pohladu inych na vlastnu uvahu o sebe ...
vybrala som si inak 4 ... uvidime ako vnimam ako ma vnimaju ostatni
2. to by bolo ako scena z hororu
3. holf--- kauf--- CO!?
4. radsej nechcite vediet co o mne hovoria
bludy takehoto kalibru ma cakaju uz o rok? Jezkove oci!
Najprv som myslela, že by som dala Holdena, hoci som ho nemala rada, ale nakoľko som v poslednej dobe bola posadnutá dielami, kde boli dobré opisy, asi by som sa sčasti recesisticky vyžila v opise školy (ale no, mali sme tam stromy, veveričky, brečtan, kvety na chodbe... čosi by sa z toho možno zosmolilo
preboha, to naschval vam zle povedala ci je taka blba?? .. chudaci
ja som pisala 4. "nemala som totiž navýber"
Čo sa týka diskusného príspevku, nepozerala som si ani tému, nikdy sme nič podobné v škole nepísali, a tak som nechcela riskovať a vstúpiť pri maturitách prvýkrát do neznáma Téma však bola dobrá, určite by sa to dalo napísať, musela by som si ale vopred pozrieť ako má diskusný príspevok vyzerať.
Umelecký opis školy? Tak to bol naozaj nonsens. To už mohli dať rovno umelecký opis hokejového zápasu. Úplne, ale úplne MIMO!
A charakteristika? Tá tam bola pre slabších žiakov a pre tých, ktorým slohy nikdy nešli. Dosť ma zarazilo, že si túto tému zvolilo tak 80 percent pisateľov (ak nie viac).
@biaaa hmm od kedy patrí Salinger k beatnikom?