Ahojte, nabudúci rok idem na strednú a potreboval by som poradiť z dvoma odbormi. Sú to mechanik počítačových sietí a technické lýceum. Chcel by som sa uplatniť skorej ako programátor, než ten čo sa hrabe v HW. Ktorý by sa mi na toto viac oplatil?
Bože môj
Ale keby teda by som šiel na toho mechanika a pomimo by som sa učil Javu atď., na výšku kde by som sa venoval už trošku modernejšiemu programovaniu (Java, C#, C, C++ atď.), tam by som sa mohol dostať, nie?
Tak potom je to tu lýceum, ale to až v 3. Ročníku, keby som si vybral inf, tak by som tam mal javu, c++ a c a niečo z grafiky, webiek a tak. Inak by sme tam do 3. mali akurát viac fyziky, matiky a informatiky. Preto sa neviem rozhodnúť
Kamarátka je na lýceu a nesťažuje sa, teraz má programovanie ako druháčka, zatiaľ však len elementy programovania preberá. To si myslím, že žiadna SŠ nemá nejaké špeciálne aprobácie na programovanie...
Tiež asi si dám prihlášku na lýceum asi a druhú na mechanika a uvidím ako vôbec dopadnú príjimačky. Mimochodom, nevravela ti, či bola o to lýceum tlačenica?
je uplne jedno aku mas strednu, pokial ide o odborne znalosti. na vyske je tak ci tak rozhodujuca matika. kopa mojich spoluziakov je z odbornych skol, kde akoze mali programovanie, no holym faktom ostava, ze napriek tomu vedia nakodit picu. predpokladam, ze ako mechanik pc sieti by si popri skole mal aj cisco ccna, co je teoreticky super, ale prakticky budes na kazdej hodine hrat csko a testy vyklikas podla netu, nehovoriac o tom, ze aj vas samotny ucitel bude mat pomerne zlu kvalifikacu (keby mal dobru kvalifikaciu, nerobil by ucitela na strednej), cize dokopy nebudes vediet nic, ani keby si daval pozor.